Aihe: Mistä tiukkaa ja hyökkäävää saundia?
1
inki
08.06.2006 23:07:21
Jos joku on kuunnellut vaikkapa hauntedin revolver-albumilta (tämä on ainoa albumi jonka tiedän missä tämä tarkoittamani saundi esiintyy) biisejä missä sitä d:tä, tai milloin mitäkin, sahataan, varmaankin tietää mitä tarkoitan hyökkäävällä ja terävällä saundilla. Mietin että jos tämmösen saundin lähellekään on mahdollista päästä jollain suhteellisen halvoilla (alle 100e) pedaaleilla, olisin kiitollinen jos joku minulle jotain pystyisi suosittelemaan.
Juustonaksu
08.06.2006 23:28:33 (muokattu 08.06.2006 23:33:03)
Jos joku on kuunnellut vaikkapa hauntedin revolver-albumilta (tämä on ainoa albumi jonka tiedän missä tämä tarkoittamani saundi esiintyy) biisejä missä sitä d:tä, tai milloin mitäkin, sahataan, varmaankin tietää mitä tarkoitan hyökkäävällä ja terävällä saundilla. Mietin että jos tämmösen saundin lähellekään on mahdollista päästä jollain suhteellisen halvoilla (alle 100e) pedaaleilla, olisin kiitollinen jos joku minulle jotain pystyisi suosittelemaan.

MXR Dime Distortion is what you need. :)

Ehdottomasti agressiivisin ja eniten attackia sisältävä pedaali, mitä on meikäläisen jalkoihin tullut pyörimään. Middlet kaakossa tota iskevämpää soundia on paha pedaalista taikoa.

Edit: Käytettynä tuota pyörinee jossain 80-100€ tienoilla. Itse myin sen muistaakseni 85€:llä eteenpäin, kun räkkiin siirryin.
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
McNulty
08.06.2006 23:29:56
MXR Dime Distortion is what you need. :)

Ehdottomasti agressiivisin ja eniten attackia sisältävä pedaali, mitä on meikäläisen jalkoihin tullut pyörimään. Middlet kaakossa tota iskevämpää soundia on paha pedaalista taikoa.

Allekirjoitan ja komppaan tätä kyllä. Se middlekkyys on oikeasti armeijallinen teräskärkisiä maihareita kasseille. Iskee!
Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher
http://www.myspace.com/dimeshred
inki
08.06.2006 23:36:50
Jees, sillä onkin vähä enempi hintaa, kun ei taida olla mikään ihan halpis. Ajattelin ostaa tos kasan noita behringerin polkimia, mutta pitää harkita josko hankkisinki sitte tuon mxr dime distortionin. Mutta jos tuon mxr:n hankkisi, niin ei varmaan muuta distortion-pedaalia kaipaa vähään aikaan.

Jos tuota haukutte parhaaksi, niin ei olisi jotain vähän halvempaa ja tietenkin vähän huonompaa vaihtoehtoa tuolle mxr:lle?
Räbbänä
08.06.2006 23:41:04
Harmittaa suunnattomasti kun kaveri ei saanu mulle tuota Dimebag lootaa tuotua, ois maksanut vähän päälle 100 dollaria tuolla USA:ssa.
Öri Öri Öri kansalaiset. "Tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän... eikä lähde sieltä milloinkaan pois...
McNulty
08.06.2006 23:46:53
Harmittaa suunnattomasti kun kaveri ei saanu mulle tuota Dimebag lootaa tuotua, ois maksanut vähän päälle 100 dollaria tuolla USA:ssa.

Eihän se euroopassakaan maksa kuin 125e tms.
Käytettynä saa alle satkulla nykyään.
Räbbänä
08.06.2006 23:54:13
Eihän se euroopassakaan maksa kuin 125e tms.
Käytettynä saa alle satkulla nykyään.

No enpä kovin usein ole käytettynä nähnyt. Mutta sille ois hintaa tullut jotain 85€ kun postikulujakaan ei tule.

Oulun Soittimessa ja Tarvikkeessa hinta tais olla jotain 190€
Öri Öri Öri kansalaiset. "Tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän... eikä lähde sieltä milloinkaan pois...
inki
08.06.2006 23:59:21
No enpä kovin usein ole käytettynä nähnyt. Mutta sille ois hintaa tullut jotain 85€ kun postikulujakaan ei tule.

thomannista 125e

http://www.thomann.de/thoiw3_mxr_di … istortion_bodeneffekt_prodinfo.html
McNulty
08.06.2006 23:59:57 (muokattu 09.06.2006 00:00:37)

Tuo uudempi versio syö myös 18V virtaa ja jos siinä uusitussa mallissa tulee poweri mukana niin sellaisen olisit joutunut uusimaan kotimaan oloissa. Jenkkie muuntaja kun ei käy täällä, pistokkeen ja seinästä tulevan virran takia. Siihen siis saa laskea päälle vähintään sen 30e lisää Dunlopin omasta 18V muuntajasta.

