Aihe: Halpa kiinteä tallainen 7-kielinen/baritoni
1 2 3
Metallikitaristi
19.06.2006 21:41:05
No nin ensinnäkkin semmoinen kysymys että kumpi kannattaa ostaa baritoni vai 7-kielinen.. mitä hyötyä/haittaa kummassakin? Eli siis soittelen stam1naa/mokomaa ja kaikkea muuta a-h vireestä kun tuon hommaan. Ja siis käytetty enimmäkseen haussa koska rahaa ei todellakaan ole laittaa paljon mitään, eli mahdollisimman hyvä mahdollisimman halvalla.

Prkl tätä GASia.. Ku pitäs 6505 viä hommata
benny
19.06.2006 21:50:03 (muokattu 19.06.2006 21:51:19)

Etsi vaikka käytetty Ibanez RG7-421 tai 321.
Varmaan sen verta osaat Harmony-Centralia katsella, että onko se kannattava ostos vai ei.

Edit: Kyllä se menee siitä sitten ohi se 7-kielinen villitys. ;)
shitfuck inc.
zeme
19.06.2006 22:18:40
Kannattaa seiskoista tsekittää juuri edellä mainittu Ibanezin rg7321, mut sit varmaa myös halvimmat schecterin kitarat, eli omen-7 ja damien-7... Schecterin kitaroissa on myös se hyväpuoli, että niissä on tuuman pidempi kaula(26'5'') kuin tossa ibanezissa(25'5'') paitsi tuossa uudessa omen-7 Extremessä, jossa kaula on se 25'5''..

Baritoneista en osaa sanoa, en tiedä kuinka toi ibanezin rg321 toimii a-vireessä, hyvin se varmaa h-vireessä, mut sit taitaapi tehä tiukkaa.. Itse kääntyisin seiskan kannalle..
No problem.
hullu_ukko
19.06.2006 22:33:52 (muokattu 19.06.2006 22:35:43)
Jos et aivan välttämättä tarvitse ohutta e-kieltä niin ostat baritonikitaran ja pistät siihen kiinni seiskan kielisetin jättäen ylä-E:n pois, jonka jälkeen virität kitaran kuten virittäisit seiskan. Tämä systeemi siis poistaa kitarasta ylä-e:n ja lisää paksun B-kielen.

E:melko röytäen selitetty mutta kysy jos et ymmärrä mitä yritän selittää..
''Sori vaan mut pikkuveljeni kirjoitti sen ku käytämme tätä yhteisesti, joten...'' -Friedman
maggot
20.06.2006 08:43:23
Voisin kysäistä tässä samalla omaa asiaa myös, torilla on keikkunut jo pitkään pari Ibanez RG7-420 mallista seiskakielistä kitaraa. Onko kenelläkään noista kokemuksia, tässä olen nimittäin itsekkin välillä miettinyt tuollaisen kohtuuhintaisen Ibanezin seiskan ostamista.
"reality is a very fragile thing after all..."
eyemaster
20.06.2006 09:09:08
Itelläkin oli 7-kielinen villitys siihen asti kun kävin sillä soittamassa:) Eli päätin etten tee sillä yhtään mitään. Paremmin tulen toimeen omalla 6-kielisellä ja paksulla kielisetillä. Kuitenkin tuli paria kokeiltua ja tuo Iban 7321 ei kyllä vakuuttanut. Muovinen tuntuma ja huonosti viimeistelty ainakin se yksilö. Tuohon hintaluokkaan koittaisin löytää Jacksonin DR-7 japaniversion. Sitä kokeilin ja huomattavasti parempi. Tuota voi löytää tuurilla 500 euroon ja käytettynä allekkin..
benny
20.06.2006 10:43:10

Itelläkin oli 7-kielinen villitys siihen asti kun kävin sillä soittamassa:) Eli päätin etten tee sillä yhtään mitään. Paremmin tulen toimeen omalla 6-kielisellä ja paksulla kielisetillä. Kuitenkin tuli paria kokeiltua ja tuo Iban 7321 ei kyllä vakuuttanut.

