Aihe: Hevihumpparit (ei EMG 81/85) 1 2 | |
---|---|
![]() 18.05.2006 19:00:14 | |
Niin. Ehkä joskus tulevaisuudessa ostan jopa kunnollisen kitaran, kunnollisilla mikeillä ja kunnon runttaukseen tietysti. Eli mitkä mikit sopisivat tuollaiseen matalaan ryminään? Säröä pitäisi tietysti olla niin perkeleellisesti ja vieläpä mieluiten passiivit (ei tosin pakosti). Noiden EMG:n yllämainittuihin mikkeihin olen jo tutustunut ja ne "säksättävät" mielestäni liikaa. Mitään hirveätä muhjuakaan en tosin kaipaa. Jotain siltä väliltä. Eli ehdotuksia, että tämä asia kuntoon sitten kun aika koittaa. | |
![]() 18.05.2006 19:12:18 | |
Pehmeä juntta löytyy Seymour Duncan JB tallamikistä. Ja kunnon styrkkarista. | |
![]() 18.05.2006 19:19:55 | |
Tosin EMG:kin ehkä vielä menisi varmaan, jos laittaisi 85:sen tallaan ja 60(A):sen kaulaan (tai toistepäin). Tulisiko paksumpi mutta yhtä säröinen meininki kuin tuosta perinteisestä 81/85 satsista? En minä mitään näistä tosin tiedä, luen vain sepustuksia EMG:n sivuilta.... | |
![]() 18.05.2006 19:20:23 (muokattu 18.05.2006 19:21:13) | |
Mitenkään vinettämättä, mutta miksi ihmiset aina ajattelevat, että raskaus = paljon säröä..? Särö suurissa määrissä ei kelpaa mihinkään muuhun kuin soundin pilaamiseen. En kyllä keksi miksi sille tielle pitäisi lähteä.. Eq on soundin jytäkkyydessä paljon merkitsevämpi asia kuin särön määrä. Mutta jos minun pitäisi hyvät "hevimikit" valita, eiköhän valintani olisi kaulaan Air Norton ja tallaan Evolution. Taipuvat moneen menoon ja output riittää varmasti. Lisää middleä. | |
![]() 18.05.2006 19:23:04 (muokattu 18.05.2006 19:28:31) | |
Pehmeä juntta löytyy Seymour Duncan JB tallamikistä. Ja kunnon styrkkarista. Mun mielestä se ylämiddlepiikki ei tee juntasta kovinkaan pehmeätä. Siis verrattuna moneen muuhun mikkiin. DM:n Tone Zone vois mun mielestä toimia paremmin. Riippuu tietenkin paljon vahvarista, lankusta ja mieltymyksestä. Ton TZ:n kanssa tosin saattaa taas sitten tulla tukkoisuutta alavireissä. En osaa siitä sanoa, kun en alavireitä harrasta. En minä mitään näistä tosin tiedä, luen vain sepustuksia EMG:n sivuilta.... Siis onko sulla kokemusta noista mikeistä vai ei? Onko 81 kokeiltu vaihtoehto jo? Sen erottelu on kuitenkin sen verran hyvä, että voisin hyvin ainakin kuvitella sen toimivan juntassa. Mitenkään vinettämättä, mutta miksi ihmiset aina ajattelevat, että raskaus = paljon säröä..? Särö suurissa määrissä ei kelpaa mihinkään muuhun kuin soundin pilaamiseen. En kyllä keksi miksi sille tielle pitäisi lähteä.. Eq on soundin jytäkkyydessä paljon merkitsevämpi asia kuin särön määrä. Tiedä siitä raskaudesta, mutta nykypäivän moderni hevi kaipaa pörinää. Siihen tarvitaan sitä gainia, eikä sitä EQ:lla noin vain loihdita. Mutta jos minun pitäisi hyvät "hevimikit" valita, eiköhän valintani olisi kaulaan Air Norton ja tallaan Evolution. Taipuvat moneen menoon ja output riittää varmasti. Mä meinasin ehdottaa Evoa, mutta pyyhin sitten sen pois. Ei mulla kokemusta alavireissä siitä ole, mutta mä luulen, ettei se pääse loistamaan niissä. | |
![]() 18.05.2006 19:25:27 | |
Mun mielestä se ylämiddlepiikki ei tee juntasta kovinkaan pehmeätä. Siis verrattuna moneen muuhun mikkiin. DM:n Tone Zone vois mun mielestä toimia paremmin. Riippuu tietenkin paljon vahvarista, lankusta ja mieltymyksestä. Ton TZ:n kanssa tosin saattaa taas sitten tulla tukkoisuutta alavireissä. En osaa siitä sanoa, kun en alavireitä harrasta. Niin...en tiedä kun en ole DiMarzion Tone Zonee kokeillu. Mun korvaan oma ENGL ja JB kuulostaa pehmeeltä. | |
![]() 18.05.2006 19:27:34 | |
