Aihe: putkien vaihdolla lisää säröä?
1
kaja
10.06.2006 17:18:48
Oon aika urpo näitten kamojen kanssa, ja siis siksi kyselen neuvoa / tyhmiä :)
mulla on Sundown A-50 putkinuppi jossa on mielestäni erittäin hyvät clean soundit,
ja aika hyvät särö soundit, mutta särö puolta saisi olla enemmän suuntaan metalli.
Putkina on 4kpl TNT 12AX7A ja 2kpl JJ EL34
Onko putkien vaihdolla toisen tyyppisiin saatavissa rankempaa säröä?
Mulla on myös Über Metal pedaali, mutta se ei oikein oo mun makuun (tasapaksua muovista pörinää).

Vai onko vahvistimen vaihto ainoa oikea vaihtoehto "mättösäröön"?

ps. asialliset vastaukset toivottavia ;)
Guitaristi
10.06.2006 17:21:32

Oon aika urpo näitten kamojen kanssa, ja siis siksi kyselen neuvoa / tyhmiä :)
mulla on Sundown A-50 putkinuppi jossa on mielestäni erittäin hyvät clean soundit,
ja aika hyvät särö soundit, mutta särö puolta saisi olla enemmän suuntaan metalli.
Putkina on 4kpl TNT 12AX7A ja 2kpl JJ EL34
Onko putkien vaihdolla toisen tyyppisiin saatavissa rankempaa säröä?
Mulla on myös Über Metal pedaali, mutta se ei oikein oo mun makuun (tasapaksua muovista pörinää).

Vai onko vahvistimen vaihto ainoa oikea vaihtoehto "mättösäröön"?

ps. asialliset vastaukset toivottavia ;)

Suosittelisin että ostat jonkun overdrive-spedun boostaamaan tuota vahvarisi säröä, vaikkapa bossin SD-1:sen, pitäisi olla aika varma valinta. En kyllä ole koskaan kuullutkaan tuosta vahvarista mikä sinulla on, mutta kannattaa varmaan koittaa boostailla jollain ennemmin kuin uusia putkia laittaa.
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
Jucciz
10.06.2006 17:26:14
Ainakin Tung-Sol valmistaa "normaalia reippaampia" etuasteputkia. Jos vaikka pari etuputkea vaihdat semmoisiksi niin ainakin säröä pitäisi tulla lisää.
>-)))> #11
« Äänittämään? Vastaus on Studio Apaja · Soitteluita »
LaXu
10.06.2006 17:34:54
Onko kyse nyt siitä, että särön määrä ei riitä? Jos näin on, niin parempi ratkaisu on tunkea joku overdrive pedaali vahvarin eteen.

Harvoin kuitenkaan puhutaan vahvistimen "tuntumasta." Itsekään en tähän kiinnittänyt vuosiin huomiota, kunnes satuin hommaamaan tuon Stephensonin 15W vahvarin. Vaikka vahvarista riitti heviinkin asti säröä, sen tuntuma ei ollut lainkaan moiseen sopiva. Vahvari oli yksinkertaisesti palm muteilla aivan liian löysä. Joku VHT UltraLead, ENGL Powerball tai muu ns. "hevivahvistin" taasen on todella tiukka tatsiltaan. Tämä meinaa taasen sitä, että kyseiset vahvarit ovat huono valinta kevyempiin tyyleihin, joissa tuo löysempi tatsi kuuluu asiaan, mutta erinomaisia juurikin hevin soittoon nopean attackin ansiosta. Marsut ovat hyviä yleisvahvistimia, koska ne eivät ole liian löysiä tai tiukkia.

Eli tästä pääsemmekin kysymykseen: Onko vahvarin tatsi heviin soveltuva?
"Walking the fine line between bacon and Christian."

Ostetaan Fender Deluxe Wide nahkahihna.
kaja
10.06.2006 20:39:36
Joo, asia saattaakin olla niinkuin LaXu esitti, eli särön määrä riittää, mutta se ei ole riittävän "raakaa" tai jotain :)
pekurides
10.06.2006 21:36:58

juu, tung-sollissa vähän "raaempi" tuntuma ,enempä voimaa,sär4öä ja keskialue voimakkaampi hyvällä tavalla.

Nii ja sitten voit koklata heittää päätteeseen KT77 parin , tuo kivasti potkua ja "tuntumaa" lisää juuri sillleen mitä metallissa yleensä suositaan. (menee heittämällä el34 tilalle, ku ite koklasin framus cobraan ni ei tarvinnu edes biasia säätää!)

Mutta, oikeesti kyllä pitäs ehkä vaffaria ihan ensin päivittää:)
kunnasja
10.06.2006 21:56:22
Neuvoisin tsekkaamaan etuaste- ja pääteasteputkivertailu-topicit. Niissä on erittäin kattavasti osoitettu mistä kana pissii.
Vasu
10.06.2006 22:56:22
Ei putkien vaihdolla kovin dramaattisia muutoksia tehdä jos muutoksia tulee lainkaan. Putkihan on huono jos se tuottaa säröa. Joku purkki eteen esim. Metal zone niin johan lähtee metallisoundit.
NoCo
11.06.2006 10:42:43
EL34 päätteessä? Ei minusta alkuperäiset.

Cleanit on nupissa hyvät, säröt sirisevät. Etusputket happanivat lähes heti joko johtuen huonosta tuurista tai sitten sundoeni oli tarkka että pitäis laittaa just mitkä siihen on suuniteltu niin toimii pitkään.

Tollasen vois vielä joskus hankkia uudelleen.

Eli kokeile pedaalilla säröjä.
N.C.
kaja
12.06.2006 13:20:22
Mitenkäs ois POD XT ?
Entäs esim V-Twin?
rosberg
12.06.2006 13:57:25
Mitenkäs ois POD XT ?
Entäs esim V-Twin?

no tonebonen vehkeet voisi osua tohon tai uusi duncanin putkarietunen. olen sundownia kokeillut ja mielestäni se on ihanteellinen juuri pedaalisoittajalle, sillä sen omasärö oli varsin olematon.
miksi?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)