Aihe: Mesan V-Twin kotistudion äänilähteenä? 1 2 | |
---|---|
![]() 13.06.2006 11:10:09 (muokattu 13.06.2006 11:16:10) | |
myönnetään, tämä nyt menee jo aika noobieksi, mutta kun ei osaa.. Haulla löytyi mm. Jucciz:n soundclip:jä, aikas Jortikka soundejahan tuo näyttää loihtivan! http://www.mesaboogie.com/Product_I … ackmount-Preamps/V-Twin/v-twin.html Eli kysymys kuuluu; Voinko rempaista tuosta V-Twin:stä suoraan piuhan äänikorttiin/mikseriin, kiertämättä lähtöruudun/kaapin kautta ja näin nauhoitella ehtaa Mesa soundia softalle, naapureilta salaa? Jos ei onnistu, niin onko mitään poppakonstia, jolla tuon pedaalin saisi ko. tarkoitukseen toimimaan? Kiitokset! "Good is in the details..." | |
![]() 13.06.2006 11:15:25 (muokattu 13.06.2006 11:16:54) | |
Kyllähän siinä tommonen record out on, jonka kautta homma onnistuu. Kaiutinsimu ei välttämättä oo maailman paras tossa, mutta kyllä silläkin pärjää. EDIT: Luulisin parempia kaiutinmallinnuksia löytyvän vaikka H&K:ltä ja Palmerilta ainakin. Behkun systeemit on vähän tunkkaisia ja bassoisia. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. | |
![]() 13.06.2006 11:21:01 | |
Kyllähän siinä tommonen record out on, jonka kautta homma onnistuu. Kaiutinsimu ei välttämättä oo maailman paras tossa, mutta kyllä silläkin pärjää. EDIT: Luulisin parempia kaiutinmallinnuksia löytyvän vaikka H&K:ltä ja Palmerilta ainakin. Behkun systeemit on vähän tunkkaisia ja bassoisia. Ok, tattis! Se mikä tässä on nyt siis taka-ajatuksena, on että jos saan jollakin tämän tapaisella ratkaisulla parempaa jälkeä aikaan kuin pod:lla tai tonelabilla, niin ostan ehdottomasti jonkin tällaisen systeemin. Haussa ei ole miljoona eri soundia ja efektiä, kunhan löytyisi joku tämän tyyppinen ratkaisu, josta saa irti sen 3-4 erilaista hyvää soundia (siis parempaa kuin noista multiefupedaaleista). Mieluummin lusikallinen sokeria kuin lapiollinen p***aa... "Good is in the details..." | |
![]() 13.06.2006 12:33:25 | |
Red Box on erinomainen ja edullinen hankinta kotiäänityksiin; mä olen saanut käyttökelpoisia soundeja ihan laittamalla särö-boxista siihen ja sitten mikseriin. En meinaa, että se aina tuottaa ihanne-soundia, mutta sen läpi saa jokseenkin aina toimivia juttuja. http://www.hughes-and-kettner.com/products.php?mode=prod&id=110 | |
![]() 13.06.2006 12:56:30 | |
Red Box on erinomainen ja edullinen hankinta kotiäänityksiin; mä olen saanut käyttökelpoisia soundeja ihan laittamalla särö-boxista siihen ja sitten mikseriin. En meinaa, että se aina tuottaa ihanne-soundia, mutta sen läpi saa jokseenkin aina toimivia juttuja. http://www.hughes-and-kettner.com/products.php?mode=prod&id=110 No mutta tuohan on perhana vieköön puoli-ilmainen! Täytyypä kokeilla. Onko sulla tohon vertailukohtaa esim. Pod:sta ja/tai Tonelab:stä? Se mikä niissä vähän vieroksuttaa, on se ajoittain niin kiveksetön "digitaali särö". "Good is in the details..." | |
![]() 13.06.2006 13:10:00 (muokattu 13.06.2006 13:10:06) | |
No mutta tuohan on perhana vieköön puoli-ilmainen! Täytyypä kokeilla. Onko sulla tohon vertailukohtaa esim. Pod:sta ja/tai Tonelab:stä? Se mikä niissä vähän vieroksuttaa, on se ajoittain niin kiveksetön "digitaali särö". Mulla ois uuden veroinen red box vailla hyvää kotia. Malli on MK III Cabinetulator. Mulla ei ole laitetta jonka kanssa sita voisi kayttaa joten ostakaa pois. | |
![]() 13.06.2006 13:21:48 | |
