Aihe: Säröpedaalia Laneyn TF300:n eteen. 1 | |
---|---|
![]() 26.06.2006 16:21:59 | |
Nyt on sitten ehkä tullut sitten sen Ensimmäisen Säröpedaalin hankinta vastaan. Vahvistimena toimii siis Laneyn TF300 combo, jonka ominaissäröllä olen soitellut muutaman vuoden ajan. Oikeastaan pidän tuosta perussoundista, mutta ehkä siihen kuitenkin saisi vielä jotain lisää säröpedaalilla, tai ehkä jopa rinnalle jonkun hiukan erilaisen hyvän särön? Tiedän että näistä säristimistä on jo olemassa muutama tuhat topicia, ja olen niitä läpi kahlaillutkin melkoisesti. Uuden aiheen tein, koska tahtoisin ehkä hiukan yksityiskohtaisempaa analyysiä mm. ZOOM TM-01 Tri Metal sekä MXR DD-11 Dime Distortion pedaaleista. Harmony-centralin arviot olen molemmista läpi lukenut, mutta itse soundeista puhuttaessa molemmista on ollut hiukan ristiriitaista arviota. Mitä sitten etsin tältä purkilta.. Tuota niin, on aika vaikea näin vähän eri laitteita soittaneena (Laney TF300, Spider II (:D) sekä V-Amp2, enkä tahdo ainakaan mitään mitä kahdesta jälkimmäisestä irtoaa) alkaa täsmällisesti sitä parasta säröä erottelemaan, mutta ehdottomasti mid- ja treblevoittoisesta soundista pidän. Hyvin brutaalia, tiukkaa ruttausta olen siis etsimässä, en mitään bassopörinää. Enkä soittele mitään rockia tai bluesiakaan, eli sen särön pitäisi tappaa ja murhata. Ja vaikka tuo toinen pedaali kulkeekin Dimen nimellä, en mitään Pantera-soundiakaan haeskele. Enkä oikeastaan minkään muunkaan tietyn bändin. Niin juu, ja kitaranahan on LTD F-400FM EMG:n 81 aktiivimikeillä. Pedaali tulee pelkästään kotisoittoon/kotiäänittelyyn. En kuulu bändiin, enkä ole mihinkään liveilyyn ainakaan lähiaikoina ryhtymässäkään. Tuota Bad-Monkeyta (tjsp) on kanssa säröbuustimeksi suositeltu, mutta tahtoisin kuitenkin kokeilla mitä muuta tuosta Laneysta saa irti kuin tuon perussärön, ja eivätkö nuo ylemmätkin pedaalit toimi tarvittaessa myös säröbuustimina? Joten, mielipiteitä kiitos. Ylhäällä ehdottamistani vehkeistä sekä muistakin mahdollisista vaihtoehdoista. Ääninäytteet olisivat aika äärimmäisen hieno juttu, siis nimenomaan niiden purkkien ominaissoundista. Ei välttämättä saa tuotteesta oikeaa kuvaa, jos näytteessä on jonkun Peaveyn 5150:n omaa säröä hivenen buustittu jollain vermeellä :) Ja hintaahan saisi välineellä olla 60-100+ euroa. Nuo yllämainitut pedaalit irtoavat käsittääkseni käytettyinä 80 euron pintaan. Niin ja mikäli joku tahtoo luopua jostain minua ehkä kiinnostavasta pedaalista, niin ota ihmeessä pikaviestillä yhteyttä. | |
![]() 26.06.2006 16:27:59 | |
Kaverilla oli joskus RAT siinä edessä ja se toimi kyllä ihan mainiosti. Vähän kun piiskas kitaraa samalla. | |
![]() 26.06.2006 18:36:23 | |
Kun itse omistin TF-sarjalaisen nupin niin käytin tosiaan tuota Bad Monkeyta tiukentamaan soundia Lead-kanavalla ja komppeihin Crunchilla. Minulla oli siinä myös edessä tuo Dime Distortion ja voin kehua kyllä maasta taivaaseen. Tuli käytettyä Dimeä pelkästään ehkä jopa enemmän kuin Laneyn omaa soundia. Niistä kahdesta pedaalista sai myös taiottua aika mukavia soundeja, kun molemmista käänsi hitusen gainia vaikkapa Crunch-kanavalle. Vaihtoehtoja ja soundeja oli yllättävänkin laaja skaala. Muita pedaaleita en valitettavasti ole juuri kokeillut, mutta jos kaipaat juuri middlerikasta munille potkivaa soundia niin tuo DD ei mene pätkän vertaa vikaan. Se soveltuu "boosteriksi" vielä Crunch-kanavalle, mutta leadin kanssa tulee aivan liikaa säröä ja sirinää. Minulla oli tosiaan TF-700 nuppi käytössä. P.S Johtojen laadulla on merkitystä heti, kun tuo signaaliketju kasvaa useampaan välipedaaliin. Itse huomasin hyvin radikaalin muutoksen sellaisesta kaameasta häiriösirinästä hiljaiseen ja oikeasti hyvään soundiin, kun siirryin käyttämään Cordialin letkuja noiden pedaalien välissä. :) Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)