KaljaMaha 07.06.2006 10:22:20 | |
---|
Ajattelinpa hankkia POD:n lähinnä äänittelyyn mutta keikkakäyttöönkin voisi sitä ajatella. Onko noilla kahdella muuta olennaisempaa eroa kuin USB? 2.0 on reilun satkun halvempi ku XT. MAKSAVA asiakas on aina oikeassa. Mutta niitä harvoin näkee. |
päänahka 07.06.2006 10:26:30 | |
---|
Tuossa kakkosessa ei saa vissiin useampia efektejä samanaikaisesti, kun taas XT:ssä niitä saa Thomannin kuvauksen mukaan 8. |
zeme 07.06.2006 10:27:59 | |
---|
Ajattelinpa hankkia POD:n lähinnä äänittelyyn mutta keikkakäyttöönkin voisi sitä ajatella. Onko noilla kahdella muuta olennaisempaa eroa kuin USB? 2.0 on reilun satkun halvempi ku XT.
Noh, onhan noissa vielä semmosiakin eroja, että XT:ssä on enemmän noita vahvistin mallenuksia ja todella, siis todella paljon erilaisia efekti mallenuksia ja myös semmonenkin ero, että XT:stä löytyy noita säröpedaali mallenuksiakin.. Sanoisinko, että paljon enemmän säädettävää kuin 2.0:ssa.. Itselläni ei ole minkäälaista kokemusta XT:stä soundillisesti, mutta pod 2.0 omistavana henkilönä sanon, että eipä tuo kummoinen peli ole.. Siis 2.0.. Itse ainakin tarvin saadakseni sen oikean tyypisen soundini väliin vanhan kunnon Ibanezin ts-808:n.. Siitä vaan jonnekin kauppaan testimään tms.. No problem. |
McNulty 07.06.2006 10:30:04 (muokattu 07.06.2006 10:30:58) | |
---|
PODxt on päivitettävissä ja laajennettavissa netistä ladattavilla paketeilla. Laajennukset maksaa jonkun 50e/kpl mutta esim. versio 3.0 päivityksessä (joka on siis ilmainen) tulee PODxt:hen lisää 6 uutta vahvistinmallinnusta ja pari uutta efektiä jne. PODxt toimii myös GuitarPort-softan kanssa koneessa, sekä itsenäisenä äänikorttina jonka läpi on helppo nauhoitella koneelle (esim. Audacityllä) omia biisejä (ilman häiriöääniä... ei edes haittaa vaikka eukko tulee kesken riffittelyn huutaan jotain.) Ei siis tarvitse pelleillä mikkien kanssa. Ja sitten se tärkein, eli PODxt:n mallinnukset on ihan eri planeetalta kuin PODII:n. Huomattavasti paremmalta planeetalta :) |
pliksu 07.06.2006 10:30:11 (muokattu 07.06.2006 10:31:35) | |
---|
Juu ja XT:ssä saa valittua haluaako Tube Screamerin, nauhakaiun tai vaikkapa Fuzzin vahvistimen päälle. Pod 2.0:ssahan särinät ja kaiut tulee vahvistinmallinnuksesta itsestään, eikä siihen saa sitten sen kummemmin vaikuttaa. Itse Pod 2.0:n omistaneena ja Pod XT:seen tuntumaa saaneena totean: ota XT - tosi hyvä vehje. EDIT: niin ei ne eukon huutelut haittaa Pod 2.0:ssakaan :) And there ain't nothin' like a friend who can tell you you're just pissin' in the wind. |
zeme 07.06.2006 10:30:25 | |
---|
Tuossa kakkosessa ei saa vissiin useampia efektejä samanaikaisesti, kun taas XT:ssä niitä saa Thomannin kuvauksen mukaan 8. Tämä on täysin totta... 2.0:ssa saa vain joko singlenä, tai sitten delay+jokumuu ja efektejä on vain compura, rotary, kaks erityypistä chorusta, kaks erityypistä flangeria ja tremolo ja delay yksinään.. Delayn kanssa saa compuran, choruksen, flangerin, rotaryn ja "swelay" eli ei tarvitse ottaa volumepedaalia kun se on itsestään hitaastisyttyvä, jättää pois plekun iskun.. No problem. |
meitu 07.06.2006 10:31:32 (muokattu 07.06.2006 10:32:19) | |
---|
eipä mitään Ne jotka soittaa ne tietää |
zeme 07.06.2006 10:31:41 (muokattu 07.06.2006 10:32:05) | |
---|