Toki pari 9V patteria ajaa tuon asian myöskin, mutta muistaakseni siinä ekassa versiossa ei ollut pattereille mahdollisuutta. Oli vain se DD-11:n oma virtalähde.

Juu, tuolla listahinnalla ei ole mitään tekemistä sen kanssa millä sen saa kaupasta ulos :) Tinkimisen jalo taito...
Räbbänä
09.06.2006 00:09:25
Tuo uudempi versio syö myös 18V virtaa ja jos siinä uusitussa mallissa tulee poweri mukana niin sellaisen olisit joutunut uusimaan kotimaan oloissa. Jenkkie muuntaja kun ei käy täällä, pistokkeen ja seinästä tulevan virran takia. Siihen siis saa laskea päälle vähintään sen 30e lisää Dunlopin omasta 18V muuntajasta.

Toki pari 9V patteria ajaa tuon asian myöskin, mutta muistaakseni siinä ekassa versiossa ei ollut pattereille mahdollisuutta. Oli vain se DD-11:n oma virtalähde.

Juu, tuolla listahinnalla ei ole mitään tekemistä sen kanssa millä sen saa kaupasta ulos :) Tinkimisen jalo taito...

Jos Soittimessa ja Tarvikkeessa saat hintaa tingattua oikeasti alaspäin olet nero! Monesti tinkaan jotain kaupanpäälle ja sovitaan, niin herrahan veloittaa myös sen mikä ois pitänyt tulla kaupanpäälle. Eikä sitä oikeankaan tuotteen hintaa ole yhtään pudotettu.

Näin kävin kun kävin veljelle bassokomboa ostamassa ja tinkasin kaupanpäälle parempaa hihnaa ja sitten johtoa.
Juustonaksu
09.06.2006 00:09:25 (muokattu 09.06.2006 00:10:17)
Kuten lisäsin aiempaan viestiini: Käytettyjen hinta on 80-100€ paikkeilla. Ihan turha sitä on uutena ostaa. Ja kysyntää on. Pistä torille ilmoitusta, eiköhän sieltä ala valumaan niitä myyntitarjouksia. :)

Edit: Omassani oli kyllä oikea muuntaja messissä, että kyllä sen pitäisi olla vakiovaruste, vaikka käytettynä ostaa.
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
Roitto
09.06.2006 00:12:34
Mistä tiukkaa ja hyökkäävää saundia?

Keskialueelta ja presencen ollessa puolivälissä tai alle. Sieltä.
Mutta kaiken A ja O on kuitenkin hyvät biisit. Pelkällä paskanhajulla ei eteenpäin pääse.
koponen
09.06.2006 12:37:02 (muokattu 09.06.2006 12:40:08)
Se on kuulkaa lähinnä 5150II mikä Hauntedin rEVOLVErilla jyrähtää. Väittäisinpä vielä että EMG 81/85 mikitetyllä kitaralla tuuttaavat. Maailman paras hevivahvistin ja ylivoimainen atakki.

EDIT: Löytyipä pieni clippi nauhoituksista ja oikeassa olin :) http://www.atthegates.se/_studio_up … /HAUNTED_Video_Diary_02_512kbps.wmv
Jostakin syystä tänään tuntuu pahemmalta kuin eilen. Ja eilen tuntui pahemmalta kuin toissapäivänä..
zzy
09.06.2006 12:43:26
On kyllä hyvä vehje tuo mxr dime .. omani myin pois muuntajan kera 70-80e tjsp.
McNulty
09.06.2006 12:45:13
Se on kuulkaa lähinnä 5150II mikä Hauntedin rEVOLVErilla jyrähtää. Väittäisinpä vielä että EMG 81/85 mikitetyllä kitaralla tuuttaavat. Maailman paras hevivahvistin ja ylivoimainen atakki.

Ja nämä saat 100e budjetilla?
Tässä kysyttiin nyt tuohon 100e hujakoille osuvaa laitetta jolla saisi jotain tuon suuntaista tuotettua.
inki
09.06.2006 13:48:28
No ei se mitään vaikka koposen setit ei ihan tuohon sadan euron pintaan irtookkaan (paremminki kymmenkertasella rahalla), oli se ihan mielenkiintonen tieto mitä hauntedin pojat käyttävät vahvistimina, koska en itse tuota aikaisemmin tiennyt.
koponen
09.06.2006 13:58:33
Ja nämä saat 100e budjetilla?
Tässä kysyttiin nyt tuohon 100e hujakoille osuvaa laitetta jolla saisi jotain tuon suuntaista tuotettua.

Muakin kiinostaisi 100€ laite jolla saa 5150 soundit. :) En tosiaan huomannut tuota kengännauhabudjettia ensinkään, siitä pahoittelut. Ignore koposen viestit.
Jostakin syystä tänään tuntuu pahemmalta kuin eilen. Ja eilen tuntui pahemmalta kuin toissapäivänä..
Deranged
09.06.2006 15:19:35
Jos joku on kuunnellut vaikkapa hauntedin revolver-albumilta

Livenä vetivät Tuskassa Peaveyn 5150 stäkkien läpi joskus vuonna mummo ja muusi
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)