Kyllä mun 7-421 oli kitarana hyvä kun vaihtoi tallapalat parempiin ja ne V-mikit Duncaneihin. Ei se ainakaan "muoviselta" vaikuttanut. Vireenkin piti hyvin.

Toivottavasti joku on tyytyväinen siihen tällä hetkellä.
shitfuck inc.
zeme
20.06.2006 11:15:26
Kyllä mun 7-421 oli kitarana hyvä kun vaihtoi tallapalat parempiin ja ne V-mikit Duncaneihin. Ei se ainakaan "muoviselta" vaikuttanut. Vireenkin piti hyvin.

Toivottavasti joku on tyytyväinen siihen tällä hetkellä.

Noh, 7-421 oli silloin kun sitä valmistettiin kalliimpi kuin 7-321... Eli siinä käytettiin parempia osia, siitä en ole varma valmistettiinko sitä japanissa...

Jos puhutaan 7-321, niin mulla on siitä ihan hyvät kokemukset mitä olen sitä kaupassa kokeillut...
No problem.
Werde
20.06.2006 11:39:01
No nin ensinnäkkin semmoinen kysymys että kumpi kannattaa ostaa baritoni vai 7-kielinen.. mitä hyötyä/haittaa kummassakin? Eli siis soittelen stam1naa/mokomaa ja kaikkea muuta a-h vireestä kun tuon hommaan.

Käy kokeilemassa miltä baritoniskaala tuntuu kädessä niin olet viisaampi. Minkään muun syyn takia ei sitä kannata valita, sillä kielet saat A-vireeseen sopivan jäykiksi vaihamalla ne pykälää paksummiksi ja tuon skaalan vaikutus jännitykseen on pieni verrattuna kielten paksuntamiseen. Intonaatio-ongelmiakaan ei ole luvassa nyt kun pitää valita seiskan ja baritonin väliltä.

Stam1na:n toinen puolikas soittelee toisinaan baritoniseiskalla, muuten molemmat bändit 25,5" ja jopa 24,75" skaalaisilla.

Sopivan kielisetin paksuuden näet vaikkapa bändien kotisivuilta (Pexi:llä on tosin todella ohuet) ja ei muuta kuin kepakko A:han. Valmiina et noita settejä kuitenkaan löydä, eli irtokielihommiksi menee paksuimman osalta.
"My Lifestyle Determines My Deathstyle"
eyemaster
20.06.2006 12:05:01
Niin en tarkoittanut nyt noin yleisesti tuota 7321.stä mollata, mutta ainakin se yksilö jota kokeilin Oulussa oli aika heikko siihen Jacksoniin verrattuna. Eli toi Ibanez olis tarvinnu nauhojen tasoituksen ja säätöä, sekä sen akustinen soundi ei ollut kovinkaan hyvä. Varmasti siitä kuitenkin viilailemalla saa ihan käyvän pelin.
L4t3
20.06.2006 13:45:02
Jos topicin aloittaja ei sitä tiennyt, niin monia Stam1nan ja mokoman biisejä pystyy soittamaan ihan dropped-D vireellä.
"Elämä on vain M-netin korvike." (Vanha viidakon sanonta) - Hohhoijaa
elbowski
20.06.2006 13:52:56
Stam1na:n toinen puolikas soittelee toisinaan baritoniseiskalla, muuten molemmat bändit 25,5" ja jopa 24,75" skaalaisilla.
Nykyään (uusimmalla levyllä) kummatkin soittavat seiskalla. Toisella 27''-skaalainen LTD:n Carpenter-malli, ja toisella Ibanezin Universe 25,5"-skaalalla.

