Aihe: ENGL Screamer 50 vai Marshall DSL401
1 2
mikkosah
05.05.2006 13:58:46
Onko kenelläkään kokemuksia jommasta kummasta tai vaikka molemmista? Mitä mieltä olette? SOittelen pääsääntöisesti heavyä joten kumpis sopisi paremmin?
Let´s go through the wall!!!!
Härski
05.05.2006 14:03:59
Ei tuossa luulisi olevan mitään puntarointeja. Engl.
Dinorocker
05.05.2006 19:47:18 (muokattu 05.05.2006 19:53:52)
Jos heviä niin...Komppaan Flying Veellä Härskiä.
Outrider
Nacher
05.05.2006 20:07:43
Fireball suoraan vaan :P
Tompsi
05.05.2006 21:05:23
Heveilyyn lienee tuo Englin tirinä omiaan.
LaXu
05.05.2006 22:15:37
ENGL ehdottomasti. Mielestäni tuo DSL401 on Marshallin huonoin tällä hetkellä valmistama putkivahvistin. Epäluotettava, kehnosoundinen ja kallis. Screameristakaan en hirveästi välitä muuten, mutta heviin siinä on oikein hyvä soundi.
"Walking the fine line between bacon and Christian."

Ostetaan Fender Deluxe Wide nahkahihna.
Puoskari89
05.05.2006 22:54:14
En ole tuota marshall DSL sarjaa kokeillut mutta screameristä lähtee kunnon murinat. Cleaneissä ei ollut mitään vikaa ja crunch "kanava" toimi kuin junan vessa. Gainia riitti enemmän kuin tarpeeksi. Tämä ei ole pelkkä rokkivehje vaan kyllä taipuu rankempaankin menoon. High gain -asetuksiin ei tarvinnut pahemmin koskeakaan kun low gain:kin takaa aikamoiset hevanderit. Vahvistin minun makuuni ja toivottavasti astuu tähän kämppään lähiaikoina.
Kitara ja kahvia. Mitä muuta voisi tarvita!?
Joel Harald
06.05.2006 00:52:26
Ei missään nimessä tuota DSL-komboa. Muista se.
Ostetaan telecasterin kaulamikki.
BigPapa
06.05.2006 01:00:46

DSL = Disneyland?
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Härski
06.05.2006 01:01:16
DSL = Disneyland?

No, vähintäänkin yhtä huvittava kapine.
Torniojaws
06.05.2006 01:37:12 (muokattu 06.05.2006 01:37:53)

DSL = Disneyland?

Ei kun Disneyland on yksi minun entinen pedaali:

http://koti.mbnet.fi/juhau/disneyland.jpg

10 PRINT "SISÄPIIRI"
20 END
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
RandomHero
07.05.2006 01:18:19
Melko tylyä kannanottoa. :) Mutta onhan se ENGL.
Lines join in faint discord and the stormwatch brews a concert of kings as the white sea snaps at the beels of a soft prayer whispered
joonas_the_great
09.05.2006 15:29:36
DSL = Disneyland?

DSL = Dual Super Lead
BigPapa
09.05.2006 15:36:59

DSL = Dual Super Lead

Varmaan liikaa kaikenlaisia nappuloita ja pullnamikoita ja muita switchejä.Ei vahvistimessa tarvita kuin yksi volume ja yksi tone, no on sitten vielä kaiku ja tremolo tossa Ampegin combossa.The Twin oli jo ihan kammottava yritys.Vibroverbkin menettelee vaikka siinä onkin treble, middle ja bass toisessa kanavassa.
ReBeat
09.05.2006 15:42:45

Ampegissa on liian monta pääteputkea. Yksi riittää. Kenenköhän idea muuten alunperin oli rakentaa vahvistimeen tremolo? kaikua ei lasketa, mutta tremolohan on selkeä efekti. Miksei valittu samantien vaikka ring modulatoria.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
BigPapa
09.05.2006 15:46:08

Ampegissa on liian monta pääteputkea. Yksi riittää. Kenenköhän idea muuten alunperin oli rakentaa vahvistimeen tremolo? kaikua ei lasketa, mutta tremolohan on selkeä efekti. Miksei valittu samantien vaikka ring modulatoria.

Eipäs ole liian monta pääteputkea ja tremolo on ihan jess.
Torniojaws
09.05.2006 16:00:52

Kantriin lie alkuperäinen tarkoitus.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
cruel_destiny
09.05.2006 16:27:30
tremolo ja vibrato on juuri näitä juttuja mitä vanhoissa putkikomboissa oli, jota monet putiikki pedaalien valmistajat koittavat imitoida... se on se paras tremolo mielestäni... jos joku haluaa hyvän kuvan putkivahvistimen tremolosta niin kuuntelee pink floydin moneyn, se tremolo on jotain eroottista...

toteututtiinko muuten noissa putkivahvistimissa se tremolo putkella vai miten? :)
myykääs mulle Hiwatt Custom 50 vahvistin, myös näitä uudempia hi-gaineja saa tarjota... :D
Wasbesp
09.05.2006 16:38:32

Screamerista voisin muutaman sanasen kertoa omien kokemuksieni perusteella.

Screamerista ei särö ainakaan lopu kesken. Itse soittelen bändin kanssa metallia thrashisella otteella, särö on siis kovassa käytössä musiikissamme. Säröpotikka on minulla yleensä klo 12:ssa, ei ainakaan koskaan yli klo 13:sta. Särö on suht "moderni" ja samalla murea. Mielestäni erottelevuus on vahvistimen parhaita puolia, itse tykkään todella erottelevasta säröstä ja sen minulle tarjoaa hyvin EMG-81 -mikit sekä nimenomaan Screamer. Kovin erityylisiä säröjä ei vahvistimesta irtoa ainakin tuolla higain-osastolla, eli vahvistimen "ominaissoundilla" mennään.

Puhtaatkin ovat minun makuuni, joskin tässä kohtaa oma korvani taitaa poiketa massasta melko suuresti. Screamerin cleanit ovat "kovat" ja ehkä hieman treble-painotteiset. Istuu metallimusiikkiin ja minun korvaani. Screamerin sisäinen reverb on myös todella toimiva.
Bald Anus
09.05.2006 16:43:25

Varmaan liikaa kaikenlaisia nappuloita ja pullnamikoita ja muita switchejä.Ei vahvistimessa tarvita kuin yksi volume ja yksi tone, no on sitten vielä kaiku ja tremolo tossa Ampegin combossa.The Twin oli jo ihan kammottava yritys.Vibroverbkin menettelee vaikka siinä onkin treble, middle ja bass toisessa kanavassa.

No ei DSL: ssä nyt niin kauheasti potikoita ole, kun vertaa TSL: lään, menee jo naurettavaksi.
Ja aloittajalle sanon, että kokeile vahvistimia, tai etsi netistä ääninäytteitä :)
Ai et digaa mun paskast? No, tos on kusta!
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)