Aihe: Humpparien kuoret 1 | |
---|---|
![]() 29.11.2004 20:41:18 | |
Jos on haluaa humpparikitaraansa jossa on avoimet mikit kuoret, niin pitääkö ostaa kuorelliset mikit vai myydäänkö kuoria erikseen? Ja vaikuttaako kuoret saundiin mitenkään? Kun ei useimpia mikkejä saa kultaisilla kuorilla.. Meitsi on meshissä. | |
![]() 29.11.2004 20:44:27 | |
Jostain paikoista saa noita kuoria, esim. kitarapajalta, ja taisi siinä katua alaspäin Millbrookissakin olla niitä kun viimeksi käväisin. Sopivuus on sitten kiinni ihan siitä mikin mitoista. Voi olla että joutuu viilaamaan tai muuten patentoimaan, mutta yleensähän humpparit ovat suht saman kokoisia. "Yeah! E-minor!" - Patrick (from Sponge Bob)
Katso omat plussasi täältä! | |
![]() 29.11.2004 20:48:13 | |
Itselleni ostin projektikitaraan jokin aika sitten DiMarzion Steve's Specialin ja Nortonin, sekä niihin krominväriset kuoret. Nuo oli ilmeisesti jotakin DiMarzion omia tarvikeosia. Kuoriin pitää itse porata ne naparuuvien reiät, niitä ei oo valmiina, kun eri malleissa hiukan eri kohdalla ovat ne ruuvit. Eli siis ainakin DiMarzion mikkeihin noita saa, hintaa oli muistaakseni tilattuna 10-15€/pari.. (saatan muistaa ihan mitä sattuu..) Mitä helpommin, sitä helpommin! | |
![]() 29.11.2004 20:49:40 | |
Itselleni ostin projektikitaraan jokin aika sitten DiMarzion Steve's Specialin ja Nortonin, sekä niihin krominväriset kuoret. Nuo oli ilmeisesti jotakin DiMarzion omia tarvikeosia. Kuoriin pitää itse porata ne naparuuvien reiät, niitä ei oo valmiina, kun eri malleissa hiukan eri kohdalla ovat ne ruuvit. Eli siis ainakin DiMarzion mikkeihin noita saa, hintaa oli muistaakseni tilattuna 10-15€/pari.. (saatan muistaa ihan mitä sattuu..) Onko se poraus vaikeaa/kallista teettää ammattillaisella? Kun ajattelin heittää Dimarzion Evolutionit yhteen kitaraan jossa on kuoret. Meitsi on meshissä. | |
![]() 29.11.2004 21:01:07 | |
Onko se poraus vaikeaa/kallista teettää ammattillaisella? Kun ajattelin heittää Dimarzion Evolutionit yhteen kitaraan jossa on kuoret. Heh, en oo vielä itekkään kokeillu... :) Mut kyllä tuon varmasti pystyy itse tekemään jos yhtään pysyy työkalut käsissä! Tosi hepposta matskua nimittäin ovat... Mitä helpommin, sitä helpommin! | |
![]() 29.11.2004 21:02:43 | |
Heh, en oo vielä itekkään kokeillu... :) Mut kyllä tuon varmasti pystyy itse tekemään jos yhtään pysyy työkalut käsissä! Tosi hepposta matskua nimittäin ovat... Jos ostais Levytukusta ne kuoret, niin varmaan porais samalla ne reiät jos vaan kertoo mitkä mikit tulee? Kun kuitenkin rikon ne:) Meitsi on meshissä. | |
![]() 29.11.2004 21:08:03 | |
Jos ostais Levytukusta ne kuoret, niin varmaan porais samalla ne reiät jos vaan kertoo mitkä mikit tulee? Kun kuitenkin rikon ne:) Nii, tai sit otat omat mikkis mukaan sinne. Sitä mä itekin oon miettiny, että kuinka ne reiät oikein saa oikeelle kohdalle? Itse poraaminen tosiaan onkin sitten helppo homma. Mitä helpommin, sitä helpommin! | |
![]() 29.11.2004 21:53:03 | |
Sitä mä itekin oon miettiny, että kuinka ne reiät oikein saa oikeelle kohdalle? Ntäs jos koittaisi sellaista poikkeuksellista lähestymistapaa, että mittaisi niiden reikien paikat? | |
![]() 29.11.2004 21:56:42 | |
Ntäs jos koittaisi sellaista poikkeuksellista lähestymistapaa, että mittaisi niiden reikien paikat? No äläs nyt hulluja puhu! Eihän tuossa nyt oo päätä eikä häntää.. ;) Mut on se silti vähän kinkkistä, ku ne on joka reunasta silleen pyöristetyt ne kuoret, ja tarkalleen pitäs osua oikeeseen kohtaan... Mitä helpommin, sitä helpommin! | |
![]() 29.11.2004 22:18:42 | |
