Jonte 26.03.2006 18:43:47 (muokattu 26.03.2006 18:44:22) | |
---|
Kyselin taannoin Digitechin RP80:stä, edullinen kun on. Äijät haukkuivat sen maan rakoon, jotkut kuitenkin pitivät sitä kelpo efektilaitteena. Hajontaa oli noin 7-8 kannanoton perusteella laidasta laitaan. Samalla sivuttiin tuota Korgin ToneWorks 1500-laitetta, joka myös on järjellisen hintainen. Kokeilin äskettäin ToneWorks 1000-versiota, minkä kanssa hankkimani Fenderin yhdistelmä Fat Strat Std (Mex) ja FM 212R (China) nousi soundeissa monta pykälää ylöspäin. Muutos oli aivan perusteellinen ja sävähdyttävä parannus tuon vahvistimen köyhään kaikuun ja tosi puuroisiin säröihin. Kerta kaikkiaan laatikosta löytyi hienoja efektimiä ainakin Apacheen ja rautalankaan yleensä. Mutta se säröpuoli. Pikaisen hakemisen jälkeen uskottavaa, lämmintä ja tottelevaista säröä en tavoittanut. Onko nyt tosiaan niin, että efektilaitteilla ei ole saavutettavissa selkeätä ja tasapainoista säröä transistorivahvistimien kanssa, piste? Löytyykö ToneWorks 1500-askista uskottavaa säröä vaiko ei? Tekeekö sillä muuten mitään, sanokaa nyt, on ihan siinä huulella ostanko/enkö osta. Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois". |
superfly 26.03.2006 18:49:23 | |
---|
Kauppaan kokeilemaan. Nämä on aina makuasioita ja toisen korvaan saattaa mielestäsi täysin hirveä särö kuulostaa parhaalta ikinä. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
P. Koistinen 26.03.2006 19:33:44 | |
---|
Miulla oli aikoinaan tuo toneworks ax1500g, jota käytin peaveyn bandit 112 -transistorivahvistimen edessä. Ihan hyvinhän tuo pelitti saundillisesti. Särövalikoima ei mielestäni ollut mikään mahdollisimman laaja, mutta muutama hyvä perussärö siitä kuitenkin irtosi. Itse käytin lähinnä jotain overdrive-/distortionpedaalimallinnusta kevyempiin poppi-/bluessäröihin, ja sitten hevimpään matskuun jotain niistä isoista säröistä. Puhtaat saundit olivat mielestäni aika epädynaamisia ja latteita, niinkuin nyt noilla digitaalivermeillä yleensä on. Laitan tähän linkin biisiin, jossa kitarat on vedetty tuolla ax1500g-peavey-yhdistelmällä, mikitetty shuren sm57 -mikillä. Kuvaa mielestäni laitteen hevimpää saundimaailmaa kohtalaisesti. Lopussa clean-saunia myös hieman. Soitettu stratolla, jossa humbucker tallassa. http://www.mikseri.net/music/play.php?id=149178&type=dl Sori, hieman progehtavaa, ja hitaasti käyntiinlähtevää ;) Jos tiellenne sattuu sitruuna, puristakaa siitä virkistävä juoma. - Professori Talonen |
Guitarwall 26.03.2006 22:07:46 | |
---|
Säröstä tykkään itse, mutta olen kyllä kuullut, ettei moni siitä tykkää. Joten minäkin suosittelen menemistä kauppaan ja kokeilemaan. Äkkiseltään oli itsellä vaikea kaupassa käytellä, mutta kun luki niitä nimiä niiden painikkeiden vieressä, niin pääsi jyvälle. Erilaisia soundeja siitä sitten löytyy todella mukavasti, ja monesti menee monta tuntia kun niitä yhdistelee ja leikkii soundeilla. On tämä ehdottomasti paras multiefekti, mitä olen käyttänyt. I am he, the bornless one, the fallen angel watching you... |
Da Make 26.03.2006 22:20:56 | |
---|
Säröstä tykkään itse, mutta olen kyllä kuullut, ettei moni siitä tykkää. Joten minäkin suosittelen menemistä kauppaan ja kokeilemaan. Tuon laitteen säröistä ainoat käyttökelpoiset ovat Brit Stack ja US Hi Gain, muut kuulostavat aivan liian digitaalisilta ja riipiviltä. Kohtuulinen peli kotisoitteluun, mutta mieluummin säästäisin johonkin parempaan vehkeeseen. VOX Tonelab esimerkiksi, siitä ei über säröjä lähde, mutta ei niitä oikeasti tarvitse. |
