Aihe: KranK nupit ja kaapit
1 2
offerotorium
20.01.2006 02:17:41
Onko kenelläkään kokemuksia Krankin Revolutionista (ja miksei krankensteinistäkin)? Himottaa ihan pirusti sellainen. Hinta on nupille 1600€ Saisiko sillä jonkin paremmankin? Mitä mieltä olette?
Sama niistä kaapeista! Mielipidettä? Maksaa about 1000€. Saako paremmankin? Suositelkaa! Soundi samplet krankin sivuilla kuulostivat asiallisilta. Tai oikeastaan Mahtavalta!
herra47
20.01.2006 06:22:28
Ite kävin kokeilemassa revolutionia ja kullä se aika äijä peli on. Itse päädyin kuitenkin ENGL powerballiin, mutta makuasia. Noista netti sampleista en nyt oikein menis mitään sanomaan kun ei tiiä miten niitä on muokattu ja kitara ja mikit vaikuttaa asiaan aika paljon. Käy kokeilemassa ja totea itse... kyllä se munille potkii. Hevimiehen peli.
pekurides
20.01.2006 08:42:07

ite en tykänny nupista, liian sirisevä ja mun mielestä ohkanen matto
mutta kaappi on mahtava ja semmonen on nyt käytössä.
minun mielestä oli paree ku englin vintage ku kovan väännän kävin niitten välillä mutta makuasioitahan nää.
(eikäse krominen metalligrilli ei näytä metallimiehen silmään yhtään pahalta:)

powerball+framuksen dragon kaappi (649e) vois olla aika kova yhtälö!
Ben_D
20.01.2006 08:43:35

Jos tykkää modernista soundista niin mikä ettei. Mulle soundi on liian moderni joten ei kiitos.
Viper51
20.01.2006 12:24:28
Onhan tuo Krank ihan hyvä peli. Itteä tuossa Revolutionissa alkoi ärsyttää se vahvistimen ominaissoundi, jota ei oikein tahtonut säätämällä pois saada. Mutta makuasiahan tämä on.

Kannattaa testata Framus Cobra ja Dragon. Sopivat aika hyvin tuohon samaan hintaluokkaan. Kovia vahvareita on kumpikin.

Engleistä tietysti Powerball ja Savage.
Paras tarjous Savagesta uutena oli 1750euroa (suomessa).
Exhausted
20.01.2006 12:30:38

Krankin kaapeissahan ei ole perus Celestionin ämyrit kuten useimmissa muissa, vaan taitavat käyttää Eminenceä
LaXu
20.01.2006 17:00:26
Krank Revolution oli mun "paskin putkivahvistin jolla soitin vuonna 2005" listan voittaja. Kokeilin sitä Musamaailmassa Tokain Les Paulilla Krankin 4x12 kaapin kautta samalla kun testailin Orangen Rockerverbeja. Revolutionissa oli ensinnäkin aivan järkyttävän huono puhdas soundi, sellainen "tönks" tyyppinen tiukka ja riipivä klangi. Särökanava ei paljoa parantunut. Luukutettunakin vahvistin tuntui olevan todella ohut verrattuna vieressä olleeseen Orange Rockerverbiin. Ehkä se on sitten tehty johonkin alaviremättöön tai jotain, mutta minusta se oli lähinnä sellainen treblesaha jossa oli aika olematon keskialue vaikka mihin suuntaan väänteli sitä mid-sweep potikkaa.

Jos hevimylly on hakusessa, niin mieluummin ENGL, Framus tai joku muu.
moottorisaha
20.01.2006 17:04:38

Helvetin tukeva, muriseva, mutta silti erotteleva särö. Puhtaita en paljoa ehtinyt testailla.
"I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio
Spasi
20.01.2006 17:47:45

En ole kokeillut, mutta m.m. seuraaville bändeille näkyy kelpaavan:

Arch Enemy
Haunted
Soilwork
Trivium
Fear Factory
jne jne.

