Mecamo 26.06.2006 23:30:38 | |
---|
Moro! Tsekatkaapa. Löysin tällaisen äskettäin avatun nettikaupan: http://www.plektra.com/ Outo pleku tuo Jellifish! Onko kenelläkään kokemusta moisesta? Entä siitä toisesta kupariplekusta? Hevimiehet innostuu tietenkin reaperplekusta. Käytättekö tälläsiä erikoisplekuja vai tavallisia? www.mechanicalmonsters.com |
slowfinger 26.06.2006 23:59:37 | |
---|
Taidan tilata kokeilun vuoksi tuolta muutamia malleja. Ainakin noita erikoisimpia wirethingiä ja jellifishiä. C:stä... |
Ze Kink 27.06.2006 00:10:43 (muokattu 27.06.2006 00:11:12) | |
---|
Hitto, vois kyllä tilata jotain noista. Yli kympin tilaukselle ei näköjään tule toimituskuluja. "Vittu! Mä diggaan viinaa, naisia ja rumpuja!" -Tuntematon spurgu metrossa |
Squirrel2 27.06.2006 00:32:25 (muokattu 27.06.2006 00:32:34) | |
---|
Aika tuntemattomia plektravalmistajan plektroja myyvät. |
Wahi 27.06.2006 00:35:17 | |
---|
Aika tuntemattomia plektravalmistajan plektroja myyvät. Ei siinä olisi mitään järkeä niitä Dunlopeja ja Fendereitä myydä erikoisliikkeessä. Niitähän löytyy joka musakaupasta. "prkl kun jostain sais sukellusveneen" - Eräs kaverini |
Ze Kink 27.06.2006 00:36:07 (muokattu 27.06.2006 00:39:15) | |
---|
Aika tuntemattomia plektravalmistajan plektroja myyvät. Ei Clayton ja Dava ainakaan tuntemattomia ole, ja Jellifishistäkin olen kuullut paljon juttua, ja nähnytkin niitä ihan täällä Suomessa. E: Kummia muuten nuo Davat, ainoastaan nuo Controllit on Davan sivuilla. Niitä olen myös ainoastaan testannut, en tiennyt että niillä on jotain muitakin. "Vittu! Mä diggaan viinaa, naisia ja rumpuja!" -Tuntematon spurgu metrossa |
Da Make 27.06.2006 00:41:57 | |
---|
Voisi kyllä tilata jotakin todella erikoista! Nyt on muutenkin vähän "sen plekun" etsintä taas käynnissä henkilökohtaisesti. JAZZ III sai vaihtua Custom Soundsin "Mad Profferssor" celluloideihin, ja sitten kokeilin myös Fenderin vastaavia. Davat näyttivät speciaaleilta, Jellifish sitä on varmasti, ja kuvioplekut rokkaa aina! |
Ze Kink 27.06.2006 00:44:09 (muokattu 27.06.2006 00:55:08) | |
---|
Voisi kyllä tilata jotakin todella erikoista! Nyt on muutenkin vähän "sen plekun" etsintä taas käynnissä henkilökohtaisesti. JAZZ III sai vaihtua Custom Soundsin "Mad Profferssor" celluloideihin, ja sitten kokeilin myös Fenderin vastaavia. Davat näyttivät speciaaleilta, Jellifish sitä on varmasti, ja kuvioplekut rokkaa aina! Tuota Davan Nickel Silver -mallia pitäisi kyllä testata. Tuollainen celluloid löytyy, ja pari tuollaista originalia. Se paksuuden vaihtuminen on vähän jännää, mutta oikeestaan ihan jees kun siihen tottuu. Kuluvat tosin perhanan nopeasti, siksi haluaisinkin sitä nickel silveriä testata. Claytoneita on kanssa usein kehuttu Dunloppia paremmaksi, joten pari sellaista tilaan myös. On muuten ihan hiton kankeat sivut, pitää ottaa kaikki plekut pois ja lisätä uusiksi jos haluaa vähentää määrää. Hinnatkin kyllä vaikuttavat aika korkeilta. "Vittu! Mä diggaan viinaa, naisia ja rumpuja!" -Tuntematon spurgu metrossa |
efunkelist 27.06.2006 00:55:56 (muokattu 27.06.2006 00:58:15) | |
---|
Steve Claytoneita olen käyttänyt, ovat ihan hyviä. Ei mitään erikoisia mutta ajavat asiasnsa, noh, mikä plektra sitten ei? Mutta suosittelen testaamaan noita. Kulutusta kestävät minusta ihan mediumisti. EDIT: Parempia kuin dunlop, imho Davan muita malleja en ole kokeillut (pitänee kokeilla) mutta tuota Original Dava:aa olen käyttänyt jo vuositolkulla ja tykkään kovasti. Pysyy hanskassa, kestää hyvin kulutusta ja on siinä ihan vähän sitä dynamiikkaakin mitä mainostavat. Ei paljoa, mutta on kuitenkin. Jos joku tuollasen Jellifishin hommaatte niin tuokaa miittiin näytille :) Ja mitäs virkaa tuolla F-1:llä on? |
efunkelist 27.06.2006 00:56:59 | |
---|
Kuluvat tosin perhanan nopeasti, siksi haluaisinkin sitä nickel silveriä testata. Woot? Mulla taas davat on kestäny tosi hyvin :S Ehkä plektrat ovat kitaristeilla kuten symbaalit rumpaleilla. Kuluu ja ei kulu. |
kojones 27.06.2006 01:04:52 | |
---|
Aika kalliita kun Dunloppiin vertaa. 1,5e perusplekusta on aika paljon. |
Ze Kink 27.06.2006 01:05:39 | |