Jos topicin aloittaja ei sitä tiennyt, niin monia Stam1nan ja mokoman biisejä pystyy soittamaan ihan dropped-D vireellä.
Eipä pysty kummankaan bändin uusimpien levyjen biisejä droppideessä soittamaan.
Raivo määrää nuotin
Werde
20.06.2006 14:24:59
Nykyään (uusimmalla levyllä) kummatkin soittavat seiskalla. Toisella 27''-skaalainen LTD:n Carpenter-malli, ja toisella Ibanezin Universe 25,5"-skaalalla.

Niinhän tuossa sanoin, paitsi että Hyrdellä on 25,5" Carpenter-sepi tuon baritoniseiskan kanssa arsenaalissa. Mokomassa seiskaa käyttää vain Kuisma.

Eipä pysty kummankaan bändin uusimpien levyjen biisejä droppideessä soittamaan.

Ei pysty ei.
"My Lifestyle Determines My Deathstyle"
Antti90
20.06.2006 15:11:47

Niinhän tuossa sanoin, paitsi että Hyrdellä on 25,5" Carpenter-sepi tuon baritoniseiskan kanssa arsenaalissa. Mokomassa seiskaa käyttää vain Kuisma.

Ei pysty ei.

OT: "Pahaa Verta" ?
Metallikitaristi
20.06.2006 15:11:55
Kyllä tiedän mistä vireestä ne soittaa..

Olisko jotain hyviä 7- kielisiä mitä kannattais testata. Iban rg7321.

Jacksonin dx7 sai eräässä riffin arvostelussa tosi hyvät arvostelut. Noita ei näytetä enää tekevän, onko toi mistää kotosin jos löytäis käytettynä?
L4t3
20.06.2006 15:26:12 (muokattu 20.06.2006 15:28:20)
Kyllä tiedän mistä vireestä ne soittaa..

Olisko jotain hyviä 7- kielisiä mitä kannattais testata. Iban rg7321.

Jacksonin dx7 sai eräässä riffin arvostelussa tosi hyvät arvostelut. Noita ei näytetä enää tekevän, onko toi mistää kotosin jos löytäis käytettynä?

Itse suosisittelisin testaamaan LTD:n viper-407.

http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/155/159/viper407.phtml

E. Jaa, ei varmaan mahdu budjettiin.
"Elämä on vain M-netin korvike." (Vanha viidakon sanonta) - Hohhoijaa
iso paha susi
20.06.2006 15:39:18
No nin ensinnäkkin semmoinen kysymys että kumpi kannattaa ostaa baritoni vai 7-kielinen.. mitä hyötyä/haittaa kummassakin?

Omia kokemuksia:

25.5 skaalainen seiska normivireessä:

+ peruskitaran kielet samassa paketissa
- intonaatio välillä vaikea saada kohilleen, etenkin ylempien nauhojen sointuotteissa.

27" 6-kielinen baritoni H-vireessä

+ saatanan tiukka soundi
+ intonaatio helppo saada kohdalleen
- isompi kaula, joutuu ehkä totuttelemaan, toisaalta ei taas niin leveä kuin seiskassa
- puuttuu ohuin ylä-E

Itse hommasin molempia ylimpiä malleja soiteltuani juuri 27" skaalaisen 7-kielisen, jolla hoitui kaksi kärpästä yhdellä iskulla
"Enks mä tiedä kuka mä oon?"
Räbbänä
20.06.2006 15:44:49
Huuto.netissä ois myynnissä 7-kielinen RR.

http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=33773770
Öri Öri Öri kansalaiset. "Tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän... eikä lähde sieltä milloinkaan pois...
Metallikitaristi
20.06.2006 16:00:58
Mitäs noi schecterin damien ja omien seiskat on olevinaan? Kokemuksia. Ja jos on vielä jotain muita seiskoja mieles niin tänne vaan kertomaan
efunkelist
20.06.2006 16:10:33 (muokattu 20.06.2006 16:18:25)

-never mind-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)