Aihe: Uusia mikkejä Danelectroon..
1
NYdoll
21.05.2006 22:49:47 (muokattu 21.05.2006 22:52:16)

Elikkäs multa löytyy tuollainen 56 pro reissue, jossa on ne normi lipstick-mikit. Kaulamikki soundaa sekä puhtaalla kanavalla sointutyöskentelyssä että särökanavalla lead-meiningissä mitä parhaimmalta, mutta tallamikki on säälittävä tuhnu. Ajattelin siihen paikalle laittaa jonkun pikkuisen kuumemman ja vähemmän kirkkaan mikin. Kitarahan on semihollow-tyylinen, eikä särösoitannossa pääse oikeen oikeuksiinsa tuon tallamikin ponnettomuuden takia.

Ongelmaksi nousee tuon mikin koko

http://www.seymourduncan.com/products/specializeddescr.shtml#lipstick

Jos tuo mikki ei olisi noin pitkä niin olisin siihen asennuttanut luultavasti duncanin minihumpparin. Jotain tuollaista minihumbuckerin tyylistä soundiltaan olisin siis hakemassa. Plussaa on, jos mikki on kromikuorinen, koska olen melko tarkka tuon kitaran ulkonäöstä. Ainakin mustat humbuckerit ovat täysin poisluettu vaihtoehto.

edit. tuota linkkiä yritin korjata vähän tarkemmaks, mut olin niin urpo, etten osannut... Eli pitää tosta mikin tiedoista painaa sitä dimensions kohtaa...
"Rock 'n' Roll should make you wanna fuck. If it doesn't, it ain't Rock 'n' Roll" -Blackie Lawless "Ostetaan straton tai telen kaula"
joukov
22.05.2006 03:52:43
Pitäisikö rivien välistä lukea jokin kysymys aiheesta vai kerroitko vain tarinan mikkien vaihtamisen ongelmista? ; )
Artist
22.05.2006 07:49:31 (muokattu 22.05.2006 07:51:38)
Ootko säätänyt niiden mikkien korkeutta siinä Danossa? Kokeilepa pistää kaulamikkiä alemmas ja tallamikkiä ylemmäs ja katso muuttuuko soundi ja balanssi sinua miellyttävämpään suuntaan. Mulla on itselläni samanlainen Dano ja mielestäni se on parhaimmillaan kun molemmat mikit ovat päällä....

Mutta miksi minihumbucker? Eikös tuo SD:n lipstick olisi oiva vaihtoehto tuohon? Kyllähän minihumpparit soundaa hyvältä, mutta on ne vähän toinen juttu kuin lipstickit. Ja veikkaan, että tuo SD:n lipstick on kuitenkin parempi kuin tuo Danossa vakiona oleva, vaikka ei sekään huono ole.
"And I've lost my light, for I toss and turn I can't sleep at night"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)