Tomi_R 22.06.2006 15:16:07 | |
---|
Kysymykseni koskevat POD XT:n äänenlaatua äänityksessä. Itselläni on tällä hetkellä POD II, mikä on mielestäni melko kamalan kuuloinen ja se on melko kova "suhisemaan" vaikka noise gate olisikin päällä. Mitäs mieltä olette, saako POD XT:llä ns. "ammattilaatuista" ääntä aikaiseksi? Onko äänekäs kuten edellinen versio jne. Hyviä ja huonoja puolia? Itse olen tähän mennessä nauhoitellut ihan vain mikittämällä, eli tällä vanhalla hyväksi havaitulla metodilla, mutta olen kuullut XT:stä paljon hyvää joten pakkohan sitä on kysyä että joko minunkin pitäisi siirtyä uudelle vuosituhannelle. |
Super-Jari 22.06.2006 15:28:14 | |
---|
Tuskin nyt ihan samaa soundia haet, mutta mun ääninäyte on nauhotettu pod XTllä suoraan koneelle. |
Exhausted 22.06.2006 16:00:12 | |
---|
Saa sillä ihan kohinatonta jne ääntä, mutta ei se ihan putkivahvistimen veroinen tietenkään ole saundissa. |
LO 22.06.2006 16:03:29 | |
---|
Mitäs mieltä olette, saako POD XT:llä ns. "ammattilaatuista" ääntä aikaiseksi? Vaikken mä ite Line6:n tuotteista pidä (liikaa säätämistä), niin kyllä oon nähny monilla ihan ammattilaisilla levyilla ja livenä Line6:sta käytössä. Pod on kuitenkin parhaasta päästä Line6:n tuotteita. Jos ne ois vähän yksinketaisempia niin mullakin olis sellanen. |
Leper Messiah 22.06.2006 16:06:57 | |
---|
Vaikken mä ite Line6:n tuotteista pidä (liikaa säätämistä), niin kyllä oon nähny monilla ihan ammattilaisilla levyilla ja livenä Line6:sta käytössä. Pod on kuitenkin parhaasta päästä Line6:n tuotteita. Jos ne ois vähän yksinketaisempia niin mullakin olis sellanen. Jep, on livenä ainakin kuultu ihan POD kakkosestakin varsin päteviä soundeja. Swallow the sunilla ja rautakellolla. Punttisika #3 Runkku monsteri #4
|
LO 22.06.2006 16:18:30 | |
---|
Swallow the sunilla ja rautakellolla. Joo, ja "vähän" tuosta isommillakin nimillä :) |
Redlight 22.06.2006 20:21:52 | |
---|
Kysytääs taas toisten aiheissa: Kannattaisko ostaa mielummin käytetty Pod 2 kuin V-Amp 2 kun lähinnä tulee soiteltua koneen ääressä stereoiden kautta ja nauhoteltua siinä? Kun noita näyttäs saavan kohtuu edullisesti. |
Redlight 22.06.2006 20:24:16 | |
---|
Kysytääs taas toisten aiheissa: Kannattaisko ostaa mielummin käytetty Pod 2 kuin V-Amp 2 kun lähinnä tulee soiteltua koneen ääressä stereoiden kautta ja nauhoteltua siinä? Kun noita näyttäs saavan kohtuu edullisesti. |
ilpoliekkio 22.06.2006 20:48:04 | |
---|
Kysytääs taas toisten aiheissa: Kannattaisko ostaa mielummin käytetty Pod 2 kuin V-Amp 2 kun lähinnä tulee soiteltua koneen ääressä stereoiden kautta ja nauhoteltua siinä? Kun noita näyttäs saavan kohtuu edullisesti. Ehdottomasti Pod 2, V-amp 2 on kyllä siinä määrin lähes käyttökelvoton peli, varsinkin "tapposäröjen" osalta. Tosin Pod 2 taitaa olla jonkin verran kalliimpi (?), mutta onpahan ainakin soundeiltaan parempi. Awaken the suffering |
Tympee Huttunen 22.06.2006 20:54:09 | |
---|
Ehdottomasti Pod 2, V-amp 2 on kyllä siinä määrin lähes käyttökelvoton peli, varsinkin "tapposäröjen" osalta. Tosin Pod 2 taitaa olla jonkin verran kalliimpi (?), mutta onpahan ainakin soundeiltaan parempi. No jaa-a. Molemmista irtoaa kotidemotteluun (ja bändisoittoon) aivan tarpeeksi hyvät soundit. |