Ja sitten se tärkein, eli PODxt:n mallinnukset on ihan eri planeetalta kuin PODII:n. Huomattavasti paremmalta planeetalta :) Toisin sanoen, mun kannataisi jossain vaiheessa päivittää 2.0 pois ja ottaa tilalle XT?? kaippa se täytyy joku kerta tehrä :D... No problem. |
McNulty 07.06.2006 10:36:09 | |
---|
Toisin sanoen, mun kannataisi jossain vaiheessa päivittää 2.0 pois ja ottaa tilalle XT?? kaippa se täytyy joku kerta tehrä :D... Suosittelen... Itse kokeilin rinnakain käytettyä PODII ja kaverin PODxt:tä ja lopulta ostin itselleni PODxt:n. Päivääkään en ole sen ostoksen jälkeen kaivannut kotosalla minkänä valtakunnan pikkuvahvistinta. PODxt + tietokone = helevatan kova yhdistelmä. Saa kaikki omat riffit nauhoiteltua koneelle, säröt eivät ole sellaista digitaalikihinää mitä 2.0:ssa ja puhtaat soundit on huomattavasti paremmat mitä kakkosessa. |
zeme 07.06.2006 10:40:15 | |
---|
Suosittelen... Itse kokeilin rinnakain käytettyä PODII ja kaverin PODxt:tä ja lopulta ostin itselleni PODxt:n. Päivääkään en ole sen ostoksen jälkeen kaivannut kotosalla minkänä valtakunnan pikkuvahvistinta. PODxt + tietokone = helevatan kova yhdistelmä. Saa kaikki omat riffit nauhoiteltua koneelle, säröt eivät ole sellaista digitaalikihinää mitä 2.0:ssa ja puhtaat soundit on huomattavasti paremmat mitä kakkosessa. Ei ees tarvi eessä mitää omaa ts-808:kaan?? tarkoitan, että ne xt:n omat pedaali mallenukset pelittää ihan hyvin?! nii ja sekin on tässä mietittäny, et kuinka hyvä se piezacoustic II mallennus on?? Ei sillä, etteikö se nyt olis mikään maailman paras, mutta minkälainen se on?? No problem. |
McNulty 07.06.2006 10:47:32 | |
---|
Ei ees tarvi eessä mitää omaa ts-808:kaan?? tarkoitan, että ne xt:n omat pedaali mallenukset pelittää ihan hyvin?! XT:ssä on mallinnettu Tube Screamer. Eikä siinä tosiaan tarvitse mitään säristimiä välttämättä lainkaan. Blues-rosot revitään jostain vintagemmasta vahvistinmallinnuksesta (Fender, Budda, Orange) ja rockit Marshall-mallinnuksista, Hi-gain osastot sitten Soldano, Mesa yms. mallinnuksista. nii ja sekin on tässä mietittäny, et kuinka hyvä se piezacoustic II mallennus on?? Humbuckereilla ei mitenkään erikoisen hyvä, tavallinen puhdas vahvistin. Singlecoileilla hieman parempi. Ei sillä, etteikö se nyt olis mikään maailman paras, mutta minkälainen se on?? Tuo mallinnus vai koko PODxt? Itse olen todennut että akustiset soitetaan akustisella enkä ole juurikaan tuota acoustic-häsäkkää käyttänyt tuossa. Mielestäni ne toimii aina enempivähempi heikosti. Mutta yleisesti ottaen tuo PODxt on kyllä varsin hyvä laite. Itse innostuin soittelemaan paljon monipuolisemmin tuon värkin ansiosta. Siitä saa soundit jazzista deathmetalliin ja funkista bluesin ja countryn kautta pop/rock osastolle. Nykyään tuleekin soiteltua vaikka mitä... innostusta kitaransoittoon tuo PODxt lisäsi 58734957493 potenssiin neljä miljardia (vaikka kyllä mulla kiinnostusta on aina ollut... nyt tuli vaan roppakaupalla lisää). |
PekkaM 07.06.2006 10:53:34 | |
---|
Suosittelen... Itse kokeilin rinnakain käytettyä PODII ja kaverin PODxt:tä ja lopulta ostin itselleni PODxt:n. Päivääkään en ole sen ostoksen jälkeen kaivannut kotosalla minkänä valtakunnan pikkuvahvistinta. PODxt + tietokone = helevatan kova yhdistelmä. Saa kaikki omat riffit nauhoiteltua koneelle, säröt eivät ole sellaista digitaalikihinää mitä 2.0:ssa ja puhtaat soundit on huomattavasti paremmat mitä kakkosessa. Mitä kautta kotisoittelussa sitten otat äänen ulos, vai soitatko vain kuulokkeet päässä? PC-kajarit tai kotistereot ei oikein ajatuksen tasolla vakuuta... Kasa efektipedaaleita myynnissä. Ilmoitus profiilissa. |
