Fide 13.06.2006 14:43:31 | |
---|
Kovasti hakuilin, mutta eipä tärpännyt, joten tästä uutta: Onkos kellään edes jonkin sortin kokemusta joutsenkaula mikistä akustisen sisällä joko kieliääniä kaappaamassa tai kopan äänen sekoittamiseksi kitaran alkuperäisen preampin signaaliin? Enenevissä määrinhän noi nykyiset elektroakustisten preampit tarjoaa mahdollisuutta lisätä tämmöistä ekstramikkiä, vaan mitenkäs käytännössä? - pysyykö mikki paikallaan kuljetuksessa? - resonoiko akustiseen soundiin jos soittaa ilman PA:ta? - tartteeko istuttaa takamus baarijakkaralle unplugged henkeen, vai kestääkö joutsenkaula pienimuotoista lavashowta? ja jos vielä eri valmistajien mikeistä on kokemuksia niin innolla otetaan vastaan. Miksaajana olen pöydän kanssa kuulut noita mikkejä ja kovasti tykännyt, mutta kitaristina en ole koskaan päässyt perehtymään arjen problematiikkaan noiden kanssa, jotta kerjäänkö ikävyyksiä, jos tuollaisen itselleni halajan? Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))> |
flattopguitar 13.06.2006 15:48:50 | |
---|
- pysyykö mikki paikallaan kuljetuksessa? - resonoiko akustiseen soundiin jos soittaa ilman PA:ta? - tartteeko istuttaa takamus baarijakkaralle unplugged henkeen, vai kestääkö joutsenkaula pienimuotoista lavashowta? En ole täysin tietoinen minkä tyyppinen ratkaisu tuo on, mutta epäilen sellainen joka kiinnitetään kannen tukirimaan puristimella kiinni tai kyljen tai pohjan. Kyllä varmaan pysyy paikoillaan, mutta sitä ei olla lopullisesti tarkoitettu kiinnitettäväksi, joten kova tärähdys voi saada sen irtoamaan. Vähän samoin kuin patterien kanssa, jotka on jossain holkissa kiinni kaikukopan sisällä, nekin kyllä irtoa jos kitaralaukun tiputtaa lattialle korkealta. Aina jos kiinnitetään jotain kanteen kiinni, niin vaikuttaa vähän soundiin, mutta tuo resonointi riippuu siitä onko siinä värähteleviä osia. Yleensäkin akustisen kanssa kierto-ongelmia voi tulla voluumista riippuen, joten jos pyörit ja hypit lavalla, niin luulisi että enemmin ongelmia on kierron kanssa. En ole koittanut... Kitara ja -laitepalsta jonne myynti-ilmoitus ei hautaannu henkilöiden jatkuvan ilmoitusten uusimisen vuoksi ja jossa on hyvät osastot tavaroille ja tarkat säännöt: http://kitara.myfreeforum.org/ |
Jouni Antero 13.06.2006 17:35:58 | |
---|
Kyse on kai omassa varressaan olevasta mikrofonista joka on kopan sisällä. Ne mitä olen käsitellyt, niin toimii ja hyvin; itse mikki on sen verran pikkuriikkinen, että saa olla hengenvaaralliset G-voimat kyseessä ennenkuin jotain tapahtuu itse mikille (eli soittaja on jauhelihana enemmin kuin mikki). Ja kyllä nuo laitevalmistajan on Elviksestä lähtien tiennyt tuon lavashown ja ottaneet huomioon sen soittimissaan - kai ;) Kaippa nekin siis voi asentaa huonosti, mutta ei ole tullut vastaan. Itsellä kaksi kokemusta: kaverien Yammu ja Martin. |
Fide 13.06.2006 19:01:49 | |
---|
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))> |
flattopguitar 14.06.2006 09:40:55 | |
---|
http://www.alvarezgtr.com/products.htm?PageID=2 Tuo tulee pohjan tukirimaan kiinni klipsulla ja varmaan pysyy siinä. Pohja on juuri paras paikka kiinnittää mitään, koska se värähtelee vähiten ja on yleensä jo soittajan mahaa vasten, jolloin sekin vähäinen värähtely on poissa. Kitara ja -laitepalsta jonne myynti-ilmoitus ei hautaannu henkilöiden jatkuvan ilmoitusten uusimisen vuoksi ja jossa on hyvät osastot tavaroille ja tarkat säännöt: http://kitara.myfreeforum.org/ |