Näillä joko Krankenstein tai Revolution Series One.
McNulty
20.01.2006 19:20:18
Minä soittelin Rev.1 nuppia kera sen 4x12" kaapin missä Eminencen elementit sisällä. Yksinkertainen laite josta löytyy hyvä clean sekä julmettu määrä gainia. Tykittelin menemään Panteraa iloisesti gaini puolessa välissä. Se presence-säädin on kerrassaan nerokas tuossa nupissa!

HML:n TV-Sävelessä on Krankin Rev.1 nuppi ja kaappi edullisesti muuttomyynnin alta. Nuppi muistaakseni 1400e ja kaappi siellä 800e hujakoilla. Normaalistihan tuo nuppi on vissiin 400e kalliimpi ja kaappi pari satkua lisää. Eli pikaisen laskun kera tuosta saa lähes 600e (3600mk) pois. Nopein kerkee heti huomenna noutaan :)
Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
While you talk the talk, I walk the walk!
askomiko
20.01.2006 20:40:45
Mie tykkäsin Revolutionista ihan täysiä kun eka kertaa testin. Sillon oli Krankin oma 4x12" alla. Tähän mennessä mahtipinoani lähimmäksi päässyt soundi yhdestä vahvarista. Toisen kerran kokeilin helzingin fazerilla enkä tykänny yhtään, ja vehje paukkuikin ikävästi.
>:þ
Lutkare
21.01.2006 00:28:16

Arch Enemy
Haunted
Soilwork
Trivium
Fear Factory
jne jne.

Näillä joko Krankenstein tai Revolution Series One.

Teräsbetonilla taitaa olla kans käytössä Krankin vermeet. Ja suht uudessa Metallican videossa niillä ainakin oli lavalla Krankin nuppi/kaappi (niitten kaikkien muitten vahvareitten/kaappien lisäksi).

Itse pääsin Revolutionia kokeileen Krankin oman kaapin läpi kohtuu volumeilla ja täytyy sanoa, että hevisäröt oli aika makiat. En kyllä kummiskaan mitään kovin kummosia rock/blues saundeja saanut siitä irti, mutta tuskin tuota on siihen hommaan tarkotettukkaan. Puhtaista en sano mitään.
Aadolf Virtanen: "Hevi on paskimmillaankin parasta musiikkia"
Boyakasha
27.01.2006 23:30:09
Ihan helvetin hyvät soundit irtosi tuosta Revolutionista, kun käytiin männä päivänä kitaristin kanssa Musamaailmassa vähän testailemassa. Täyteläiset ja jyräävät, muttei silti liian riipivät. Marshallit eivät kuulostaneet Krankin jälkeen enää miltään.
Ole hyvä.
iso paha susi
28.01.2006 01:05:38

Arch Enemy
Haunted
Soilwork
Trivium
Fear Factory
jne jne.

----

Teräsbetonilla taitaa olla kans käytössä Krankin vermeet. Ja suht uudessa Metallican videossa niillä ainakin oli lavalla Krankin nuppi/kaappi (niitten kaikkien muitten vahvareitten/kaappien lisäksi).

Jotenkin alkaa mennä uskottavuus noista artistidiileistä, kun tuntuu että ne menee vaan sen mukaan mikä valmistaja tarjoaa artistille paremman diilin tai mitä paikallinen musaliike tuo maahan. Ei niinkään siis, että bändi käyttää jotain vahvistinta koska siinä on muka ylivoimaisesti paras soundi.
"Enks mä tiedä kuka mä oon?"
P2
28.01.2006 12:14:56
Jotenkin alkaa mennä uskottavuus noista artistidiileistä, kun tuntuu että ne menee vaan sen mukaan mikä valmistaja tarjoaa artistille paremman diilin tai mitä paikallinen musaliike tuo maahan. Ei niinkään siis, että bändi käyttää jotain vahvistinta koska siinä on muka ylivoimaisesti paras soundi.

