kivi 05.06.2006 19:34:29 | |
---|
Jep, Googlea on käytetty ja Thomannin tarjoukset tutkittu, mutta eipä taida löytyä valmiina.. Tarvis olisi kahdelle ES335:n vetoiselle flightcaselle, joko alumiini- tai vanerirungolla ja alumiinivahvikkein ynnä perhoslukoin. Eli sisämitoissa (pehmusteiden jälkeen) pituutta vähintään 1080, syvyyttä 90 ja leveyttä 410. Ja jos hinnan saisi vielä pidettyä noin satasessa per case, niin hyvä olisi. Onko kellään ollut samanlaista ongelmaa, ja kuinka ratkaistu? Muotoonvalettu skb-laukku ei houkuta yhtään.. |
Joees 05.06.2006 19:40:19 | |
---|
Jep, Googlea on käytetty ja Thomannin tarjoukset tutkittu, mutta eipä taida löytyä valmiina.. Tarvis olisi kahdelle ES335:n vetoiselle flightcaselle, joko alumiini- tai vanerirungolla ja alumiinivahvikkein ynnä perhoslukoin. Eli sisämitoissa (pehmusteiden jälkeen) pituutta vähintään 1080, syvyyttä 90 ja leveyttä 410. Ja jos hinnan saisi vielä pidettyä noin satasessa per case, niin hyvä olisi. Onko kellään ollut samanlaista ongelmaa, ja kuinka ratkaistu? Muotoonvalettu skb-laukku ei houkuta yhtään.. Mä meinasin just ehdottaa että teetätä jossain moinen. Vaan en sit tiiä miten pysyy satasessa per laukku. Loafers Nurmi = Viikset Play that damn thing! |
kivi 05.06.2006 19:45:42 | |
---|
Mä meinasin just ehdottaa että teetätä jossain moinen. Vaan en sit tiiä miten pysyy satasessa per laukku. Nii, siinäpä tuo. Thomannin "yleis-flightcaset" olis halvimmillaan kuuskymppiä, mutta niihinpä ei 335 sovi. Satasella sovin että puuseppäkaveri olisi tehnyt, mutta sitten kaverin elämäntilanne muuttui ja homma jäi kesken. Laskeskelin, että satasella /kpl juuri vois saada teetettyä, jos teettää kaksi identtistä. Säästyy kuitenkin työtunteja kummasti, kun menee yksillä säädöillä. Yksittäiskappaleena ei onnistu. |
Joees 05.06.2006 21:27:08 | |
---|
Nii, siinäpä tuo. Thomannin "yleis-flightcaset" olis halvimmillaan kuuskymppiä, mutta niihinpä ei 335 sovi. Satasella sovin että puuseppäkaveri olisi tehnyt, mutta sitten kaverin elämäntilanne muuttui ja homma jäi kesken. Laskeskelin, että satasella /kpl juuri vois saada teetettyä, jos teettää kaksi identtistä. Säästyy kuitenkin työtunteja kummasti, kun menee yksillä säädöillä. Yksittäiskappaleena ei onnistu. Hmh hmm... Nojoo, ajattelin jotta olisit teetättänyt kolmannenkin. Mä oisin voinut maksaa kolmannen sulle mut ei mulla taida olla varaa. Eikä olekaan. Tuon mun Tokain ES-kopion laukku vaan vähän tuppaa olemaan heikohko, vaan meneehän tuo vielä. Perkule kun saisi Gibsonin 335:n tai itseasiassa sen pienempi koppasen version. Oliko se 356 vai mikä se olikaan? Sais tehtyä tosta tokaista P90-mikeillä varustetun, se olis tiukka! Loafers Nurmi = Viikset Play that damn thing! |
nikovirtala 05.06.2006 22:14:10 | |
---|
Sais tehtyä tosta tokaista P90-mikeillä varustetun, se olis tiukka! Mie laittaisin omaan washburnin 335 kopioon gibsonin p-100, jos niitä saisi humbucker kokoisena. Ei kiinnostaisi ruveta puutöihin, että saa mikit vaihdettua. Vaikka saattaisi kyllä olla sen arvoista. Gibsonin es-135 p-100 mikeillä ja bisgbyllä on vaan niin... |
Joees 05.06.2006 22:19:25 (muokattu 05.06.2006 22:29:01) | |
---|
Mie laittaisin omaan washburnin 335 kopioon gibsonin p-100, jos niitä saisi humbucker kokoisena. Ei kiinnostaisi ruveta puutöihin, että saa mikit vaihdettua. Vaikka saattaisi kyllä olla sen arvoista. Gibsonin es-135 p-100 mikeillä ja bisgbyllä on vaan niin... On! Mä ottasin heti sellasen jos olis fyrkkaa. Mut ei liikene nyt. Muutenkin 135 on nam. Samaten 175 Edit, pakko tähän tohinaan vielä sanoa jotta HFH tekis miel laittaa tuohon Tokain tallaan jos jostain sais toisen 335:n Jostain syystä mä oon ihastunut P90-soundiin kaulassa. Voisin melkeimpä laittaa jokaiseen humbuckereilla varustettuun kitaraan P90 kaulaan. P90 ja HFH vois olla tiukka. Loafers Nurmi = Viikset Play that damn thing! |
