cruel_destiny 23.05.2006 13:55:58 | |
---|
elikkäs hakusessa olisi ostaa syksyllä tai ensi talvena mahdollisimman hyvä clean putkivahvistin. Puhun tässä pelkästään cleanin käytöstä, koska itse soitan enimmäkseen semmoisissa bändeissä jossa tarvitaan enemmänkin hyvää cleania, särön otan polkimesta. Hakusessa olisi enemmänkin vintage tyylinen ja merkkejä mitä on pyörinyt mielessä on Hiwatt, Marshall, Sound city, London city ja Vox. 3 ensimmäistä on tässä nytten eniten pyörinyt mielessä. Myös fendereistä olisi kiva tietää enemmän saundipolitiikasta. Hiwateista custom 50 ja marshall 1987. Tärkeintä olisi hyvä ja laaja EQ. Hintaluokka pyörii siinä 1000e molemmilla puolilla ja käytettyä olen hakemassa. Mieluiten putkinuppia ihan pelkästään katu-uskottavuuden takia. Kokeilemassa olen käynyt marsua ja hiwattia (jälkimmäisen saundi oli mahtava, mutta hinta vähän pelästytti), mutta Voxista on nyt alkanut kiinnostamaan juuri tuo AC30 mallisto, ehkä sitä AC50/AC30 nuppia olen miettinyt (tiedän tiedän että ne kombon kaiuttimet ovat tärkeä osa saundia, sen takia ostaisinkin alle erillisen kaapin Voxilta). Sound Citystä kiinnostaisi myös tietää jonkun verran, koska olen ymmärtänyt että heidän suunnittelijansa lähti myöhemmin suunnittelemaan hiwattia. myykääs mulle Hiwatt Custom 50 vahvistin, myös näitä uudempia hi-gaineja saa tarjota... :D |
jussimus 23.05.2006 14:09:00 | |
---|
Torilla ois nyt Orangen ykskanavainen AD30-nuppi. Sopisi sun vaatimuksiin kuin nenä naamaan, ja alle tonnilla pääsee. |
Exhausted 23.05.2006 14:09:08 | |
---|
Ymmärtääkseni Sound City ja Hiwatt ovat sama asia, nimi vain vaihtui välissä joskus 60-luvulla. Marshallia en suosittelisi sinulle cleanin saundin käyttöön, koska Marsut alkavat säröytyä aika helposti kovemmilla äänenvoimakkuuksilla. Hiwatt ja Fender olisivat parempia cleaniin meininkiin. Tosin tuskinpa Hiwattia löytää käytettynä, ainakaan tuohon hintaan. Voxit on sitten ihan oma saundinsa, mutta ei niitäkään kannata unohtaa. |
Exhausted 23.05.2006 14:09:25 | |
---|
Torilla ois nyt Orangen ykskanavainen AD30-nuppi. Sopisi sun vaatimuksiin kuin nenä naamaan, ja alle tonnilla pääsee. Komppausta tälle vaihtoehdolle |
cruel_destiny 23.05.2006 14:10:56 (muokattu 23.05.2006 14:11:41) | |
---|
Torilla ois nyt Orangen ykskanavainen AD30-nuppi. Sopisi sun vaatimuksiin kuin nenä naamaan, ja alle tonnilla pääsee. pitääpä joku päivä kävästä musa-maailmassa testaamassa noita nykyisiä orangeja ja miettiä jos semmonen olisi hyvä. EDIT: mutta lisää mielipiteitä. Tota marshallia olen käynyt soittelemassa pelkästään Kingston wall mieltymyksen takia... :) myykääs mulle Hiwatt Custom 50 vahvistin, myös näitä uudempia hi-gaineja saa tarjota... :D |
Exhausted 23.05.2006 14:20:05 (muokattu 23.05.2006 14:20:14) | |
---|
Hitto, torilla oli kyllä Hiwattikin, kun meni pari sivua eteenpäin. hintaa reilu tonni. Ei niitä usein näe kyllä. |
cruel_destiny 23.05.2006 14:24:15 | |
---|
Hitto, torilla oli kyllä Hiwattikin, kun meni pari sivua eteenpäin. hintaa reilu tonni. Ei niitä usein näe kyllä. sehän tässä harmittaakin, kun joutuu keräileen rahaa tota kitaraa varten ja vasta kesän jälkeen voisi palkasta löytyä tilaa uuden vahvistimen hommaamiseen. myykääs mulle Hiwatt Custom 50 vahvistin, myös näitä uudempia hi-gaineja saa tarjota... :D |
jussimus 23.05.2006 14:26:07 (muokattu 23.05.2006 14:28:14) | |
---|
Jos nimenomaan käytettyä vahvaria halajaa niin kantsii muistaa että nopeat elää...tuskin esimerkiksi toi Orange tuolla kauan vanhenee. Mutta mieti rauhassa... :) Edit: Aijaa katos joo, vasta kesän jälkeen on vahvarin hankinta ajankohtaista...no sit ei vissiin parane ehdotella torilla myytäviä nuppeja...meen pois. |
Mursuviiksi 23.05.2006 14:30:14 | |
---|
Torilla ois nyt Orangen ykskanavainen AD30-nuppi. Sopisi sun vaatimuksiin kuin nenä naamaan, ja alle tonnilla pääsee. Ostakaahan joku nyt äkkiä tuo Orange pois ettei mun tarvitse hirveän kauaa itkeä tuon ilmoituksen takia! On ihan loistava vahvistin. Jos vain olisi tarpeeksi ylimääräistä valuuttaa niin en epäröisi hetkeäkään. Tuollaisen olisin itsellenikin ostanut mutta joku ehti viedä sen kaupasta päivää ennen minua...murr! I was walking down the street with my friend and he said "I hear music." As if there's any other way to take it in.
