Aihe: Vox Valvetronix (lähinnä ne isommat) 1 2 | |
---|---|
![]() 05.01.2006 13:40:21 | |
Pienemmistä keskustelua tuolla: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=112652 ..muuta en haulla löytänyt. Kävin testailemassa 60w-comboa ja totesin puhtaiden ja rosojen olevan erinomaisia, efektit ja kaikki muutkin ominaisuudet olivat oekeen kohdallaan mutta isot säröt eivät ainakaan kaupassa testatessa olleet kovin onnistuneita. Kellään kokemuksia? Pitäisikö namiskoja ruuvata enemmän vai yksinkertaisesti luukuttaa kovempaa? Kovasti houkuttaisi tuollainen hommata mutta ihan ekalla yrittämällä kone ei läpäissyt laatuvaatimuksiani :) Kokonaisuuteen nähden mielestäni hinta ja laatu on melko hyvin kuitenkin hallussa, vaikka eihän tuolla kojeella livenä mitään tee ilman kunnollista ohjastinlautaa joka erikseen maksaakin jo useamman satkun sekin. No, sehän tietenkin pitää laskea pakettiin.. Microcube on pikkutouhuja varten ja isompaan työhön löytyy putkinuppia ja 2kpl 2x12" ämyreitä. Siihen väliin sopisi hyvin tuollainen kompakti mutta "riittävän" tehokas jokapaikanhöylä joka trankkuna on huoltovapaa ja luotettava. Mielestäni tuolle ei löydy varteenotettavaa kilpailijaa kun katsotaan niitä ominaisuuksia mitä minä arvostan joten joutunen sen hankkimaan. Noh, keskustelua valvetronixin isommasta mallistosta (60w, 120w, combot ja nupit)? Kokemuksia? Etenkin isommista säröistä? Mun mielestä brittimallinnokset olivat ok mutta etenkin recto ja soldano(?) olivat lieviä pettymyksiä ensi-yrittämällä. | |
![]() 05.01.2006 14:06:44 | |
Vähän samansuuntaista kokemusta... Laitteena Line 6 Pod Xt Live. Meinasi kyllä aluksi mennä toivo vehkeen kanssa, mutta vähitellen ruuvaamalla alkoi sitä toivotunlaista soundimaailmaa löytyä (laitteistona Pod - trankkukitarapääte - kitarakaappi). Ajatuksena siis se, että nämä mallintavat tuntuvat vaativan usein runsaasti aikaa ja ruuvausta, kunnes se punainen lanka soundien tekemisessä löytyy. Näin ainakin mulla. Toisaalta, mitä noista Voxin Valvetronixista ja Tonelabista olen lukenut, niin niiden vahvuus on ilmeisesti juurikin siellä puhtaissa ja semirosoissa. Ei välttämättä hevimiehelle. Mainoksena, että Pod Xt:n Soldano -mallinnus kyllä jyrähtää komiasti... =) Olipas ympäripyöreää höpötystä, liekö tuosta nyt mitään apua kenellekään... JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. | |
![]() 05.01.2006 14:25:05 | |
Paha tässä mennä sanomaan kuinka järeitä säröjä käytät tai pidät mieluisana, mutta itse olen ainakin tuosta omasta 120VT mallista saanut mieleiseni säröt, jotka Tokai LC-70:llä kuulostaa jo mukavan paksuilta ja voimakkailta. Jos nuo säröt ei ole omaan makuun tarpeeksi repiviä niin helpostihan sitä heittää pedaalin eteen, joka tuo lisää potkua. PS. Koititko heittään mallinnuksian päälle pedaali-efektejä ? Nuo nimittäin ovat mielestäni kovin toimivia. Varsinkin Tube OD tuo mukavan paksuuden perus vahvistinmallinnuksen säröön. Damn, that's a fine pile of duckshit :] | |
![]() 05.01.2006 14:58:39 | |