---|
Woot? Mulla taas davat on kestäny tosi hyvin :S Ehkä plektrat ovat kitaristeilla kuten symbaalit rumpaleilla. Kuluu ja ei kulu. Kummaa, mulla kului heti puhki. Pidän tosin plektraa vinossa kieliin nähden, enkä kielten suuntaisesti. Se saattaa vaikuttaa aika paljon. "Vittu! Mä diggaan viinaa, naisia ja rumpuja!" -Tuntematon spurgu metrossa |
Ze Kink 27.06.2006 01:06:59 (muokattu 27.06.2006 01:08:16) | |
---|
Aika kalliita kun Dunloppiin vertaa. 1,5e perusplekusta on aika paljon. Ei nuo Davat ole ihan perusplekuja. Niissä on 3 paksuutta samassa plektrassa. Eli kun pidät ihan ylhäältä kiinni, se on thin, keskeltä, niin se on medium, ja päästä, niin se on heavy. E: Pistin muuten tilauksen menemään. Pari Claytonia, 6 Davan sitä perusmallia, nickelsilverin ja sitten jotain muuta sälää. "Vittu! Mä diggaan viinaa, naisia ja rumpuja!" -Tuntematon spurgu metrossa |
Krice 27.06.2006 10:36:13 (muokattu 27.06.2006 10:37:45) | |
---|
Ei siinä olisi mitään järkeä niitä Dunlopeja ja Fendereitä myydä erikoisliikkeessä. Miksi siinä ei olisi järkeä? Noin erikoisten plektrojen myynti voi jäädä yllättävän pieneksi tämän kokoisessa maassa. Pikemminkin kannattaisi laajentaa tarjontaa kitaratarvikkeisiin yleensäkin (kielet, piuhat). Sellainen firma voisi menestyäkin. e: Onko tässä maassa yleensä vieläkään sellaista liikettä, josta voisi nettikaupalla tilata kitaratarvikkeita? |
kunkitarasoi 27.06.2006 11:03:22 | |
---|
..onhan noita netti pullollaan, hyvä että tuli tommone erikoisliike plekuille. ja kyllähän nettiin mahtuu kauppoja vaikka kuin :) hyvä että joku ajattelee kitaristeja.. hee. Tuo jellifish on hyvä.. guns n rosesin kitaristi ylistää sitä kans.. www.jellifish.com sivulla. se on toki semmonen että toiset rakastaa ja toiset ei välttämättä saa siitä niin kiksejä, se on semmonen että pitää ite kokeilla, muuten ton soundia on vaikee kuvitella.. |
Mesa/Boogie 27.06.2006 12:05:57 | |
---|
Ei nuo Davat ole ihan perusplekuja. Niissä on 3 paksuutta samassa plektrassa. Eli kun pidät ihan ylhäältä kiinni, se on thin, keskeltä, niin se on medium, ja päästä, niin se on heavy. Ei toimi. Mun mielestä. |
Ze Kink 27.06.2006 14:22:37 | |
---|
Ei toimi. Mun mielestä. Totutella kyllä pitää. Jotkut noista kuitenkin näyttää pitävän. Ajattelin itse kokeilla uudestaan, kun viimeksi kului puhki. "Vittu! Mä diggaan viinaa, naisia ja rumpuja!" -Tuntematon spurgu metrossa |
efunkelist 27.06.2006 14:24:24 (muokattu 27.06.2006 14:29:49) | |
---|
Kummaa, mulla kului heti puhki. Pidän tosin plektraa vinossa kieliin nähden, enkä kielten suuntaisesti. Se saattaa vaikuttaa aika paljon. Toinen syy voi olla se että mä en soita niin paljon :D Ihmekkö tuo jos yksi plektra kestää pari vuotta jos kitaraa soittaa kovin satunnaisesti :/ Kaivoinpa muuten lootasta noita Claytoneita. En muistanutkaan kuinka suuri merkitys plektran muodolla ja paksuudella on soittotatsiin! :o Ihan koin valaistumisen, kun niin pitkään oon vetäny tuolla yhdellä ja samalla. Täytyy olla heviä ja jatsia varten kyllä ihan erilaiset työkalut :) *tilaa lajitelman claytoneita* EDIT: Enpä tilaakaan. Kalliita. Ostan ennemmin kaupasta tai otan kaupan päällisiksi kun ostan jotain muuta tavaraa. Niinkuin ennenkin ;) |
Vainhaalee 27.06.2006 14:37:10 | |
---|
Voisi pistää tilausta menemään... Musta tuolla voisi olla vähän tarkempia speksejä noista saman valmistajan erilaisista malleista... Hail to the King, Baby! |
McNulty 27.06.2006 14:52:31 | |
---|
Onko joku saanut MP-Picksiltä vastausta sähköpostiin? Minä sinne lähetin tiedustelun "sampleri-paketista" että ois päässyt testaan heidän plektrojaan mutta mitään ei ole kuulunut. Vähän epäilyttää tehdä bisnestä sellaisen kanssa joka ei edes sähköposteihin vastaile. Ei nyt varsinaisesti liittynyt tuohon plektra.com häsäkkään mutta samaa koulukuntaa :) Minuakin kiehtoisi kyllä tietää noista materiaaleista lisää. Joissain tuotteissa aika heikosti informoitu. Yleensä vain nuo "hienoja kuvia" sisältävät plektrat ovat enempi koristeita kuin työkaluja. Ainakin D'Andrean kuvalliset "bling bling" plektrat olivat surkeita itse käytössä. Hienoja mutta huonoja. |