Aihe: Tubescreameria, BJF:ää tai kenties jotain muuta
1 2
masterhat
25.06.2006 18:18:36
Käytin kyl hakua, mut ei löytynyt kauheesti asiaa noista..

Hello. Pitäisi ostaa uus säröpurkki, sellainen overdrive-tyyppinen. Ibanezin tubescreamer kuulostaa melko hyvältä, mut kaipaisin hieman lisää säröä tai drivea. siis ihan hieman vain. Mieleen tulikin BJF:n pedaalit, onko kokemuksia Dyna red tai babyblue purkeista?

-Diamondin overdrivet? millaista soundia niistä irtoaa? muutaman samplen oon kuullut,
mut oli hieman mitäänsanomattomia.

-Sellainen jenkkiläinen merkki kun Pro Tone, niitä kehutaan vitusti, mutta olisi hauska kuulla jonkun omakohtaisia kokemuksia, ja mistä niitä saa muualta kun amerikasta?
vai saako..

-Vai onko just sulla mielessä joku älyttömän tiukka overdrive, lämmin ja täyteläinen, sellanen synkähkö rokkisoundi:), mut erotteleva ja selvä (kitara tietysti vaikuttaa paljon asiaan..). jos on niin kerro ihmeessä, hinnalla ei ole väliä, tai kuhan pysyy alle 500 euroa, koska ajattelin säästää ja ostaa kerralla sen parhaan purkin itselleni..

ja dicitechit, bossit, behkut, dod yms, merkit ovat pois suljettuja, toki hyviä säröjä, muttei mulle:)

Kiitokset!
ApulantaGirl92
joukov
25.06.2006 18:29:49
Olethan kuunnellut jo BJF:ien klipit Custom Soundsin sivuilta?
masterhat
25.06.2006 18:30:42
juu sieltäpä hyvinkin. ainakin mun korvaa miellytti
Espanja voittaa mestaruuden!!
slowfinger
25.06.2006 18:37:36
Bjf:än babyblue, jonka tuossa jo mainitsit, on kyllä paras overdrive mitä olen koskaan testannut. Sopivan napakka ja pehmeä suondi. Erehdyin sitä kaupassa testaamaan hinta lappuun katsomatta ja nyt harmittaa kun ei krediitti riitäkkään. Mutta suosittelen kyllä sitä.
C:stä...
Wahi
25.06.2006 18:53:01 (muokattu 25.06.2006 18:53:48)
Mites olisi Hot Cake? Itselläni ei valitettavasti ole kokemusta, mutta varmaan ihan pätevä purkki. Custom Soundsista pitäisi löytyä.

( http://www.custom-sounds.com/epages … a2741d94dcd0106bb+FI/products/12800 )
"prkl kun jostain sais sukellusveneen" - Eräs kaverini
masterhat
25.06.2006 19:08:04
No ainakin mainospuheet oli kohdillaan hot caken kohdalla:) ei varmasti huono laite, pitäis päästä testaamaan..
ReBeat
25.06.2006 19:12:10

Haaveilun vuoksi... tossa voisi olla paksulompakkoiselle hyvä TS808-muunnelma isommalla gainreservillä, mutta myyjä ei taida lähettää tänne jääkarhujen sekaan: http://cgi.ebay.com/PEDALMAN-818-OV … 8-ts9-LANDGRAFF_W0QQitemZ7422736648

Landgraff Dynamic Overdrive on melko ylistetty pedaali. Ovat vaan hinnoissaan ja hankalasti saatavilla muutenkin. Tuolla on jonkinlaisia ääninäytteitä: http://www.ultimateguitargear.com/tone_party_reviews_landgraff.htm
Piristävänä yksityiskohtana muuten... Landgraffin tuotteissa lukee "Where Jesus is Lord", "Jesus Christ is Lord!"... tms.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
Läpistö
25.06.2006 19:23:30

Visual sound Route 66
"Every dream is a bridge burned down"
ministeri
25.06.2006 19:24:09
Mä olen tykästynyt barber direct driveen. Ja yllättävän pitkään jo pysynyt kannassani.
Usein se ei ole kiinni siitä mitä soittaa, vaan siitä mitä malttaa jättää soittamatta
Joees
25.06.2006 19:28:58
Mites olisi Hot Cake? Itselläni ei valitettavasti ole kokemusta, mutta varmaan ihan pätevä purkki. Custom Soundsista pitäisi löytyä.

( http://www.custom-sounds.com/epages … a2741d94dcd0106bb+FI/products/12800 )

Toimii aivan helkutin hyvin. Ei tää BJF ole, hitusen mun mielestä erityylinen. Mulle tämä toimii enemmän kuin hyvin. Tää on sarjassamme pedaali josta en luovu.
Loafers
Nurmi = Viikset
Play that damn thing!
Dr. Muff
26.06.2006 16:02:35
Mä olen tykästynyt barber direct driveen. Ja yllättävän pitkään jo pysynyt kannassani.

Kuin myös. Direct Drive on mulla kauiten ollut musakampe, jos muuntajaa ei oteta huomioon. Varmaan joku kaksi vuotta sitten ostin. Baby Blue on stratolla oikein hyvä, paulilla ei niinkään.
I read the internet, I know what's going on. - Axl
LaXu
26.06.2006 17:03:14

Hyvä pedaali järkihintaan. Minusta noita Ibanezin Tube Screamereita ei kannata edes harkita, kun monipuolisempia, true bypassilla varustettuja laitteita saa samalla hinnalla.

