Aihe: Haussa Pop-/Rock-kitara
1 2
elbowski
26.06.2006 03:48:06 (muokattu 26.06.2006 14:51:38)
Noniin, sain päähänpistoksen GASin johdosta, ja päätin siis laittaa seiskakieliseni kiertoon, bändimme musiikillisen toimivuuden ja mielipiteiden muuttumisen johdosta. Metallin soittaminen ei oikein enää innosta, ja bändillekin tekisi hyvää päästä eroon jo siitä junttasaundista herkissä biiseissä :)
Haen siis nyt kitaraa pop-/rock-soitantaan. Rankempaakin tulee soiteltua, ja raja särösaundissa menee jossakin Convergen ja Refusedin tienoilla, eli perin mieto, mutta silti raaka särösaundi haussa. Telecasterit ja Jaguarit/Jagmasterit/Jazzmasterit/mitkälie kiinnostavat eniten, mutta hyvät puoliakustiset ja kaikki muutkin otetaan huomioon. Kriteereitä en paljoa aseta, uudet mikkikonfiguraatiot tekee hyvää kokemukselle ja kaulaprofiileista en vielä ole valinnut suosikkia :) vintagenauhoja paksummat nauhat saa olla, mutta näiden perusteella en kitaraa kuitenkaan valitse. Kriteereiksi siis avainsanat pop ja rock :)
Hintakatto on sellaiset 400-550€, mutta mikäli jokin ehdottoman upea kitaravaihtoehto tulee vastaan, pystyn budjetissani joustamaan nostaen sen kuuteen sataan euroon.

Pallo on teillä! Kiitokset etukäteen.

E. Ja tosiaan, soittamamme musiikki liikkuu siis akselilla Coldplay-Oasis-Foo Fighters-The Darkness, vaikkei näillä nyt sinällään niin merkittävää vaikutusta ole, mutta tulipa nyt mainittua varmuuden vuoksi.
Raivo määrää nuotin
atimoc
26.06.2006 12:08:21

Miten olisi Fenderin lite ash Tele?
http://www.guitar24.de/de/pro.php?id=7323

Noiden SD alnico pro'iden pitäisi olla vähän tavan telemikkejä ärjymmät, jumbonauhat löytyy myös. Pientä miinusta vintagetallasta, mutta vinot tallapalat auttanevat, jos intonaation kanssa ilmenee häiritseviä ongelmia.

Saman sarjan strato ei mielestäni ollut yhtään hullumpi, eikä korealaisuus ainakaan itseäni häirinnyt.
"These songs are long... and there are fast parts... so that automatically means that they're good!"
peto
26.06.2006 13:47:54
Kannattanee harkita Japanissa tehtyjä Fendereitä. Vähän yli kuudellasadalla saa jo loistavan kitaran. Stratot ovat ainakin hyviä, mutta telejä en ole kokeillut. Itse ostin muutama kuukausi sitten "SRV" straton, eikä ole kaduttanut. Pääkaupunkiseudulla ainakin Soundstore myy noita japsifenkkuja.
elbowski
26.06.2006 14:47:17
Hmm, juu tuo vaikuttaa tuo Lite Ash Tele kyllä ihan kiintoisalta... Pitääpi katsella.

Mietin myös että ostaisin tämän: http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-172454.html
Ja tähän ostaisin kaulaan tämän: http://www.thomann.de/thoiw3_gibson_p94_r_blackchrome_prodinfo.html
Tai tämän: http://www.thomann.de/thoiw3_dimarzio_dp156fbc_prodinfo.html

Ja pleksi vaihtuisi tietysti helmiäisvalkoiseen.
Raivo määrää nuotin
kimurantti1
26.06.2006 15:15:06
Mun mielestä on on vähän kyseenalaista ostaa halpa kitara ja laittaa siihen kalliit mikit. 400-500 euron budjetilla panostaisin koko summan kitaraan, ja miettisin vasta myöhemmin mikkien vaihtoa. Sen hintaluokan kitaroissa mä en ainakaan ole törmännyt niin susiin mikkeihin etteikö niillä tulisi toimeen.
Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa? Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl...
Lennu
26.06.2006 15:17:33

Telecasterista ne kaikki lähtee, ihan kaikki.
oiva tumpeloinen
26.06.2006 15:20:20 (muokattu 26.06.2006 15:24:37)
poistetaan tarpeettoman provona.....pahoitteluni.
kimurantti1
26.06.2006 15:27:43 (muokattu 26.06.2006 15:38:30)
Anteeksi nyt asiattomuus.....

Eikös sulla ole juuri tuollainen tapaus myynnissä?

On :-) Kyse ei ole siitä, etteikö sellainen kitara toimisi hyvin, vaan siitä ettei se ole kovin hinta/laatu-ystävällinen ratkaisu. Tuo Ibanez toimii hyvin kuin junan vessa, mutta vähän kaduttaa kun joskus piti uhrata niin paljon rahaa vaihto-osiin. Siitä on tosin jo sen verran aikaa, että eipä tuo enää haittaa. Fiksuinta olisi ollut myydä Lo-Pro Edge ja DiMarziot erikseen, mutta ei ole alkuperäisiä osia enää tallella, kun nekin on aikanaan myyty pois. Nyt siitä ei voi oikein pyytää käyttöarvoa vastaavaa hintaa, mutta mutta... Tulipahan ainakin opeteltua kitaroiden säätöä ja elektroniikkapuolta :-)

Edit:

poistetaan tarpeettoman provona.....pahoitteluni.

Pöh, poistit jo. En mä (eikä toivottavasti kukaan muukaan) noin pienestä provosoidu, sitäpaitsi kyllähän se ihan asiaan liittyi. Voin vaan kokemuksesta sanoa, että kannattaa säästää ainakin sen verran, että kitarassa on jo valmiiksi kunnolliset osat, jos sellainen siis on olemassa niillä osilla jotka haluaa. Tulee pitemmän päälle halvemmaksi. Tai siis olisi tullut... :-)
Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa? Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl...
Jag
26.06.2006 15:33:48

Entäs tämmönen

http://www.thomann.de/thoiw3_epiphone_the_dot_ch_prodinfo.html

Koulussa tullut moista soitettua ja hienosti soi. Voisi olla juurikin omiaan tuollaiseen pop-rock meininkiin
"Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä kuuluu." - P.Walli
Feggy
26.06.2006 15:33:56

Kokeile sellaista teleä, jossa on sekä yksikelainen että humbucker. Poppimusassa yksikelaisen soundi on usein tarpeen. Saahan toki esim. Jaguariin vaihdettua toisen tilalle sellaisen.
elbowski
26.06.2006 15:47:55 (muokattu 26.06.2006 23:23:48)
Mun mielestä on on vähän kyseenalaista ostaa halpa kitara ja laittaa siihen kalliit mikit. 400-500 euron budjetilla panostaisin koko summan kitaraan, ja miettisin vasta myöhemmin mikkien vaihtoa. Sen hintaluokan kitaroissa mä en ainakaan ole törmännyt niin susiin mikkeihin etteikö niillä tulisi toimeen.

Kokemuksien perusteella (kukas tämä Mnettiläinen oli joka kyseisen kitaran omisti) kitara on kyllä laatutyötä loppuun asti, samalla tavalla kuin Squier '51-sarjalaiset, mutta enhän tietysti ole testaamatta nyt kitaraa ostamassakaan.

Tuo Dot kyllä vaikuttaisi kanssa ihan hyvältä, mutta ehkä tosiaan se yksikelainen kaulassa kuulostaisi paremmalta vaihtoehdolta. Onko näistä Fenderin stankkutelejen (linkki poistettu) mikeistä mihinkään?
Raivo määrää nuotin
LaeLea
26.06.2006 16:40:02
Voithan sä tietenkin vaihtaa tuon Dotin kaulaan sellaisen humpukkerin kokosen P90-mikin. Kent Armstrongilta ja Seymour Duncanilta löytyy alle satasen hintaluokassa, Gibsonin versio on sitten hieman hinnakkaampi. Into-Luthmanin suositushinta Dotille on muuten ollut jo muutaman kuukauden 399e, etten nyt ihan ensimmäisenä tuollaista Saksasta asti tilaisi...
oiva tumpeloinen
26.06.2006 16:54:57
Pöh, poistit jo. En mä (eikä toivottavasti kukaan muukaan) noin pienestä provosoidu, sitäpaitsi kyllähän se ihan asiaan liittyi. Voin vaan kokemuksesta sanoa, että kannattaa säästää ainakin sen verran, että kitarassa on jo valmiiksi kunnolliset osat, jos sellainen siis on olemassa niillä osilla jotka haluaa. Tulee pitemmän päälle halvemmaksi. Tai siis olisi tullut... :-)

Mä ajattelin sen olevan liian provosoivaa, en kyllä tiedä miksi. Ei anneta toistua.... ;)

