MikeS 06.06.2006 20:40:09 | |
---|
Terve. Ajattelin hommata Sansampin GT2-pedaalin kotinauhoitteluun, kun ei tuosta MicroCuben ulostulosta saa mitään järkevää ulos. Käytän digiraituria. Onkos täällä ketään joka olisi käyttänyt GT2:sta suoraan digiraituriin? Kokemuksia? Varoituksia? Suosituksia? Tänks. |
tenkainen 06.06.2006 21:12:07 | |
---|
Terve. Ajattelin hommata Sansampin GT2-pedaalin kotinauhoitteluun, kun ei tuosta MicroCuben ulostulosta saa mitään järkevää ulos. Käytän digiraituria. Onkos täällä ketään joka olisi käyttänyt GT2:sta suoraan digiraituriin? Kokemuksia? Varoituksia? Suosituksia? Tänks. Se kyllä taitaa vaatia kaiutinmallinnosvehjaksen kaverikseen, nimittäin tuosta lähtee vain sirinää, JOS aikoo säröä nauhoittaa. Se kun on vain pelkkä etuaste. Mutta jopa Behkun DI-boksin kaiutinmallinnuksen kanssa kuulostikin jo asialliselta. "Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37 |
MikeS 06.06.2006 21:21:47 | |
---|
Se kyllä taitaa vaatia kaiutinmallinnosvehjaksen kaverikseen, nimittäin tuosta lähtee vain sirinää, JOS aikoo säröä nauhoittaa. Se kun on vain pelkkä etuaste. Mutta jopa Behkun DI-boksin kaiutinmallinnuksen kanssa kuulostikin jo asialliselta. Mutta GT2:ssahan on kaiutinmallinnokset... |
tenkainen 06.06.2006 21:30:51 | |
---|
Mutta GT2:ssahan on kaiutinmallinnokset... Ei ole. Siinä on sellainen "mikitys"mallinnus, mutta se on vaan eq:n hienosäätöön. "Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37 |
MikeS 06.06.2006 21:58:34 | |
---|
Ei ole. Siinä on sellainen "mikitys"mallinnus, mutta se on vaan eq:n hienosäätöön. Jaahas, selevä! Katselin tuossa Behringerin Ultra-G -DI boksia netistä, ja mulle tuli mieleen, että tulisinkohan toimeen pelkästään sen ostamisella? Mulla kun noita pedaalejakin olisi apuna vaikka muille jakaa...ja ehkäpä Microcuben sirinäongelmista voisi myös päästä eroon lykkäämällä DI-boksin väliin? Mitäs tuumataan? |
Hanok 06.06.2006 22:10:28 (muokattu 06.06.2006 22:13:10) | |
---|
Ei ole. Siinä on sellainen "mikitys"mallinnus, mutta se on vaan eq:n hienosäätöön. Oletko itse testannut laitetta linjasoitossa? Kyllä se soundi on tehty käytettäväksi ilman erillisia kaiutinmallinnoksia. Mitäpä järkeä olisi puhua mikitysmallinnoksista jos välissä ei olisi jonkinaista piiriä matkimassa kaiutinta? Soitteiln itsekin jonkin aikaa kotona niin että GT2 oli kytketty stereoihin. Kylla se soundi ihan siedettävä oli. Muutama juttu sillä tuli myos äänitettyä. Voisiko olla että sekoitat GT2:n ja PSA-1:n ominaisuuksia keskenään? Jälkimmäisestähän tuo kaiutinmallinnos käsittääkseni puuttuu. Kannattaa kuitenkin huomioida että laitteen oma eq on melko rajallinen. Minun kokemukseni mukaan ylimääräinen eq oli tarpeen GT2:n kanssa äänittäessä. On kovin vaikea sanoa sopiiko se aloittajan tarpeisiin. Testaamaan vaan. Kannattaa myös tsekata sattuisiko jostain vielä löytymään vanhemman mallista Sansamp Classic-spedua. Muistelisin ainakin etta siinä olisi ollut enemmän läsnäoleva perussoundi, joka minua ainakin miellytti hieman enemmän kuin GT2:ssa. GT2:n särösoundit tuntuivat minusta jotenkin etäisiltä. Ei se huono pedaali ole, mutta myin omani tarpeettomana pois. |
PekkaM 06.06.2006 22:15:46 | |
---|
Itse olen soitellut suoraan neliraitanauhuriin ja PA:n kautta livenä tuolla. Ihan asialliselta se kuulostaa ja käsittääkseni ilman erillistä DI-boksia käytettäväksi on tarkoitettukin. Kasa efektipedaaleita myynnissä. Ilmoitus profiilissa. |
tenkainen 06.06.2006 22:22:47 | |
---|
Oletko itse testannut laitetta linjasoitossa? Kaverin kanssa tuskailtiin tuon GT2:n kanssa. Ei saatu sirinää pois soundista. Ei ainakaan omaan korvaani saatu riittävää jälkeä. "Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37 |
MikeS 06.06.2006 22:26:32 | |
---|
Sanokaas vielä voisiko pelkällä DI-boksilla ja kasalla säröjä ja overdriveja (ja Microcubella) saada järkevää jälkeä aikaan? |
tenkainen 06.06.2006 22:28:48 | |
---|
Sanokaas vielä voisiko pelkällä DI-boksilla ja kasalla säröjä ja overdriveja (ja Microcubella) saada järkevää jälkeä aikaan? Saa kyllä, jos vain jonkinlainen kaappimallinnus on välissä (tai DI-boksissa). Ja tuosta GT2:sta vielä: Se kyllä kuulosti kauhean raa-alta linjaan, siis tavalliselta säröpedaalilta. Digitechin pedaalien (tässä: Bad Monkey) "to mixer"-ulostulostakin saa suhta asiallista jälkeä, paransi ainakin tuota sansamppia. "Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37 |