Mitenkään vinettämättä, mutta miksi ihmiset aina ajattelevat, että raskaus = paljon säröä..? Särö peittää paskat soittotaidot, kuten myös nimimerkkini mukainen vire. Ei tässä itsellä muuta syytä ole. (Offtopic). | |
![]() 18.05.2006 19:32:03 (muokattu 18.05.2006 19:32:57) | |
Siis onko sulla kokemusta noista mikeistä vai ei? Onko 81 kokeiltu vaihtoehto jo? Sen erottelu on kuitenkin sen verran hyvä, että voisin hyvin ainakin kuvitella sen toimivan juntassa. On kokeiltu 81/85 kombinaatio. Liian kirkkaan, nasaalin ja kireän kuuloinen omasta mielestä. Tai siis hyvät soundit lähti, mutta ei täysin omaan tarkoitukseen sopivat. Jotenkin liian perussetti, moderni metalli tuli mieleen. "Pörisevämpi" pitäisi olla, mutta ei kuitenkaan totaalista muhjua. | |
![]() 18.05.2006 19:34:18 | |
On kokeiltu 81/85 kombinaatio. Liian kirkkaan, nasaalin ja kireän kuuloinen omasta mielestä. Tai siis hyvät soundit lähti, mutta ei täysin omaan tarkoitukseen sopivat. Jotenkin liian perussetti, moderni metalli tuli mieleen. "Pörisevämpi" pitäisi olla, mutta ei kuitenkaan totaalista muhjua. Onkos sulla mahdollisesti se setti vielä kitarassa kiinni? Ja ehkä pikaliittimillä???? Ei olisi meinaan paha rasti vaihtaa mikkien paikkaa ja kokeilla 8vitosta tallaan. | |
![]() 18.05.2006 19:34:43 | |
Tiedä siitä raskaudesta, mutta nykypäivän moderni hevi kaipaa pörinää. Siihen tarvitaan sitä gainia, eikä sitä EQ:lla noin vain loihdita. Pörinää kaipaisi nykysoundit juu, kun tuppaavat vaan sihisemään ja sähisemään olematta ollenkaan rouheita. Kunnon pörinään ei tarvita muuta kuin hyvä wanhan liiton vahvistin ja sen kaveriksi uusi hevisuristin. Hevituuttaimesta sitä epäselvää muhjua ja vanhuksesta sitten sellanen mieletön middletuuttaus pelastamaan koko homma. Mmmmm... Jos taas puhutaan hevimikeistä, niin mihin tahansa soundiin Seymour Duncan Custom. Se on siinä. Jos pitää saadaa äärisoundia perusvireestä stratolla, niin Seymour Duncan Invader. Se on jälleen siinä. Jos pitää kuulostaa Megadethin Rust In Peacelta, niin Seymour Duncan JB. Se on edelleen siinä. Listaa voi jatkaa varmaan loputtomiin. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. | |
![]() 18.05.2006 19:40:26 | |
Onkos sulla mahdollisesti se setti vielä kitarassa kiinni? Ja ehkä pikaliittimillä???? Ei olisi meinaan paha rasti vaihtaa mikkien paikkaa ja kokeilla 8vitosta tallaan. Ei ollu oma keppi.... Tarkoitin siis että kokeillut ja kuunnellut kun tuollaisella satsilla varustetulla kitaralla soitetaan. Ja ei soundi niin pahasti metsässä ollut, en minä siitä. | |
![]() 18.05.2006 19:48:17 | |
Enemmän lähtisin korostamaan vahvistimen ja mahdollisten polkimien vaikutusta jos jotain juuri tietyn tyyppistä säröä halajat. Mikeillä voi hakea lähinnä hienosäätöä, ei niinkään radikaaleja muutoksia (jos high-output osastolla pysytään). Esim. tuo mainitsemasi EMG:n pari kyllä taipuu heviosastolla menoon kuin menoon. Kasivitosella irtoaa kyllä asteen "mureampi" lähtösoundi kuin kasiykkösellä. Punttia ja heviä, saatana /,,/ | |
![]() 18.05.2006 20:53:35 | |
slow music for slow people | |
![]() 18.05.2006 20:54:48 (muokattu 18.05.2006 20:56:25) | |
Särö peittää paskat soittotaidot, kuten myös nimimerkkini mukainen vire. Ei tässä itsellä muuta syytä ole. (Offtopic). Tätä vähän tarkoitinkin.. Enpä sanoisi, että lisää säröä kaipaisi maailma.. Keskitaajuuksia pikemminkin. :) Mutta aiheeseen palatakseni, kyllä tuo Evo ainakin omaan korvaani mallikkaasti soi tuolla C-vireessä. Siitä alaspäin en sitten sanoa osaa. Yksi miettimisen arvoinen vaihtoehto voisivat olla nuo Lundgrenin mikit.. Mm. Meshuggahin pojat noilla vetävät ja heillä jos joillakin on korvaa matalavireisille äänimaailmoille. Enemmän lähtisin korostamaan vahvistimen ja mahdollisten polkimien vaikutusta jos jotain juuri tietyn tyyppistä säröä halajat. Mikeillä voi hakea lähinnä hienosäätöä, ei niinkään radikaaleja muutoksia (jos high-output osastolla pysytään). Kompskomps.. Kitara-, ja vahvistinasiat kuntoon ennen uusien mikkien hankkimista. Tai noh, ei tietenkään parempien mikkien hankkimisesta haittaakaan olla voi mutta.. "Paskasta ei saa konvehtia" Lisää middleä. | |
