Aihe: Hamer Sunburst vai ESP/LTD EC-400AT?
1
MTM
14.02.2006 13:10:51
Tervehdys kitaratietäjät,

olen aikeissa korvata vanhan keppini, uudella LP-henkisemmällä (2 humpparia, liimakaula, archtop..) kitaralla. Rämpyttelisin sillä kotona tuollaista bluessahtavaa hardrockia á la Thin Lizzy, AC/DC, Led Zeppelin..

Alunperin katselin tuota Tokain Love Rock-mallistoa, mutta kun budjetti ja soittotaidot eivät noihin Japanin peleihin oikeuta, olen nyt kiinnostunut etenkin ESP/LTD EC-400 AT:stä:

http://www.espguitars.com/guitars_ec.htm

ja Hamerin Sunburstista:

http://www.hamerguitars.com/?fa=detail&mid=401&sid=185

Olisiko näistä kokemusta? Molemmat ovat mahonkia, liimakaulalla, LTD jopa Duncanin mikeillä.

Myös Hagström on käynnistänyt tuotantonsa uudelleen Koreassa. Onko näistä Swede ja Super Swede -malleista tuntumaa?

http://www.hagstromguitars.com/products/swede.html

Ja tosiaan, haluan tällä kertaa uuden kitaran, eli älkää ehdottako käytettyä Gibsonia.

Kiitos etukäteen näkemyksistänne!

Marko
kojones
14.02.2006 13:12:53
Käyhän testaamassa EC-400At, tiedät mitä tehdä sen jälkeen.
meitu
14.02.2006 14:34:13

En tiedä mitään tuosta toisesta mutta jos ostat EC400-AT:n niin et tule katumaan.
Ne jotka soittaa ne tietää
Wolfie
14.02.2006 15:00:45
Ei varsinaisesti ole kummastakaan kokemusta, mutta jos tuo sunburst on vähänkään samalla tasolla kuin oma standardini ni suosittelen. Kokeilemalla asia selviää, eli ei muuta kuin kauppaan kokeilemaan mikäli vain mahdollisuus on. Ja kaunishan se on. Joskus jos jenkkiin vain olisi varaa...

Hyvää hankintaonnea vain.
jalka
14.02.2006 15:10:06
Kysytään nyt tässä topicissa, kun ei uutta viitsi aloittaa. Itselläni on LTD:n EC-300ATS, haluaisin tietää miten tuo eroaa 400-AT:hen verrattuna,muuten kuin eri mikrofonein ja satula. Espin sivuilta en ole löytänyt infoa,enkä googlella.
"Jos se et oo sie, ni sitten se on joku muu." Máuf?
MTM
15.02.2006 10:09:50
Kiitoksia kommenteista,

olen tuota AT:tä päässyt hypistelemään ja tykkäsin kyllä kovasti. Minun käteeni sopi sen kapeampi kaulakin paremmin kuin oikean LP:n järeä tukkikaula. Jos AT:stä olisi flametop-versio, niin valinta olisi aika selvä. Taikka no, kyllähän mustakin pätevä kitaran väri on...

Hameria en ole luonnossa nähnyt, ja olen ihan nettitietojen varassa sen osalta. Helsingin Musiikki-Fazerilla noita näköjään myyvät. Mutta onko kenelläkään ihan oikeaa tuntumaa millainen keppi on kyseessä ?

Molemmillahan on se yhteistä että ovat jenkkifirman Korean malleja ja oikeista LP-materiaaleista tehtynä (runko mahonkia, liimakaula) eli soundin ainakin pitäisi olla tuolla LP:n suunnalla. Hintaluokkakin on sama, karvan alle 700.
Jebe-
15.02.2006 10:42:14
Kysytään nyt tässä topicissa, kun ei uutta viitsi aloittaa. Itselläni on LTD:n EC-300ATS, haluaisin tietää miten tuo eroaa 400-AT:hen verrattuna,muuten kuin eri mikrofonein ja satula. Espin sivuilta en ole löytänyt infoa,enkä googlella.

Lisäksi 400-mallissa on Groverin virittimet kun taas 300:ssa on ESP:n omat.

En usko että muita eroja löytyy. Eivät ainakaan nuo muutkaan 300- ja 400-mallien erot ole juuri kuin mikrofonit, virittimet ja ehkä se Earvanan-satula.
Jebe-
15.02.2006 11:00:40
Tässä kamppailussa kääntyisin itse mieluummin LTD:n puoleen.
Jos kitaran rungon muoto ei olo avainkysymyksenä, niin saahan tuossa EC-400:ssa paremmat mikit (Duncan Design / Seymour Duncan) ja virittimet (Hamerin omat / Grover).

Kaverillani on tuollainen Hamer Archtop ja siitä saa jotenkin tuhnuisen äänen pihalle. Ei tosin mikään yllätys kun on nuo Design-mikit.
Itse vaihdoin mun korealaiseen Hamer Slammeriin gotohin virittimet ja Duncanin mikit niin tulihan siitä hyvä peli.

