Aihe: 7-kieltä, 24.75" skaala, 24 nauhaa ja floikka?
1 2
efunkelist
15.05.2006 14:26:08

Tietoa tällaisista malleista tehdasvalmisteisesti?

7 kieltä
24.75" skaala, ohuella kaulalla
24 nauhaa
floikkatalla

Eli jotain gibson-ibanez-hybridiä hakusessa.. Tietääkö mistään löytyvän tällaista metallityökalua vai joutuuko rakentaa itse/teettämään?

Eli mun budjetilla tyytymään siihen 25.5" skaalaan mitä kaikki 7-kieliset tuntuu olevan..
P2
15.05.2006 14:28:04
Luultavasti tossa on ongelmana se, että jos on lyhyempi skaala, ei tuo ala-H-kieli oikein soi kunnolla. Eli periaatteessa mitä pitempi skaala, sen parempi.
Myydään Tokain 335:n mikit, mustat, uudelleen vahatut Halvalla lähtee!
efunkelist
15.05.2006 15:01:00

duh...
Kun ei ole kuin se yksi fenkkukitara hallussa niin skaalojen merkitys täysin unohtunut. Kun olen tässä viime aikoina ihannoinut 24.75 skaalaisilla kitaroilla soittaneiden kitaristien soundeja, etenkin siis alavireisiä soundeja, niin siksi haluaisin tsekata löytyykö tuollaista 7-kielistä.

Vaan pitääpä toisaalta tsekata jos jostain löytyisi ibanezin RG XL 7-kielistä, niissä ois googlen mukaan 27" skaala mutta eipä noita oikein ibanezin omilta sivuilta löydy :S

http://www.jemsite.com/ibanez/spec_ib7.htm
- sivun puolessa välissä...
saastara
15.05.2006 15:01:05 (muokattu 15.05.2006 15:01:59)
Luultavasti tossa on ongelmana se, että jos on lyhyempi skaala, ei tuo ala-H-kieli oikein soi kunnolla. Eli periaatteessa mitä pitempi skaala, sen parempi.

Näinhan se menee.. Monille se 25,5" skaalakin on alimman H-kielen kohdalta liian lyhyt. Baritonia rohkeasti koettelemaan.. :)

No mutta.. Aiheeseen vastaten: Epiphonella on muistaaksen yksi 7-kielinen malli.. Floikkaa siinä ei tosin ole, enkä 24 nauhastakaan menisi vannomaan.
Lisää middleä.
efunkelist
15.05.2006 15:11:20

Jos mä 7-kielisen nyt lähen hommaamaan niin floikan soisin siinä soivan. Ibanez taitaa olla kyllä varma valinta, nehän ensimmäisenä 7-kielisiä alkoi myymään. Sen vähän mitä oon seiskoja kokeillu kaupoissa niin kyllä ibzkut on soinu kaikista parhaiten - veikkaan että niiden mikrofoneilla on iso osuus asiassa.

Kun jos ja ehkä investoisin tonnin-parikin jopa seuraavaan kitaraan niin tottakai sen pitäisi olla se "Holy Grail" mutta ongelmapa taitaa olla juuri siinä ettei yhteen kitaraan voi saada KAIKKIA haluamiaan ominaisuuksia siten että ne parhaalla mahdollisella tavalla palvelisivat soitettavuutta ja soundia.

Pitäisi saada joko tusinan verran kitaroita joista valita aina tarkoitukseen sopiva tai sitten vain oppia tyytymään siihen yhteen... Argh. Kitaraholistin dilemma.
Twist
15.05.2006 15:15:53 (muokattu 15.05.2006 15:16:13)
Onhan noita monia bändejä jotka on alottanu/soittavat 24.75" skaalalla B-vireessä.
No ookoo ei ehkä monia mutta pari ainakin tuli mieleen.
Oops, I twisted again...
Werde
15.05.2006 15:21:50
7 kieltä
24.75" skaala, ohuella kaulalla
24 nauhaa
floikkatalla

Enpä ole koskaan tuolla skaalalla olevaa floikallista seiskaa nähnyt, joten taitavat olla aika harvassa tai jopa olemattomissa. (senverta guitargeek kummiskin olen :)

Skaalaa lukuunottamatta Ibanezin RG1527 vastaa noita speksejä. Huippufloikka ja ohuin kaula, heikkoutena mikit. Ibanezin omat mikit ovat aika mitäänsanomattomia, paremmissa malleissa (nykyään lähinnä signature-osastolla) onkin sitten Dimarziota kiinni.

Elikkä RG1527 hakuun, ja ruuvaat siihen kiinni vaikkapa Dimzrzion Evolutionin ja Air Nortonin => kitaraa vaikka loppuelämäksi. Metsästät kitaran käytettynä, ja mikit Thomannilta niin hinta pyörii luokassa ~700€.
Punttia ja heviä, saatana /,,/
mungiisi
15.05.2006 16:36:14 (muokattu 15.05.2006 16:37:12)
Enpä ole koskaan tuolla skaalalla olevaa floikallista seiskaa nähnyt, joten taitavat olla aika harvassa tai jopa olemattomissa. (senverta guitargeek kummiskin olen :)

Skaalaa lukuunottamatta Ibanezin RG1527 vastaa noita speksejä. Huippufloikka ja ohuin kaula, heikkoutena mikit. Ibanezin omat mikit ovat aika mitäänsanomattomia, paremmissa malleissa (nykyään lähinnä signature-osastolla) onkin sitten Dimarziota kiinni.

