Fjouza 18.05.2006 17:29:45 | |
---|
Ola hombres! Käytän Hughes & Kettnerin trilogy nuppia jossa on 4 kanavaa. Todella hyvä nuppi, mutta ogelmana on se, että kaikkien säätö yritysten jälkeen en saa vieläkään crunch kanavaa kondikseen. Ongelma on siis se, että crunch kanava on liian kireä. Botnet on ihan pohjassa asti ja tuntuu että soundi on tosi ohut ja liian treblemäinen. Oon yrittänyt vääntää treblet jopa nolliin mutta se ei tietenkään auta yhtään mitään. Mutaseksi menee ja hatutus sen kun kasvaa. Midlen ja gainin kanssa on myös leikitty mut ei lähde mihinkään. Onko kyseinen nupin testaajat/omistajat huomanneet saman ongelman? Voiko soundia tweekata esim eq-pedaalin kautta? Mikä neuvoksi? Kiitosh baljon. |
Antti1 18.05.2006 17:34:05 | |
---|
Mikä kaappi sulla on? Toimiiko muut kanavat halutulla tavalla? Mä oon saanut ton crunchin toimimaan testaillessa silleen, että kaikki kohti kattoa, mutta middleä enempi. Gainia ei kauheasti. Hae sitä rajaa vaikka silleen, että etit sirinän alkamisen kohdan ja siitä vähän taaksepäin. Soon hjuva siinä kohtaa musta. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
Fjouza 18.05.2006 19:00:28 | |
---|
Joo muut kanavat toimii vallan mainiosti ja bassoo riittää. Kaappina alla on HUghin oma 4x12 attax celestioneilla. Se crunch kanva on vaan niin tiukka että tuntuu jotenkin että koko botne nupukka ei toimisi. Vaihdatin siihen juuri putket ja korjaaja hemmo ei löytänyt kanavasta mitään vikaa. Voikohan olla joku hughin oma juttu kysessä? Jotenkin pitäis saada sekin kanava ässäksi, mutta miten? |
Antti1 18.05.2006 19:22:03 (muokattu 18.05.2006 19:23:26) | |
---|
Ehkä tää on vaan makuasia, mä tykkäsin juuri siitä tiukasta näkkärisoundista, joka siitä lähti. Ei ihan älyttömän tiukka, mutta sellanen kohtuullisen kuitenkin. Hyvä kuvaus mun mielestä tiukkuudessa on, että Screamerista pykälän löysempi. Soundi tippuu muutenkin ehkä vähän samaan suuntaan, ollen kuitenkin aavistuksen löysempi ja tasapainoisempi. EDIT: Ei se botne muuten lähde bassoista bändin kanssa, vaan keskiäänistä. Ei niitä bassoja tarvitse juurikaan edes soundissa olla. Ehkä sä oot vaan tottunut liian bassoiseen soundiin? Ootko koittanut nauhoittaa tuota soundia jollain nauhurilla, koneella tms. muun bändin joukkoon? The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
Fjouza 18.05.2006 20:10:11 | |
---|
Onhan sen midlenkin kanssa tultu käkkäiltyä mutta jotenkin se vaan osuu korvaan. Ehkä vika on enemmän soittajan päässä kuin itse nupin. Pitää vaan säätää ja säätää ja katsoa jos se aukeis pikku hiljaa näillekin korville. Nyt toistaiseksi käytän toistä leady kanavaa crunchina. Gain vaan mahd alas ilman että se haittaa kanavan yleisoundia ja sillä mennään. Mut jep kiitti vinkeistä ja meikä lähtee fiksailemaan. Tattis ja moe. |
McNulty 19.05.2006 08:52:16 | |
---|
Ola hombres! Käytän Hughes & Kettnerin trilogy nuppia jossa on 4 kanavaa. Todella hyvä nuppi, mutta ogelmana on se, että kaikkien säätö yritysten jälkeen en saa vieläkään crunch kanavaa kondikseen. Ongelma on siis se, että crunch kanava on liian kireä. Botnet on ihan pohjassa asti ja tuntuu että soundi on tosi ohut ja liian treblemäinen. Oon yrittänyt vääntää treblet jopa nolliin mutta se ei tietenkään auta yhtään mitään. Mutaseksi menee ja hatutus sen kun kasvaa. Midlen ja gainin kanssa on myös leikitty mut ei lähde mihinkään. Onko kyseinen nupin testaajat/omistajat huomanneet saman ongelman? Voiko soundia tweekata esim eq-pedaalin kautta? Mikä neuvoksi? Kiitosh baljon. Itselläni on myös H&K Trilogy ja saan crunch-kanavalta kyllä varsin maukkaat rosot. Kaappina minulla on Framus FR212CS eli sisällä 2kpl Celestion V30 elementtejä. Minulla on myös MXR 6-Band EQ (se sininen rasia) käynyt pari kertaa sen FX-loopissa ja kyllä minulla ainakin jytisee crunch-kanalla ihan ilman tuota EQuakin, mutta tuolla EQ:lla olen saanut ulos vielä "honottavamman" ja middlekkäämmän soundin. Tässä vielä merkkasin punasella oman M-109:n asetukset: http://k-18.org/~tero/m109_asetukset.jpg Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher |
last command 19.05.2006 12:42:03 | |
---|
Itselläni oli vaikeusia löytää mitään omaa korvaa mielyttävää soundia kyseisestä vehkeestä(tottumuskysymys??). Parin kuukauden ruuvailujen jälkeen H&K vaihtui takaisin Marshaliin ja ongelma katosi. Noh mutta tuli siinä kokeiltua eri kaappeja joku Hughesin 4x12 mutta se kuulosti jotenkin tukkoiselta. Pääasiassa tuli Jacksonin 4x12 käytettyä, mutta ehkä parhaiten tuntui toimivan takaa avoin 2x12 kaapi!! Don't never give a damn!!! |