Aihe: Mikkien vaihdon jälkeen särisee
1
weemies
06.06.2006 01:50:40
Laitoin Fender Jazzmasteriini USA-mikit, ja vaihdon jälkeen kitara pitää aika masentavan kovaäänistä surinaa. Osaisikohan joku kertoa mitä olen mahdollisesti tehnyt väärin? Kolvasin mikit ihan samalla tavalla kuin edelliset siinä oli. Huono kosketus? Mielestäni kolvasin ihan tarpeeksi jykevästi. Voiko tinan laatu vaikuttaa? Olen aika nyyppä käsitöissä, joten voi kuulostaa tyhmiltä kysymyksiltä. :D

Ei vaan tekisi mieli maksaa itseäni kipeäksi viemällä skebaa huoltoon, jos onnistuisi itseltäkin. Skitta ei kuitenkaan kaipaa oikeastaan muuta huoltoa.
villeh
06.06.2006 08:27:18

kuulostaa että maa on jäänyt kylmäksi, tapahttuuko mitään kun otat kielistä kiinni.
kun kolvaat piuhaa esim potikan pohjaan kiinni niin lämmitä sitä pohjaa ensin, ettei tule kylmiä. eli ota johto ja paina sillä kolvilla sitä kiinni siihen pohjaan ja anna lämmetä, näin kumpikin on kuumia, ota tinaa ja laita se lovin kärkeen kiinni, siitä se valuu sinne alas, sitten olen tehnyt niin että olen ottanut esim ruuvimennselin ja ja painanut sillä johtoa kiinni kun olen ottanut kolvin kolvaus kohdasta irti, näin johto ei ponnahda pois.

ne nipukat potikan vieressä johon tulee mikin johdot, niin olen ensin putsannut ne reijät näkyviiin kolvilla asettanut johdon sinne niin ettei ponnahda pois, lämmitys, tinaus, valmis, kun jäähtynyt niin voit koittaa varovasti nypätä johdosta että on varmasti kiinni.
Roadari
06.06.2006 09:02:13
Ja savun hälvettyä, me tarkistimme kytkennät...

Roadari
"Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa."
fox
06.06.2006 10:53:07

kuulostaa että maa on jäänyt kylmäksi, tapahttuuko mitään kun otat kielistä kiinni.

Komppaan tuota maadotusongelma-juttua, jos mitään muuta ei ole muuttunu. Uusiks vaan sano Ulla! (siis niitä juotoksia)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
PL
06.06.2006 11:47:44
Ja savun hälvettyä, me tarkistimme kytkennät...

Roadari

Savun hälvettyä suljemme ikkunat.

Insinööri
Squirrel2
06.06.2006 12:28:12
Savun hälvettyä suljemme ikkunat.

Insinööri

Savun hälvennettyä kytkemme uudestaan kytkennät

Sähköasentaja
Aki
06.06.2006 12:29:08

"Savun hälvennettyä sytytämme uuden tupakin."

-Korsteeni.
"We are the winners, of Eurovision. Vote! Vote! Vote for the Winner!!!" -Liettuan Euroviisuedustaja 2006
Jungleman
06.06.2006 14:43:05
Laitoin Fender Jazzmasteriini USA-mikit, ja vaihdon jälkeen kitara pitää aika masentavan kovaäänistä surinaa. Osaisikohan joku kertoa mitä olen mahdollisesti tehnyt väärin?

Jazzmasterissa (ainakin CIJ-mallissa) saattaa joskus käydä niin että vibran takakappaleeseen menevä maapiuha irtoaa tai murtuu. Piuhan pää on normaalisti litistyksissä rungon ja vibran takakappaleen välissä, se saattaa irrota piuhan saadessa käskyä. Myös, jos piuhassa on löysää, se saattaa sotkeutua vibrakoneiston jouseen ja irrota. Jotkut ovat noita kiinnittäneet teipillä takakappaleeseen - niin minäkin.
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
fox
06.06.2006 17:06:04

Jazzmasterissa (ainakin CIJ-mallissa) saattaa joskus käydä niin että vibran takakappaleeseen menevä maapiuha irtoaa tai murtuu. Piuhan pää on normaalisti litistyksissä rungon ja vibran takakappaleen välissä, se saattaa irrota piuhan saadessa käskyä. Myös, jos piuhassa on löysää, se saattaa sotkeutua vibrakoneiston jouseen ja irrota. Jotkut ovat noita kiinnittäneet teipillä takakappaleeseen - niin minäkin.

Ihan järkeenkäyvä diagnoosi.. Siitä olis hyvä lähteä vaikka alkuun, toki jos ei tunnu olevan tuos vikaa niin ne juotokset kanssa.. Ja tässä vaiheessa on toki näppärää lisätä se life-saver modaus.. 8)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)