- Mitch Hedberg (R.I.P.) |
jussimus 23.05.2006 14:33:20 | |
---|
Ostakaahan joku nyt äkkiä tuo Orange pois ettei mun tarvitse hirveän kauaa itkeä tuon ilmoituksen takia! Nimenomaan! |
superfly 23.05.2006 14:34:51 | |
---|
Ostakaahan joku nyt äkkiä tuo Orange pois ettei mun tarvitse hirveän kauaa itkeä tuon ilmoituksen takia! On ihan loistava vahvistin. Jos vain olisi tarpeeksi ylimääräistä valuuttaa niin en epäröisi hetkeäkään. Tuollaisen olisin itsellenikin ostanut mutta joku ehti viedä sen kaupasta päivää ennen minua...murr! Voi prkl.... Olisin heti ostanut tuon jos olisi ollut rahaa. Nyt jernittää oikein kunnolla. Vahvaimen osto on ajankohtaista vasta prin viikon päästä. (vinkkivinkki... :) Prkl. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Dr. Muff 23.05.2006 14:49:49 (muokattu 23.05.2006 14:50:39) | |
---|
Ymmärtääkseni Sound City ja Hiwatt ovat sama asia, nimi vain vaihtui välissä joskus 60-luvulla. Marshallia en suosittelisi sinulle cleanin saundin käyttöön, koska Marsut alkavat säröytyä aika helposti kovemmilla äänenvoimakkuuksilla. Hiwatt ja Fender olisivat parempia cleaniin meininkiin. Tosin tuskinpa Hiwattia löytää käytettynä, ainakaan tuohon hintaan. Voxit on sitten ihan oma saundinsa, mutta ei niitäkään kannata unohtaa. Ei oo sama asia. David Reeves lähti ja perusti oman firman koska Dallas Arbiterilla ei oltu kiinnostuneita ultimaalisen hyvän vahvarin rakentamisesta. Eli kustannussyistä kulmista oli oikaistu. Yhtäläisyyksiä löytyy varmasti koska Reeves oli suunnittelemassa MK1 ja MK2 vahvareita. Ja mitä marshalliin tulee niin kyllä 50w JMP pitää aika möykkää ennen säröytymistä mutta tohtori satanen (DR103) vasta pitääkin meteliä. 100W eikä etuaste säröydy juuri nimeksikään.. Ostaisin torilla olevan mutta ei ole ylimääräistä rahaa. Hiwattit on parhautta ja halpakin on jos nyt vertaa vaikka johonkin 80-luvun marsuihin.. I read the internet, I know what's going on. - Axl |
Ocku 23.05.2006 15:02:57 | |
---|
Lehnert Sunbeam, http://www.lehnert-amps.com/ Demottiin Helsinki Guitar Showssa. Vanha mies jaksaa harvoin enää innostua uusista vahvistimista mutta tämä oli todella huikeansoundinen peli. |
touhis 23.05.2006 15:05:20 | |
---|
Ampeggia! Ei ehkä _mahdollisimman_ hyvä, mutta ainaskin ne siniset ampegit on puhtaissa vahvoja. After the garden is gone |
Exhausted 23.05.2006 15:06:34 | |
---|
Ja mitä marshalliin tulee niin kyllä 50w JMP pitää aika möykkää ennen säröytymistä ja satawattiset varmasti vielä enemmän. Kyllähän se John Frusciantekin soittelee Marshallilla ihan cleania soundia, mutta sillä onkin aika monta niitä siellä rivissä. Marshallissa vaan se volumenuppi vaikuttaa soundiin aika tavalla, ettei tule sitten ikäviä yllätyksiä. :) |
McNulty 23.05.2006 15:08:34 (muokattu 23.05.2006 15:09:23) | |
---|
Fender '65 Twin Reverb... alan standardi :) edith: 85W tehoa ja 2x12", ei ihan heti lopu potku ja headroom kesken. Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher |
Exhausted 23.05.2006 15:09:26 | |
---|
Mutta tässä haluttiinkin nuppikaappi katu-uskottavuuden vuoksi :) |
McNulty 23.05.2006 15:12:10 (muokattu 23.05.2006 15:13:11) | |
---|
Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher |
cruel_destiny 23.05.2006 15:12:49 (muokattu 23.05.2006 15:14:08) | |
---|
Mutta tässä haluttiinkin nuppikaappi katu-uskottavuuden vuoksi :) aivan :D muutenhan tuo olisi loistava... mitään turhia kiertelemättä mielummin kattelen keikka kuvissa pikkupinoa kuin komboja. Lisäksi nuppi on helpompi roudata jos menee esim parin kaveribändin kanssa keikalle, niin voi kaikki käyttää samaa kaappia. roudaus muutenkin helpompaa :) edit: mmm mesa, santanahan taisi käyttää tuollaista, pitkääkin kattoa jos jossain pääsis tommosta kunnolla testaamaan... myykääs mulle Hiwatt Custom 50 vahvistin, myös näitä uudempia hi-gaineja saa tarjota... :D |
McNulty 23.05.2006 15:15:24 (muokattu 23.05.2006 15:16:04) | |
---|
mitään turhia kiertelemättä mielummin kattelen keikka kuvissa pikkupinoa kuin komboja. Voihan sen combon alle kiskasta vaikka 2x12" tai 4x12" kaapin. Dummyjä vaan lavat täyteen... edith: niin ja narsismista en sano mitään :) Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher |