Timothy 15.05.2006 18:23:45 | |
---|
Mikäs skaala tuollaisessa epin g400 kitarassa on? Soittelin Squier stratolla ennen, ja tuntuu olevan eroa näiden välillä. Voisiko joku valaista asiaa? |
ReBeat 15.05.2006 18:28:56 (muokattu 15.05.2006 18:36:01) | |
---|
24,75" eli tyypillinen les paul -skaalanpituus. Tieto löytyi googlella nopeammin kuin tämän viestin kirjoittaminen multa kesti. Nojoo. Stratossa skaalanpituus on siis pitempi (25,5"), jonka takia kielet ovat samassa vireessä kireämmällä ja soivat tiukemmin. Nauhat ovat etäämmällä toisistaan kuin tuossa SG:ssä. Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
oiva tumpeloinen 15.05.2006 19:30:36 | |
---|
24,75" eli tyypillinen les paul -skaalanpituus. Tieto löytyi googlella nopeammin kuin tämän viestin kirjoittaminen multa kesti. Nojoo. Stratossa skaalanpituus on siis pitempi (25,5"), jonka takia kielet ovat samassa vireessä kireämmällä ja soivat tiukemmin. Nauhat ovat etäämmällä toisistaan kuin tuossa SG:ssä. Muuten ihan jees, mutta mitä tekemistä Les Paulilla on SG:n kannsa? =) Ettei nyt tule väärinkäsityksiä, niin Rebeat selitti kuitenkin (ainakin) olennaisen oikein. |
tenkainen 15.05.2006 19:48:16 | |
---|
Muuten ihan jees, mutta mitä tekemistä Les Paulilla on SG:n kannsa? =) Olihan SG:kin toki ensin Les Paul-niminen kitara... ;-D "Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37 |
ReBeat 15.05.2006 19:48:58 | |
---|
Mulla tuo lyhyempi 24,75" vaan yhdistyy mielessä aina les pauleihin. Mutta Epiphone G400:sta tässä oli tosiaan puhe :) Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
oiva tumpeloinen 15.05.2006 20:00:02 | |
---|
Olihan SG:kin toki ensin Les Paul-niminen kitara... ;-D Meinaat tätä vai: In 1961, the traditional Les Paul Standard received a makeover that included a thinner body with sharply pointed horns and eventually a new name - the SG. Today's reissue features the small pickguard and nickel-plated hardware of the original '61. lähde: www.gibson.com Ei toi mun mielestä kuullosta ihan Les Paulilta: me otettiin kitara, muokattiin siitä erilainen ja nimettiin se uusiksi. |
tenkainen 15.05.2006 20:02:06 | |
---|
Ei toi mun mielestä kuullosta ihan Les Paulilta: me otettiin kitara, muokattiin siitä erilainen ja nimettiin se uusiksi. Les Paul ei itse tykänny noista, kielsi nimensä käytön. Fox tietänee lisää. "Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37 |
oiva tumpeloinen 15.05.2006 20:13:34 (muokattu 15.05.2006 20:15:03) | |
---|
Les Paul ei itse tykänny noista, kielsi nimensä käytön. Fox tietänee lisää. Eli SG ei ollut aluksi Les Paul -niminen? =) E: Fox varmasti tietääkin tästä, ei epäilystäkään. En vain tiedä, mitä iloa sitä tietomäärää on ladata tällaisen topicin alle. Ja mä lopetan myös tämän p*skanjauhamisen asiasta. |
Petrukki 15.05.2006 20:15:20 | |
---|
Eli SG ei ollut aluksi Les Paul -niminen? =) Oli se. Ekat kaksi muotoakin oli suoraan LP:istä (siinä toisessa oli tosin soololovi molemmilla puolilla kaulaa). ENGL - muita ei tueta.
"Seuraava keppini on varmaan joku Exolorer, mutta ei todellakaan James Hammetin takia." -Petrukki
Haluan bändiin (komppi)kitaristiksi metallibändiin Turun suunnalta. |
fox 15.05.2006 22:02:58 | |
---|
Eli SG ei ollut aluksi Les Paul -niminen? =) Kyl se pahus oli.. Mutta niinku O.T. sanoi, skaalan kanssa ei sillä oo mitään sen paremmin tekoa, onpahan vaan 24 3/4 tuuman skaala yleensä noissa Gibsoneissa.. Ja hei, Iban Artisteissa kans.. 8) |
fox 15.05.2006 22:04:52 | |
---|
Oli se. Ekat kaksi muotoakin oli suoraan LP:istä (siinä toisessa oli tosin soololovi molemmilla puolilla kaulaa). Tätä en oikein kässää?? SG:hän oli aina SG, tarkoitat varmaan Specialia ja Junioria?? Eli Specialia oli single- ja doublecutteina.. Mutta ne kuului kyllä siihen "alkuperäiseen" LP-perheeseen.. |