klunssila 18.12.2005 21:05:10 | |
---|
onko kenelläkään tietoa tai kokemusta siitä, mikä nykyinen mikki (esim. seymour duncan) vastaisi lähimmäksi deluxen "wide range humbuckeria" soundilta ja soinniltaan? Kokonaista telecaster deluxea tekisi mieli, mutta tuskin amerikkalaista löytyy ja meksikon reissue on vähän "niin ja näin..". Joten voipi joutua rakentelemaan itse vastavaa ja mikkiasia on askarruttanut minua. Olisiko hyvä ajatuksia heittää kehiin? Itse olen ajatellut esim: - Seymour Duncan '59 -model Tästä kitarasta on siis kysymys http://www.gear-review.co.uk/reviews/teledlx/tai http://www.fender.com/products/show.php?partno=0137702Luuseri. |
varakeef 19.12.2005 14:29:58 | |
---|
onko kenelläkään tietoa tai kokemusta siitä, mikä nykyinen mikki (esim. seymour duncan) vastaisi lähimmäksi deluxen "wide range humbuckeria" soundilta ja soinniltaan? Tuo Fenkun oma mikki on soundiltaan aika ainutlaatuinen, samaa löytyy siis telecaster customin etumikkinä. Vaihtovinkkejä saattaa löytyä täältä http://lidbjork.homelinux.org/72cc/ "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
LaeLea 19.12.2005 14:34:56 | |
---|
Hänen nimensä on Jürgen Pettersen. Ei, hän on tanskalainen. |
klunssila 21.12.2005 14:30:01 | |
---|
Luuseri. |
Aki 21.12.2005 15:04:31 | |
---|
En ole päässyt vertailua tekemään, joten uteliaisuudesta kysyisin, millä tavoin Fender-humpparin soundi on omaperäinen? Eikös se aika PAF-ajatuksella kuitenkin ole liikenteessä? Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!! |
Jymi 21.12.2005 15:41:18 | |
---|
|
mettän peikko 21.12.2005 17:32:48 | |
---|
north state aika miehen savuke |
fox 21.12.2005 17:40:21 | |
---|
En ole päässyt vertailua tekemään, joten uteliaisuudesta kysyisin, millä tavoin Fender-humpparin soundi on omaperäinen? Eikös se aika PAF-ajatuksella kuitenkin ole liikenteessä? Fyysisesti (mettän peikko: Ei mahdu samaan läpeen) huomattavasti isompana sillä on erilainen soundi, vähän ala-keskialuepainotteinen. Magneetit olivat aihakin vahoissa Fenderin humppareissa AlNiCo:sta tyystin poikkeavaa CuNiFe- magneettia.. |
varakeef 22.12.2005 11:11:51 | |
---|
En ole päässyt vertailua tekemään, joten uteliaisuudesta kysyisin, millä tavoin Fender-humpparin soundi on omaperäinen? Eikös se aika PAF-ajatuksella kuitenkin ole liikenteessä? Se kyllä kuulostaa melko erilaiselta - soundi menee paffista ehkä jonnekin P90:n suuntaan. Mutta en kyllä osaa sanoa miksi. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
pekip 23.12.2005 21:21:48 | |
---|
Joo! Fenkun humppari kaulamikkinä on ässä(70 luvun ainoa onnistunut fender tuote),mutta jos tallassa on 1kelainen,voi olla vaikea löytää balanssia mikkien kesken.Osta ebaysta aito,niin et pety..... |
Laiskiainen 19.02.2006 23:48:52 (muokattu 19.02.2006 23:57:31) | |
---|
Vielä kysäisen että onko tuo uusi 'wide range humbucker' todella niin huono kun näissä harmony centralin tyyppisissä jutuissa vaitetään, tumma ja mutainen? Kun tuo '72 tele deluxe kaikin tavoin muuten houkuttelee mutta noita mikkejähän ei voi vaihtaa jos ei pidä soundista. Jossakin kerrottiin että vaihtamalla 250k potikat 1megaisiin niin vähän selkenee, kun alkuperäisessä taisi sellaiset olla. e:t - The late bird catches a nap - |
jran 20.02.2006 10:10:27 | |
---|
Itsellä on '72 Tele Custom RI, jossa on tuommoinen Fenderin humbuckeri kaulassa. Onhan se aika tumma soundinen mikki, mutta en minä sitä huonoksi sanoisi. Se on vaan erilainen. Esimerkiksi jos se normisti onkin hieman "mutainen", niin tubescreamerin kanssa soundi kirkastuu kummasti. Kyllä siitä mielestäni aika blues meininki lähtee. Ja omasta mielestäni parhaat soundit tuolla kitaralla tulee juurikin kun molemmat mikit on päällä. Tosin deluxessahan on kumpikin noita humbuckereita, että sinänsä. |
Andy J. 20.02.2006 10:16:06 | |
---|
