Aihe: Proco rat2?
1
pipo
15.06.2006 01:27:45
Eli nyt olisi tarkoitus ostaa uusi säröpedaali ja ainakin kuulemieni ääninäytteiden perusteella kuulosti juuri siltä mitä olin hakemassa. Kysyn nyt kuitenkin tuota käyttöikää ja kokemuksia. Kyllä kokeilen sitä myös kaupassa kun aika riittää ja päätän sitten kuulostaako se todella siltä miltä haluaisin.

Kummatkaan haut eivät toimineet kun tätä tein.
benny
15.06.2006 07:32:04

Eli nyt olisi tarkoitus ostaa uusi säröpedaali ja ainakin kuulemieni ääninäytteiden perusteella kuulosti juuri siltä mitä olin hakemassa. Kysyn nyt kuitenkin tuota käyttöikää ja kokemuksia. Kyllä kokeilen sitä myös kaupassa kun aika riittää ja päätän sitten kuulostaako se todella siltä miltä haluaisin.

Kummatkaan haut eivät toimineet kun tätä tein.

Vai että käyttöikää.
Mulla on valitettavasti ollut se vaan joku 1/2 vuotta ja nytki hommasin sen tilalle pääasialliseksi särölähteeksi Roger Mayerin Mongoose Fuzzin.

Kyllähä tuolla Rottakakkosella veivaa vaikka hamaan tulevaisuuteen. Kuten H-C:ssa sanotaan "built like a tank".
shitfuck inc.
LesPaul70
15.06.2006 08:11:17
Käyttöikä?
No, mulla on alkuperäinen ProCo Rat, ostettu uutena aika tarkalleen 20 vuotta sitten. Aluksi oli pääasiallisena fuzzin ja särön lähteenä, myöhemmin (kun vaihdoin parempaan vahvariin) lähinnä backupina siltä varalta että vahvari kosahtaa yllättävässä tilanteessa. "Rotta" on pyörinyt monenlaisessa menossa mukana, sitä on tallottu, sitä on tiputeltu, sitä on kolhittu, onpa sen päälle joskus lorahtanut "keikkanestettäkin", minkä takia se on ihan tahmea päältä. Nyt se on varaston puolella, josta otan sen joskus esiin kun haluan "rottamaista" soundia.

Täysin ongelmitta on pelittänyt aina ja pelittää yhä. (Erikseen hankitun muuntajan sen sijaan olen joutunut vaihtamaan parikin kertaa johtojen nirhaantumisen takia.)
"Why are you smiling?" "Why? 'Cos I'm trigger-happy, that's why!" (Sledge Hammer)
fridgebuzz
15.06.2006 09:37:26

Mulla on yks vanha Rat2 ja yks vähän uudempi, kumpikin pedaalilaudassa. Tää vanhempi on parempisoundinen, uudempi surisee vähän enemmän ja on vähän smoothempi. Jos rotan saa poljettua rikki, vika lienee jossain muualla ;-)
Jungleman
15.06.2006 12:39:50
Olen kerran nähnyt rikki menneen Ratin, 80-luvun puolivälin mallia. Se oli ollut keikalla jossa sen päälle oli kaatunut Marsustäkki. Todennäköisesti olisi muuten kestänyt, mutta yläkaapin päältä pudonneen nupin kulma oli jysähtänyt potikoiden päälle ja pedaalin kansipuolen metalli oli iskun voimasta taipunut n. sentin verran kuopalle. Pari konkan jalkaa oli katkennut ja virtajakki oli muusina. Potikat olivat ehjät.

Ratit kestävät NORMAALIA käyttöä loputtomiin.
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
32788
15.06.2006 15:29:43
Olen kerran nähnyt rikki menneen Ratin, 80-luvun puolivälin mallia. Se oli ollut keikalla jossa sen päälle oli kaatunut Marsustäkki. Todennäköisesti olisi muuten kestänyt, mutta yläkaapin päältä pudonneen nupin kulma oli jysähtänyt potikoiden päälle ja pedaalin kansipuolen metalli oli iskun voimasta taipunut n. sentin verran kuopalle. Pari konkan jalkaa oli katkennut ja virtajakki oli muusina. Potikat olivat ehjät.

Ratit kestävät NORMAALIA käyttöä loputtomiin.

Tuonkin remontin hinta pari euroa jos noin pääsee käymään.
mvirta
15.06.2006 20:12:51
mulla on pari rikkinäistä kakkosrottaa, ostin keltaisesta pörssistä..

niihin on ilmeisesti kotkailtu jotain omia systeemejä ja nyt ne pelaa miten sattuu.

kukahan noita osaisi korjata?

ehjäkin toki löytyy, ja tosi hyvä särö se on.
Shut Up 'n Play Yer Guitar
Twinkle
15.06.2006 20:52:22
mulla on pari rikkinäistä kakkosrottaa, ostin keltaisesta pörssistä..

niihin on ilmeisesti kotkailtu jotain omia systeemejä ja nyt ne pelaa miten sattuu.

kukahan noita osaisi korjata?

ehjäkin toki löytyy, ja tosi hyvä särö se on.

Minulle saa myydä toisen rakennusalustaksi.
cruel_destiny
15.06.2006 21:16:53
mahtava vehjehän se on jos hakee saundia 70-luvun metalli - alkutrash... itse sain siitä itselle enemmän sopivan poistamalla yhden vastuksen, jolloin särön määrä väheni ja filter lähti paremmin toimimaan...

Saa fuzzimaiset särön ja erittäin hyvän erikoisen, erittyvän komppi ja soolo saundin. Itse käytän sitä nykyisin toisen bändin kanssa pääsärönä ja toisen bändin kanssa soolobuusterina...

Hyvä vehjes, mielestäni ehkä parhaimpia säröpedaaleja markkinoilla...

:)
myykääs mulle Hiwatt Custom 50 vahvistin tai ibanezin UE-405 multiefekti
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)