hanninen1 07.05.2006 02:33:24 | |
---|
Nyt kovasti toivoisin viisaampien kollegoiden apua. Vahvistimena on siis Mashallin jcm 2000 tsl 100 nuppi. Ikää on tietääkseni reilut pari vuotta, kun käytettynä ostin. Varmasti vahvistimen tuntevat tietävät faktan että tehdasputkilla soundi on vähän sellanen, hmm miten sen nyt sanois, kirkas..? no anyway, Mieleen tuli että jos vaihtaisin etuasetputket niin millä tavalla se soundiin vaikuttaisi? putkiksi ajattelin soundstoresta JJ ECC83S putkia? onko ensinnäkään kyseisestä operaatisota mitään käytännön hyötyä ja toiseksi onko noi edellä mainitut putket hyvät vai oisko jotain parempia ehdotuksia..? Niin vielä se että en ole ikinä putkioa vaihtanut ite mutta ei ton luulis olevan mikään iso juttu ku ei tarvii edes biasoida? Pliis toverit auttakaa pikaisesti ku ens viikolla pitäis alkaa nauhottelemaan kitaroita levylle joten hoppu tulee.. Kiitos jo etukäteen.. |
N33m0 07.05.2006 03:17:45 (muokattu 07.05.2006 03:18:51) | |
---|
Jos multa kysyttäis ni tunkisin Tung-Sol etuputkia joka laitteeseen :D noniin, asiaan sano matti näsä... tummempaa soundia löytyisi ehkä parhaimmin electro harmonixin putkilla etuasteputkia ei tarvii biasoida, nyppäät vaan vanhan ulos ja painat uuden tilalle, siinä on jopa pinnit niin ettei sitä pysty laittamaan väärin. EDIT: Uraltonen mikolta voi kans kysyä, sillä on kokemusta putkista. slow music for slow people |
Miikathebest 07.05.2006 03:44:00 (muokattu 07.05.2006 03:44:26) | |
---|
JJ:t on "pehmeät". Ykkösputkeksi se hi-gain -versio, muihin tavalliset. Noin minä ajattelisin. Itselläni vaan on kaikki tavallisia. Hei sinä! |
hanninen1 07.05.2006 03:48:04 | |
---|
JJ:t on "pehmeät". Ykkösputkeksi se hi-gain -versio, muihin tavalliset. Noin minä ajattelisin. Itselläni vaan on kaikki tavallisia. Kuinka paljon eroa olet huomannut verrattuna orkkis putkiin? soundi saa nimenomaan olla "pehmeämpi", onko tosta jj:n ecc83s:stä olemassa myös joku hi-gain versio vai..? |
Schenker 07.05.2006 05:46:02 | |
---|
Kuinka paljon eroa olet huomannut verrattuna orkkis putkiin? soundi saa nimenomaan olla "pehmeämpi", onko tosta jj:n ecc83s:stä olemassa myös joku hi-gain versio vai..? Noissa JJ:n putkissa on sellainen pehmeä ja tumma saundi. Aikaisemmin oli itsellä EHX:än ECC83sia, mutta niissä oli vähän turhan "kova" soundi omaan makuuni, vaikka ne onkin suht higain putkia. Ainakin omassa nupissa toimii JJ:t hiton hyvin, todella lämmin saundi + ne ei maksa kovin paljoa. "Limp Bizkit sucks dick!" -Zakk Wylde |
hanninen1 07.05.2006 06:17:51 | |
---|
Noissa JJ:n putkissa on sellainen pehmeä ja tumma saundi. Aikaisemmin oli itsellä EHX:än ECC83sia, mutta niissä oli vähän turhan "kova" soundi omaan makuuni, vaikka ne onkin suht higain putkia. Ainakin omassa nupissa toimii JJ:t hiton hyvin, todella lämmin saundi + ne ei maksa kovin paljoa. Kuulostaa juurikin siltä mitä olen hakemassa. Se vielä että minkä verran pääteputket vaikuttaa soundiin? nitä en nty viitsis ruveta vielä vaihtamaan kun hyvin toimii. Pitäne siis maanantaina käydä noi jj:t hakemassa ja kokeilla miltä kuulostaa, ei varmaan kovin pahasti ainakaan huonompaan suuntaan voi mennä nykyisestä. Kiitos kovasti kaikille tähän mennessä vastainneille, lisää mielipiteitä otetaan mielellään vastaan ja kokemuksia aiheeseen liittyen. |
