Oikein harmittaa tehdä oma keskustelu näinkin pienelle asialle, mutta se ei tuolla toisessa threadissa oikein saanut vastauksia, lieneekö sitten niin epäkiinnostavan aiheen alla tai sitten ei vain yksinkertaisesti neuvoja ole antaa. Siispä Les Pauliin pitäisi mikit hankkia. Ajattelin Duncan Classic Cover -sarjasta '59 ja Jazz, mutta nyt tulee kysymykseen se 2- vai 4-johtoinen asia. Voisit kytkeä noi mikit silleen, että mikkiswitchin keskiasennossa on molemmista vain sisemmät kelat käytössä. Se kuulostaa tosi hyvältä. @ näin sanottiin 4-johtoisesta Niin, eli kysymys kuuluukin yksinkertaisesti, onko soundi paremman kuuloinen kun molemmista on sisemmät kelat käytössä (4-joht), vai molemmat "normaalisti" (2-joht)? Osaako joku selitellä tarkemmin, mitä eroa soundeilla on? Rock-pop -tyyliseen menoon pitäisi soveltua, siispä onko parempi soitella molemmista sisemmillä keloilla, vai "normaalisti" 2-johtoisella? |
Jaaha, täällä taidetaan siteerata mua? En tiedä onko mun mielipiteeni ilmaisun väärti, kun sen jo tiedät. Here it goes kuitenkin. Sisemmillä keloilla soundi vastaa aavistuksen kahta yhtäaikaa päällä olevaa singlecoilia, molemmilla keloilla humppareita luonnollisesti. Mulla on molemmat kytkennät kitaroissa ja sisemmillä keloilla saa molempien mikkien (kaula ja talla) hyvät puolet soundiin ilman puuroutumista. Molemmilla keloilla saattaa joillain laiteyhdistelmillä mennä aavistuksen muusiksi koko soundi, tai sitten on menemättä. Onko noissa 2- ja 4-johtimisissa jotain hinnaneroa? Jos ei ole, en näkisi mitään syytä ostaa 2-johtimisia. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
Puolitettuina lähestytään aavistuksen Telecaster-tyylistä soundimaailmaa, kun taas kahden humbuckerin samanaikanen päälläolo kuulostaa Cranberriesiltä. Molmepi parempi. Sitten on vielä makuasia se, että tykkääkö sisempien vai ulompien kelojen yhteissoundista enemmän. Mun mielestä ulommat kelat tuo vähän lisää sitä Telecaster-meininkiä, jonka takia käytän mieluummin ulompia. Tietysti, samaisen mikin kelatkin on yleensä hieman erisoundisia. Ja loogisinta on muutenkin käyttää niitä keloja joissa on ne säädettävät napapalat, muuten jää D-kieli hiljaisemmaksi. Jotkut puristit saattavat olla sitä mieltä, että jos humbucker-moodin välipiuha joutuu reissaamaan niinkin pitkän matkan control cavityyn ja takas, niin soundi tietty heikkenee ihan kauheesti. Itse en ole moista huomannut. "We are the winners, of Eurovision.
Vote! Vote! Vote for the Winner!!!"
-Liettuan Euroviisuedustaja 2006 |