No mutta tuohan on perhana vieköön puoli-ilmainen! Täytyypä kokeilla. Onko sulla tohon vertailukohtaa esim. Pod:sta ja/tai Tonelab:stä? Se mikä niissä vähän vieroksuttaa, on se ajoittain niin kiveksetön "digitaali särö". No ainakin se on ihan analoginen, mahdollisuus valita kahden eri kaiutin emuloinnin väliltä. Lisäksi se toimii kun laitetaan etuasteesta (pedaaleista jne) kama sisään ja otetaan ulos, mutta vielä paremmin jos laitetaan omista kytkennöistään vahvistimen ja kaiuttimen väliin (hakkaa mennentullen juosten kusten asetetun mikrofonin, eikä tarvii huolehtia jos joku keikalla potkaisee sen mikin sojottamaan taivaalle vahingossa). Niin ja uudet mallit toimii phantomilla...maino peli (mulla on kaksi; vanha ja uusi malli). Ja tosiaan: halpa. | |
![]() 13.06.2006 13:37:18 | |
Mulla ois uuden veroinen red box vailla hyvää kotia. Malli on MK III Cabinetulator. Mulla ei ole laitetta jonka kanssa sita voisi kayttaa joten ostakaa pois. Jos asut/liikut Tku-Hki-Tre akselilla ja sulla on se vielä ens kuussa, niin tulen hakemaan sen hyvään kotiin, täällä on nätit verhot ja kaikki... "Good is in the details..." | |
![]() 13.06.2006 13:42:50 (muokattu 13.06.2006 13:43:44) | |
No ainakin se on ihan analoginen, mahdollisuus valita kahden eri kaiutin emuloinnin väliltä. Lisäksi se toimii kun laitetaan etuasteesta (pedaaleista jne) kama sisään ja otetaan ulos, mutta vielä paremmin jos laitetaan omista kytkennöistään vahvistimen ja kaiuttimen väliin (hakkaa mennentullen juosten kusten asetetun mikrofonin, eikä tarvii huolehtia jos joku keikalla potkaisee sen mikin sojottamaan taivaalle vahingossa). Niin ja uudet mallit toimii phantomilla...maino peli (mulla on kaksi; vanha ja uusi malli). Ja tosiaan: halpa. Mutta siis ollakseni ihan varma; ymmärränkö nyt oikein, että periaatteessa tuolla voi soittaa äänettömästi suoraan softalle, sen kun vetää kitarasta siihen piuhan kiinni ja siitä sitten piuha mikseriin/äänikorttiin? Jos taas haluan esim. lisää säröä, niin ei muuta kuin kitara säröpedaalin kautta Red Boxiin? Nyt on siis nimenomaan naapuri ystävällinen ja samalla mahd. laadukas vekotin haussa. Tuo mahdollisuus käyttää laitetta livenä/treeneissä on luonnollisesti myös pelkkää plussaa. "Good is in the details..." | |
![]() 13.06.2006 14:00:56 | |
Mutta siis ollakseni ihan varma; ymmärränkö nyt oikein, että periaatteessa tuolla voi soittaa äänettömästi suoraan softalle, sen kun vetää kitarasta siihen piuhan kiinni ja siitä sitten piuha mikseriin/äänikorttiin? Jos taas haluan esim. lisää säröä, niin ei muuta kuin kitara säröpedaalin kautta Red Boxiin? Nyt on siis nimenomaan naapuri ystävällinen ja samalla mahd. laadukas vekotin haussa. Tuo mahdollisuus käyttää laitetta livenä/treeneissä on luonnollisesti myös pelkkää plussaa. Noo ehkä hivenen köyhä, jos suoraan kitarasta, vaan ajattelin että käytät jotain mainitsemistasi efektilaitteista siihen; tuo on ennekaikkea siis kaiutinsimu (ja DI-boksi) ja mä tykkään siitä enemmän kuin näistä digit. kaiutin simuista - tuo jotain analogista luonnetta mukaan. Jos siis sinulla ei ole mitään efektiä ym ennestään, niin saattaa olla joku muu ratkaisu parempi. Mutta tuolla torilla joku myy vanhaa SansAmppia; siinä voisi olla ratkaisu tarpeisiisi. | |
![]() 13.06.2006 14:01:28 | |
No ainakin se on ihan analoginen, mahdollisuus valita kahden eri kaiutin emuloinnin väliltä. Lisäksi se toimii kun laitetaan etuasteesta (pedaaleista jne) kama sisään ja otetaan ulos, mutta vielä paremmin jos laitetaan omista kytkennöistään vahvistimen ja kaiuttimen väliin (hakkaa mennentullen juosten kusten asetetun mikrofonin, eikä tarvii huolehtia jos joku keikalla potkaisee sen mikin sojottamaan taivaalle vahingossa). Siis ymmärsinkö oikein: eli jos laitan oman Fenderin Blues Deluxen vahvistimen ja kaiuttimen väliin tämän, niin siitä saa PA:han, sekä siitä omasta kaiuttimesta kuuluu? Sehän olis ihan mahtavaa, ei tarttis ylimääräsiä puomeja viritellä. | |
![]() 13.06.2006 14:07:08 | |
