Aihe: sd stk-s1 ja ssl-1 tummasoundiseen stratoon? 1 | |
---|---|
![]() 07.06.2006 01:00:50 | |
Heip, Omistan seuraavanlaisen kitaran, eli Framus Diablo Pro:n: http://www.framus.com/guitar_diablo-pro.php Kyseessä on nimestään huolimatta aika blues/rock-henkinen keppi, ja tarkoitus olisi tehdä siitä ehkä enemmänkin sitä. Kitarassa on kaulamikkinä Seymour Duncan Lil'59 (ei siis Framuksen kotisivuilla mainittua HotRailsia), joka on sinänsä tyydyttänyt puolitettuna, mutta koska en tarvitse humbucker-soundia kaulassa, ajattelin vaihtaa sen aitoon siglecoiliin. Tallamikki (SD JB) on myös menossa vaihtoon, mutta siitä ei tässä sen enempää. Uuden mikin ostoon ei oikein olisi varaa, mutta omasta takaa löytyisi ylimääräisenä Seymour Duncanin STK-S1 Classic Stack-mikki, jota olen vähän miettinyt tilalle. Edellämainittu on siis AlnicoII-magneeteilla varustettu staggered single coil-tyylinen mikki, eli siinä on ymmärtääkseni kaksi kelaa päällekkäin huminan poistamiseksi. Suurena kysymysmerkkinä asiassa on Framuksen kaulamateriaali, joka on soundiltaan (tietääkseni) mahongin tyylistä Ovangkolia. (samaa käytetään mm. Warwickin bassoissa) Otelauta on ruusupuuta ja runko suosaarnia, eli ihan perusstraton materiaaleja, mutta Ovangkol kaulamateriaalina luonnollisesti tekee kitarasta ominaissoundiltaan tummemman kuin normaali-strato. Koska AlnicoII-mikit ovat soundiltaan yleensä tummempia ja pyöreämpiä, pelkään vähän että STK-S1 kuulostaisi turhan mutaiselta kaulassa. Mitä uskoisitte tästä? Yhtenä vaihtoehtona onkin käynyt mielessä että siirtäisi keskipositiossa olevan Seymour Duncan SSL-1 mikin (AlnicoV) kaulaan ja sijoittaisi STK-S1:sen keskelle. STK-S1:sen voi myös ymmärtääkseni puolittaa "aidomman" stratosoundin aikaansaamiseksi. Välipositiosoundit ovat minulle varsin tärkeitä, middle/bridgeä tulee käytettyä, mutta varsinkin neck/middle-positio on soundillisesti erittäin mieluisa. Siksi erityisesti mietityttää että miten SSL-1 kaulassa ja STK-S1 "puolitettuna" keskellä toimisivat yhteen? Entä miten STK-S1 mahtaisi toimia AlnicoV-mikeillä varustetun puolitetun tallahumbuckerin kanssa? (SD JB:n olen ajattelut vaihtaa SD Blues Saracenoon tms. vintage-henkisempään AlnicoV-mikkiin). Tulipa aika pitkä viesti lyhyestä asiasta, mutta toivottavasti jaksatte vastata! Kiitos jo etukäteen! "Raha on vain vaihdon väline" | |
![]() 07.06.2006 03:05:38 (muokattu 07.06.2006 03:08:58) | |
Suosaarnihan on melko kirkasta ja "twängiä" soinniltaan, itse kun tuota testasin joskus, niin ei se mielestäni erityisen tummasaundinen ollut. Mutta jos hurinatonta kaulamikkiä kaipaat, niin kenties vaikkapa DiMarzio Virtual Vintage Blues. Keskimikiksi sitten vaikka '54. E: nuo normaalit yksikelaiset taitaa vaatia sitten yleensä vähän eri potikat (humbuckereilla 500k ja singlecoileilla 250k), joten en tiedä sitten miten pelaavat tuon humbuckerin kanssa. Joku kokeneempi voisi valaista asiaa. "Vittu! Mä diggaan viinaa, naisia ja rumpuja!" -Tuntematon spurgu metrossa | |
![]() 07.06.2006 20:14:44 | |
Suosaarnihan on melko kirkasta ja "twängiä" soinniltaan, itse kun tuota testasin joskus, niin ei se mielestäni erityisen tummasaundinen ollut. Mutta jos hurinatonta kaulamikkiä kaipaat, niin kenties vaikkapa DiMarzio Virtual Vintage Blues. Keskimikiksi sitten vaikka '54. Kiitos ehdotuksista, ongelmana kuitenkin on lähinnä että ei oikein olisi rahaa uusiin mikkeihin, joten mietin että mitenköhän näillä omasta takaa olevilla pärjäisi. Ikinä en ole mikkejä vaihtanut itse, joten en mieluiten lähtisi täysin sokkona kokeilemaan mikkien toimivuutta. Kaulamikin ei tarvitse olla hurinaton, tuo mikä on omasta takaa vain sattuu olemaan sellainen :) Arvioita siis kaivataan vielä kipeästi! E: nuo normaalit yksikelaiset taitaa vaatia sitten yleensä vähän eri potikat (humbuckereilla 500k ja singlecoileilla 250k), joten en tiedä sitten miten pelaavat tuon humbuckerin kanssa. Joku kokeneempi voisi valaista asiaa. Tämä kiinnostaisi paljonkin, kitarassahan on luonnostaan suunniteltu olevan tallahumbucker, keskisinglecoil ja kaulassa singlecoil-koossa oleva humbucker. Uudeksi kokoonpanoksi siis haluaisin niin että tallassa olisi humbucker, ja kaulassa ja keskellä aidot singlecoilit. Jos joku paremmin asiaa tunteva osaisi valottaa, olisin hyvin kiitollinen! "Raha on vain vaihdon väline" | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)