Aihe: Gibson Les Paul DC standard
1
MarkoA
14.06.2006 17:47:27
Moi,

Otsikon mukaista kitaraa tullut usein mietiskeltyä. Torille putkahti myyntiin yksi hienon näköinen yksilö, ja jälleen alkaa tuo ajatus kalvaa.. Minkälaisesta soittimesta on kyse? Esimerkiksi jos verrataan LP standardiin tai 335:n tai SG:n. Millä tapaa eroaa soinniltaan ja soitettavuudeltaan? Kaula kyseisessä yksilössä näyttää olevan 60´s slim. Onkohan noita muilla profiileilla saanut?
Vaikuttaa kaikin puolin miellyttävän oloiselta soittimelta. Ilmeisesti tuo 24 nauhainen kaula aiheuttaa sen että kaulamikki on Std LP:n verrattuna hieman lähempänä tallaa -> hieman erityyppinen sointi? Volume/tone konfiguraation miellyttää meikäläistä. Tuohon vielä puolituksen salliva push/pull niin siinois kaikki mitä kaipaan.

Kertokaa kokemuksia jos viitsitte, hakua olen jo käyttänyt enkä oikein löytänyt mitä hain.
Wolfmother rokkaa!!!
fox
14.06.2006 17:57:06

Kertokaa kokemuksia jos viitsitte, hakua olen jo käyttänyt enkä oikein löytänyt mitä hain.

Mulla on trans-black DC Std Plussa.. Eroja tuohon "vakio" Stanuun on jokusia, lähinnä paino, tuohan on itseasiassa sound-chambered. Silti hyvin tasapainoinen ilmestys. Ohut kaula on, mikkivalitsin on kaukoidän huono, vaihdoin Switchcraftin siihen. Soundipoliittisesti oikein kiva, tosin mulla on siin 57+ Classicit.. 24 nauhaa, kuten totesit. Näppärä. Nikillä "Ossi" täällä oleva Ossi piti kovin..
Sustainia ei mielestäni oo ihan yhtä paljon ku tuossa painavemmassa vaikio-Std:ssa.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)