..muuta en haulla löytänyt. Kävin testailemassa 60w-comboa ja totesin puhtaiden ja rosojen olevan erinomaisia, efektit ja kaikki muutkin ominaisuudet olivat oekeen kohdallaan mutta isot säröt eivät ainakaan kaupassa testatessa olleet kovin onnistuneita. Soitin tossa männä vuonna kymmeniä hevikeikkoja ko. pelillä eikä mitään pahaa sanottavaa ole. Suosittelen Tube Screamer -buustaussimuloinnilla ryyditettyä Soldano-simulaatiota .. kun jaksaa hakea näille kahdelle särölle oikean suhteen, luulisi junttaa löytyvän. Tosin soittamani hevi on ollut yleensä hieman perinteisemmästä päästä, äärimmäisiä alaviredödömetallisäröjä en ole yrittänytkään hakea. Lienet hieman. | |
![]() 08.01.2006 12:51:52 (muokattu 08.01.2006 13:03:23) | |
En juurikaan kokeillut kaupassa niitä säröspedumallinnoksia laittaa recton tai soldanohkon eteen sen takia että halusin kokeilla saako sillä pelkällä vahvarimallinnoksella hyvää soundia kuten PITÄISI :) Tietysti niillä purnukoilla voisi päästä maaliin asti tavoitteessa ja onhan nuo dödösäröt meikäläiselle se marginaalinen soundi kuitenkin, loppupeleissä. Tanakkaan komppaukseen suosin marsumallinnoksia yleensä. Oon ihan kahden vaiheilla tuon 60w combon kanssa. Täytyy maanantaina mennä kokeilemaan toisen kerran ja keinoja kaihtamatta ottaa kouraan humbuckerkitara ja ruuvata niitä säröspedumallinnoksia myös - jos sitä kautta toimii niin ehkä se sitten pitää ostaa pois... Mikäli kukaan ei tässä ole ehtinyt ennen mua. Niin ja viimeksi testasin stratolla - kun stratollakin saa jytkeet hevit ihan aidoista vahvareista, niin miksi mallintavan pitäisi saada lespaa humbuckerilla jytykän irroittamiseksi? ;) Hankalaa tässä vain on samanaikainen muuttourakka joka syö tehokkaasti budjettia, saa nähä onko samaan rakoon varaa ostaa comboa :/ EDIT: Jos tosiaan aivan kaikenlaista musiikkia soittaa (tai luulee osaavansa soittaa) niin vaikeus tosiaan on siinä että ei ole sellaista settiä millä kaiken pystyy tekemään autenttisesti. Jostain joutuu tekemään kompromissiä. Ja kun meikäläistä kosiskelee enemmän tuo kuulas ja ryppyinen niin mulle sopinee paremmin vox kuin line6 -joka selkeästi on hevimpään parempi (etenkin kun miettii ketkä sitä käyttää) | |
![]() 08.01.2006 15:19:42 | |
Mulla käytössä AD60VTX. VTX juuri sen takia että botne on kireempi, ja diskantissa hieman enemmän reunaa. Silti olen huomannut että musakauppavolyymeilla toi elementti on vähän tuhnu. Kytkeminen ulkoiseen kaappiin on monesti herättänyt laitteen ihan eri tavalla henkiin, mm 2x 10" Celestion Vintage 10 vuodelta 1957 toimii aivan mainiosti. Silloin vasta tajusin miksi AC30- ja Small Tweed -mallinnukset on olemassa. Sellasen oon kuitenkin huomannut, että 12" tuumainen elementti kuulostaa rumpalin vierellä aika samalta kuin 10" kotona. Hyvin tarkasti noin esim pikku-Valvetronixeissa: AD50VT on hissutellessa tosi tukkonen, AD30VT aivan upeasoundinen. Keikalla AD50VT oli niin heleä kun vain toivoa voi. Mun AD60VTX myös aukeaa luukuttaessa, ja aika paljon mun pitää yleensä diskanttia ottaa pois kotona tehdyistä soundeista. Aion ostaa ja kokeilla Eminence Tonker -elementin VTX:ääni lähiviikkoina, josko se vielä hieman avaisi vaikutelmaa. Ja mitä säröihin tulee, kyllä se elementti valitettavasti pehmentää, mutta keikkavoluumeilla Recton soolosoundit on erittäin isoja, ja Soldanon jyräsoundit potkii botneakin ihan eri tavalla. Flextone III:sta ei ole kokemuksia, en tiedä miten se reagoi volyymiin, mutta rajut säröt kotivolyymeilla on Line6:ssa rajumpia. Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!! | |