Ntäs jos koittaisi sellaista poikkeuksellista lähestymistapaa, että mittaisi niiden reikien paikat? Tämähän kuulostaa ainakin minusta varsin verrattomalta lähestymistavalta..ainakin itse jopa tekisin noin. Niistä reikäjaoista ja muista, mittoja on kuorissa tuumasina ja millisinä, lisäksi naparuuvit on eri paikoilla siihen kuoreen nähden, ei paljon, mutta riittävästi, eli jos yrittää tunkea Gibsonin kuorta johonkin "piraatti-kopioon" niin ei onnistu, eikä toisin päinkään... Nythän on niin, että DiMarziolla on (ainakin ollut, uudemmat katalookit eivät tunne) ns. open-top covereita humbukkereihin, jotka ovat nimensä mukaisesti päältä auki. Suojaavat keloja sivulta, ja antavat myös hieman häiriösuojaa, koska päällipuolellakin on pikkuinen reunus. Tällaiset kun jostain löytää, niin ei tarvitse naparuuvien paikkaa surra. Ja ovat omiaan mikkeihin, jossa on säädettävät naparuuvit molemmissa keloissa... Tokihan moiset voi aina itsekin tehdä, leikkaa humpparin kuoresta koko päällystän pois, jättää vain pienet reunat siihen.. | |
![]() 11.06.2006 21:50:38 (muokattu 11.06.2006 22:37:05) | |
Tämähän kuulostaa ainakin minusta varsin verrattomalta lähestymistavalta..ainakin itse jopa tekisin noin. Niistä reikäjaoista ja muista, mittoja on kuorissa tuumasina ja millisinä, lisäksi naparuuvit on eri paikoilla siihen kuoreen nähden, ei paljon, mutta riittävästi, eli jos yrittää tunkea Gibsonin kuorta johonkin "piraatti-kopioon" niin ei onnistu, eikä toisin päinkään... Nythän on niin, että DiMarziolla on (ainakin ollut, uudemmat katalookit eivät tunne) ns. open-top covereita humbukkereihin, jotka ovat nimensä mukaisesti päältä auki. Suojaavat keloja sivulta, ja antavat myös hieman häiriösuojaa, koska päällipuolellakin on pikkuinen reunus. Tällaiset kun jostain löytää, niin ei tarvitse naparuuvien paikkaa surra. Ja ovat omiaan mikkeihin, jossa on säädettävät naparuuvit molemmissa keloissa... Tokihan moiset voi aina itsekin tehdä, leikkaa humpparin kuoresta koko päällystän pois, jättää vain pienet reunat siihen.. No, käytin hakua, enkä tehnyt uutta threadia vaikka tää aika vanha onkin. Olkaa tyytyväisiä! Niin asiaan, Mulla ois nyt ideana koettaa ottaa Gibsonin Burstbuckereista kuoret ja laittaa ne noihin Lindy Fralinin Humbuckereihin. Napojen mitat täsmää kyllä alle millin tarkkuudella, mutta voiko olla mahdollista ettei silti sovi? Mitä tossa kuoren irtiottamisessa kantsii ottaa huomioon? En oo sitä ikinä edes yrittänyt. http://www.custom-sounds.com/epages … dcd0106a0+FI/products/15002&2D1 Väittävät noita kuitenkin tarkoiksi kopioiksi Gibson-mikeistä, että sikäli luulis täsmäävän suoraan. Puolituskin pitäisi sitten väsätä noihin mikkeihin nostopotikoiden avulla. Suosituksia mistä tilata noita potikoita, paitsi Uraltone, mikä näillä näkymin on ainoa tiedossa oleva vaihtoehto laadukkaille potikoille. Kertokaa, keillä on kokemusta! Kiitos! Ja vielä sellasta oli, että jos laitan volumeksi 250k Logaritmisen, niin käyttäytyykö volume sillon enemmän "fenkkumaisesti" eli vaikuttaa nopeemmin. Häiritsee, kun on tottunut stratolla soittaessa siihen, että pienikin liike volumepotikalla vaikuttaa kuuluvasti. Gibsoneista samaa ei voi sanoa. Everyone is a per-son | |
![]() 11.06.2006 22:04:06 | |
en tiedä, onko näistä hyötyä. Itsellä sattui vanhan dimarzion kanssa suhtkoht samoihin naparuuvit ja reiät. http://www.spelektroniikka.fi/kuvat/gp15.pdf "kun on isot pussit, on kiva pussailla" | |
![]() 12.06.2006 00:55:12 | |