Eli jos päädyt tuohon LTD:hen niin en usko että siihen tarvitsee ostella enää uusia hardwareja, kun taas uskon että jossain vaiheessa haluat ainakin tuohon Hameriin uudet mikit. Siitä vain pähkäilemään.

Niin... ja itseäni on alkanut häiritsemään Hamerini mela-lapa.
Pitäisiköhän antaa sahan laulaa
fox
15.02.2006 11:27:09

Niin... ja itseäni on alkanut häiritsemään Hamerini mela-lapa.
Pitäisiköhän antaa sahan laulaa

Niin, no..se on melko "runsas" jos vertaa jenkki-Hamerin lapaan.. Muinaisessa Tampereen Soitinkeskuksessa oli tasakansi- Sunbursti, jota hätäsesti tyypitin. Erot omaan jenkkiin olivat "huomattavia", muutenkin kuin tuon lavan osalta.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Nacher
15.02.2006 14:44:02
Mielenkiintoinen tuo EC-400AT, mietin vain tässä eroja 400:sen ja 400AT:n välillä. Toisessa SD:n passivimikit, toisess EMG:t, ja jälkimmäisessä myös hienompi viimeistely ja enemmän frettejä. Mitenkä on, toimiiko tuo EMG 81/60 kuinka hyvin cleanissa/pehmeämmissä säröissä, vai kannattaako siihen ottaa suosiolla tuo AT?
pahala
15.02.2006 15:17:32
Mielenkiintoinen tuo EC-400AT, mietin vain tässä eroja 400:sen ja 400AT:n välillä. Toisessa SD:n passivimikit, toisess EMG:t, ja jälkimmäisessä myös hienompi viimeistely ja enemmän frettejä. Mitenkä on, toimiiko tuo EMG 81/60 kuinka hyvin cleanissa/pehmeämmissä säröissä, vai kannattaako siihen ottaa suosiolla tuo AT?

AT:ssä on myös paksumpi runko ja 22 nauhaa. Enemmän perinteinen Les Paul tyylinen.
8)
tunkki
15.02.2006 16:11:34

Mulla on tuommoinen Sunburst Archtop Quilt. Pääkitarani jo pari vuotta ja hyvin tyytyväinen olen. Asensin JB/Jazz-setin tuohon erittäin hyvin toimii. Olen tosin ostamassa Yamahan AES720:stä joten Hameri saattaa olla kaupan...
Min mamma heter Matti Puoskari.
MTM
15.02.2006 16:28:50
Eli kannattajia löytyy kummallekin vaihtoehdolle. Käsittääksenihän nämä molemmat ovat hintaluokassaan kelpo soittopelejä, ja omista mieltymyksistä on pitkälti kiinni kumpi enemmän kolahtaa. Mm. ulkonäkö ja visuaalinen ilmehän näissä on aika erityyppinen.

Kiitoksia tähänastisista kannanotoista - tässä vaiheessa LTD:n 400AT tuntuisi pidemmälle kantavalta valinnalta. Mutta kun on tuo Hamer itseltä tyypittämättä, niin lisänäkökohtia voitte toki esittää.
MTM
06.03.2006 12:46:45
Kävin sitten kokeilemassa Hameria Helsingin Musafasulla. Eipä siinä isompaa vikaa ollut - kevyt ja käteensopiva soitin se vaikutti olevan. Kaulan ja rungon liitoskohta oli kyllä rumasti viimeistelemätön ja potikat tuntuivat heppoisilta. Kaikkiaan Hamer silti hävisi aiemmin tyypittämälleni Ltd:lle tuntumassa aika selvästi paitsi painossa.

Hamerin tarjoushinta on nyt aika huima: 350 euroa. Tällä hinnalla siinä on nättiä ja toimivaa soitinta kerrakseen, mutta kun ei ihan noin tiukalle tarvitse budjettia vetää, niin alan kallistua EC-400AT:n suuntaan.
MTM
17.05.2006 10:56:55
Ihan vaan tiedoksi, että tämä kamppailu on nyt ratkennut: tilasin eilen LTD EC-400 AT:n mustana, saan sen kesäkuussa.

Kiitos kaikille kommenteista.
meitu
17.05.2006 11:04:09

Ihan vaan tiedoksi, että tämä kamppailu on nyt ratkennut: tilasin eilen LTD EC-400 AT:n mustana, saan sen kesäkuussa.

Kiitos kaikille kommenteista.

Oikein teit. Onnittelut uudesta kitarasta!
Ne jotka soittaa ne tietää
Tietysti Pauligin
17.05.2006 11:08:29
Ei ole esp/ltd käynyt uuden kitaran hankinnassa mielessäkään mutta tuo ec-400 at herätti kiinnostusta siihenkin suuntaan...
Pitänee testata..
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)