Aihe: Suositelkaa Hyvää Les Paulia!
1 2 3 4 5 6 7
marx
17.06.2005 13:46:55
Merkillä ei väliä. Hinta alle 750 euroa. Tyylikäs ja hyvä pitää olla.
Niskamies
17.06.2005 13:49:07
Torilla oli ainakin muutama päivä sitten Tokain japanilainen Les Paul Custom Dimarzion mikeillä 700 euroon.
Virallisesti semi-pro!
LaXu
17.06.2005 13:50:09
Käytettyjä katselemaan vaan. Fenix, japanilaiset Tokai, Greco, Burny, Fernandes, Orville, Orville By Gibson, Yamaha Studio Lord..onhan noita.
Da Make
17.06.2005 14:02:53
PRS Tremonti SE, hiukan omaperäisempi. "Olisin jo ostanut ellei olisi noin halpa".
"Tärkeintä on se että me emme tee elämässä virheitä." Katso omat plussasi täältä!
StJerky
17.06.2005 14:09:59
80-luvun Tokai Love Rock käytettynä.
fox
17.06.2005 14:23:00

Ainoot Les Paulit tuohon hintaan on kyl sitte joko Orvilleja tai Epiphoneja.. siis sellasia joissa lukee että "Les Paul".. Kyllähän niitä näköispainoksia sitte löytyy muitakin. Tokai (se kopiomaakari ja sytkäritehdas) tekee hyviä, mutta hintavia versioita. Toki nuo vähän vanhemmat Fernandes Super Gradet, Grecot, Burnyt (Fernandeseja) ovat myös käypiä..
Jos kuitenkin aiot ostaa hyvän laukun, niin sitten voipa jo 800- 820 hintaluokassa joku oikeakin Les Paul löytyä..niissä usein on laukkukin mukana. Ettei pelkästään tukeva pahvilaatikko, kuten T-merkkisissä kopioissa. Ja lisää löytyy aiheesta varmasti tältä palstalta, pitkiä thriidejä tuppaavat olemaan nämä. 8)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
pliksu
17.06.2005 14:25:40
Pitääkö standardi olla? Itse olen ollut enemmän kuin tyytyväinen omaan Gibson LP studiooni. Irtoaa käytettynä 700-800 jeuroon varmasti. Epifooneja en heti lähtisi suosittelemaan, mutta kokemani Tokait ovat olleet lähes poikkeuksetta jämäköitä pelejä.
Loppu hyvin, kaikki hyvin, niin Katilla kuin Ortesillakin. Ja tietysti Leenalla ja Simolla, sekä heidän esikoisellaan. >-)))> #13
Lonesome
17.06.2005 14:37:11
Pitääkö standardi olla? Itse olen ollut enemmän kuin tyytyväinen omaan Gibson LP studiooni. Irtoaa käytettynä 700-800 jeuroon varmasti. Epifooneja en heti lähtisi suosittelemaan, mutta kokemani Tokait ovat olleet lähes poikkeuksetta jämäköitä pelejä.

Japanissa tehty Epiphone Elitist Les Paul Studio on asiallinen Les Paul, imho. Ja laukku tulee mukaan. Saatavuus vaan on täällä huono, kun ei kuulu Into-Luthmannin valikoimaan. Tilasin viime syksynä T-kaupasta h. 635 €. Sittemmin on hinta noussut reippaasti, eikä taida olla just nyt edes saatavana. Mutta jos vastaan tulee, niin harkintaan...
"This is my truth, tell me yours."
Hohhoijaa
17.06.2005 14:38:52 (muokattu 17.06.2005 14:39:55)
Edit: En osaa lukea
Sääh... piere huora
Lilli
17.06.2005 17:04:31
Käytettyjä katselemaan vaan. Fenix, japanilaiset Tokai, Greco, Burny, Fernandes, Orville, Orville By Gibson, Yamaha Studio Lord..onhan noita.

