brague 15.03.2006 19:51:01 | |
---|
Olisin kiinnostunut ostamaan "kotikäyttöön" putkicombon, ja nyt tiedustelisinkin "ammattimiehiltä" millaisia kokemuksia esim: Laneyn Lc15r;stä, Laney vc15-110.. tai Ibanez ValBee mallista? Kiitos etukäteen.! Hintahaitarihan on näissä noin 170,- 400,-e? Ostaisin mielelläni kuitenkin hieman "laadukkaamman"..mikäli näistä sellainen löytyy..? |
Jucciz 15.03.2006 19:52:04 | |
---|
Ammattimies tai ei... itse pidin Laney LC15:stä. Terve perussoundi, jonka päälle sitten voikin rakentaa monenlaista. Irtoaa yleensä alle 300 euron jopa, jää vielä rahaa vaikka johonkin pedaaliin jos siltä tuntuu. |
Aki 15.03.2006 21:19:36 | |
---|
Valbeesta en tykännyt. Laneyn kokeilemisesta on niin pitkä aika etten uskalla sanoa mitään. Creamsoundin saattais saada käytettynä tohon hintaan. Itse valitsisin Valvetronixin. Siinä ei ole samanlaista syttymiskynnystä kuin putkivahvistimissa. Ja sen soundit vaan kolahtaa muhun. |
Fin_Rocker 15.03.2006 21:32:51 (muokattu 15.03.2006 21:35:40) | |
---|
Kyllä nyt suosittelen sinua tutustumaan diyyn ihmeelliseen maailmaan ja pistämään madampin gkakkosen tilaukseen tai jos ei tehot riitä nii jiivitosen. gkakkosen saa alle satasella musikdingistä. paitsi jos ei tykkää a luokan saundista niin sitten suosittelen en mitään, aika vaativia mielestäni nuo isot madampit ja uraltone. "siis kotelon teko" |
LaXu 15.03.2006 21:33:30 | |
---|
Minä taas en tykännyt LC15 oikeastaan lainkaan. Jotenkin "pieni" soundi luukutettunakin. Sääli, että Laney lopetti TT20 vahvarien valmistuksen, ne olivat varsin hyviä, uutena olivat jotain 500€ luokkaa. |
MadMatt 15.03.2006 21:40:05 | |
---|
|
*Kitaristi* 15.03.2006 21:41:59 | |
---|
|
Wahi 15.03.2006 21:51:02 | |
---|
Laney LC 15R löytyy. Cleanit ovat mielestäni hyvät. Itseasiassa yllättävän hyvät. Itse olen käyttänyt tätä vain kotona enkä ole päässyt luukuttamaan säröosastoa. Kotisoitteluun tuppaa olemaan turhankin kovaääninen tuo särö. Hiljaisella volumella särö ei ole mikään erityinen, tai oikeastaan se on se elementti joka kuulostaa hiukan "nuhaiselta". Lisäkaapin kanssa pitäisi kuulostaa vielä mureammalta. Kaiku on ihan ok. Mitä efektejä siinä jcm800 kompossa on valmiina? - Eräs mnettiläinen... |
buju 16.03.2006 20:24:14 | |
---|
Damn right, I´ve got the blues |
Volle 16.03.2006 20:31:01 | |
---|
Laney LC 15R löytyy. Cleanit ovat mielestäni hyvät. Itseasiassa yllättävän hyvät. Itse olen käyttänyt tätä vain kotona enkä ole päässyt luukuttamaan säröosastoa. Kotisoitteluun tuppaa olemaan turhankin kovaääninen tuo särö. Hiljaisella volumella särö ei ole mikään erityinen, tai oikeastaan se on se elementti joka kuulostaa hiukan "nuhaiselta". Lisäkaapin kanssa pitäisi kuulostaa vielä mureammalta. Kaiku on ihan ok. Mulla on tää kanssa ja oikeestaan samaa mieltä varmaankin olen. Kunnon isoa säröä varten tarvii jonkun ison kaapin ja mahdollisuuden luukuttaa. Sitten kyllä lähteekin hyvät pöhinät. Nam. |
Mordax 15.05.2006 20:17:21 | |
---|
Itsekin olen ollut etsimässä pientä putkivahvaria nyt keväällä ja olen miettinyt valintaa esimerkiksi Fender Blues Juniorin ja Laney VC15 välillä. Hinnan perusteella Laney houkuttaisi, vaikka en ole sitä vielä päässyt testaamaankaan, mutta miten on? Irtoaako Laneystä kunnolliset puhtaat soundit? Mahtaiskohan missään olla Laneystä ääninäytteitä? "Kukaan ei ole vielä vahingoittanut silmiään katsomalla asioiden valoisia puolia." |
msormune 15.05.2006 20:58:42 | |
---|
Itselläni on nyt ollut tuo Laney VC15-110 noin pari viikkoa, ensimmäinen putkivahvistimeni. Ostin uutena Kuopion Flangerista hintaan 435 euroa, joka oli "sattumalta" sama kuin Thomannilla olisi ollut postikulujen kanssa. Täytyy sanoa, että olen aika tyytyväinen. Aika blues-miehen pelihän tämä on, kovin rankkoja säröjä ei löydy ilman pedaaleja. "Made in England", mikä pätee aika hyvin muuten yleisvaikutelmaan ja äänimaailmaan. Täytyy myöntää, että en itsekään tosin tätä tykittele vahvistimen oman 10 tuuman Jensenin ämyrin kautta, vaan hommasin suosiolla Laneyn suljetun 1x12 -kaapin kylkiäiseksi. Isompi soundi, enemmän bassoa jne. Kyllä se Jensenkin ihan hyvä silti oli. Niin ne puhtaat äänet... ei oikein ole mulla vertailukohtaa, mutta kyllä ne minusta aika hyvät on :) Aika lailla voi olla saman tyyliset kuin muissakin EL84-putkisissa vehkeissä. En uskalla sanoa, onko ne samankaltaiset kuin esim. Vox AC15:ssa. Itseäni kiinnostaa enemmän tuo drive-kanava, joka tarjoaa aika vintage-british rock osastoa. |