Eikä sinänsä, mun mielestä sun ajatus on tuossa täysin oikea. Pakettina saa (yleensä) paremman soittimen, kuin ostamalla aluksi ritsa ja customoimalla sen optimaaliseksi itselle. Ja loppujen lopuksi harva sitä edes optimoi itselleen, vaan vaihtaa vain rautaromun paremmaksi. Ikävä kyllä se raudan vaihtaminen ei kuitenkaan kompensoidu hinnassa kovainkaan rautaisesti. Mutta käyttökalun sellaisesta saa, jos ei ole tarkoitus sitä koskaan lihoiksi laittaa.
elbowski
26.06.2006 17:12:15
Eikä sinänsä, mun mielestä sun ajatus on tuossa täysin oikea. Pakettina saa (yleensä) paremman soittimen, kuin ostamalla aluksi ritsa ja customoimalla sen optimaaliseksi itselle. Ja loppujen lopuksi harva sitä edes optimoi itselleen, vaan vaihtaa vain rautaromun paremmaksi. Ikävä kyllä se raudan vaihtaminen ei kuitenkaan kompensoidu hinnassa kovainkaan rautaisesti. Mutta käyttökalun sellaisesta saa, jos ei ole tarkoitus sitä koskaan lihoiksi laittaa.

Totta tämäkin, ja kitaroiden jälleenmyyntiarvo ei kauheasti nouse vaikka osia vaihtelisi, joten kyllä tällä hetkellä näyttää vahvimmalta vaihtoehdolta joko tuollainen Standard Tele, tai Lite Ash Tele.
Kunpa tällainen http://www.thomann.de/thoiw3_fender_jazzmaster_62_rw_car_prodinfo.html tai tällainen http://www.thomann.de/thoiw3_fender … jaguar_62_rw_3csb_ltd_prodinfo.html löytyisi käytettynä, niin valinta olisi miltei selvä.
Raivo määrää nuotin
kimurantti1
26.06.2006 18:03:06 (muokattu 26.06.2006 18:12:04)
Jep. Ylipäätään mä kannatan kalliin soittimen ostamista halvan sijaan, vaikka kuinka "ei tarvisi" niin kallista. Niiden arvo säilyy paremmin, ja ne saa helpommin kaupaksi jos on tarvis. Käyttöarvo ja rahallinen arvo kun harvoin kulkee käsikkäin. Hemmetin hyvä peli se mun Ibanez on, mutta ottaen huomioon siihen käytetyn rahamäärään, en välttämättä tekisi enää niin.

Edit:
Mä ajattelin sen olevan liian provosoivaa...
Ihan oikea ajatus sullakin. Voi kun kaikki ajattelisivat näin...
elbowski
26.06.2006 20:02:40
Kokemuksia noista stankkutelejen mikeistä, anyone?
Raivo määrää nuotin
elbowski
26.06.2006 23:24:41
Väärä linkki oli tuossa aiemmassa postauksessa, http://www.guitar24.de/de/pro.php?id=11592 tästä kitarasta siis kyse ja sen mikeistä.
Raivo määrää nuotin
elbowski
27.06.2006 14:50:35
Kamaan, ei voi olla mahdollista, ettei tämä topic kerää vastauksia. Mistä kiikastaa?
Raivo määrää nuotin
fox
27.06.2006 14:54:41

Kamaan, ei voi olla mahdollista, ettei tämä topic kerää vastauksia. Mistä kiikastaa?

Ehämmää muista mitä kaikkee viime yönä keskusteltiin noista Telen mikeistä, Jaggen lyhyestä skaalasta ja siitä, onko Jazzmaster kuinkakin p-90:ksekäs.. 8)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
alanko
27.06.2006 15:01:36
http://www.thomann.de/thoiw3_fender_jazzmaster_62_rw_car_prodinfo.html

Olisko kiinnostusta? http://muusikoiden.net/dyn/members/7412.jpg
Minä oon vähä harkinnu tuon myymistä. Se olikin joskus myynnissä, mutta kun kukaan ei silloin oikein kiinnostunu ja rahan tarvekin meni ohi, niin en sitä myynytkään. Tuo on siis Fender Jazzmaster vuodelta 1987 ja Japanissa valmistettu. Seymour Duncanin Quarter Pounder mikit oon siihen vaihtanut. Tosin varma en vielä oo tuon myymisestä ja toisaalta bändikaverikin on miettiny, että se ostais tuon multa, joten mitään en vielä lupaa ainakaan. Mutta kysele vaikka pikaviestillä lisää jos kiinnostaa...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)