Aihe: Squier vai mikä, ensimmäinen sähkökitara?
1
mino
13.05.2006 14:52:12
Moro
Tiedän että näitä threadejä on täällä ollut n+1 ja tulee vielä olemaankin, mutta noi aikaisemmat eivät oikein antaneet hyviä vastauksia kysymyksiin mitä on tässä herännyt ensimmäiseen kitaraan liittyen. Elikkäs
Ensimmäistä sähkökitaraa olen aatellut hommata ja budjetti on tällä hetkellä tosi minimaalinen eikä ylimääräistä rahaa ole näköpiirissä, mutta kuitenkin sähkökitara on himottanut tossa jo puolen vuoden ajan ja nyt ajattelin sen hommata. Tähän asti olen soitellut Yamahan C-40:llä, joka onkin ollut tosi hyvä kitara, mutta nyt tekis mieli sitä rokkia soittaa. Squiereita tuntuu halvalla menevän ja tämmöisen paketin olen bongannut: Fender Squier Affinity Strat sähkökitara, Fenderin vahvistin (muistaakseni 15W) + romppeet. Eli kysymys kuuluu tekeekö tolla vehkeellä yhtään mitään vai pitäisikö thomannilta tilailla joku benttoni(?) tms. Budjetti olisi noin 200? kitara+vahvari. Paljoo enempää ei ole varaa joustaa.
slowfinger
13.05.2006 14:54:40 (muokattu 13.05.2006 14:56:09)
Itse suosittelen tätä pakettia.
http://www.thomann.de/thoiw3_yamaha … 112gp_bk_egitarrenset_prodinfo.html

Tuo kitara on ainakin hyvä. Vahvistinta en ole testannut mutta tuolla pudjetilla ei mihinkään huippu vehkeisiin oikein voi investoida. Kyllä tuolla paketilla varmasti soittelee.

Edit: ja unohda ne bentonit. Niistä ei ole kuin takkapuiksi ja tuskin kovin hyvin siihenkään.
C:stä...
mino
13.05.2006 15:01:42
Ei näytä yhtään huonommalta vaihtoehdolta toikaan yamaha. Mitä käytännön eroa on liimakaulalla ja kiinteä runkoisella. Muuta kuin että toisessa kaula on kait jotenkin liimattu ja toisessa yhdestä puusta?
ReBeat
13.05.2006 15:10:14

Kauloja on pääpiirteittäin seuraavanlaisia:

-pulttikaula (kaula on pultattu runkoon kiinni)
-liimakaula (kaula on liimattu runkoon kiinni)
-neck-thru (kuten liimakaula, mutta ulottuu rungon perään asti)

On olemassa myös joitain välimuotoja liimakaulan ja neck-thrun välillä. Suhteellisen harvassa taasen ovat ne kitarat, joissa runko ja kaula ovat yhtä puuta.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
Ocean Boulevard
13.05.2006 16:28:04 (muokattu 13.05.2006 16:29:39)
Squierit on ihan ok kitaroita aloittelijalle (Squier Standardit nyt ainakin). Sillä pääsee hyvään alkuun. Kuukauden päästä sulla on kuitenkin hirveä Lespa- tai Mehikofenderkuume, mutta keskittyy vain siihen harjoittelemiseen. Ei ne taidot yhtäkkiä ilmesty tyhjästä uuden kitaran kera. Kaikki irti Squierista ja kun taitoa alkaa löytyä ja korvakin kehittyy, niin voi alkaa miettiä sitä omaa soundia ja alkaa GAaSutella oikein kunnolla.

Affinity + Microcube ja tie tähtiin on edessä.
mino
13.05.2006 16:35:49
Jees, hyvä kuulla että ei mikään anttilan susi vehje ole kyseessä. Akustista on tullut pari vuotta nyt soitettua ja lähinnä tuohon puhtaasti soittamiseen olen painottanut. Ibanezeja on tullut katseltua ja varmaan se legendaarinen RG:n hommaaminen on edessä kun tuo nälkä kasvaa syödessä =). Jos tommosen squierin menee käytettynä hakemaan niin mihin sekkoihin kannattaisi kiinnittää huomiota. Kaulan käyryys "sivuttais" suunnassa on yksi ja tietenkin että vehkeet pelaa, mutta onko noissa jotain erityistä mitä kannattaisi tarkistaa, kuten huonoja versiooita tms.
Manicci
14.05.2006 00:50:43
Kyllä nuo standard squierit ovat hyviä, kun vaan hieman katsoo ostettaessa että ei ole mikään pikkuvikainen maanantaikappale.

Noista mehikofenkuista kun oli jo aikaisemmissa viesteissä maininta, niin itseasiassa omassa Standard squierissa on kaula/nauhat tehtaanjäljiltä 2 kertaa paremmin viimeistellyt, kuin eilen kaupassa kokeilemassani 50's mehikostratossa.
Strato, Marsu. Niillä edetään.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)