Allekirjoittanut ei kyllä oikein ymmärrä näiden monia satoja euroja (Klon ym.) maksavien overdrive-pedaalien päälle. Paljon rahaa polkusimesta, jossa ei nyt kuitenkaan mitään NIIN ihmeellistä ole sisällä.
oiva tumpeloinen
26.06.2006 17:09:46
Allekirjoittanut ei kyllä oikein ymmärrä näiden monia satoja euroja (Klon ym.) maksavien overdrive-pedaalien päälle. Paljon rahaa polkusimesta, jossa ei nyt kuitenkaan mitään NIIN ihmeellistä ole sisällä.

Uskaltaisikohan tähän vedoten taas mainita Jekyll&Hyden?

Mun mielestä hintalaatusuhteessa mainio pedaali. Kolmella eri soundilla löytyy variaatioitakin. Tosin kaikki ei oikein ihastu tuohon (ei kai kaikille sopivaa purkkia olekaan), joten pieni testi ei varmastikaan pahaa tee.
Jungleman
26.06.2006 17:23:46
BJFfiä en ole kokeillut, en tykkää niiden ulkonäöstä ;-)

Voin kuitenkin yhtyä Direct Driven ylistäjiin, minulla oli sen SS-versio ja se oli erotteleva ja hyvän kuuloinen, ehkä Tube Screameria raaempi ja jotenkin marshallisempi. Säröä siitä saa paljonkin enemmän. Myin omani pois, kun sille ei sitten kuitenkaan ollut tarpeeksi käyttöä.

Fulltone Full-Drive 2 on myös harkinnan arvoinen. Minulla oli parikin sellaista monta vuotta ja ne toimivat erittäin hyvin niin boosterina kuin särönäkin. Sitten löysin Banzai Fireball 2 -pedaalin ja FD2 sai lähteä. Olen noita kahta vertaillutkin jossain aiemmissa keskusteluissa enkä jaksa nyt ruotia niitä hirveän tarkkaan.

Nämäkin pedaalit reagoivat eri tavoilla eri kitaroiden ja vahvistimien kanssa, siksi minä en ala väittää että jokin olisi absoluuttisesti paras. Banzai on selkein, kiintein, dynaamisin ja monipuolisin overdrive jolla olen soittanut omien kamojeni läpi eikä minulla ole enää tarvetta löytää parempaa...
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
AoA
26.06.2006 17:26:57
Kuin myös. Direct Drive on mulla kauiten ollut musakampe, jos muuntajaa ei oteta huomioon. Varmaan joku kaksi vuotta sitten ostin. Baby Blue on stratolla oikein hyvä, paulilla ei niinkään.

aivan kyllä on hienon muhkea paulillakin mutta strato kait se parempi.
AoA
26.06.2006 17:28:27
Nämäkin pedaalit reagoivat eri tavoilla eri kitaroiden ja vahvistimien kanssa, siksi minä en ala väittää että jokin olisi absoluuttisesti paras. Banzai on selkein, kiintein, dynaamisin ja monipuolisin overdrive jolla olen soittanut omien kamojeni läpi eikä minulla ole enää tarvetta löytää parempaa...

testaa vielä se bjf blue vaikka ruma oliski, on se kyllä niin hyvä aivan oikiasti, usko pois.
horsehead75
26.06.2006 17:32:18
Sellainen tieto, että niitä BJF:n Baby Blue pedaaleita ei enää valmisteta. Kannattaa siis olla NOPEA jos näet sellaisen jossain käytettynä myytävän..

testaa vielä se bjf blue vaikka ruma oliski, on se kyllä niin hyvä aivan oikiasti, usko pois.
"Funk is that bumpy & groovy sound that hits your belly, sends out waves through the whole body, making you move your feet, nod your head and feeling alright"
Dr. Muff
26.06.2006 19:36:47
aivan kyllä on hienon muhkea paulillakin mutta strato kait se parempi.

On muhkea ja sinällään hyvä. Jotenkin ei vaan potkinu yhtä hyvin kuin barber kun mulla ne oli treeneissä vierekkäin. En oikein kuullut itseäni baby bluella. Vahvarina marsu.

Direct Drive on mulle vaan niin hyvä. Tuo tavallaan pleksiin toisen kanavan kun tone pysyy samana mutta hienoa ruttua tulee ja tarvittaessa melko paljon.
I read the internet, I know what's going on. - Axl
masterhat
26.06.2006 20:53:08 (muokattu 26.06.2006 21:10:56)

niin, oudoltahan se tuntuu, mutta jossain vaiheessa raha unohtuu pois kuvioista kun on valmis elämään nälässä juuri sen oman soundin vuoksi. samoja laitteitahan kaikki käyttää, mutt silti täytyy yrittää löytää juuri se "oma-soundi" noi on niitä henkimaailman juttuja. hyvät kappaleethan se lopussa ratkaisee mikä on hyvää musaa ja mikä ei, mutta oikeanlaisella äänimaailmalla kappale voi olla niinpaljon parempi.

Soundisampleista Dyna red miellytti enenmmän mua kuin baby blue. Red oli ehkä hieman räväkämpi. ehkä direct drive riffittely säröksi ja dynared overdrive hieman erottelevampaan menoon? voisiko tuossa olla teidän mieletä itua? vahvarina on laneyn gh100l ja vintage30 kaappi(4x12). voiko ajatuksen haudata suoraan?
Varjo1
26.06.2006 21:08:55
Kyl määkin annan ääneni tolle Barberin Direct Drivelle! On niin mahoton peli, jotta apua!!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)