azo 13.05.2006 18:24:24 (muokattu 13.05.2006 18:26:56) | |
---|
Okei. Eli nyt ois aika yhteistoimin alkaa etsiä toimivaa yhdistelmää jossain vaiheessa tulevalle räkilleni. Budjetti etuselle ja päättärille voisi olla n. 1000-1500e. Tyylisuuntana raskaampi musiikki. Eli kaikennäköistä aina Iron Maidenista Sepulturaan saakka pitäisi irrota. Saisi olla monipuolinen vehjes se etunen :) Vermeet tulossa pääasiassa himasoitteluun, mutta myös satunnaiseen reenis soitteluun, eli joku pienitehoinen putkipäättäri tai 200-300w monotehoa tuuttaava trankkupääte olisi sovelias. Haulla koitin etsiä, mutta en löytänyt sitä mitä etsin. :) Edit: eli etsitään toimivia kokonaisuuksia! Ei pelkästään yksittäisiä ehdotuksia päättäreistä ja etusista. Omat kokemukset erittäin tervetulleita! |
Antti1 13.05.2006 18:43:04 | |
---|
Toimivia kokonaisuuksiahan on maailma täynnä. Mä ehdottaisin jotain Rocktronin etusta (Piranha, Vooduu, Prophesy käytettynä) ja VHT:n päätettä. Päätteeksi sopii trankkumaailmasta varmaan lähes kaikki servopäätteet ja vaikka Rocktronin nämä nämä nämä... Äääh. Oikosulku. Sanokaa nyt, kaikki nää tietää... Velocityt? The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
ballfish 13.05.2006 18:44:16 | |
---|
Less is Less and More is More. |
azo 13.05.2006 18:58:50 | |
---|
Toimivia kokonaisuuksiahan on maailma täynnä. Mä ehdottaisin jotain Rocktronin etusta (Piranha, Vooduu, Prophesy käytettynä) ja VHT:n päätettä. Päätteeksi sopii trankkumaailmasta varmaan lähes kaikki servopäätteet ja vaikka Rocktronin nämä nämä nämä... Äääh. Oikosulku. Sanokaa nyt, kaikki nää tietää... Velocityt? onkos vht:llä jotain pienempitehoisiakin päätteitä? semmosia millä pystyy soittamaan rivitaloasunnossakin? :) |
otto_t 13.05.2006 19:03:16 | |
---|
onkos vht:llä jotain pienempitehoisiakin päätteitä? semmosia millä pystyy soittamaan rivitaloasunnossakin? :) Ei. 2x50 on pienin. Pitää mielenkiinnosta kysyä että miksi juuri räkkikamoja olet hankkimassa? Ainakaan omien kokemuksieni pohjalta, räkkisetupin hyvät puolet eivät pääse millään tavalla oikeuksiinsa kotisoittelussa. Itse tulen kotona toimeen hienosti Korg PX4D:n kanssa ja eikä ole ongelmaa vihaisista naapureista. :) |
-Prokitaristi- 13.05.2006 19:03:44 (muokattu 13.05.2006 19:04:35) | |
---|
Olisikohan Pod XT Pro tai JMP-1 ja joku hyvä päättäri siihen? |
kimurantti1 13.05.2006 19:07:48 | |
---|
onkos vht:llä jotain pienempitehoisiakin päätteitä? semmosia millä pystyy soittamaan rivitaloasunnossakin? :) Aika harvalla putkivahvistimella saa sitä parasta soundia järkevällä ri- tai kerrostalovolyymillä. Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl... |
azo 13.05.2006 19:13:28 (muokattu 13.05.2006 19:15:11) | |
---|
Ei. 2x50 on pienin. Pitää mielenkiinnosta kysyä että miksi juuri räkkikamoja olet hankkimassa? Ainakaan omien kokemuksieni pohjalta, räkkisetupin hyvät puolet eivät pääse millään tavalla oikeuksiinsa kotisoittelussa. Itse tulen kotona toimeen hienosti Korg PX4D:n kanssa ja eikä ole ongelmaa vihaisista naapureista. :) no mulla ei oo mitään bändiä tässä tällä hetkellä eikä varmaan toviin olekkaan niin tarttisin kotiin jonkun hyvän äänilähteen minkä kautta soittaa :) ja en ole löytäny kotiin sopivaa ja saundeiltaan passaavaa vahvistinta niin siksi ajattelin räkkikamoja koittaa :) edit: nimittäin itteä ei ota mikään muu niin paljon päähän ku se että soittaa huonoilla saundeilla |