oiva tumpeloinen 05.06.2006 22:32:49 | |
---|
Siis se Thomannin oma tekele case ei käy? On liian heppoinen? Mittojen puolesta se olis vähän turhan isokin, mutta parempi lienee niin päin. Vois vähän laittaa lisäfylliä? Oletko katsonut tuolta Musik Productivista. Siellä näyttäisi olevan alta satkun Rockcasen valmistamia arkkuja "Essille", tosin niistä ei ole kuvaa minkäänlaisen kuvan muodostamiseksi. Kysäsemällä vois sieltäkin sellaisen saada. Siellä pitäisi myös olla suomalainen töissä, joten tiedustelukin voisi käydä kotimaisella. |
kivi 05.06.2006 22:47:00 | |
---|
Siis se Thomannin oma tekele case ei käy? On liian heppoinen? Mittojen puolesta se olis vähän turhan isokin, mutta parempi lienee niin päin. Vois vähän laittaa lisäfylliä? Jos puhut Thomannin "muotoillusta" casesta, niin ei käy. Hakusessa nimen omaan suorakaiteen muotoisia kunnon flightcaseja, isoja ja raskaita:-) Oletko katsonut tuolta Musik Productivista. Siellä näyttäisi olevan alta satkun Rockcasen valmistamia arkkuja "Essille", tosin niistä ei ole kuvaa minkäänlaisen kuvan muodostamiseksi. Kysäsemällä vois sieltäkin sellaisen saada. Siellä pitäisi myös olla suomalainen töissä, joten tiedustelukin voisi käydä kotimaisella. Pitääpä käydä. Siis www.musik-produktiv.de ? Muuten on käynyt mielessä, että jostain kiipparicasesta voisi olla hyvä pehmustaa. |
oiva tumpeloinen 05.06.2006 22:54:47 (muokattu 05.06.2006 22:55:08) | |
---|
Jos puhut Thomannin "muotoillusta" casesta, niin ei käy. Hakusessa nimen omaan suorakaiteen muotoisia kunnon flightcaseja, isoja ja raskaita:-) Pitääpä käydä. Siis www.musik-produktiv.de ? Muuten on käynyt mielessä, että jostain kiipparicasesta voisi olla hyvä pehmustaa. Tuota puljua tarkoitin. Mulle tuli sellainen juttu mieleen, että jos noi on sun kriteerit caselle, niin tuollainen olisi suht helppo rakentaa itsekin. Varsinkin, jos sä olisit jo muutenkin valmis sisustamaan kiipparicasen uudelleen. Pysyy hinta reilusti alta satkun/case varsinkin jos niitä kaksin kappalein tekee. Tietenkin työkalujen/innokkuuden puute yleensä tuommoiset projektit kaataa, mutta yhtenä vaihtoehtona. |
kivi 05.06.2006 23:26:23 | |
---|
Tuota puljua tarkoitin. Jep, tsekkasin Rockcasen malliston, ja ilmeisesti heillä ei oo flightcasea 335:lle - ja tuota "formkoffer"-mallia en kyllä ota, mulla on ykkös-kolmekolmefemmani ympäriltä nyt ainakin neljäs sellainen hajoamassa pois, mukaanluettuna Gibsonin alkuperäinen profiililaukku, joka on kadonnut jo ennen kuin ostin kitaran. Mulle tuli sellainen juttu mieleen, että jos noi on sun kriteerit caselle, niin tuollainen olisi suht helppo rakentaa itsekin. Varsinkin, jos sä olisit jo muutenkin valmis sisustamaan kiipparicasen uudelleen. Pysyy hinta reilusti alta satkun/case varsinkin jos niitä kaksin kappalein tekee. Tietenkin työkalujen/innokkuuden puute yleensä tuommoiset projektit kaataa, mutta yhtenä vaihtoehtona. Joo. Lähinnä pöytäsirkkelin puute ja jonkinlainen kokemus siitä kuinka helppo alumiinihuullosten kanssa on mokata, ja kuinka järjettöminä mittoina ne tulevat, pistää huolestumaan. Lisäksi osien ostaminen "asiakashintaan" on yllättävän kallista, jos ei ole firmaa takana - helposti menee tuo 70-100 euroa pelkkiin heloihin tai puun määrämitassa ostamiseen. Ja sitten aika - mulla ei oikeasti oo montaa työpäivää aikaa työstää osia. Mutta toki jos joku timpuri tekee ja hankkii pilkkahintaan osat valmiiksi, ei kokoaminen ja verhoilu ole mulle mikään ongelma. Työkalut pysyy kyllä kädessä, eikä se sitten oo mulle kuin päivän homma liimauksineen pop-niittauksineen. |