![]() 08.01.2006 16:33:05 | |
Oon ihan kahden vaiheilla tuon 60w combon kanssa. Täytyy maanantaina mennä kokeilemaan toisen kerran ja keinoja kaihtamatta ottaa kouraan humbuckerkitara ja ruuvata niitä säröspedumallinnoksia myös - jos sitä kautta toimii niin ehkä se sitten pitää ostaa pois... Mikäli kukaan ei tässä ole ehtinyt ennen mua. Mulla on myynnissä 120 wattinen valvetronix. Saat halvemmalla kun kaupasta 60 wattisen + pedaalin. Ohjauspedaali mukaan. Ja mitä säröihin tulee niin itse olen päässyt parhaisiin tuloksiin Low inputtia ja treble booster mallinnusta(level max, gain puolet) vahvistinmallinnusten edessä käyttämällä. don't eat yellow snow | |
![]() 23.04.2006 22:58:15 | |
Nostoa... No niin. Olen kyllästynyt putkivahvistimen oikkuihin ja nyt päätin että loppuupi niitten kanssa leikkiminen, ainakin väliaikaisesti. Olen tullut päätökseen ostaa trankkunupin. Jonkin aikaa tilannetta seuranneena Voxin vahvistimet ovat alkaneet houkuttaa minua. Voxilla on lähinnä 2 minua kiinnostavaa tuotetta http://www.thomann.de/artikel-185689.html?iwid=3 ja http://www.thomann.de/thoiw3_vox_ad120vth_prodinfo.html Lähinnä tuo ylempi kiinnostaa. Taitaa olla karsittu versio eli vähemmän tehoa ja "efektejä ja mallinnoksia". Olen yleisesti aika skeptinen näitä mallintavia/digitaalisia vahvistimia kohtaan. Mitenkä nämä kestävät ja onko vaikea korjauttaa mahdollista vikaa. Vahvistin tulee tuollaiseen grunge/hard rock/semi-metal (termistö :D) tyyliseen musiikkiin. Tähän mennessä olen ottanut kaikki särösaundit pedaaleista. Siksi olisinkin kiinnostunut miten tämä laite syö pedaaleita. Kaapinkin tarvitsen alle ja voxilla on t-kaupassa tälläinen paketti http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-192587.html Tuosta kaapista kaipaisin myös kokemuksia. Painoa sillä on kyllä runsaasti. Tuohon kaappiin epätodennäköisesti päädyn, mutta olen kiinnostunut kuulemaan mielipiteitä ja käytännön kokemuksia siitä. Siirrän pallon teille arvoista m.net toverit.... "Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä
kuuluu." - P.Walli | |
![]() 24.04.2006 08:32:12 | |
Lähdinpä huvikseni tuonne harmony centraliin lueskelemaan arvosteluja ja aika monessa arvostelussa oli valvetronixin kohdalla siinä luotettavuuskohdassa ykköstä sun muuta. Kuulemma pimenee vahvistin ja pitää paiskoa sitä, että saisi taas toimimaan... Harvemminhan noihin centralin arvosteluihin pystyy luottamaan, mutta pisti hieman epäilyttämään, kun toistui niin monessa eri arvostelussa tuo sama vika. "Rock 'n' Roll should make you wanna fuck. If it doesn't, it ain't Rock 'n' Roll" -Blackie Lawless | |
![]() 24.04.2006 08:50:56 | |