Juustonaksu 13.05.2006 19:23:05 | |
---|
nimittäin itteä ei ota mikään muu niin paljon päähän ku se että soittaa huonoilla saundeilla Näin täälläkin suunnalla. Ratkaisin ongelman myös räkkivehkeillä, mutta en kehdannut päätettä mukaan, kun kerrostalossa kuuluu pienikin ulina jo heti kilometrin päähän. Soittelen kuulokelinjasta tai line outista koneen kautta kuulokkeisiin tuota Tech 21 SansAmp PSA 1.1 analogietusta. :) Mahtavat Hi gainit, mutta ei ehkä parhaita Iron Maideniin. Tuo on lähinnä hyvä kaikessa rankemmassa, kuin Maiden. Tässä viimeaikoina ollut juttua tuosta Peavey Rockmasterista. Niin ja Rocktronin Voodu Valve oli aika kova vehje, soundasi vain turhan digitaaliselta meikäläisen korvaan. Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
Antti1 13.05.2006 19:27:15 | |
---|
Sähän soittelet heviä? Ainakin kuvauksen mukaan. Metallissa ja hevissä ei välttämättä tarvita sitä loistavaa päätesäröä, joten "ylitehoinen" pääte ei sinänsä ole ongelma. Niissä on kuitenkin se herkkyydensäätö, jolla saa volaa tiputettua. Jos päätteessä on kaksi paria putkia ja toiset voi nyhtää pois, niin putkiakin säästyy ja headroom pienenee. Siksi mä suosittelenkin panostamaan mahdollisimman valmiin soundin omaavaan etuseen ja hiljaisillakin soundeilla hyvin toimivaan päätteeseen, josta löytyyk kuitenkin tarpeeksi tehoa bändeillekin. Pienet kamat saattaa sitten tulevaisuudessa olla jo liian pienet kamat. Olettaen että sä oot kotivolumella ruttaamassa päätettä, niin voi mättöbändissä olla vähän hiljasta samoilla vehkeillä... The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
ballfish 13.05.2006 19:30:39 | |
---|
Tässä viimeaikoina ollut juttua tuosta Peavey Rockmasterista. Helvetin hyvä ja halpa, mutta harvinainen. Less is Less and More is More. |
azo 13.05.2006 19:43:38 | |
---|
tossa antti1:sen viestissä oli asiaa.. osaiskohan herra suositellakkin sitten jotain sopivaa päättäriä :) tosiaan monona ois tarkoitus ajaa joten esim se "pienin VHT:kin" on aivan liikaa. 100w tehoa sillattuna :S Hmmh.. mitenhän tuo sitten, kun mulla ois tossa vieressä peaveyn classic 30 vahvistin niin saisinko sen päätteen kautta soitettua jollakin muulla etusella kuin sen omalla. Kerran testasin kitaraa stompboxin kanssa efect loopin returniin niin huomasin että mastervola on ennen effect looppia joten se ei taida ainakaan toimia että etusen pistäis suoraan loopin returniin.. Mitenkä tommone rocktronin etunen sitte menee suoraan tohon peaveyn inputtiin? |
Jaava 13.05.2006 22:38:12 (muokattu 13.05.2006 22:39:25) | |
---|
Master ennen efektiluuppia? Mitä kanavaa käytit? ''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?'' |
Miikathebest 14.05.2006 02:03:55 (muokattu 14.05.2006 02:06:20) | |
---|