Mulla makaa käyttämättömänä kaksi tuollaista orkkis widerangea, odottelemassa sitä unelmien teleprojektia... Toisesta voin sopivaa korvausta vastaan vaikka luopuakin, jos jollain tarvetta löytyy. |
varakeef 20.02.2006 10:45:38 | |
---|
Itsellä on '72 Tele Custom RI, jossa on tuommoinen Fenderin humbuckeri kaulassa. Onhan se aika tumma soundinen mikki, mutta en minä sitä huonoksi sanoisi. Se on vaan erilainen. Oletko verrannut alkuperäiseen? Tummuus ja mutaisuus kun ovat suhteellisia käsitteitä. Itselläni on kokemusta vain alkuperäisistä, enkä pitäisi niitä erityisen tummasointisina - paitsi tietenkin takamikkinä toimivaan yksikelaiseen verrattuna. Kysymys tulisi asettaa jotenkin siihen tapaan, että alkuperäinen on hieno, omaperäiseltä kuulostava mikki. Poikkeaako uusintapainos olennaisesti alkuperäisestä, ja kuten huhu kertoo, tummempaan suuntaan? "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Kossu 20.02.2006 12:55:59 | |
---|
Mikki on minulle varsin outo; Onko rakenne normaali Fenderin rakenne jossa on pieni pyöreä magneetti jokaista kieltä kohden vain onko se Gibson mallinen jossa on yksi yhteinen magneetti molemille keloille ja kaikille kielille ? Niin ja onko tuolla de-luxe kuoren alla ruuvi (magneetti) kaikille kielille vai onko kelassa vai kolme ruuvia (tai siis magneettia)kelaa kohden ? Nuo erotahan sellittäisivät omaperäistä soundia melkoisesti. ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker |
varakeef 20.02.2006 14:04:05 | |
---|
Mikki on minulle varsin outo; Onko rakenne normaali Fenderin rakenne jossa on pieni pyöreä magneetti jokaista kieltä kohden vain onko se Gibson mallinen jossa on yksi yhteinen magneetti molemille keloille ja kaikille kielille ? Niin ja onko tuolla de-luxe kuoren alla ruuvi (magneetti) kaikille kielille vai onko kelassa vai kolme ruuvia (tai siis magneettia)kelaa kohden? Tuolla on edelleenkin hyvät kuvat ja selitykset rakenteesta: http://lidbjork.homelinux.org/72cc/detail.html#wrhp Niin, rullaat sinne sivun alalaitaan asti. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
jran 20.02.2006 15:13:30 | |
---|
Oletko verrannut alkuperäiseen? Tummuus ja mutaisuus kun ovat suhteellisia käsitteitä. Itselläni on kokemusta vain alkuperäisistä, enkä pitäisi niitä erityisen tummasointisina - paitsi tietenkin takamikkinä toimivaan yksikelaiseen verrattuna. En ole verrannut alkuperäisiin, mutta juurikin tuohon takamikkiin verrattuna siinä on melko tumma soundi. En minä silti sitä mikkiä mihinkään vaihtaan alkaisi, koska eipä tuo haitannut ole. Pidän meinaan itse siitä sen soundista. |
fox 20.02.2006 16:52:42 | |
---|
Nuo erotahan sellittäisivät omaperäistä soundia melkoisesti. Magneetti on eri materiaalia (cunife, ei alnico) ja kyllä, kuus naparuuvia löytyy.. yhdelle tyypille joskus tein modin, jossa kaikki mahdolliset naparuuvit on näkösällä, eli porailin kuoreen kuus reikää lisää. ;)
|
Laiskiainen 20.02.2006 18:44:24 | |
---|
Taitaa noissa uusissa olla nimenomaan alnico, eikä paljoakaan tekemistä alkuperäisten kanssa, jos mainittuja linkkejä lukee. Mutta ovat siis soundeiltaan ok, vähän erilaiset, muttei mitenkään erikoisen hyvätkään? Onko tämä nyt oikea johtopäätös? Harmi kun tuo kitara muuten voisi olla sopiva yleisvehje kaikkeen menoon. - The late bird catches a nap - |
fox 20.02.2006 22:09:07 | |
---|
Mutta ovat siis soundeiltaan ok, vähän erilaiset, muttei mitenkään erikoisen hyvätkään? Onko tämä nyt oikea johtopäätös? Yhden "uudisversion" modasin eräälle mnettiläiselle, mutta en sitte soundeja testannu..pahoin pelkään, että johtopäätökses olis likipitäen oikea.. Tosiaan oli sisuskalut hieman erilaiset tuosta 70-lukulaisesta.. :) Valitettavasti ei oo enää mulla varastossa ku yks Telecaster-basson humppari.. Noita Fenkun humbukkereita oli vielä 90-luvulla joillain liikkeillä muutamia ihan hyllytavarana.. |