Aihe: Koch Studiotone
1 2 3
Captain Farrell
30.05.2006 10:06:53
Mä olen vakavissani funtsinut Studiotonen ostoa. Kuulisin siis mielelläni käyttäjien kommentteja kyseisestä vahvistimesta. Mitä hyvää - mitä huonoa? Onko kyseessä rautalanka/rokki/hevipeli, vai taipuuko kaikkeen?
Badger and Bunny have got a secret hiding place in the forest.
Lilli
30.05.2006 11:01:07
Mä olen vakavissani funtsinut Studiotonen ostoa. Kuulisin siis mielelläni käyttäjien kommentteja kyseisestä vahvistimesta. Mitä hyvää - mitä huonoa? Onko kyseessä rautalanka/rokki/hevipeli, vai taipuuko kaikkeen?

Otin kerran kotona yhden testirupeaman Studiotonella, johon oli elementiksi vaihdettu Tone Tubby ja intensiivisen ruuvailun tuloksena löytyi kyllä todella laaja kirjo hyviä soundeja, todella hyviä. Taisi olla ainoana paletissa mättöhevisoundi, jota ei amatöörin voimin löytynyt.
'Tärkeintä on dägä-dägä!' - MAN
rosberg
30.05.2006 11:16:16
hä? mättöhevi sieltä nyt ekana löytyy. hyvä ja monipuolinen. varsin edullinenkin, että eikun kauppaan ostamaan!
miksi?
Tomtom
30.05.2006 11:22:12
Olen tuota Custom Shopissa soittanut pariin otteeseen. Ainakin omaan korvaan todella loistava peli. Taipuu tosiaan inhimillisillä volumeilla moneen ja meteliäkin irtoaa tarvittaessa aika runsaasti.
"Less is less- more is more. The idea that less is more is illogical." Y.J.M.
chromazone
30.05.2006 12:45:22
Mä olen ollut tosi tyytyväinen omaani. Olen käyttänyt sitä treeneissä, keikoilla ja äänityssessioissa jazzista iskelmän kautta heviin, aina on kuulostanut mielestäni hyvältä. Ja se on niin kevyt :)
Kaverin suusta:" Mä olen vähän kelaillu... Aattele nyt, jos ei ois musaa niin ei vois JORAA..." Niinpä.
Captain Farrell
30.05.2006 13:33:08
Mites toi overdrive boost -kanava. Boostaako se pelkästään gainia vai tuleeko myös volaa enempi? Onko se siis käyttökelpoinen esim silleen, että kompissa käyttää od-kanavaa ja sooloissa polkaisee boostin päälle? Voiko boost-kanavaa ohjata jalkakytkimellä?
chromazone
31.05.2006 15:37:11
Mites toi overdrive boost -kanava. Boostaako se pelkästään gainia vai tuleeko myös volaa enempi? Onko se siis käyttökelpoinen esim silleen, että kompissa käyttää od-kanavaa ja sooloissa polkaisee boostin päälle? Voiko boost-kanavaa ohjata jalkakytkimellä?

Gainia se lähinnä boostaa, boostin määrälle on kolmiasentoinen pikkukytkin. Pystyy ohjaan jalkakytkimellä.
Kaverin suusta:" Mä olen vähän kelaillu... Aattele nyt, jos ei ois musaa niin ei vois JORAA..." Niinpä.
Aksu89
31.05.2006 15:43:41
Joskus soittelin tuommoista Viking Musiikissa, ainakin oletan että se oli Studiotone, ja kyllähän se ihan hyvältä kuullosti. Hyvät cleanit, bluesrock väännöt Vaughan tyyliin, rankempikin rokki irtosi ihan maukkaasti vielä. Tosin, parasta antia oli tuo blues ja rock-soundi tuossa. Hyvä peli.
mokes
31.05.2006 17:32:58
No mulla on tommonen twintone ja sitä suosittelen erittäin lämpimästi on meinaan sen verran mahtavat ja monipuoliset säröt ! Kerran on tullu soiteltua tolla stuodiotonella ja sekin vaikutti ihan asialliselta.
efunkelist
31.05.2006 23:07:46

Joskus soittelin tuommoista Viking Musiikissa.