niskel 07.05.2006 08:23:58 | |
---|
onko tosta jj:n ecc83s:stä olemassa myös joku hi-gain versio vai..? On. JJ ECC803S. Uraltonelta reilun kympin jos vielä tarjouksessa. Ei ole nauhakaiun voittanutta! |
zepeteus 07.05.2006 13:21:59 | |
---|
Se vielä että minkä verran pääteputket vaikuttaa soundiin? Vaikuttavat nekin, mutta erot tulevat esiin ehken enemmän siinä vaiheessa kun sitä kuuluisaa pääteastesäröäkin on pelissä, eli volaa riittävästi. Pääteputkien vaihtelu eri soundien hakemiseksi on hieman työläämpää, koska ne täytyy myös biasoida, ja selvästi kalliimpaa. Tuollaiseen 100W marsuun koetat yhden pääteputkinelikon hinnalla jopa neljää erilaista etusputkea, ja toisen satsin hinnalla olet jo vaihtanut ne kaikki haluamiisi. Niistä kannattaa lähteä liikkeelle. Minun TSL:ssä etuasteputkina oli alunperin Ei ECC83:t, jotka olivat aika erottelevat ja kirkkaahkot. Muutama niistä meni aikaa myöten mikrofonisiksi, niinkuin noilla putkilla valitettavasti on ollut taipumusta. Uudet Tung-Sol 12AX7:t olivat särmikkäämmät, gainin määrä nousi. V1 eli ensimmäinen etuasteputki tuottaa yleensä selkeimmän eron soundiin, siitä kannattaa lähteä liikkeelle putkia testatessa. Pienempigainisillä putkilla (5751, 12AT7, 12AY7, 12AU7) saa säädettyä gainia ja vahvistimen responssia, mutta V1:nä ne saattavat viedä liikaa hi-gain Marshallin särmää. Yhtä tuollaista, esim. 12AT tai 12AY7 suosittelen kuitenkin kokeilemaan V2:na, mikäli mahdollista....eritoten jos tuntuu siltä että Gain potikassa on säätövaraa liikaakin. Etuasteputkien soundeja verratessa suosittelen tutustumaan tähän Juccizen mainioon Etuasteputkivertailu Pt. 2:een. Siitä saa suuntimia millaiselta mikin putki soundaa samoilla asetuksilla, samassa vahvistimessa. http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=118575&o=0 |
LaXu 07.05.2006 14:46:21 | |
---|
On. JJ ECC803S. Uraltonelta reilun kympin jos vielä tarjouksessa. Tuo on kyllä ihan eri putki. Itseasiassa tuosta irtoaa vähemmän gainia kuin ECC83S:sta ja soundikin on erilainen (kirkkaampi). ECC83S on hyvä valinta jos haluaa vähän tummempaa soundia. Mitä pääteputkiin tulee, minusta tuossa TSL:ssa kannattaa pysyä niissä Svetlanan EL34:ssa. Omien testailujeni perusteella niissä oli maukkain soundi Marsussa. |
tenkainen 07.05.2006 15:02:42 | |
---|
"Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37 |
Spike 07.05.2006 16:13:55 | |
---|
Minun TSL:ssä etuasteputkina oli alunperin Ei ECC83:t, jotka olivat aika erottelevat ja kirkkaahkot. Muutama niistä meni aikaa myöten mikrofonisiksi, niinkuin noilla putkilla valitettavasti on ollut taipumusta. Uudet Tung-Sol 12AX7:t olivat särmikkäämmät, gainin määrä nousi. Aika samat fiilikset jäi mulle myös, kun vähän testailin. EI tuntui olevan kaikkein hifein ja toistavan ylemmälle kuin muut. Clearly motivated by an unholy alliance. |
zepeteus 07.05.2006 16:37:43 | |
---|