![]() 18.05.2006 20:55:56 | |
...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse... | |
![]() 18.05.2006 22:48:00 | |
Onko mulla korvissa vikaa vai missä ku mun mielestä mikillä ku mikillä saa metalli/juntta säröt?? Jopa stratollani jossa alkup ykskelanen kiinni.. joo humppareista nyt puhumattakaan. Vahvistinta ruuvaamalla sitten saan noita eri saundeja, mikit tuntuu musta vaan niin vähän vaikuttavan soundiin. Enemmän jopa kielten paksuus ja komppikäsi. | |
![]() 18.05.2006 22:51:58 | |
Onko mulla korvissa vikaa vai missä ku mun mielestä mikillä ku mikillä saa metalli/juntta säröt?? Jopa stratollani jossa alkup ykskelanen kiinni.. joo humppareista nyt puhumattakaan. Vahvistinta ruuvaamalla sitten saan noita eri saundeja, mikit tuntuu musta vaan niin vähän vaikuttavan soundiin. Enemmän jopa kielten paksuus ja komppikäsi. Kyllä mikeilläkin reilun eron saa aikaan. Isomman kuin kielten vaihdolla tai rankemmalla tatsilla. Linkissä mun mielestä hyvä havainnollistaminen asiasta: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=115413 | |
![]() 18.05.2006 22:56:00 | |
Tänään tuli taas todettua, että eipä ole mikeistä saati särön määrästä kiinni se juntta. Treeneissä tuli vedeltyä fernandesin stratolla jossa oli kiinni jotkin EMG:n single coilit (ensimmäiset hyvänkuuloiset IMO emg:t joilla olen soittanut) ja kitara classic 30:iin. Jonkin verta säröä, runsaasti middleä, maltilla bassoa ja maun mukaan trebleä.. Ja jumankeka, että potki! Siinä olisi moni überscooprynkyttäjä jäänyt kakkoseksi miehekkyydessä.. :) Btw: Sattuisiko kenelläkään olemaan tietoa noista EMG:n single coileista (tarkemmin miettien saattoivat olla aktiivit, en ole ihan varma)? Helskatin monipuolinen äänimaailma, blyysistä bläkkiin. Tiputti oikein penkiltä, että osaavatko EMG:n pojat muka hyviäkin mikkejä tehdä..!? :D Lisää middleä. | |
![]() 19.05.2006 00:30:49 | |
Minua ärsyttää ku samaan lauseeseen lisätään junttasärö ja kaulamikki... Vittu noilla ole mitään tekemistä keskenään, vai tiedättekö ketään joka vetelee alavirepörinää kaulamikillä ja sitten tässä pähkäillään mikä ois hyv'ä kaulamikki ku isolla säröllä heviä veetään;) .. ja anteeksi:) oli pakko. Tone zone ollu vuosia mun suosikki sen rankan eq:n ansioista raju paksun pehmeän lämmin ja raju murina. | |
![]() 19.05.2006 07:26:20 | |
Treeneissä tuli vedeltyä fernandesin stratolla jossa oli kiinni jotkin EMG:n single coilit (ensimmäiset hyvänkuuloiset IMO emg:t joilla olen soittanut) ja kitara classic 30:iin. Jonkin verta säröä, runsaasti middleä, maltilla bassoa ja maun mukaan trebleä.. Btw: Sattuisiko kenelläkään olemaan tietoa noista EMG:n single coileista (tarkemmin miettien saattoivat olla aktiivit, en ole ihan varma)? Helskatin monipuolinen äänimaailma, blyysistä bläkkiin. Tiputti oikein penkiltä, että osaavatko EMG:n pojat muka hyviäkin mikkejä tehdä..!? :D Itse laitoin juuri Stratooni EMG SLV-single coilit tallaan ja kaulaan, sekä niille vielä lisäpotkuksi Afterburnerin ja SPC:n(eli mid-range boostin). Tuli aika monipuolinen soundivalikoima. Ilman boosteja hyvä ja aika voimakas single coil -soundi ja noilla boosteilla sen saa nostettua todella tuhdille humpparitasolle. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)