Siis ymmärsinkö oikein: eli jos laitan oman Fenderin Blues Deluxen vahvistimen ja kaiuttimen väliin tämän, niin siitä saa PA:han, sekä siitä omasta kaiuttimesta kuuluu? Sehän olis ihan mahtavaa, ei tarttis ylimääräsiä puomeja viritellä. Ymmärsit täysin oikein. Soundi on tossa redboxissa (ainakin pro:ssa) vieläpä mukavan rapsakka, kirkas ja sopivan tiukka. Ei sellaista halvan kuuloista muhjua ollenkaan. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. | |
![]() 13.06.2006 14:09:28 | |
Siis ymmärsinkö oikein: eli jos laitan oman Fenderin Blues Deluxen vahvistimen ja kaiuttimen väliin tämän, niin siitä saa PA:han, sekä siitä omasta kaiuttimesta kuuluu? Sehän olis ihan mahtavaa, ei tarttis ylimääräsiä puomeja viritellä. Jep jetsulleen näin. Ja se SamsAmp näyttäisi kai menneen torilta :( Behringerillä oli siitä kopsa viiteenkymppiin - se ei ainakaan ole digitaalinen http://www.behringer.com/GDI21/index.cfm?lang=ENG Kuullut kehuja | |
![]() 13.06.2006 14:22:54 | |
Jep jetsulleen näin. Ja se SamsAmp näyttäisi kai menneen torilta :( Behringerillä oli siitä kopsa viiteenkymppiin - se ei ainakaan ole digitaalinen http://www.behringer.com/GDI21/index.cfm?lang=ENG Kuullut kehuja Hyvä, kiitoksia suunnan näytöstä! Raha ei ole niinkään este, kyllä purnukka saa maksaa vaikka useamman satasenkin, kunhan pelittää kybällä... "Good is in the details..." | |
![]() 13.06.2006 14:45:05 | |
On se SamsAmppi siellä - mutta vahvistin osiossa. Osta se samantien; klassikko kamaa. | |
![]() 13.06.2006 16:01:45 (muokattu 13.06.2006 16:02:32) | |
Mitenhän tuo Red Box toimisi Roland MicroCube-vahvarin kanssa, Rec Out/Phones-liitännästä? Entä Digitechin RP200-multiefektin kanssa, jossa on pari ihan mukiinmenevää vahvistinmallinnosta, mutta aika tunkkaiset kaiutinsimulaatiot? | |
![]() 13.06.2006 16:05:21 | |
Mitenhän tuo Red Box toimisi Roland MicroCube-vahvarin kanssa, Rec Out/Phones-liitännästä? Huonosti, syy: Microcubessa on aina päällä jonkinlainen kaiutinsimulaatio, koska sen oma elementti on mallia 'laajakaistainen'. Entä Digitechin RP200-multiefektin kanssa, jossa on pari ihan mukiinmenevää vahvistinmallinnosta, mutta aika tunkkaiset kaiutinsimulaatiot? Jos sä saat ohitettua noi kaiutinsimut tosta, niin toimii todennäköisesti hyvin. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. | |
![]() 13.06.2006 17:46:51 | |
Huonosti, syy: Microcubessa on aina päällä jonkinlainen kaiutinsimulaatio, koska sen oma elementti on mallia 'laajakaistainen'. OK, thanks. Kokeilin äsken luurien kanssa tuota lähtöä, Route 66- ja Bad Monkey-pedaalien kanssa. Yllättävän hyvä soundi oli. | |
![]() 13.06.2006 19:33:40 (muokattu 13.06.2006 19:34:16) | |
On se SamsAmppi siellä - mutta vahvistin osiossa. Osta se samantien; klassikko kamaa. Olihan se ostettava... Joskus on mukavaa olla impulsiivinen, varsinkin ei ole kuitenkaan tata suuremmat rahat kyseessa, niin what the heck! Kiitokset opastuksesta, nyt odotellaan sitten postimiesta hartaasti... "Good is in the details..." | |
![]() 13.06.2006 19:44:24 | |
Ihan mielenkiinnosta muuten: millaista soundia sä oot hakemassa? Mainitsit vaan ton 3-4 hyvää soundia, niin voi olla yhdestä etusesta noin monen soundin repiminen työn ja tuskan takia. Mä siis puhun nyt hyvistä soundeista, jotka on niitä parempia kuin podin ja tonelabin vastaavat. Mutta pääpiirteittäin näin: analogiset etuasteet ja analoginen kaappisimu = parhautta ilman vahvaria. Mä ainakin diggailen enempi, kuin omistamistani mallintavista. Jos mulla ois tarvetta laajentaa nyt soundipalettia, niin mä ostaisin varmaan uuden kaappisimulaation (Red Boxin) ja jonkun kivan kasaripäristimen käytettynä. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)