Sama homma. Ihastuin kojeeseen niin paljon että vakavissani harkitsin sen ostamista - päädyinkin sitten Koch Pedaltoneen.

Studiotonessa on mahtavuutta putipuhdas ja "melkein puhdas muttei särökään" ja siitä vähän eteenpäin. Isosti gainia irtoaa kun avaa sitä hanaa mutta minusta tiukkuus ei ole sitä mitä heavy metal edellyttää - mutta soolot tuolla soundilla todella laulaa ja sustainia riittää. Ja kochin säröissä on EROTTELEVUUTTA mun mielestä enemmän kuin missään muualla. Dynamiikka on myös hyvä.

Upea laite.
ricochet
31.05.2006 23:35:12
Minulla on Studiotone ja hyvät soundit löytyy niin Telelle kuin Lepsollekin. Meikäläisen yksilössä vaan päätemuuntaja petti vuosi sitten sillälailla katalasti etteivät huollossa meinanneet parilla eka kerralla uskoa/ymmärtää ... mutta kuntoon tuli lopulta. Haulla "Studiotone" löytynee ketju jossa asiasta enemmän.

Combon kovaääninen on kyllä sovitettu sillä lailla myyvän soundiseksi, eli matalia taajuksia kuuluu vahvasti "neutraaleillakin" sävyssäädin asetuksilla. Erilliseen 1x12 Celestionin G12H30 sisältävään kaappin kytkettynä botnekorostus vähenee selvästi, silti ihan jees. OD+ (higain) soundit on minulle vähän liikaa, mutta siinäkin on aika laaja säätöalue.

Toissa viikonloppuna vaihdoin uudet pääteputket pari vuotta vanhojen tilalle kun etenkin kevyt rososärö alkoi kuulosta ohuelta ... yllättävän suuri parannus.
Captain Farrell
01.06.2006 06:57:27
Gainia se lähinnä boostaa, boostin määrälle on kolmiasentoinen pikkukytkin.

Manuaalin mukaan siinä on kaksi kolmiasentoista kytkintä - toinen kanavien vaihtoon ja toinen bright-kytkin. Onko sun Studiotonessa joku kytkin boost-kanavallekin?
Tomtom
01.06.2006 09:39:36
Mähän olen monessa yhteydessä tuulettanut että perskeles kun ei mistään saa kunnon pientä putkivahvistinta moderneilla ominaisuuksilla. Tässähän se on, en vaan tajunnut. Vielä kun sais jonkun aux-in jutskan tuohon, niin sit se olis täydellinen. No, ei noita ollut ennenkään ja pärj'tty kai on kuitenkin. Nuppiversia ja jalkakytkin olis mun juttu, kun noita kaappeja löytyy jo.
kojones
01.06.2006 12:16:01 (muokattu 01.06.2006 12:18:34)
Mähän olen monessa yhteydessä tuulettanut että perskeles kun ei mistään saa kunnon pientä putkivahvistinta moderneilla ominaisuuksilla. Tässähän se on, en vaan tajunnut.

Sama juttu, lähinnä tuo looppi ja mahdollisuus äänettömään äänittelyyn kyllä aiheuttaa välittömän testaustarpeen. Ja kevytkin on vielä. Onkos noita näkynyt treen soitinkaupoissa?
Sipe Lius
01.06.2006 12:24:53
Näkyypä olevan nyt T-kauppaankin tulossa. 922 euroa + 20 toim.kulut. Taitaapa lähteä piakkoin tilaus.
Play, Dont Sing !
Volle
01.06.2006 12:46:42
Sama juttu, lähinnä tuo looppi ja mahdollisuus äänettömään äänittelyyn kyllä aiheuttaa välittömän testaustarpeen. Ja kevytkin on vielä. Onkos noita näkynyt treen soitinkaupoissa?