Elikkä RG1527 hakuun, ja ruuvaat siihen kiinni vaikkapa Dimzrzion Evolutionin ja Air Nortonin => kitaraa vaikka loppuelämäksi. Metsästät kitaran käytettynä, ja mikit Thomannilta niin hinta pyörii luokassa ~700€.

En käsitä mikä kaikkien mielestä noissa tehdasmikeissä on niin pahasti pielessä että ne pitää heti vaihtaa. Mielestäni kitara toimii jo tehdasmikeillä varsin moitteettomasti.

E: Ostaessani kitaraa olin varautunut lukemieni juttujen perusteella siihen että mikit olivat huonot, mutta mielestäni ne toimivat hyvin. Paremmat mielestäni kun vanhan kitarani Jackson J50B:t, ne olivat mielestäni jotenkin tuhnummat.
saastara
15.05.2006 16:37:58
En käsitä mikä kaikkien mielestä noissa tehdasmikeissä on niin pahasti pielessä että ne pitää heti vaihtaa. Mielestäni kitara toimii jo tehdasmikeillä varsin moitteettomasti.

Mutta ei siitä vaihdosta haittaakaan ole jos jonkin tietyn mikin soundiin on mieltynyt.
Lisää middleä.
Niskamies
15.05.2006 16:40:24
Jos mä 7-kielisen nyt lähen hommaamaan niin floikan soisin siinä soivan. Ibanez taitaa olla kyllä varma valinta, nehän ensimmäisenä 7-kielisiä alkoi myymään. Sen vähän mitä oon seiskoja kokeillu kaupoissa niin kyllä ibzkut on soinu kaikista parhaiten - veikkaan että niiden mikrofoneilla on iso osuus asiassa.

Tsekkaa Ibanez Universe. Se voisi olla passeli skitta sulle.
More is more.
efunkelist
15.05.2006 16:44:52 (muokattu 15.05.2006 16:47:30)

Tsekkaa Ibanez Universe. Se voisi olla passeli skitta sulle.

Sitä mä oon tässä vähän kuolannutkin, en vain ole päässyt kokeilemaan. Jotain RG-mallia hiljattain kokeilin ja se oli hyvä mättömäiskeeseen mutta puhtaista/rosoista en tykänny. Liekö se sitten floikan syytä, mutta Vai-mallilla luulisi taittuvan kaikki. Tuohon hintaankin kyllä pitäisi onnistua ;D

EDIT: onkin muuten tuo RG1527 juuri se mitä kokeilin. Mikit todellakin vaihtoon tai ehkä universe vois todella toimia, siinähän on yksikelainenkin keskellä.
mungiisi
15.05.2006 17:36:34
Mutta ei siitä vaihdosta haittaakaan ole jos jonkin tietyn mikin soundiin on mieltynyt.

Ei toki, mutta sitä olenkin ihmetellyt vain että mikä niissä on sitten pielessä.
Billsner
15.05.2006 17:55:43
Täällä on aika hyvin infoa kaikista iban seiskoista http://www.jemsite.com/ibanez/spec_ib7.htm
Assembled in blasphemy
Werde
16.05.2006 00:13:47

Nuo tehdasmikit ovat melko tunkkaiset ominaissoundiltaan, leikkaavuus ja erottelu jää uupumaan lähes täysin. Evolutionin vaihto tallaan (kun tuollaisen omistin) oli aikanaan ehkä suurin mikkien kanssa kokemani "ahaa" elämys.
Punttia ja heviä, saatana /,,/
-K-
16.05.2006 00:24:14
Minulla on taas kehitys mennyt koko ajan siihen suuntaan että en enää voisi harkitakkaan muun kuin 27":n scalella varustetun seiskan ostamista. Tuntuu olevan samantapaisi kokemuksia muullakin tuttavapiirillä. Harmi vaan että nykytrendien muuttuminen on vienyt mm. ibanezin siihen pisteeseen että seiskamallisto on todella suppea.
Suus kii tai paan sut pesähän !!!
efunkelist
16.05.2006 11:39:58

Rölö, 27" seiskoja on ibanez tehny edellisen linkin mukaan 2001-2004, eli ei ilmeisesti enää??
-K-
16.05.2006 11:42:44
Rölö, 27" seiskoja on ibanez tehny edellisen linkin mukaan 2001-2004, eli ei ilmeisesti enää??

Joo ei ole hetkeen tehty, ei taida olla J-custom mallistossakaan enään. 27":lla
Ziggy Bubba
16.05.2006 12:20:17

Eikös ESP:ltä löydy näitä Stephen Carpenterin Signature seiskoja myös 27-tuuman skaalalla. LTD SC-607B ja ESP STEF-B7 on mallien nimet. Tossa linkki:

http://www.espguitars.com/guitars_stef.html
www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet!
-K-
16.05.2006 12:51:55
Eikös ESP:ltä löydy näitä Stephen Carpenterin Signature seiskoja myös 27-tuuman skaalalla. LTD SC-607B ja ESP STEF-B7 on mallien nimet. Tossa linkki:

Löytyy, mutta niissä ei tuo hinta ole ikinä kohtaamassa sitä työn jälkeä. Tosin tuo ESP testimättä, ltdtä räplätty useaan otteeseen. Ibanezpuristi katos.
efunkelist
17.05.2006 21:41:16

Ihan mielenkiintoisia mikkejäkin!! (H-H-S) Täytyy tsekata nuo espit jos niitä jostain löytyy, mutta tosiaan veikkaan että noissa signatureissa hinta-hupi ei ole samaa kuin ibanezilla.

LTD SC-607B-NG näyttää hyvältä, puuttuu vain floikka :P ja se yksikelainen... ja... no, nii...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)