spellbound 16.05.2006 09:36:17 | |
---|
ostoslistalla olisi g-major ja jonkinlainen midiohjain. behkun fcb1010 on näköjään aika suosittu, mulle riittäis pienemmänkin kokoluokan laite..vahvistin on powerball niin on tullu silmäiltyä engl z-12 ja z-15, kiikku ei ole välttämätön..kertokaapa kokemuksia eri vaihtoehdoista, hintaluokka pitäis olla siinä parin sadan ympärillä..onko cc? toimintoa, miten käy exp-pedaalin kytkentä jos tulee joskus tarpeeseen..? Ei muuta kun lisää baustaa housuun... |
JuSu 16.05.2006 09:48:53 (muokattu 16.05.2006 09:51:02) | |
---|
ostoslistalla olisi g-major ja jonkinlainen midiohjain. behkun fcb1010 on näköjään aika suosittu, mulle riittäis pienemmänkin kokoluokan laite..vahvistin on powerball niin on tullu silmäiltyä engl z-12 ja z-15, kiikku ei ole välttämätön..kertokaapa kokemuksia eri vaihtoehdoista, hintaluokka pitäis olla siinä parin sadan ympärillä..onko cc? toimintoa, miten käy exp-pedaalin kytkentä jos tulee joskus tarpeeseen..? Mulla on G-Majorin ohjastajana Rolandin FC-200, ja hyvin on tuo toiminut... Mutta olen leikitellyt ajatuksella vaihtaa tuo Yamaha MFC-10:iin. Roland lähettää cc-käskyjä, mutta se pitää käpälin (tai ulkoisella switchillä) asettaa oikeaan tilaan (lukuunottamatta control -poljinta, joka lähettää cc:tä). Yamahassa voi ylärivin polkimet asettaa lähettämään cc -käskyjä, kun alarivi tuuppaa pihalle program changea. Noissa molemmissa on kiikkupoljin, joten ihan heti ei ulkoista expressiopedaalia tarvitse, mutta ainakin Rolandiin noita voi kytkeä muistaakseni useampia. Rolandin hintaluokka vajaa kolmesataa, Yamara reilu parisataa. JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
Karvanaama-Zakk 16.05.2006 10:37:19 | |
---|
Itsellä on ollu tuo Yamahan MFC10 jonku reilun vuoden ja hyvin on toiminu.Oon vaa G-Majoria sillä ohjaillu mutta eiköhän se joudu uuteen käyttöön piakkoin.Kuten sanoin ongelmia ei oo ollu joten suosittelen lämpimästi =) Karvojen kasvatus on miesten hommaa!!!! |
Exhausted 16.05.2006 13:21:48 | |
---|
Rolandin FC-200 on luotettavan oloinen peli, mutta se tosiaan osaa tehdä vain yhtä asiaa kerrallaan, ja ohjelmoitavuus on minimalista ja vaikeaa. Olisi hyödyllistä voida esim. muuttaa ekpression funktiota ohjelmakohtaisesti. |
zeme 16.05.2006 13:29:16 | |
---|
Näin ärsyttävänä hyttysenä olen itse kiinostunut tuosta englin z-15:sta.. Ihan kiva olisi tietää onko se millanen peli ja kun oon kattellu sen manuaali niin ihan selvältä peliltähän tuo näyttää.. Se kyllä pisti silmään, että cc-toimintoahan siihen ei saa, vai onko näin?? Kattelin sitä namiskaa niin hätäsesti.. No problem. |
ReBeat 16.05.2006 14:03:26 | |
---|
Rolandin FC-200... Olisi hyödyllistä voida esim. muuttaa ekpression funktiota ohjelmakohtaisesti. Eikös tuo ole kiinni lähinnä vastaanottavan laitteen kyvyistä? Eri ohjelmissa sen täytyy vaan osata ohjata expressionilta tulevat käskyt eri asioille (esim. delayn pituuteen tai choruksen syvyyteen). Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
Exhausted 16.05.2006 14:18:48 | |
---|
Eikös tuo ole kiinni lähinnä vastaanottavan laitteen kyvyistä? Eri ohjelmissa sen täytyy vaan osata ohjata expressionilta tulevat käskyt eri asioille (esim. delayn pituuteen tai choruksen syvyyteen). FC-200:ssa on toki eri kanavat ekspressiopedaalille, mutta sitä voi muuttaa vain edit-menusta. Ainakin POD XT ottaa vastaan volumenvaihtokomennon vain kanavalta 7. Sitten erikseen oli efektiparametrikanava, jonka kohteen sai sitten säätää podissa ohjelmakohtaisesti. Mutta yhdessä patchissa ei voinut ohjata volumea ja toisessa efektiparametreja. |
Mika_K 16.05.2006 23:03:07 (muokattu 16.05.2006 23:04:44) | |
---|
ostoslistalla olisi g-major ja jonkinlainen midiohjain. behkun fcb1010 on näköjään aika suosittu, mulle riittäis pienemmänkin kokoluokan laite..vahvistin on powerball niin on tullu silmäiltyä engl z-12 ja z-15, kiikku ei ole välttämätön..kertokaapa kokemuksia eri vaihtoehdoista, hintaluokka pitäis olla siinä parin sadan ympärillä..onko cc? toimintoa, miten käy exp-pedaalin kytkentä jos tulee joskus tarpeeseen..? Rocktron MidiMate käytettynä eBay:stä (EU:n alueelta). Itellä on tommonen enkä kadu päivääkään ostostani. Hyvä peli ja kohtuu helppo ohjelmoida. - 1kpl expressio-spedun liitäntöjä. - Aakkos-numeerinen näyttö löytyy myös l. voit ihan vapaasti ohjelmoida vaikka biisien nimet vastaamaan valittuja efektejä. - Phantom-syöttö 7- to 5-pin MIDI-kaapelia pitkin. -M- Through the centuries, flames have had a mind-calming effect ... the sweet bluish glow of the tubes has the similar effect. -M- |
oiva tumpeloinen 17.05.2006 00:19:14 | |
---|
Mulla on lankkuna ART:n X-15 Ultrafoot. Sen pieni ongelma on noissa veiveissä: lukijan läpi kulkee ohut nauha, joka saattaa ottaa itseensä, jos pedaalia poljettaessa jää väliin esim. piuha. Eipä toi kuitenkaan ole koskaan hajonnut ja sen on saanut suoristettua. Muuten toimii kuin tankki. Ollut mulla jotakuinkin kymmenisen vuotta, ei ole muuten tarvinnut huoltaa mitenkään. Tuohon 300 euroon saanee mukaan ART SGX2000:n, mistä myös löytyy ihan kivoja leluja. Silloin ei jää liikaa hintaa lankulle. Väri niissä on tosin aika korni (kasaripinkkiä löytyy mustan seasta :)), mutta pystyy hoitamaan cc:t ja polkimilla mitä niihin sitten laittaakaan. |