Ehkä sitten pitää luottaa vaan omiin korviin ja testailla mikä on omasta mielestä paras ja omaan käyttöön sopivin. Mun mielestä muutenkin ihan turhaa tuijottaa joidenkin isojen bändien kamalistoja, kun studiossa voi olla mitä tahansa käytössä.
McNulty
28.01.2006 14:06:40
Amorphis ja Slayerin tuottaja Rick Rubin ovat siirtyneet myöskin Krankin leiriin. Tietääkseni se Amorphisin uusin lätty on nauhoitettu Krankilla... Kochit ja Laneyt ovat siellä historiaa :)

Mielestäni se että Krankin omat pojat kävivät HC:n foorumeilla ja review-alueella hehkuttamassa vahvistimiaan, ei tee itse vahvistimista huonoja. Krankin Rev.1 oli ainakin yksinkertainen säätää ja käyttää, siinä oli asiallinen puhdas kanava ja vielä asiallisempi särö-kanava josta löytyi soundit aina miedoista OD-tyyppisistä rosoista hi-gain osastolle asti. Eli sille joka on tottunut säätämään jotain Mesan Roadkingiä ja/tai ENGLin Powerballia, tuo Krank saattaa olla liiankin yksinkertainen. Itse tosin arvostan sitä että omat soundit löytyvät nopeasti ja että vahvistimen käyttö on simppeliä. Pystyy vielä soundcheckissäkin parissa minuutissa fiksaan soundinsa kohdilleen.
Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
While you talk the talk, I walk the walk!
Torniojaws
28.01.2006 14:30:06

Mun mielestä muutenkin ihan turhaa tuijottaa joidenkin isojen bändien kamalistoja, kun studiossa voi olla mitä tahansa käytössä.

Esim. Arch Enemyn tapauksessa uuden levyn sessioissa käytettiin perinteista Mesa/Boogie Dual Rectoa.
Relativity [Grindcore] ¤ Vortech [Industrial Progressive Metal] ¤ Coldway [Death Met
Viper51
17.05.2006 22:27:40
Piti tässä nostaa vanha ketju taas esiin :) Eli sellasta tällä kertaa, että onko kellään kokemuksia tuosta Krankensteinista? eroaako soundeiltaan yhtään revolutionista?

Jostain arviosta luin, että säröä pitäis löytyä enemmän. Toi master osio (volume ja presence säädöt) on myös hyvä parannus. On tässä alkanut toi Krankenstein kummasti kiinnostamaan :)
McNulty
18.05.2006 12:50:12
Piti tässä nostaa vanha ketju taas esiin :) Eli sellasta tällä kertaa, että onko kellään kokemuksia tuosta Krankensteinista? eroaako soundeiltaan yhtään revolutionista?

Yhden olen livenä nähnyt ja kuullut soitettavan, en vain päässyt itse ruuvailemaan niin en osaa sanoa mitä kaikkea sieltä irtoaisi... mutta kyllä siitä aika helkkarin mureat säröt irtosi kun yksi gaiffari sellaista luukutti 4x12" kaapin lävitte.

Tuo Krankenstein on Dimelle tuosta Rev.1 nupista "modailtu" vahvistin, eli siellä on tosiaan Rev.1:n säröt steroidien kanssa :)
Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher
Puoskari89
18.05.2006 20:08:28
Yhden olen livenä nähnyt ja kuullut soitettavan, en vain päässyt itse ruuvailemaan niin en osaa sanoa mitä kaikkea sieltä irtoaisi... mutta kyllä siitä aika helkkarin mureat säröt irtosi kun yksi gaiffari sellaista luukutti 4x12" kaapin lävitte.

Tuo Krankenstein on Dimelle tuosta Rev.1 nupista "modailtu" vahvistin, eli siellä on tosiaan Rev.1:n säröt steroidien kanssa :)

Siinä on lisänä master volyme ja master presence jotka vaikuttavat kumpaankin kanavaan. Cleanit säröytyy hieman helpommin kovalla volumellä ja kanavan voi nyt vaihtaa ilman pedaalia nupin takaa, mutta siitä ei paljoa iloa ole. Krankeinsteinin kaappi on hieman räkäsempi ja vintage tyylinen että kyllä varmaan rosoa saa irti. Pitää käydä uudestaan testaamassa lähiaikoina ja pistää erot tarkemmin muistiin.
Kitara ja kahvia. Mitä muuta voisi tarvita!?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)