McNulty 07.06.2006 11:04:33 | |
---|
Mitä kautta kotisoittelussa sitten otat äänen ulos, vai soitatko vain kuulokkeet päässä? PC-kajarit tai kotistereot ei oikein ajatuksen tasolla vakuuta... Mulla on sellaiset Logitechin 5.1 kaiuttimet koneessa kiinni. Soundi on mielestäni helkkarin hyvä. Tuo PODxt toimii eri tavalla kuin joku tavan vahvistin, eli se vakio Celen V30 12" elementti ei ole se paras vaihtoehto. Mitä paremmat kotihifit, sen paremmat soundit PODxt:stä saa ulos. |
Ziggy Bubba 07.06.2006 12:32:34 | |
---|
Mitä kautta kotisoittelussa sitten otat äänen ulos, vai soitatko vain kuulokkeet päässä? PC-kajarit tai kotistereot ei oikein ajatuksen tasolla vakuuta... Mulla on pääasiassa XT:n perässä Behringerin aktiivimonitorit, mutta pelittää tosiaan hyvin myös tietokoneen kajareista (Creativen 5.1). Vanhan Valvestate Marsuni läpi soundi ei ollut laitteelle kovinkaan imarteleva. Eli mahdollisimman värittömät äänentoistolaitteet on hyvästä. Verrattuna Podi kakkoseen tuo XT vie selkeän voiton varsinkin noissa puhtaissa ja rokkirosoissa. Soundi on jotenkin dynaamisempi ja "putkimaisempi". Kitarakin tuntuu vaikuttavan soundiin ihan eri tavalla. Monet tykkäävät noista vanhoista hi-gain mallinnuksista jopa enemmän. Kyllä ne XT:lläkin irtoavat, vaan eivät ilman noita mallinnettuja säröpurkkeja. Vielä parempiin tuloksiin oon päässy Bad Monkeyn ja Behringerin TO800:n kanssa. www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
Exhausted 07.06.2006 12:49:01 | |
---|
Tuossa kakkosessa ei saa vissiin useampia efektejä samanaikaisesti, kun taas XT:ssä niitä saa Thomannin kuvauksen mukaan 8. ne kahdeksan efektiä ovat: 1. Noise Gate 2. Wah 3. Stomp (säröpedaalit, kompurat, synat jne) 4. Modulation (chorus, flanger, phaser, tremolo jne) 5. Delay 6. Reverb 7. Compression 8. EQ eli esim. kahdeksaa eri säröpedaalia ei saa peräkkäin, mutta toki valinnat ovat monipuolisemmat kuin kakkospodissa. Muuten voin vain suositella XT-sarjalaista. Mallinnukset ja säätövarat ovat niin eri maailmasta. Luulisi ettei noiden välillä enää kamalaa hintaeroakaan ole. |
maelstorm 07.06.2006 16:05:51 | |
---|
hanki XT, ehdottomasti. jos pääset joskus vertaamaan rintarinnan niin ymmärrät miksi. Siivet. |
Exhausted 07.06.2006 16:12:09 | |
---|
kotistereot ei oikein ajatuksen tasolla vakuuta... mutta toimii helvetin hyvin. |
Invader 07.06.2006 16:28:29 | |
---|
mutta toimii helvetin hyvin. Niinpä. Eipä ole ollut vahvistin-gasia pahemmin tuon PodXT:n ja model packien oston jälkeen. Tai sitten ei.. |
Pnctocn 07.06.2006 17:34:07 | |
---|
mutta toimii helvetin hyvin. vastaavanlainen kokemus. "kun on isot pussit, on kiva pussailla" |
darrell 07.06.2006 18:12:04 | |
---|
Eipä ole ollut vahvistin-gasia Sama juttu. Mulla on pari mallintavaa etusta, ja Yamahan AV-vahvistimen läpi 5.1:nä toimii vallan mainiosti kotisoitteluun. Samaan systeemiin kun vielä ketjuttaa (tai etusen auxista) groovaavia taustoja läppäriltä tms. niin pääsee silloin tällöin olohuoneeseen keikalla käymään. Toki tämä systeemi häviää kitaravahvistimen kautta soittelulle, mutta jos esim. isommat voluumit ei tule kysymykseen, niin ei hullumpi vaihtoehto. |