No, käytin hakua, enkä tehnyt uutta threadia vaikka tää aika vanha onkin. Olkaa tyytyväisiä! Toki ollaan! Mitä tossa kuoren irtiottamisessa kantsii ottaa huomioon? En oo sitä ikinä edes yrittänyt. Varovaisuus, varovaisuus ennen kaikkea.. Burstbuckerit ei niit kaikkein halvimpia mikkejä ole. Muistaakseni ne on vielä vahattukin, kuten suuri osa "nykypäivän" mikeistä, tuo kun estää tuota boostauksen haittapuolta, mikrofonista kiertoa.. Giballa kuten muutamalla muullakin, ne mikit vahataan vielä "kuoret päällä" jolloin sitä vahaa on runsain mitoin haittaamassa kuorien irrotusta. Eli koska et oo paljon (jos yhtään) noita kuoria irrotellu, niin kannattas minun mielestäni ostaa erikseen tuumajakosilla naparuuvin rei´illä olevat kuoret, vahinkojen välttämiseksi. Puolituskin pitäisi sitten väsätä noihin mikkeihin nostopotikoiden avulla. Suosituksia mistä tilata noita potikoita, paitsi Uraltone, mikä näillä näkymin on ainoa tiedossa oleva vaihtoehto laadukkaille potikoille. Nostopotikoita ei kovin monilta valmistajilta oo markkinoilla.. Eli sen suhteen on melkein tyytyminen vaikka DiMarzion paketeissa myytäviin nostopotikoihin. Puolitus tai sarjaan-rinnankytkentä sitten, itse laittaisin rinnankytkennän, simuloi ykskelasta mutta pysyy mikki humbukkerina. Ja vielä sellasta oli, että jos laitan volumeksi 250k Logaritmisen, niin käyttäytyykö volume sillon enemmän "fenkkumaisesti" eli vaikuttaa nopeemmin. Häiritsee, kun on tottunut stratolla soittaessa siihen, että pienikin liike volumepotikalla vaikuttaa kuuluvasti. Gibsoneista samaa ei voi sanoa. Humbukkerille saattaa 250-kiloinen olla pieni, voi jäädä vuotamaan. Eikä varmaan ole "nopeampi", jos oikein ymmärsin mitä tarkoitit.. Yksikelaisille yleensä käytetään 250 k, humbukkereille 500. Toki joskus koittivat 300-kilosta mutta yleisimmin kuitenkin juuri tuo viissatanen. Toki kukaan ei tässäkään asiassa kiellä kokeilemasta, jos joku muu komponenttiarvo tuntuu omassa käytössä siltä oikeammalta.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1 | |
![]() 12.06.2006 01:00:58 (muokattu 12.06.2006 01:01:25) | |
Ja vielä sellasta oli, että jos laitan volumeksi 250k Logaritmisen, niin käyttäytyykö volume sillon enemmän "fenkkumaisesti" eli vaikuttaa nopeemmin. Häiritsee, kun on tottunut stratolla soittaessa siihen, että pienikin liike volumepotikalla vaikuttaa kuuluvasti. Gibsoneista samaa ei voi sanoa. Mulla on Flygarissa tallamikin volapotikkana 500 kilonen logaritminen ja on fenkkumaisempi, muttei mitenkään päätähuimaava ero. Niissä humppareissa taitaa olla niin paljon kovempi out putti, ettei se fenkkumaisuus sinällään onnistu niin hyvin. Mutta auttaa vaivaan kuitenkin, voin suositella! | |
![]() 12.06.2006 14:15:20 | |
Mulla on Flygarissa tallamikin volapotikkana 500 kilonen logaritminen ja on fenkkumaisempi, muttei mitenkään päätähuimaava ero. Niissä humppareissa taitaa olla niin paljon kovempi out putti, ettei se fenkkumaisuus sinällään onnistu niin hyvin. Mutta auttaa vaivaan kuitenkin, voin suositella! Eikös noi ihan vakionakin ole 500k logaritmisia noi humpparikitaroiden volumepotikat? Mutjoo, en taida jaksaa alkaa sählään noiden Burstbuckereiden kuorien kanssa. Joko ostan uudet kuoret tai sitten tyydyn olemaan kokonaan ilman kuoria. Kattoo nyt kun noi asennan paikalleen, että miltä näyttää. Onnistuukos toi rinnankytkentä, kun nää mulla olevat Lindy Fralinit on mallia: Three conductor: * White = hot * Black = ground * Red = center tap * Shield = ground Taitaisi vaatia nimenomaan tuon nelijohtimisen mallin. Tavallinen puolitus tolla vissiin kuitenkin onnistuu kun on toi center tap -johto. Everyone is a per-son | |
![]() 12.06.2006 14:18:35 | |
Eikös noi ihan vakionakin ole 500k logaritmisia noi humpparikitaroiden volumepotikat? Jos on, niin ihmettelen kaula- ja tallamikkien volapotikoiden eroa. | |
![]() 13.06.2006 17:56:23 | |
Jos Fralinin kelat laittaa noilla johdoilla rinnan, niin menee vastavaiheeseen ja hurinatkaan ei poistu. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)