MadMatt 22.06.2006 20:55:33 (muokattu 22.06.2006 20:56:02) | |
---|
joo, POD ehdottomasti mielummin kuin vamppi |
touhis 22.06.2006 21:20:25 | |
---|
Ainekset: vesi, ohramallas, humala, hapettumisenestoaine (E224) |
Quu 22.06.2006 22:18:13 (muokattu 22.06.2006 22:18:51) | |
---|
Mites XT:n mallinnokset reagoi soittodynamiikkaan? Huomasin vain tuossa vähän aikaa sitten Guitar Suiten JCM900:n olevan lähes puhdas kun soittaa näppäilytyylillä ja säröytyvän vasta kun runttaa kitaraa kunnolla (tämä siis tietyillä asetuksilla, joita en nyt muista). Ihastuin siis tähän featureen ja olisi mukava jos saisi samaa muuallakin kuin koneen ääressä :) ED: Ilman sitä putkivahvaria, jota en ole hankkimassa, kun vahvaripuoli on kunnossa. |
touhis 22.06.2006 23:37:53 | |
---|
Mites XT:n mallinnokset reagoi soittodynamiikkaan? Noniin, eipä ole pahemmin guitarsuitea käytetty, mutta luulenpa että tuntuma on varmasti hyvin samanlainen. Eli ei välttämättä mikään state-of-the-art-putkari mutta jonnin verran seuraa tatsia. Tosin tämäkin riippuu soundista eli siis mitä enemmän säröä/gainia/kompuraa sitä vähempi dynamiikkaa.. Mielestäni kuitenkin ihan mukavasti laite seuraa kitaran volan vaihteluita eli sitä kautta saa vähennettyä hyvin särön määrää. Ainekset: vesi, ohramallas, humala, hapettumisenestoaine (E224) |
Redlight 22.06.2006 23:58:46 | |
---|
Kiitokset vastauksista, eiköhän tuo Pod mene ostoslistalle heti kun täältä Romaniasta kotiutuu ja pääsee jällee vinguttaan. |
Ziggy Bubba 23.06.2006 12:31:39 (muokattu 23.06.2006 12:33:09) | |
---|
V-amp 2 on kyllä siinä määrin lähes käyttökelvoton peli, varsinkin "tapposäröjen" osalta. Siis hä? Mun mielestä Vamppi on just parhaimmillaan hi-gain juntassa (esim. se soldano-mallinnus, modern hi-gain), kuten taisi olla myös se esikuvansa Pod 2. Puhtailla ja pikkusäröillä XT vie kyllä 6-0 voiton noista vanhemmista peleistä. Exhausted taisi ihan osuvasti todeta että XT ei ole ihan putkimyllyn veroinen. Toisaalta taas tuolla saattaa saada narulle aika helpostikin parempaa soundia kuin huonosti mikitetystä putkivehkeestä joka on vielä kehnon akustiikan omaavassa tilassa. Kotistudiokäytössä siis aivan lyömätön. www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
kimurantti1 23.06.2006 12:34:01 | |
---|
Toisaalta taas tuolla saattaa saada narulle aika helpostikin parempaa soundia kuin huonosti mikitetystä putkivehkeestä joka on vielä kehnon akustiikan omaavassa tilassa. Kotistudiokäytössä siis aivan lyömätön. Ooko mä käsittänyt jotain väärin, vai eikös nimenomaan tämä ole se pääajatus Podeissa sun muissa "all in one-etuasteissa"? Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl... |
Ziggy Bubba 23.06.2006 12:36:04 | |
---|
Ooko mä käsittänyt jotain väärin, vai eikös nimenomaan tämä ole se pääajatus Podeissa sun muissa "all in one-etuasteissa"? No et. Niitä vahvuuksia mä tässä juuri koitinkin korostaa. www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |