Aihe: Toinen kysymys Tokaista: Kaulasta..?
1
Quu
15.05.2006 18:19:20 (muokattu 15.05.2006 18:19:36)

Onko tuossa Tokain Jaappanialaisessa LS-70:ssä kuinka paksu kaula?
Onko se enemmän sellainen gibsonin 60-lukulainen vai 50-lukulainen?
Nyt on nimitäin tuhti kaula hakusessa ja en halua tehdä turhia hesan reissuja, kun en sinne kovin usein pääse.

Kiitos.
juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle.
p130
15.05.2006 19:24:25

Jotain noiden väliltä ovat Tokain kaulat yleensä olleet. Ihan uusimmista (uusistahan tässä puhutaan...?) ei ole kokemusta, mutta tuskin mitään radikaalia on tapahtunut.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
Les Fender
15.05.2006 19:27:41 (muokattu 15.05.2006 19:28:21)
Jotain noiden väliltä ovat Tokain kaulat yleensä olleet. Ihan uusimmista (uusistahan tässä puhutaan...?) ei ole kokemusta, mutta tuskin mitään radikaalia on tapahtunut.

Oisko se sitten toi '59 rounded, jostain tuollaista muistelisin lukaisseeni. Eli profiilina tuhdin '50 ja ohkosen '60 kaulan väliltä.
"Living is easy with eyes closed!"
p130
15.05.2006 19:40:20

Ainakin omassa Tokaissa ('90 LS-55) kaula on hieman '59 roudediakin ohuempi (ja edelleenkin _muistelisin_ että uudemmissakin se on samankaltainen). Ei paljon, mutta silti, loppupeleissä aika lähellä. Ei missään nimessä siis '60 slim taper tyyppinen. Sen mallista kaulaa ei ole tullut koskaan Tokaissa vastaan.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
kojones
15.05.2006 20:11:13
Mites tuo SG60:n kaula? SG70 kaula on omaan käteen ihan liian paksu, Gibsonin Standardissa on hyvä, mutta Tokai olisi halvempi.
marklaar
15.05.2006 22:01:51
Mites tuo SG60:n kaula? SG70 kaula on omaan käteen ihan liian paksu, Gibsonin Standardissa on hyvä, mutta Tokai olisi halvempi.

Sama kitara eri mallinimellä.
"Please, let these marklars stay where they can grow and prosper without any marklars, marklars, or marklars."
Hannu H.
15.05.2006 22:23:27

Mulla on -03 ja kaverilla -05 ja en kyllä menis sanomaan että on periaatteessa sama kitara kun mallinimi on sama. Ihan erilaiset kaulat.
Mulla on paksumpi. Kaverilla vähän pienempi ja pyöreämpi.
Tai jotain.. olen helvetin huono luonnehtimaan kauloja.
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Salon Seudun Bändit
Quu
16.05.2006 17:12:50

Heitetäänpä vielä sellainen nakki, että osaisiko kukaan verrata tuota Tokain kaulaa Fenderin Modern-c profiiliin?

Tai voisiko joku antaa mittoja omasta LS-70:stään?
Lähinnä kaipailisin leveyttä ja paksuutta nauhoilta 1 & 12.

Kiitos in advance.
juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle.
Country Larry
16.05.2006 18:07:33
Tuli aika kummallinen kokemus Tokain SG malleista. Pari viikkoa sitten kävin testaamassa Musamaailmassa Tokain Japanissa tehtyjä SG-kopsuja ja vaikka soundit oli ihan nätisti kohdillaan niin koin jotain äikä ällistyttävää: Kun venytti yhtä kieltä, kaikkien muiden kielten vire tipahti, samalla tavalla kuin kelluvan tallan kanssa. Ja sama vika kahdessa eri Japanissa tehdyssä yksilössä! Myyjä ei osannut sanoa mitään koko asiasta. Osaako täällä joku?
Vaihdetaan vähän käytetty pleku toimivaan sinkkukeskiöön. Ei renkaanpotkijoille.
MarkoA
16.05.2006 22:02:35
Kaula taipui, eli jousti. Oliko kaula 60´s slim taper-mallia?
- In the days of my youth I was told what it means to be a man, Now I’ve reached the age I’ve tried to do all those things the best I can. - Good times bad times, Led Zeppelin
MarkoA
16.05.2006 22:08:37
Onko tuossa Tokain Jaappanialaisessa LS-70:ssä kuinka paksu kaula?

Mulla oli vuoden ´95 LS70:ssä semmonen ´59 rounded mallinen pesismailanvarsi.
Taas ´85 LS60-mallissa jotain välimallia.
- In the days of my youth I was told what it means to be a man, Now I’ve reached the age I’ve tried to do all those things the best I can. - Good times bad times, Led Zeppelin
Country Larry
16.05.2006 22:52:37
Kaula taipui, eli jousti. Oliko kaula 60?s slim taper-mallia?

Saattoi olla, malli oli ymmärtääkseni '61 reissue. Mutta onhan se nyt ihan älytöntä, että kiinteätallainen skitta ei pidä virettä kun venyttää kieltä. En mä ainakaan harkitsekaan enää Tokaita. Samaa ongelmaa ei ollut Gibsonin Faded-mallissa, jossa oli tosin selvästi tuhdimpi kaula.
Vaihdetaan vähän käytetty pleku toimivaan sinkkukeskiöön. Ei renkaanpotkijoille.
MarkoA
17.05.2006 15:56:28
Aivan sama minkä valmistajan Slim-taper tyyppisellä kapea/lättänä profiilisella kaulalla venytät reilusti -> muiden kielten vire laskee. ´59 Rounded ei ole niin herkkä tälle jne. Käyppä testaamassa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)