Aihe: Epänormaalin kovaa huminaa ja suhinaa putkivahvarissa?
1
nakedzen
18.05.2006 20:32:49
Tuo Cobra on alkanut tässä viimeisen puolen vuoden aikana suhista enemmän kuin aikaisemmin. Clean-kanava oli ennen täysin äänetön ja nyt sekin suhisee, sekä Lead-kanavalta kuuluu todella lujaa matalataajuuksista huminaa.

Ajattelin ensin että sieltä on vain menneet putket vanhaksi, mutta kaikkien putkien vaihdon jälkeenkin humina ja sihinä pysyy. Eihän tuo muuten pahemmin haittaisi mutta Lead-kanava on nyt melkein käyttökelvoton tuon huminan takia. Vahvistin myös kiertää soittaessa, ts. palm muteja soittaessa kuuluu taustalla koko ajan korkea kierron ääni.

Olisiko ideoita ennen kuin vien vahvarin korjaajalle?
"Only dead fish go with the flow" Framus Cobra ääninäytteitä
oiva tumpeloinen
18.05.2006 20:33:44
Ilmeneekö tuo ongelma kaikkien kitaroiden ja piuhojen kanssa?
nakedzen
18.05.2006 20:47:26
Ilmenee vaikka kitaraa ei olisi edes kiinni vahvarissa.
Jii
18.05.2006 20:49:32
Tuo Cobra on alkanut tässä viimeisen puolen vuoden aikana suhista enemmän kuin aikaisemmin. Clean-kanava oli ennen täysin äänetön ja nyt sekin suhisee, sekä Lead-kanavalta kuuluu todella lujaa matalataajuuksista huminaa.

Ajattelin ensin että sieltä on vain menneet putket vanhaksi, mutta kaikkien putkien vaihdon jälkeenkin humina ja sihinä pysyy. Eihän tuo muuten pahemmin haittaisi mutta Lead-kanava on nyt melkein käyttökelvoton tuon huminan takia. Vahvistin myös kiertää soittaessa, ts. palm muteja soittaessa kuuluu taustalla koko ajan korkea kierron ääni.

Olisiko ideoita ennen kuin vien vahvarin korjaajalle?

Idioottineuvoja, mutta olisiko vaihdetuissakin putkissa jotain vikaa? Itsellä on nimittäin ollut tuontapaisia putkista riippuvia ongelmia.
Birth, copulation and death. Is this your life?
nakedzen
18.05.2006 21:01:24
En usko, ainakaan etusissa. Niitä kun mulla on useampia uusia joita olen vaihdellut edestakaisin ilman tulosta.
Bee-äf
18.05.2006 21:12:41
Onko skittaan viime aikoina kytketty efektejä ym. jotka toimivat verkkovirralla? Voi olla maalenkki.

Voi olla myös, että vahvistimen suotokondensaattorit ovat mäsänä.

Myös kaikki muut sähkölaitteet samassa huoneessa valaisimia myöten voivat aiheuttaa voimakkaitakin häiriöitä, varsinkin jos kitarana on yksikelainen.
With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today.
WinterMad
18.05.2006 21:17:10
Mä kävin eilettäin vahvarikorjaajalla vaihtamassa omat putket. Sanoin kans hurinasta mikä etenkin säröllä on ärsyttävän kova.
Katteli vähän ja sano et input-jakin maa-juotos on irti. Ei kuulemma jaksanu alkaa sitä sillon värkkämään ku pitää piirilevykin irrottaa.
"menin yhteen mussalolaiseen musaliikkeeseen nii myyjä vitu heitti mua tikalla jalkaan ja sano homoksi vaikka oon hetero!! Olin sitte ostamassa plekua nii se toine myyjä sano että mee vittuu saatana homo tai ammun sua singolla päähän vittu!! -Vasara
nakedzen
18.05.2006 21:43:20
Humpparit mulla on kiinni, mutta vahvari humisee vaikka kitaraa ei olisi edes kiinni. Reeniksellä on kyllä loisteputket, mutta humina ei häviä mihinkään vaikka valot sammuttaa. Pitänee viedä korjaajalle aukaistavaksi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)