Jotain Kochia testailin taannoin Ahosen Musiikissa. Muualla en muistaakseni ole nähnyt eikä tainnut ahosenkaan peli olla juuri studiotone.
Piis
kojones
01.06.2006 13:16:49
Näkyypä olevan nyt T-kauppaankin tulossa. 922 euroa + 20 toim.kulut. Taitaapa lähteä piakkoin tilaus.

Näyttääpä olevan nuppiakin tulollaan, ei hinta paha siinäkään. Ominaisuudet lienevät samat. Mitähän tuo nuppi painaa?
chromazone
01.06.2006 14:50:24
Manuaalin mukaan siinä on kaksi kolmiasentoista kytkintä - toinen kanavien vaihtoon ja toinen bright-kytkin. Onko sun Studiotonessa joku kytkin boost-kanavallekin?

Heh, nyt kun kysyit niin en ookkaan ihan varma. Tarkistan asian kunhan minun ja vahvistimen tiet jälleen kohtaavat ja palaan asiaan...
wilo
01.06.2006 16:26:10 (muokattu 01.06.2006 22:11:47)
Ostin käytettynä reilu puoli vuotta sitten studiotone combon. Kerran jo piti käyttää huollossa, piti vaihtaa päätemuuntaja (ja -putket) kärähtäneen tilalle.

Hyvä on siinä saundi, just tuota erottelevuutta löytyy. Puhtaat on tosi nätit, saa sekä kirkasta kilinää että paksua ja tummaa. Bright-kytkin vaikuttaa harmittavasti molempiin kanaviin; mun mielestä saisi vaikuttaa pelkälle clean-puolelle tai olla molemmille omansa. Twintonessa tämmönen systeemi onkin.
Treble-säätimen vaikutusalueen voi pudottaa kytkimellä ylämiddlen kohdalle. Tällöin saa jo todella mukavasti keskiäänten korostusta - tykkään kovasti. Yleensä soitan bass 4-5, middle ja treble 10 ja treblen alueen muutos päällä.
Säröpuoli on myös hämmästyttävän laaja. OD-asennossa kanavasta löytyy hyvä roso ja runttaus, OD+ -asennossa sitten laulavaa leadia ihan urakalla. OD-kanavassa on vain yksi gain- ja volumesäätö, joten erikseen noita ei voi asettaa. Eipä haittaakaan, aika hyvin sattuu kohdalleen. Gainia käyttelen suunnilleen 4-5 tienoilla, riittää täysin särön määrä.
Kaiku on vähän onneton, tai sitten mun vahvarissa on vika. Kaverilla on fender blues junior; siinä on mun nähdäkseni sama accutronicsin tankki ja silti kuulostaa ihan erilailla paremmalta. Reverbiä ei tuukaan juuri käyteltyä.

Parhaita puolia:
- kevyt, pieni
- reagoi kivasti kitaran säätimiin
- hyvä kajari (aika herkkä, joten yllättävän paljon tehoa!)
- pääteputket 2xel84 eli halpoja
- kiinteä bias, eli ei tartte biasoida kun vaihtaa pääteputket

Toivoisin parannusta:
- kanaville oma bright-kytkin
- keinokuorma dummy loadin tilalle tai mahdollisuus kytkeä se rinnan kajarin kanssa
- parempi reverb ja kytkettävissä jalkapolkimella on/off

Huonoja puolia:
- päätemuuntaja tuntui kärähtävän aika helposti

Eipä sitten muuta tulekaan nyt mieleen.

Edit: niin että sanoisin studiotonea jatsirokkihevipeliksi - kaikki saundit irtoaa, paitti ihan mättösäröt. Rajoituksena on kanavien yhteiset sävynsäädöt; ei saa kirkasta fenkkupuhdasta ja tummaa säröä pelkästään kanavaa vaihtamalla.
Tomtom
02.06.2006 09:50:28

Noilla hinnoilla juttelisin ensin CustomShopin kanssa. Sieltä saa aina samaan pakettiin _toimivan_ takuun ja palvelun yms. mitä T-kaupasta ei ihan saa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)