hq 07.06.2006 18:40:12 (muokattu 07.06.2006 19:25:16) | |
---|
Ongelma muuten hyvältä tuntuvan Ibanez S470 DXQM:n kanssa on siis ohuen kuuloiset särösoundit, erityisesti dempatessa. Lisäksi vakiomikit ovat melkoisen kiertoherkät kun volumea ja gainia pistää vähänkin enemmän. Oletan että mikkejä pitäisi siis vaihdella, kun noita Ibanezin INF-mikkejä on kaikkialla haukuttukin. Jopa jollain merkittömällä tallahumpparilla varustetulla squierin stratolla sai munakkaammat säröt, vahvistimesta ei siis pitäisi olla kiinni.. Tarkoitus olisi näin alkuun löytää ainakin uusi tallahumppari. Miksei myös jotain hyvää kaulahumpparia voisi ehdottaa, vaikka sitä tuleekin harvemmin käyteltyä. Keskimikillä lähtee ihan ok cleanit, joten se saa ainakin toistaiseksi jäädä. Vanhoista keskusteluista katsoin että RG:isiin oli usein vaihdeltu DiMarzion ToneZonea.. olisikohan tuo "se juttu" joka tekisi ihmeitä äänelle (lisää "jykevyyttä")? Tässä S-sarjalaisessa on kuitenkin erona RG:hen mahonkirunko. Niin ja jos jollain on ylimääräisenä sopivia käytettyjä DiMarzion tai Seymour Duncanin mikkejä, niitä saa tarjota kunhan hinta on kohdallaan... Niin joo, piti lisätä vielä että puolitusmahdollisuus pitäisi olla. Ja väri musta, ettei ulkonäkö mene pilalle :) Postiluukusta tuli letkulla kaasua / Kun kävin tarkistamassa, letku oli vedetty pois. |
McNulty 07.06.2006 18:56:46 | |
---|
Minulla on S540FM:n tallassa joko Dimebucker tai Evolution. Dimebucker on extreme, mutta Evolution on tasapainoisempi. Soundaa hyvälle ainakin oman S-sarjasen mahonkirungossa. |
Ze Kink 07.06.2006 19:41:14 | |
---|
Tone Zone + mahonkirunko saattaa tuutata liikaa ja mennä tukkoiseksi. Itse laittaisin tallaan Evolutionin ja kaulaan Air Nortonin. Varmasti toimii. "Vittu! Mä diggaan viinaa, naisia ja rumpuja!" -Tuntematon spurgu metrossa |
Makelele 07.06.2006 19:49:47 | |
---|
Itselläni kyllä Tone Zone on toiminut hyvin tallassa S-sarjalaisessani. Se ei välttämättä sovi kaikille. mutta minun mielestä se on loistava. Air Norton on myös ollut hyvä kaulassa. |
jpaa 07.06.2006 20:00:21 | |
---|
Evoilla ei varmaan kyllä mene metsään. Mielestäni erinomaisen eroitteleva ja räyhäkkä kampe, eritoten tuo tallaversio. |
Strutsi 07.06.2006 20:16:29 | |
---|
Mulla mahonkirunkoisessa SZ:ssa on Evolution ja PAF pro. Evo on loistava, kun se erottelee alaääniä ja "artikuloi" mielettömän hyvin. Jonkun mielestä se ehkä voisi olla liian kirkas ja agressiivinen, mutta me likes it. Kaulaan... no se vähän riippuu. PAF pro ja Air Norton varmasti aika varmoja vaihtoehtoja ja tietysti evolution -kaulamikki. Kannattaa käydä Dimarzio.comissa kokeilemassa sitä "pickup pickeriä". Auttoi minulla valinnassa paljon. Dim my eyes |
hq 07.06.2006 20:42:38 | |
---|
Mulla mahonkirunkoisessa SZ:ssa on Evolution ja PAF pro. Evo on loistava, kun se erottelee alaääniä ja "artikuloi" mielettömän hyvin. Jonkun mielestä se ehkä voisi olla liian kirkas ja agressiivinen, mutta me likes it. Kiitoksia ehdotuksista... Evolution näyttäisi olevan melko suosittu. Täytyy varmaan sitä sitten kysellä. Kun tuo kerta on kirkas, niin kai siitä silti löytyy myös sitä alapään potkua? Kannattaa käydä Dimarzio.comissa kokeilemassa sitä "pickup pickeriä". Auttoi minulla valinnassa paljon. Tuo suositteli Super Distortionia, Super 3:a ja Evolutionia. Onko kahdesta ensinmainitusta kokemuksia? Postiluukusta tuli letkulla kaasua / Kun kävin tarkistamassa, letku oli vedetty pois. |
oiva tumpeloinen 08.06.2006 11:08:40 (muokattu 08.06.2006 11:49:04) | |
---|
Kiitoksia ehdotuksista... Evolution näyttäisi olevan melko suosittu. Täytyy varmaan sitä sitten kysellä. Kun tuo kerta on kirkas, niin kai siitä silti löytyy myös sitä alapään potkua? Evolution on suosittu, koska se potkii. KYllä siitä löytyy ihan riittävästi alapäätäkin. Mulla on Evon kaula- ja tallamikki omassa "ässässä", eikä ole ainakaan mulle sopivampaa mikkiä vastaan tullut. E: Pitikin sanomani, että jos vaikutat pääkaupunkiseudulla, niin tere tulemast kokeilemaan..... |
-K- 08.06.2006 11:11:58 | |
---|
Omasssa SC-620ssa on seymour duncanin jazz/JB setti. Johtuen lähinnä sopivasta pakettihinnasta. Toki tämä on aika yllättävän kirkassoundinen mahonkikeppi johtuen kannesta ja muutenkin ohuesta bodystä. Suus kii tai paan sut pesähän !!! |
StoRBa 08.06.2006 11:15:53 | |
---|
Evot on hemmetin hyvän kuuloset mikit. Oon iteki just hankkimassa sellasia, en ässään tosin. Sattuiskohan joku muuten tietämään mitkä mikit on ollu vakiona n. 2000-vuoden S-Classiceissa? Nimittäin soundaa hemmetin hyvältä meikällä. |
maggot 08.06.2006 11:47:00 | |
---|
Sama juttu täällä, evolution sekä tallassa että kaulassa RG420fa:ssa ja RG750:sessä evo2 tallassa ja kaulassa evolution. Pirun hyviä mikkejä. "reality is a very fragile thing after all..." |
hq 12.06.2006 20:00:08 | |
---|
Kiitoksia suosituksista, tuo Evolution siihen tuli nyt sitten tallaan laitettua, ja ensikokeilujen perusteella soundi muuttui juuri siihen suuntaan mitä hainkin. Lisäyllätyksenä vielä, että vaikka soundi on kirkas, siitä ei kuitenkaan tule oikein missään vaiheessa sellaista "korviaraastavaa". Ei kyllä tule ikävä vanhaa INF-mikkiä. Postiluukusta tuli letkulla kaasua / Kun kävin tarkistamassa, letku oli vedetty pois. |