Master ennen efektiluuppia? Mitä kanavaa käytit? Ainakin omassa vahvarissani(marsu) mastervolat ohittuu, kun pistää suoraan efektilenkin paluuseen. Entä jos ostaisit ensin hyvän ja monipuolisen etuasteen ja käyttäisit sitä nykyisen vahvarisi kanssa, ja sitten ehkä metästäisit sille päättäreitä ja kaappeja... Siis miten siinä sitten kävi kun pistit efektilenkin paluuseen? Oli aina täysillä? Ninhän sen pitääkin. Etuasteesta säädetään sitten voimakkuus. Hei sinä! |
Jonttu 14.05.2006 10:21:39 | |
---|
Ratkaisin ongelman myös räkkivehkeillä, mutta en kehdannut päätettä mukaan, kun kerrostalossa kuuluu pienikin ulina jo heti kilometrin päähän. Niinno... Mulla on Marshallin 9200 2x100W pääte... Ja kerrostalossa,YES! (Häätöä odotellessa?) Ja sitten vielä kun muutaman ohrapirtelön ottaa,ei kertakaikkiaan voi soittaa pienillä volyymeilla enää... naapurit tykkäävätten. Muuten,aihetta jälleen sivuten,tuosta PSA-1'sta? Olen joskus koittanut nauhoitella sillä koneelle huonolla menestyksellä. Koneesta löytyy tuommoinen M-Audion MobilePre USB, siihen kun laittaa PSA-1'sta menemään signaalin,laite heittää "clip" ledin VÄLITTÖMÄSTI päälle... Vaikkei koskekkaan kitaraan.WEird... |
Juustonaksu 14.05.2006 10:40:33 | |
---|
Niinno... Mulla on Marshallin 9200 2x100W pääte... Ja kerrostalossa,YES! (Häätöä odotellessa?) Ja sitten vielä kun muutaman ohrapirtelön ottaa,ei kertakaikkiaan voi soittaa pienillä volyymeilla enää... naapurit tykkäävätten. Muuten,aihetta jälleen sivuten,tuosta PSA-1'sta? Olen joskus koittanut nauhoitella sillä koneelle huonolla menestyksellä. Koneesta löytyy tuommoinen M-Audion MobilePre USB, siihen kun laittaa PSA-1'sta menemään signaalin,laite heittää "clip" ledin VÄLITTÖMÄSTI päälle... Vaikkei koskekkaan kitaraan.WEird... Hehheh. :) Olen aikeissa hommailla Samsonin päätteen tossa kesällä tahi sen jälkeen. Saa nähdä. Olen kyllä nauhoitellut PSA:ta, mutta sikäli melko huonolla menestyksellä, että koneeni äänikortti on lähinnä paska ja soundin laatu vielä huonompi. =) Että päätettä ja kaappia odotellessa soittelen vain kuulokkeilla koneen lävitte nauhoittelematta sen suuremmin. Jos sulla on siihen PSA:han pääte ja kaappi niin oletko mikillä kokeillut nauhoittaa koskaan? Minä en tätä ole kokeillut vielä sen suuremmin, mitä nyt vähän joskus tultua noita aseteltua, mutta kyllä sillä luulisi irtoavan parempaa soundia kuin suoraan linjaan. Noista etubokseista taas en tiedä. Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
Mika_K 14.05.2006 10:43:54 | |
---|
Okei. Eli nyt ois aika yhteistoimin alkaa etsiä toimivaa yhdistelmää jossain vaiheessa tulevalle räkilleni. Budjetti etuselle ja päättärille voisi olla n. 1000-1500e. Tyylisuuntana raskaampi musiikki. Eli kaikennäköistä aina Iron Maidenista Sepulturaan saakka pitäisi irrota. Saisi olla monipuolinen vehjes se etunen :) Vermeet tulossa pääasiassa himasoitteluun, mutta myös satunnaiseen reenis soitteluun, eli joku pienitehoinen putkipäättäri tai 200-300w monotehoa tuuttaava trankkupääte olisi sovelias. Haulla koitin etsiä, mutta en löytänyt sitä mitä etsin. :) Edit: eli etsitään toimivia kokonaisuuksia! Ei pelkästään yksittäisiä ehdotuksia päättäreistä