kimmokel 26.09.2005 16:06:35 | |
---|
|
JPQ 26.09.2005 16:19:30 | |
---|
Erittäin mielenkiintoinen tuote (sanon siis kokeilematta) vaikka kuvissa ei kovin kaunis. Jos tosiaan putkilla ja kuulostaa sen mukaiselta niin hymm. |
mhelin 26.09.2005 16:48:41 | |
---|
Yksi 6L6 pääteputki, eli taitaa olla SE vahvistin. Tuon tilalla voisi kokeilla jotain muuta samansukuista putkea. Tuo on hyvä trendi, ensin tuollainen halpisputkivahvistin tuli (ei vielä kaupoissa) Epiphonelta (valve junior) ja sitten tämä. Noissa putkivahvistimissa on kyllä vielä kehittämistä. Ensin pitäisi vain päästä pois vanhoista painolasteista ja perinteistä (lukuunottamatta soundia). Esim. painoa voisi keventää huomattavasti siirtymällä SMPS (switched mode PSU) virtalähteisiin (sellainen on esim. PC:n virtalähde). Päätemuuntaja (ulostulomuuntaja) on osa saundia, siitä ei ehkä hevillä pääse eroon, mutta voisi tosiaan käyttää esim. 2-in-one systeemiä jossa olisi parin watin etuputkipääte ja esim. Class D varsinainen tehovahvistin. Tällöin äänenvoimakkuuden säätö ei vaikuttaisi saundiin kun se tehtäisiin jo etuasteessa samalla tavalla kuin putkipäätteessä. Voxilla on noi "mallintavat" (Valvetronix) jotka käyttävät tuota periaatetta, mutta siinä olisi ehkä vielä hieman kehitettävää (ei ollenkaan mahdotonta että jonain päivänä tuo tekniikka saadaan lähes täydelliseksi). Esim. päätemuuntajaakaan ei välttämättä tarvita jos tehdään siitä sijaiskytkentä muilla komponenteilla, tosin joitain induktiivisia osiakin varmasti tarvitaan. |
Boltsa 26.09.2005 17:04:17 | |
---|
Näin tollasen UniSoundis Vaasassa. Aika hassun oloinen peli. Olisin jo pelkän ulkonäön takia voinut ostaa :D Hintaa tais olla jotain 230 euroa. Testannut en kun UniSoundissa omistajat eivät anna soittaa kovinkaan lujaa.. Boltsa |
mhelin 26.09.2005 17:33:13 (muokattu 26.09.2005 17:33:49) | |
---|
OT: Mitä tämä tarkoittaa, oli tuolla Ibanezin sivuilla mainittu tuosta vahvistimesta: "To texture good clean sound the free sound make-up is possible from high gain sound." Aika hienosti käännetty japanista englanniksi. "Tube sound of force that way monitoring & recording" |
Jucciz 26.09.2005 17:54:23 | |
---|
OT: Mitä tämä tarkoittaa, oli tuolla Ibanezin sivuilla mainittu tuosta vahvistimesta: "To texture good clean sound the free sound make-up is possible from high gain sound." Villi arvaus: vaikka vahvistimen vääntäisi isolle särölle, puhdistuu soundi nätisti kun ruuvaat kitaraa pienemmälle. |
McNulty 26.09.2005 18:00:38 | |
---|
Mielestäni tuo oli varsin kallis tasoisekseen. Kauppiaskin lähetti koneen takasin maahantuojalle. Itse sitä testasin ja totesin ettei se eronnut normi-trankusta sirityksineen juuri ollenkaan. Ainoa ero oli se aktiivi-EQ joka sekin on aika se ja sama kitarakäytössä. Kallis... siihen rahaan ostaisin mielummin vaikka Voxin AD30VT 30W Valvetronixin. Siitä lähtee huomattavasti enemmän ja huomattavasti parempia saundeja. "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa) |
menza 22.01.2006 12:43:07 | |
---|
Jokos löytyy kokemuksia kyseisestä laitteesta? Itse kiinnostuin laitteesta, kun kaverini oli testannut sitä ja keheui sitä yllättävän hyväksi. Huomenna olen itse menossa testaamaan, mutta olisi kiva kuulla muiden mielipiteitä asiasta! |
