Aihe: laney vc vai lc 15?
1
tero.vuoksiala
13.06.2006 19:08:55
Oon ajatellu hommata pientä putkivahvistinta ja noi kaksi on tässä jonkun aikaa pyöriny mielessä. Mitä merkittäviä eroja noissa on tekniikaltaan ja saundeiltaan kummankaan eduksi vaikka hintaa satanen eroa? Vc:ssä enemmin säätöjä? Rokkia soittelen.
tommi_899
13.06.2006 19:29:04

vs:ssä on kaksi kanavaa, ja muistaakseni enemmän säröä. Ei kuitenkaan metalliin asti, mutta rokit/hard rockit sujuu kyllä.
Jaava
13.06.2006 23:41:11
vc:ssä on paljon pehmeämpää pienempää säröä. lc:ssä rockimpaa.
''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?''
Fin_Rocker
13.06.2006 23:57:20
Oon ajatellu hommata pientä putkivahvistinta ja noi kaksi on tässä jonkun aikaa pyöriny mielessä. Mitä merkittäviä eroja noissa on tekniikaltaan ja saundeiltaan kummankaan eduksi vaikka hintaa satanen eroa? Vc:ssä enemmin säätöjä? Rokkia soittelen

LC olisi ehkä parempi vaihtoehto, jos tarkoituksena kotisoittelu.
säröpedaalin joudut jokatapauksessa hommaamaan koska ääntä lähtee moninkertaisesti liikaa ja särösaundit ovat hirveetä kuraa minimivolalla. Kannattaa myös ostaa keinokuorma tuon kanssa, niin kyllähän rochit irtoo.
tuolla yhdistelmällä pääsee melkein kuuhun asti.

Toisaalta pitääkö sen pakko olla Putki, koska usealla trankullakin saa parempia saundeja kuin tuon hintaluokan tuubipeleille.
tero.vuoksiala
14.06.2006 09:35:09
Eihän sen välttämättä putkipeli tarvi olla. Oon noin 8 vuotta soitellu pelkillä trankuilla ja viimiset 5v peaveyn renown solo seriesillä. Meinasin että oisi aika hankkia omia kokemuksia tuommoisista putkipeleistä, että onko ne sitten huomattavasti parempia kuin trankut. Onhan mulla kotona säröinä hot head, metal master ja american metal.
Lonesome
14.06.2006 10:34:09
LC olisi ehkä parempi vaihtoehto, jos tarkoituksena kotisoittelu.
säröpedaalin joudut jokatapauksessa hommaamaan koska ääntä lähtee moninkertaisesti liikaa ja särösaundit ovat hirveetä kuraa minimivolalla.

Makuasioita nämä ovat. Tehoa on tosiaan niin paljon, ettei kotona pääteastetta särölle kehtaa vääntää ja kotelokin alkaa resonoimaan helposti, joten lisäkappi on harkinnassa. Keinokuormasta ei mulla ole kokemusta. Mutta ei ne etuasteesta väännettävät säröt minun mielestäni mitään hirveätä kuraa ole. Lämmintä rokki/blues-rosoa. Ainakin verrattuna perinteiseen transistori-sirinään. Mallintavat erikseeen.

Toisaalta pitääkö sen pakko olla Putki, koska usealla trankullakin saa parempia saundeja kuin tuon hintaluokan tuubipeleille.

LC15R:n edullisuus välittyy eniten kevyessä ja halvassa rakenteessa sekä piirilevytekniikan käytössä. Perussoundi on sitä parasta antia, jos putkisoundista diggaa, eikä mitään äärimetallia soita. Minun mielestäni.
Mars Needs Guitars!
tero.vuoksiala
14.06.2006 11:00:26
Luin että vc:ssä ois parempi kaiutin ja 2 kanavaa mitkä on ihan hyviä juttuja ja onhaa se vähä paremman näköinen. En soita juurikaan maidenia raskaampaa. Aika lailla ccr:ää ja hendrixiä. Kotona useimmiten soittelen mutta välillä en piittaa naapureista ja annan kuulua.
superfly
14.06.2006 11:03:26
ccr:ää ja hendrixiä.

Jos tämmöistä musaa soittelet niin käy ihmeessä testaamassa myös Fender Blues Junior. Pirun hyvä soundi verrattuna ainakin tuohon LC-15:ta.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)