ja etusista. Omat kokemukset erittäin tervetulleita! Morock, Etuseen kannattaa satsata. Itse aloitin TubeWorks:n Real Tube II:lla (ei varsinainen etunen ... paremminkin hyvät säädöt omaava putki OD), sitten Mesan StudioPre, FormulaPre (aivan susi soundillisesti mun korvaan) ja QuadPre. Omien kokemusten mukaan QuadPre on se mun juttu. Tasan niin monipuolinen, ettei tarvi varmaan ikuna vaihtaa. Noista Rocktronin etusista olen kuullut pelkkää hyvää, mutta kokemusta ei valitettavasti ole. Päätteenä trankku-peli toimii loistavasti. Esim. Rocktron Velocity 150 tai 300, eli ne ekat tuota sarjaa. Ovatten kuulemma parhaan "kuuloisia" Rocktronin tekemistä ... läpinäkyviä ... eivät väritä soundia, ellet itse halua (Reactance-nuppi eli "putkipääte-kaappi emulointi"). Mulla on toi Velocity 150 käytössä. Tuuttaa 150W sillattuna ja 2 x 60W stereona ja varmaan riittää, kun on herkät elementit (n db / 1W / 1m) kaapissa. Tosin hakusessa on Mesan 50/50 tai 295 Simul-Class ... heti kun rahoitus järjestyy. ;D Kurkkaa mun omakuvaa, siellä luuraa "räkinpoikanen". :p -M- Through the centuries, flames have had a mind-calming effect ... the sweet bluish glow of the tubes has the similar effect. -M- |
azo 14.05.2006 11:42:20 (muokattu 14.05.2006 11:45:35) | |
---|
Siis miten siinä sitten kävi kun pistit efektilenkin paluuseen? Oli aina täysillä? Ninhän sen pitääkin. Etuasteesta säädetään sitten voimakkuus. Kytkin kitaran yhdessa boss sd-1 pedaalin kanssa tohon efektilenkin returniin. Ääntä kuului, mutta se oli yhtä hiljainen/äänekäs kuin olisin luukuttanut normaali inputin kautta vahvistinta kuudesosatehoilla. Ja kavavia kokeilin sekä säröä että puhdasta. Vahvistin siis peavey classic 30 (vm 2005) edit: eli siis mikään potikka ei toiminut kytkettäessa signaali efektilenkin returniin(toimii? ja tehot olivat noin kuudesosa kaikesta möykästä(ei toimi?) |
oiva tumpeloinen 14.05.2006 13:34:54 | |
---|
Tuohon budjettiin menee helposti ainakin JMP-1 ja esim. Marsun 2x50W-päättäri. Jää vielä noin kolmasosa ylikin johonkin muuhun. =) Noi Marshallin päättäreiden tehot on puolitettavissa ihan kytkimellä, jolloin niistä saa sen 2x25W. Sitten voidaan alkaa vääntämään, onko 2x20W putkipääte sen kummoisempi kuin tuo. Täysillä niitä ei kehtaa kumpaakaan soittaa himassa. Treenikselle ja keikoille taas tuo isompi riittää varmasti. Kaikki nämäkin vaihtoehdot taisi tullakin tuossa jo, mutta noihin on aika vaikea ottaa kantaa. Kaikista noista mainituista koneista ei gain kesken lopu, mutta on kovasti eri soundisia. Mä en esim. tiedä mitään noista Rocktronin etusista, paitsi että aikoinaan Chameleon ei kovinkaan suurta vaikutusta muhun tehnyt. Sen takia mä oon aina vähän varpaillani kyseisen valmistajan tuotteista, mutta mistä sitä osaa sanoa, mistä sä "kicksit" saat. |
azo 14.05.2006 14:35:16 (muokattu 14.05.2006 14:42:48) | |
---|
mie oon huono ettiin noita käytettyjä tavaroita.. :( kertokaapas jotain nettisivuja joista vois katella noita vermeitä? ebay on siinä ja siinä että uskallanko ostaa sieltä mitään :/ e: mistä yleensä hommaatte noita käytettyjä kitarakamoja? |