Aki 23.01.2006 00:12:46 | |
---|
Olen pari kertaa jo antanut laitteelle anteeksi ensipettymyksen, ja testannut uudestaan. Ei toivoa. Keskiäänet puuttuu kokonaan, kokonaisuudesta tulee mieleen Vanha POD johonkin pikkustereokaappiin. AD30VT (ja myös AD15VT) on niin monta miljoonaa vuotta edellä soundimaailman terveydessä, ettei yhäkään ole Voxilla kilpailijoita. Ostakaa mun Ibanez SZ520 '03!! |
B. Luck 23.01.2006 20:40:13 | |
---|
Tokai Stratolla toimii kuin tupakka. Ihan puhdasta ei saa näin pienestä ulos lainkaan (5W) muuta kuin volat liki nollassa. Bluesit irtoaa ja rokkikompit. Pikku rosoa tulee jos haluaa. Tästä ei huonoa saa kyllä mitenkään. Säröä tästä tuli mukavasti kun "särökanava" päällä ja gain ja vol kaakossa. Tää on umpikotelo refleksiaukolla joten siitä tulee semmonen pömisevä alapää. Sustainia pirusti mutta aika häiriöinen soundi (single coilit voi aiheuttaa?). Kotikäyttöön hyvä kun voi pitää täysillä ilman että hajoaa pää. Lespaulilla makuuhuonemittapuulla aika tämäkät säröt. Puhtaalla kuulostaa aku ankalta niinku kaikki lespaulit... |
Quu 23.01.2006 21:35:53 | |
---|
Näin tollasen UniSoundis Vaasassa. Aika hassun oloinen peli. Olisin jo pelkän ulkonäön takia voinut ostaa :D Hintaa tais olla jotain 230 euroa. Testannut en kun UniSoundissa omistajat eivät anna soittaa kovinkaan lujaa.. En ole kokeillut, joten en vahvistinta kommentoi, mutta 230e:llä on jo aika hyvin valinnanvaraa pikkuvahvariluokassa. juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle. |
Shredator 24.01.2006 10:41:23 | |
---|
Eilen kävin kokeilee Oulussa. Soitin OLP:in Petrucci-mallilla(kaksi kärpästä yhdellä iskulla,heh) ja hyvältä kuulosti. Itse asiassa yllättävänkin hyvältä. Puhdas oli ihan ookoo ja reagoi hyvin kosketukseen. Säröstä saa taas vähän turhankin ankaran soundin. Middleä riittää, treble vähän pisteliäs mutta alapää säilyi yllättävänkin tiukkana kovassakin runtauksessa. Mielestäni tuohon hintaan ihan ok peli. Nuke 'em! |
Fide 03.02.2006 20:04:32 | |
---|
Kas mitä penkomalla löyty =) Hyvä että kirjoitin arvosteluni laitepuolen artikkeleihin ENNEN kuin luin nää kommentit, ois muuten tullut rimakauhu omille kokemuksille =) Mielipiteeni pelin käyttökelpoisuudesta eriää siis selvästi. Pidin pelistä kovasti. Hakisin syytä poikien pettymykseen EQ:n herkkyydestä, eli säädöt on tehtävä aika tarkalla haulla ja tuon High Gain särön tukkoisuudesta, eli heviä tuolla söpöliinillä on ihan turha yrittää soittaa =) Mutta esim keskiäänet eivät ole kadoksissa kokonaan, ne löytyvät basso ja middle eq:n sopivalla sekoituksella ja presence säädön nolliin ruuvaamisella... aika eksoottisella tavalla siis, mutta kyllä ne siellä on. Tarttis varmaan kokeilla tuota peli erillisen kitara EQ:n kanssa, ties mitä sieltä löytyisi. Mutta lukekaahan artikkelini aiheesta ja kommentoikaa. Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))> |
Fide 16.02.2006 19:32:52 | |
---|
Päivitin arvosteluun ääninäytteen. Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))> |
drlecter 16.02.2006 20:51:48 | |
---|
Mitä jos sen liittää vaikkapa marsun 1936-kaappiin? Kokemuksia? |
Fide 16.02.2006 22:23:25 | |
---|