fox 06.06.2006 00:30:48 | |
---|
helposti menee tuo 70-100 euroa pelkkiin heloihin tai puun määrämitassa ostamiseen. Ja sitten aika - mulla ei oikeasti oo montaa työpäivää aikaa työstää osia. Ja meneekin, sitäpaitti tulee hukkapalaa reippahasti.. Tuohon menee kymmenisen salkoo alumiiniprofiilia per laukku, pikkuset perhoslukot, kulma"knucklet".. ja kaikki kahteen kertaan.. Koita Kivi jutskata jonkun keissi-maakarin kanssa.. Kiipparilaukut on turhan kapeita, mun mielestä.. Mutta tiedustelua, jos tekisivät sulle vaikka kaks leveetä "kiipparilootaa", sopuhinnalla.. Tuol oli noista pikkukoppasista kysettä, Giballa on viimenen numero niissä tosiaan se kutonen.. Ibanez Artisteja löytyy AM-sarja.. ja onhan sitte nää uudet Korean/Kiinan Ibat, myös AM-sarjalaisia, muttei Artisteja enää ne.. |
kivi 06.06.2006 01:09:57 | |
---|
Koita Kivi jutskata jonkun keissi-maakarin kanssa.. Kiipparilaukut on turhan kapeita, mun mielestä.. Mutta tiedustelua, jos tekisivät sulle vaikka kaks leveetä "kiipparilootaa", sopuhinnalla... Jep. Lähinnä aattelin, että noita "työasemasynia" on aika leveitäkin, voispa olla joku 40-senttiäkin syvä, ja 40 cm on myös 335:n levein kohta. Eli caseen jos laskee sentin demppiä sillekin kohtaa, niin ilman fyllinkejä pitäis casen olla noin 1100 x 420 x 100, suunnilleen. Solukumista ajattelin vuolla ja liimailla sisukset, ja sit jotain kivaa feikkiturkista sprayliimalla päälle. Hiano tulee jos itte saa/pitää tehdä :-) Mutta kyllä valmis kelpaisi. Tuppaa noi projektit venymään... |
fox 06.06.2006 01:59:25 | |
---|
Jep. Lähinnä aattelin, että noita "työasemasynia" on aika leveitäkin, voispa olla joku 40-senttiäkin syvä, ja 40 cm on myös 335:n levein kohta. Eli caseen jos laskee sentin demppiä sillekin kohtaa, niin ilman fyllinkejä pitäis casen olla noin 1100 x 420 x 100, suunnilleen. Solukumista ajattelin vuolla ja liimailla sisukset, ja sit jotain kivaa feikkiturkista sprayliimalla päälle. Hiano tulee jos itte saa/pitää tehdä :-) Mutta kyllä valmis kelpaisi. Tuppaa noi projektit venymään... No hitto mutta nii! En taas mieltäny noita uusia härvelejä lain, pakkohan niitäkin on jossain keississä kanniskella.. Projektit on useinkin pitkällisiä, eikä kyse oo mulla ainakaan suunnittelusta, vaan siit ajan rajallisuus-tekijästä.. ;) |
kivi 06.06.2006 14:59:00 | |
---|
Projektit on useinkin pitkällisiä, eikä kyse oo mulla ainakaan suunnittelusta, vaan siit ajan rajallisuus-tekijästä.. ;) Näinpä just. Usein kannattaa teettää vaikka kalliimmalla, että tulee edes joskus valmista. Samoin oon alistunut siihen, että maksan studiosta jos levyllä on kiire - omassa pajassa oma levy venyy kumminkin iisakinkirkoksi. |
fox 06.06.2006 16:57:09 | |
---|
Näinpä just. Usein kannattaa teettää vaikka kalliimmalla, että tulee edes joskus valmista. Samoin oon alistunut siihen, että maksan studiosta jos levyllä on kiire - omassa pajassa oma levy venyy kumminkin iisakinkirkoksi. Niin kai, ku "ei se studioaika maksa mitään..." Niinku ei tosiaan maksakaan, mutta.... 8) |
kivi 07.06.2006 23:41:34 | |
---|
Niin kai, ku "ei se studioaika maksa mitään..." Niinku ei tosiaan maksakaan, mutta.... 8) No, pitänee ottaa yhteyttä Gary Perttuun, ja juoksuttaa saksalaisia sen verran, että yrittävät sovittaa 335:ttä kaikkiin isompiin synakeiseihin :-) Vai... taidan kumminkin kysyä Suomesta rakennuttajaa ensiksi. |