Samaa okulaaria Laxun kanssa - käytettyä etsiskele, ajan kanssa suuremmitta hötkyilyittä. Itselleni aiemmin osui kohdalle Fernandes Super Grade alle sun budjettikaton ja voin sanoa että Gibsoneista harvoin löytää vertaisen.
'The cattle is lowing and The Baby awakes / but Little Lord Jesus no crying He makes'.
JCM
17.06.2005 21:28:10 (muokattu 17.06.2005 21:28:32)

Mun kuvauksessa:

http://muusikoiden.net/dyn/artikkelit/421.jpg
Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan.
Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin,
what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its.
Andy_Von_Hulkko
17.06.2005 22:30:32
Mun kuvauksessa:

http://muusikoiden.net/dyn/artikkelit/421.jpg

Tuossa on kyllä tyyliä. Eikö tuo ollut Epiphone, minkälainen se on ollut, ei ilmeisestikään pettymys. Vielä kun vaihdat alnico pro II humbuckerit, niin aijai. Melkein jopa hienompi, kuin oma kitarani. Ja tuo laukku.
Da Make
17.06.2005 22:53:15 (muokattu 17.06.2005 22:53:47)
Musamaailmassa on yksi hieno Tokai EMG mikeillä, hinta on kyllä varmaan tuplasti budjettisi.
Valkoinen Tokai on myös upea.
Noissa Tokaissa vaihtelee soittimen paino aika reilustikkin, kannattaa tsekata tarkkaan.
"Tärkeintä on se että me emme tee elämässä virheitä." Katso omat plussasi täältä!
ilkkis
17.06.2005 23:11:17
Musamaailmassa on yksi hieno Tokai EMG mikeillä, hinta on kyllä varmaan tuplasti budjettisi.
Valkoinen Tokai on myös upea.
Noissa Tokaissa vaihtelee soittimen paino aika reilustikkin, kannattaa tsekata tarkkaan.

Mikä siinä painossa ratkaisee peliä suuntaan tai toiseen.Onko samaa vaihtelua oikeissa Les Pauleissa?
silmät kiinni ja Lennonia levariin
notkea rotta
17.06.2005 23:14:30
Onko kukaan koittanut Coxxin tai Suzukin Les Paul kopioita?Vertikaalissa on niitä eikä ole kovin pahan hintaisia.Onko ne hyviä vai joutuuko heti vaihtamaan osaa ym.
noniinno...joo
Da Make
17.06.2005 23:24:25 (muokattu 17.06.2005 23:27:55)
Mikä siinä painossa ratkaisee peliä suuntaan tai toiseen.Onko samaa vaihtelua oikeissa Les Pauleissa?

Riippuu mistä tykkää, joku oli oikeasti tosi painava, toinen taas "aah, ihanan kepeä Lesteri". Tsekkaamisella tarkoitin lähinnä sustainin ja omalle itselle sopivimman yksilön tutkimista.

--> http://www.kitarapaja.com/pics/chlp2.jpg 800euroa.
Judas
17.06.2005 23:34:17
Suosittelen kyllä epiphonea. Nopeasti testaamalle ei meinannu edes huomata eroa gibsoniin.
En tarvitse
Jackie
17.06.2005 23:47:00
Gibson Les Paul Class 5 Tangerine Burst öhöhöö
Käsi ylös kuka tykkää rockmusiikista!
JCM
17.06.2005 23:47:49 (muokattu 17.06.2005 23:48:35)

Tuossa on kyllä tyyliä. Eikö tuo ollut Epiphone, minkälainen se on ollut, ei ilmeisestikään pettymys. Vielä kun vaihdat alnico pro II humbuckerit, niin aijai. Melkein jopa hienompi, kuin oma kitarani. Ja tuo laukku.

Mulla on kuvauksessa artikkeli tosta kitarasta, EPI on joo.

Ja on toiminut ihan helvetin hyvin, sopii mun tarkotuksiin mahtavasti!
Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan.
Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin,
what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its.
Turder
17.06.2005 23:49:48 (muokattu 18.06.2005 10:05:39)
Itsekään en ole mitään moitittavaa ole Epiphone Les Paul Standardista löytänyt, vaivaton ja helppo soittaa, vire pysyy ja istuu käteen. Ainoa mikä on korvaan pistänyt, on paksuimpien kielien (lähinnä E ja A) säriseminen nauhoihin kun oikein todella kovaa rämpyttää. Lienee vika kuitenkin omassa tekniikassa kun olen tottunut akustiseen ja voiman käyttöön.

Enpä kylläkäään mitään huippu Gibson Les Paul soittanut senkään vertaa, että voisi verrata. Kuopion Viikingmusiikissa pikaisesti testasin Tokain Les Paulia ja enpä muuta eroa omaan epiin huomannut kuin isomman hinnan.

Edit: pilkku.
"When someone has had a major accident in the toilet" -UrbanDictionary.comin selitys sanalle Turder.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)