Tuossa vehkeessä kun ei ole ulosottoa lisäkaapille... Eli jos päätteen kautta hönkää pitäisi laittaa toiseen kaappiin, niin kotelo tarttis ensin modifioida... tosin aina vaan enemmän tuo mua alkaa kiinnostaa... Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))> |
T.K. 18.02.2006 09:29:12 | |
---|
Nyt täytyy muistaa tuo hinta, ei voi enempää vaatia pariin sataan euroon. Ääninäytteen perusteella suht terve perussoundi, suurimmalla säröllä ehkä vähän puuroinen.Varmasti säätelemällä kuitenkin tosta saa kelvolliset makuuhuone soundit.Itse jos olisin saanut suunnitella kyseisen laitteen olisin valinnut kajariksi jonkun kymppituumaisen.Mutta ehkä ovat ajatelleet juuri tuota edullisuutta kuluttajan kannalta, monelle hyvä ensi vahvistin.Itselläni makkarissa tm.30, loistava peli sekin. |
Aki 18.02.2006 11:11:25 | |
---|
Nyt täytyy muistaa tuo hinta, ei voi enempää vaatia pariin sataan euroon. Voi vaatia. Vox AD15VT. Tai H&K Edition (lisää tähän päivän väri), tai jopa Roland Cube30. Tai no, makuasioita tottakai, mutta mulle tuli ValBeen soittamisesta/kuuntelemisesta aika nopeasti paha olo. Kohta joku sanoo: "Nojoo mutta muuta PUTKIvahvistinta ei saa tolla hinnalla." Ei saakaan, ja se on oikeestaan ihan hyvä, koska mun mielestä ValBee on ihan hyvä todiste siitä, että tuossa hintaluokassa trankut on putkea parempia. Ääninäytteen perusteella suht terve perussoundi Tästä voi näemmä olla kahta täysin eri mieltä. Ääninäyte on kyllä hyvin tehty, siitä ei tule yhtä nopeasti paha olo kuin ValBeeta soittaessa tuli, mutta tossa on tallella ihan samat piirteet, ohkaiset kielet ei kuulosta yhtään miltään kun ylämiddlessä on niin järkyttävä kuoppa. No juu, maailmassa on myyty kiljardi Valvestateakin, joten ei mun mielipide ole kuin yksittäisen ihmisen makuasioihin perustuva. |
Fenkku 02.03.2006 16:43:59 (muokattu 12.03.2006 09:21:14) | |
---|
Ostin viime Jouluna tämän Valbeen. Aluksi siinä oli myös mun mielestäni aika rasittava soundi, koska etuasteputki oli Electro Harmonix 12AX7EH eli high gain. Kun vaihdoin tilalle JJ ECC82:n tuli paljon miellyttävämpi soundi eli lämpimämpi ääni. Lisäksi vaihdoin pääteputken tilalle Shuguang 6L6GC:n Bluestyyppisen putken, niin n.25€ lisäsijoituksella olen tyytyväinen ääneen. Lisäksi tässä on kuulokeliitäntä jota arvostan paljon, ei tarvii mitään keinokuormia. |
hamppy 07.06.2006 13:46:30 | |
---|
Tuli sitten hommattua kyseinen peli, ja vaikka en edes vielä ole kunnolla kerinnyt testailemaan niin jo tekisi mieli ruveta modailemaan :) Putkien vaihdosta on ollutkin jo täällä puhetta ja sellaiset varmaan tulee joskus vaihdettua. Varsinainen kysymykseni onkin, että onko joku tehnyt modausta ulkoiselle kaapille ja/tai vaihtanut tähän elementtiä? Äkkiseltään näin laitetta avaamatta voisi arvella että kohtuullisella vaivalla tohon saisi upotettua 8 tuumasen elementin. 8 tuumasia on joitain tarjolla, 10 tuumanen voi olla tuskallinen saada mahtumaan... Lisäksi kiinnostaisi, että onko joku tutkinut ulostulomuuntajaa? Onko ainoa ulostulo 4 ohmiin? Tämä rajoittaa entisestään elementin valintaa, jos vain saisi 8 ohmiin lähdön niin sitten olisi jo jonkin verran vaihtoehtoja... 8 ohmiin varmaan ext speaker ulosottokin olisi paras toteuttaa.. -- Hämppy |