kun toistui niin monessa eri arvostelussa tuo sama vika. Tuo vikahan liittyi muistaakseni efektiloopin jakkeihin ja oli erittäin helposti korjattavissa. Nimimerkki Aki voi varmaan kertoa tästä lisää... jos vielä jaksaa. Tuolla jossain toisessa ketjussa oli tästä juttua. | |
![]() 24.04.2006 10:44:09 | |
Tuo Voxin kaappi on T-kaupan mukaan koivua. Painoakin hurjat 44kg. Voisi olla ihan tukeva kaappi ja elementithän saa vaihtoon. "Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä
kuuluu." - P.Walli | |
![]() 24.04.2006 10:51:54 (muokattu 24.04.2006 11:52:02) | |
Näin ihan vertailun vuoksi. Paljonkohan painaa sellainen Marsun 4x12 jcm900 yläkaappi? edit. Niin ja tuohon nuppiin ei varmaan sit käy mikään normaali kanavanvaihtaja vaan pitää olla Voxin oma miljuuna euroa maksava palikka... "Rock 'n' Roll should make you wanna fuck. If it doesn't, it ain't Rock 'n' Roll" -Blackie Lawless | |
![]() 24.04.2006 12:53:03 | |
edit. Niin ja tuohon nuppiin ei varmaan sit käy mikään normaali kanavanvaihtaja vaan pitää olla Voxin oma miljuuna euroa maksava palikka... Omaan combooni käy ainakin marshallin kanavanvaihtaja. Ne jotka soittaa ne tietää | |
![]() 24.04.2006 14:38:32 (muokattu 24.04.2006 14:40:44) | |
Näin ihan vertailun vuoksi. Paljonkohan painaa sellainen Marsun 4x12 jcm900 yläkaappi? Näkyy painavan 37kg edit. Niin ja tuohon nuppiin ei varmaan sit käy mikään normaali kanavanvaihtaja vaan pitää olla Voxin oma miljuuna euroa maksava palikka... eikun tuo on tollanen malli johon menee vain 2-napainen kanavanvaihtaja. Voxin oma taitaa maksaa about 40€ mutta kuulema jotkut muutkin mallit pelittää editoin vastauksen tonne väliin "Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä
kuuluu." - P.Walli | |
![]() 24.04.2006 18:18:18 (muokattu 24.04.2006 18:20:56) | |
Tuo vikahan liittyi muistaakseni efektiloopin jakkeihin ja oli erittäin helposti korjattavissa. Nimimerkki Aki voi varmaan kertoa tästä lisää... jos vielä jaksaa. Kyllä hyvän asian puolesta pitää jaksaa... ;o) Mutta juuri näin. Liittimien kytkimet on edullista laatua ja saattavat hapettua aika nopeasti. En ole kuullut yhdestäkään tapauksesta joka ei noiden vaihtorempalla olisi korjaantunut täysin. En ole uudemmissa (VT15, VT30, VT50, VTH100) kuullut olevan tuota vaivaa. Ja noihin uusiin (parittomat kymmenet) käy vain ihan normi 2-kanavainen kanavanvalitsin. Toimivat käsittääkseni yksikanavaisellakin. Parillisissa kymmenissä voi käyttää vain VOX:in omaa vaihtajaa, joko 250€ maksavaa rimpulaa tai 350€ maksavaa luxus-versiota. | |
![]() 24.04.2006 18:29:34 | |
Kyllä hyvän asian puolesta pitää jaksaa... ;o) Mutta juuri näin. Liittimien kytkimet on edullista laatua ja saattavat hapettua aika nopeasti. En ole kuullut yhdestäkään tapauksesta joka ei noiden vaihtorempalla olisi korjaantunut täysin. En ole uudemmissa (VT15, VT30, VT50, VTH100) kuullut olevan tuota vaivaa. Minkälaiset jakit tuohon kannattaisi ostaa? Olisko tuo lähellä totuutta? Kaikki jakit vaihtoon mitä löytyy? http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=234 "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent | |
![]() 24.04.2006 20:44:06 (muokattu 24.04.2006 20:44:54) | |
Akilta kysysin vielä sellasta, että miten tuo vahvistin toimii seuraavalla periaatteella. vahvarista joku clean + säröpedaali Eli jos säröpedaalilla puhtaan kanavan päälle soitetaan. Nuo mallintavat, kun eivät yleensä moisesta tykkää, mutta kuulema VOXi olisi poikkeus ja söisi pedaaleitakin. eli mitäpä tuumit. Tuleeko siedettävää ääntä ulos Edit: Ja noihin uusiin (parittomat kymmenet) käy vain ihan normi 2-kanavainen kanavanvalitsin poikkeuksena tuo 100 wattinen johon myös menee 2 napainen pedaali :D "Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä
kuuluu." - P.Walli | |
![]() 25.04.2006 00:03:52 | |
Minkälaiset jakit tuohon kannattaisi ostaa? Olisko tuo lähellä totuutta? Kaikki jakit vaihtoon mitä löytyy? Tuo on varmasti hyvä, mutta ei sovi kuulokeliitäntään. Siihen tarttee kytkimellisen stereojakin. Vian välttämiseksi on siis vaihdettava kuulokejakki ja efektiloopin jakit. Jostain syystä molemmat efektiloopin jakit ovat katkaisevia, ainakin AD60VTX:ssäni. Sinänsä, voisihan tuonkin modata silleen ettei lähtöjakki ole katkaiseva. Olisi jopa ihan hyödyllinenkin joskus. Akilta kysysin vielä sellasta, että miten tuo vahvistin toimii seuraavalla periaatteella. vahvarista joku clean + säröpedaali Nuo mallintavat, kun eivät yleensä moisesta tykkää Enpä ole tainnut muita mallintavia edes säröpedaalin kanssa kokeilla, mutta hieman epäilystä herättää tuo väite. Ne pari säröpedaalia mitä olen Voxin eteen tyrkännyt toimii kyllä juuri niinkuin osasin odottaa. Tottakai, eri vahvistinmallien kanssa ihan eri soundit, kuten eri vahvistimien kanssakin olisi. Ei siis mitään estettä. Itse en 60VTX:n kanssa ole kaivannut muuta kuin wah-pedaalia, sitä sisäistä wahia kun ei saa säröpedaalimallinnusten kanssa samaan aikaan. poikkeuksena tuo 100 wattinen johon myös menee 2 napainen pedaali :D Tässä tapauksessa 100 on pariton kymmen... ;o) | |
![]() 25.04.2006 00:10:48 | |
Mulla on ollut kolme vuotta Valvetronix AD120VT Celestionin vanhemmilla elementeillä (ei siis VTX:n NeoDog). Kyllästyin putkicombojen (Carvin XV112E ja Fender Deluxe Reverb II) melko kalliisiin ylläpitokuluihin ja putkien laadunvaihteluun, mikrofonisuuteen jne. Kun Musiikkitarvike K. Salminen ei suostunut vaihtamaan myymiään älyttömän mikrofonisia putkia ehjiin, se oli viimeinen pisara. Terveiset vaan Tampereelle http://www.musiikkitarvike.com/ Etsin kauan mieleistä mallintavaa, mutta niissä tuntui olevan omituisia ongelmia, esimerkiksi äänen hännän yhtäkkinen katkeaminen, mikä aiheutti ongelmia jopa tavallisessa soitossa, kun volumepotikan käänsi tarpeeksi alas. Pätkimistä ja rutinaa, vastenmielisiä särösoundeja ja "ylituotettuja" soundeja yleensäkin. Voxista olin lukenut hyviä arvosteluja (suomalaisten musiikkiliikkeiden pää-äänenkannattaja Riffi tietysti kehui sen taivaasta vielä ylemmäksi), ja niin kävi että ihastuin heti kun kävin kokeilemassa. Dynamiikka toimii kuten analogisessa, Vox- ja Fender-mallinnukset ovat mainioita (enkä juuri muita käytäkään). Pedaalimallinnuksista olen käyttänyt Tube