Aihe: Duncan Quarter Pound verrattuna Dimarzio HS3:n
1
Rypsolisti
09.06.2006 01:08:43
HS3 siis pitäisi sopia hyvin heviinkin mutta kuinka on laita Quarter Poundin kanssa, Flat tai Staggered malli, kumpi vaan. Rokki mikkiä aattelin kohta puolin tulevaan classic 60's Fender Stratocasteriin ja noi kaksi mikkiä kiinnostaisi. Quarter pound pitäisi sopia ainakin perus rokkiin aivan mainiosti mutta kun sitä vertaa HS3:n, niin onko tuo HS3 niin sanotusti ''hevimpi''? Enemmän outputtia, agressiivisempi? Rockia ja hard rockia ajattelin pääasiassa tolla Stratolla vetää mutta vähän ehkä myös heviä. Tallaan mikki tulisi mutta kaulaan varmaan pistän sitten saman mikin.

Kiitos
Ze Kink
09.06.2006 01:40:19 (muokattu 09.06.2006 01:50:00)
Hs3 on hurinaton, Quarter Pound on taas käsittääkseni normisinglecoil. Ulostuloahan tossa Quarter Poundissa taitaa olla reilusti enemmän. Hs3 ei oikeastaan kyllä ole mikään hevimikki, ulostuloa ei ole oikeastaan normaalia singlecoilia enempää, ja saundikin on paljon pyöreämpi ja pehmeämpi kuin normisingleissä.

E: Quarter Poundia en ole testannut, mutta Hs3:sta on jotain kokemuksia Ynkkästraton perusteella. Hyvä mikkihän se on, jos tykkää vähän pehmeämmästä saundista Stratossa. Säröä saa kyllä vääntää ilman pelkoa pärinästä.

EE: Itse mietiskelin eri mikkejä Stratooni ja päädyin DiMarzio VirtuAL2:siin kun sattui tulemaan hyvä tarjous juuri kun rahat oli kasassa. Tyytyväinen olen kyllä ollut, mutta jotenkin sitä tallamikin lähes häiritsevää "piikkiä" on ruvennut melkein kaipaamaan, tuossa tallamikissä kun on vähän pehmeämpi saundi. Kitara monipuolistui kyllä heti, sillä nyt voi säröä käyttää mielin määrin. Vanhoilla mikeillä surina alkoi häiritä melko nopeasti. Nämä DiMarziot on myös vähän kuumemmat, mistä tykkään myös. Noita DiMarzioita kyllä suosittelen kuitenkin. Esim. '54 kaulaan ja VV Blues, Hs3 tai '54 tallaan.
"Vittu! Mä diggaan viinaa, naisia ja rumpuja!" -Tuntematon spurgu metrossa
Rypsolisti
13.06.2006 22:12:02
Kiitos vinkistä!

Joo itseasiassa noi Dimarzion Virtual Vintaget rupes kiinnostaa, VV Solo ja VV Solo Pro olis ehkä hyviä tallaan ja ehkäpä HS3 kaulaan. No tätä täytyy vielä miettiä ja eihän se maailman loppu ole vaikka ei niin onnistunut valinta tulisikaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)