HeavyMachinery 26.03.2006 22:51:02 | |
---|
Tuon laitteen säröistä ainoat käyttökelpoiset ovat Brit Stack ja US Hi Gain, muut kuulostavat aivan liian digitaalisilta ja riipiviltä. Kohtuulinen peli kotisoitteluun, mutta mieluummin säästäisin johonkin parempaan vehkeeseen. VOX Tonelab esimerkiksi, siitä ei über säröjä lähde, mutta ei niitä oikeasti tarvitse. Kyllä tone labista saa über säröt lähtee te ette vaan osaa :) pitää laitta disso boxksi ja higain vahvari niin kyllä surisee.... Itse olen parantanut tonelabin särö osaston heittämällä behkun GDI:n voxin inserttiin.... Niin asiaan liittyen itsellä on vieläkin toi toneworksin 1000g ja se on pirun hyvä hintaansa nähden. Tonelabii on rakennut sen alustalle, molemmat hyödyntää samaa REMS tekniikkaa. Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa..... |
Muovinen 27.03.2006 09:21:51 | |
---|
Mulla on tuo 1500-malli ja löydän siitä kyllä kelvollisen särön aikalailla menoon kuin menoon. Aivan sellaista ylimaallisen täydellistä säröä siitä ei lähde mikä ei tietenkään mikään yllätys ole. Mä käytän ite eniten Fat Dist, Big Fuzz ja Seattle-vaihtoehtoja drive-ampeista ja Tweediä kaapeista. Tuo tweed antaa kivasti rouheutta soundiin. Vahvistimen läpi en sitä kylläkään soita vaan lähinnä äänittelen sillä suoraan koneeseen. Kaikki allekirjoituksesta löytyvät kitararaidat on äänitetty Korkkia käyttämällä, akustiset poislukien tietysti. Muovinen-projektin Headspin biisistä löytyy ne mun lempparipörinät mitä tuosta vehkeestä irtoaa. |
Fide 27.03.2006 10:44:45 (muokattu 27.03.2006 10:47:03) | |
---|
Mielestäni on kaksi eri kysymystä: Saako 1500:sta hyvät säröt? Saako 1500:sta hyvät säröt hintaansa nähden? =) Hintaansa nähden tuo 1500 on mielestäni ihan ok, tosin Boss 50:sen säröt olivat mun korvaani aikoinaan paremmat, ainakin raskaammissa jutuissa, mutta Bossin hintakin oli sitten toista. Pidän itse myös Voxin Tonelabia käytettävyyden kannalta Korgia fiksumpana, mutta silti oikotietä hyvään säröön ei ole... hintaansa nähden hyviä säröjä löytyy sitten kohtuu monta ;-) Korgi on mielestäni parhaimmillaan ilman vahvistinta äänityksen tukena. Keikkakäytössä vaffarin edessä varsinkin suuremmilla äänenvoimakkuuksilla menee mielestäni vaikeaksi tuon kanssa. Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))> |
humppahanuristi 27.03.2006 11:17:44 | |
---|
. Kerta kaikkiaan laatikosta löytyi hienoja efektimiä ainakin Apacheen ja rautalankaan yleensä. . Ei siinä oikein kunnon tape echoa kyllä ole ja muutenkin jää vähän lyhyeksi ne kaiut, suomi-rautalankaan ainakin. Ilonpilaaja |
Jonte 27.03.2006 18:45:10 | |
---|
Ei siinä oikein kunnon tape echoa kyllä ole ja muutenkin jää vähän lyhyeksi ne kaiut, suomi-rautalankaan ainakin. Mahti-delay. Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois". |
HeavyMachinery 27.03.2006 21:44:00 | |
---|
Mahti-delay. Näin on ! Kyllä sille sellaiset devin townsend soundit loihtii.... Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa..... |
aukusti_21 21.06.2006 11:59:18 | |
---|
Tietääkö joku miten tuossa ToneWorks 1000- versiossa saa metronomin päälle..? ja miten pystyy kuuntelemaan ne itse nauhoitetut samplet? |