OD:tä, Fat OD:tä ja U-Vibea, jotka ovat todella hyväsoundisia, mutta Wah ja Auto Wah ovat kamalia ja Octave käyttökelvoton. Modulaatio-, viive- ja kaikuefektit eivät ole mitenkään erityisen hyvälaatuisia, olin aika yllättynyt siitä. Treeni- ja keikkakäytössä toimii kyllä. Päätetehon säätö kytkimellä on hieno ominaisuus, 2x60, 2x30, 2x15 ja 2x1 W, kaikille on löytynyt käyttöä ja sen voi tehdä lennosta. Sitä olen miettinyt, onko pienin teho 2x1 W pelkät pääteputket, mutta todenäköisesti sitä hybridivahvistimen puolijohdeosuutta ei kytketä pois (ja mitä väliä sillä loppujen lopuksi on ;) 2.5 vuoden käytön jälkeen vaihdoin putkiksi alkuperäisten Sovtek 12AX7WA:iden tilalle saman valmistajan 12AX7WB:t. Soundi paksuni ja tuli "vintagemmaksi" ja sehän sopi. Combo on turhan painava (28 kg viinapullot takarontissa :) Välillä onkin ollut harkinnassa vaihtaa Tonelab SE:hen. Edelleen Voxiin, koska se on mielestäni onnistunut tekemään oikeasti hyväsoundisia mallintavia jotka toimivat myös bändin kanssa eivätkä vain kotona run... ...tatessa :) Tässä mahdollisia (ja todennäköisiäkin) esikuvia netistä haettuna: AC15 - VOX AC15 AC15TB - VOX AC15TB AC30 - VOX AC30 AC30TB - VOX AC30TB Top Boost UK BLUES - Marshall JTM-45 UK '70S - Marshall Plexi UK '80S - Marshall JCM-800 UK '90S - Marshall JCM-900 UK MODERN - Marshall DSL-2000 RECTO - Mesa Boogie Dual Rectifier US HIGAIN - Soldano BOUTIQUE OD - Dumble Overdrive Special BOUTIQUE CL - Dumble other model BLACK 2x12 - Fender Twin Reverb TWEED 1x12 - Fender Princeton TWEED 4x10 - Fender Bassman Compressor - Jim Dunlop MXR M-102 Dyna Comp Acoustic Simulator - Auto Wah - Octave - Vox Wah - VOX WAH Pedal V847 U-Vibe - Univox Univibe Treble Boost - Vox treble booster Tube OD - Ibanez Tube screamer FAT OD - ProCo Rat simulation Chorus - Boss CE-2 Chorus Ensemble Flanger - MXR Flanger - MXR M-117 FLANGER Phaser - yellow - MXR M-101 PHASE 90 - or MXR stereo Chorus Tremolo - based on Fender twin reverb tremolo section Rotary - Leslie Delay, Tape Echo and Multi-Head delay Spring, Plate and Room reverb Lähteet: http://www.amptone.com/voxvalvetronix.htm http://www.voxamps.co.uk/downloads/vt-manual.pdf http://www.google.fi/search?hl=fi&a … vtek+12ax7wb&btnG=Hae&meta= http://www.harmony-central.com/Guit … 120VT_Valvetronix_212_Combo-01.html (Mulla ei ole ollut mitään ongelmia luotettavuuden kanssa - arvosteluissa on paljon valitettu siitä, olisiko sitten ollut jonkin tuotantoerän ongelma.) --
Yksityinen suhteettomuusteoria. | |
![]() 25.04.2006 01:41:20 | |
Mulla on ollut kolme vuotta Valvetronix AD120VT... (Mulla ei ole ollut mitään ongelmia luotettavuuden kanssa - arvosteluissa on paljon valitettu siitä, olisiko sitten ollut jonkin tuotantoerän ongelma.) Mulla sama juttu. AD120VT ollu monta vuotta käytössä eikä ole ollut MINKÄÄNLAISIA ongelmia. Putkivahvistimista ei ole paljoakaan kokemusta, mutta kauan olen tuolla soitellut eikä ole pahemmin ollut halukkuutta alkaa vahvistinta vaihtamaan. Suosittelen. Damn, that's a fine pile of duckshit :] | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)