Mitä pääteputkiin tulee, minusta tuossa TSL:ssa kannattaa pysyä niissä Svetlanan EL34:ssa. Omien testailujeni perusteella niissä oli maukkain soundi Marsussa. Jeps, Svetlana/SED EL34 sopii minunkin mielestäni näihin. Tokihan jos on varaa, Mullard EL34 on _se_ klassinen pääteputki marsuihin. Jopa naurettavuuksiin kohonneet NOS hinnat huomioiden näinä päivinä kannattaisi kuitenkin pitää mielessä myös Siemens/RFT EL34, nekin kun harvenevat hiljalleen ja hinta nousee. EI tuntui olevan kaikkein hifein ja toistavan ylemmälle kuin muut. Hifi onkin aikas hyvä sana kuvaamaan tuota. Ei sekään huono soundi, jos sellaisesta pitää. Omassa marsussa Presence muuten 3:lla, sitä kirkkautta silmällä pitäen. |
Spike 07.05.2006 16:59:41 | |
---|
Jeps, Svetlana/SED EL34 sopii minunkin mielestäni näihin. Tokihan jos on varaa, Mullard EL34 on _se_ klassinen pääteputki marsuihin. Mulla oli alunperin kaksi mullardin ECC83;sta marsun etusessa, vaihdoin toisen tungsoliin, kun ne olivat niin pehmeitä ja samettisia. Ei sinänsä, aika täydellisiä pehmeydessään. Pehmeämmät kuin JJ:n ecc83s, ja jotenkin kuulostavat elävämmiltä. Tungsol on kuitenkin vähän modernimpi, joten päädyin siihen. Clearly motivated by an unholy alliance. |
niskel 07.05.2006 17:22:08 | |
---|
Ei ole nauhakaiun voittanutta! |
LaXu 07.05.2006 18:03:29 | |
---|
Jep, tuossa se on mielestäni aika hyvin perusteltu. Samaa sanoi _muistaakseni_ Uraltonen Mikkokin silloin kun ostin kyseisiä putkia 5 kpl. Minä luotan kuulokuviin enemmän kuin kuvauksiin. ECC803S (Uraltonelta ostettu) kuulosti selvästi erilaiselta kuin JJ ECC83S ja ECC83S:sta irtosi myöskin gainia hieman enemmän (mutte mitenkään oleellisesti). |
niskel 07.05.2006 18:05:56 (muokattu 07.05.2006 18:07:37) | |
---|
Minä luotan kuulokuviin enemmän kuin kuvauksiin. ECC803S (Uraltonelta ostettu) kuulosti selvästi erilaiselta kuin JJ ECC83S ja ECC83S:sta irtosi myöskin gainia hieman enemmän (mutte mitenkään oleellisesti). Tietysti korviin pitää luottaa. Itselläni on molempia malleja kotona. Ja osuu näiden yksilöiden kohdalla korvien tulkinta myös kuvaukseen. Mitenkään kiistämättä siis, etteikö sinulla voisi olla päin vastoin. Kyllä JJ:kin varmasti puskee välillä ulos arvoiltaan poikeaa tavaraa samalta linjalta. Ei ole nauhakaiun voittanutta! |
slerbis 07.05.2006 19:18:27 | |
---|
Ei tarvita syvällistä ymmärtämystä sen käsittämiseen, että THV todistaa oikeaksi huonoja taloudellisia ja hallinnollisia oloja. THV-klubi #33 |
niskel 07.05.2006 20:00:02 | |
---|
http://www.eurotubes.com/euro-e.htm toinen kappale, viimeinen lause Heh, tiedä nyt sitten mikä on absoluuttinen totuus, mutta itse olen LaXun kanssa samaa mieltä. Katos vaan. Tämä näköjään puhuu tosiaan sen puolesta että kuunnellaan ja kokeillaan mielummin. Ei uskalla ainakaan yleistää minään jumalan sanana näitä kirjoitettuja "totuuksia". Mutta erot voivat olla tietty yksilöllisiä. Ei ole nauhakaiun voittanutta! |
pekkaautio 14.05.2006 08:23:05 | |
---|
On. JJ ECC803S. Uraltonelta reilun kympin jos vielä tarjouksessa. Jotka ainakin itselläni JMP 2203 nupissa toimivat aivan erinomaisesti. Kuulostaa todella Marshallilta ja ovat erottelevat eivätkä niin "mutaiset" kuin ECC83:t, jotka minulla on sitten Huggessa. |