Aihe: Midi-pedaali->Rocktron xpression
1
ODE
28.06.2006 16:20:22
Ongelmana on että en saa kytkettyä midi-pedaalia(rocktron XChange) multiefektiin (Rocktron Xpression). Olen yrittänyt manuaaleista selvittää miten se tapahtuu, mutta en ole saanut toimimaan. Varmaan johtuu osittain huonosta englannin kielen taidosta, mutta jos joku tietää niin apu olisi tarpeen.
"Elämä on paskaa ja mie oon paska"
ODE
28.06.2006 19:25:03
...............
"Elämä on paskaa ja mie oon paska"
janik
28.06.2006 20:40:54
Olet laittanu piuhan pedaalin Midi outista efektin Midi inniin?
ODE
28.06.2006 22:06:07 (muokattu 28.06.2006 22:09:21)
joo. Pedaalissa kyllä numerot vaihtuu mutta laite ei tottele. Pitäiskös sen toimia ihan suoraan kun piuhan tökkää kiinni vai pitääkö säätää jotain?
www.burythesun.net
janik
28.06.2006 22:17:51
joo. Pedaalissa kyllä numerot vaihtuu mutta laite ei tottele. Pitäiskös sen toimia ihan suoraan kun piuhan tökkää kiinni vai pitääkö säätää jotain?

Uskoisin että se vaatii pientä säätöä ensin.
oiva tumpeloinen
28.06.2006 22:22:02
Mä luulisin, että sulla on

a) kytkennät tehty väärin

b) johto rikki

c) midikanavat ristissä. Manuaalista löytyy varmasti kohta midi mapping tjsp, josta voit valita sopivan kanavan datan vastaanottamiseksi. Sieltä löytyy yleensä valikosta ALL, joka kannattanee valita.
ODE
28.06.2006 22:35:50
Mä luulisin, että sulla on

a) kytkennät tehty väärin

b) johto rikki

c) midikanavat ristissä. Manuaalista löytyy varmasti kohta midi mapping tjsp, josta voit valita sopivan kanavan datan vastaanottamiseksi. Sieltä löytyy yleensä valikosta ALL, joka kannattanee valita.

Kytkentä on tehty ohjekirjan kaavion mukaan. Piuha on aivan uusi. Ja tuota viimestäkin on koitettu. Ei kyllä itellä tuu mieleen muuta kun että Thomannilta ovat taas vaihteeks viallisia lähettäny.
www.burythesun.net
otto_t
29.06.2006 00:15:06 (muokattu 29.06.2006 00:25:57)
Kuulostaisi kyllä että midikanava on pielessä. Löytyy varmaan manuaalista "set midi channel" tai joitain sinnepäin. Midimappaus on sitten ihan eri juttu.

Edit: Kannattaa ottaa rocktronin sivuilta manuaalit molemmille mikäli ei ole. Midikanavan määritys löytyy Xchangen manuaalista sivulta 22 alkaen, ja Xpressionin manuaalista vastaavasti sivulta 53. Jos molemmille annat kanavaksi ykkösen niin jo luulisi pelittävän... siis mikäli siinä vain se midikanava pielessä on.
E pur, si muove! - Ei perkele, se on muovia!   |   www.clayskin.com
ODE
29.06.2006 09:39:59
Kiitoksia vastauksista! pitääpä tänään treeneissä kokeilla uudelleen tuota kanavan valintaa jos se sillä lähtisi.
www.burythesun.net
JuSu
29.06.2006 10:59:46
Kuulostaisi kyllä että midikanava on pielessä. Löytyy varmaan manuaalista "set midi channel" tai joitain sinnepäin. Midimappaus on sitten ihan eri juttu.

Edit: Kannattaa ottaa rocktronin sivuilta manuaalit molemmille mikäli ei ole. Midikanavan määritys löytyy Xchangen manuaalista sivulta 22 alkaen, ja Xpressionin manuaalista vastaavasti sivulta 53. Jos molemmille annat kanavaksi ykkösen niin jo luulisi pelittävän... siis mikäli siinä vain se midikanava pielessä on.

Juuri näin. Vaihtoehtoisesti voi Xpressionissa laittaa midikanava-asetukseksi "omni", jolloin se tottelee kaikilta kuudeltatoista kanavalta tulevia käskyjä. Tällöin on ihan sama, mitä kanavaa pitkin Xchange viestejään lähettelee.

Ylipäätään kaikille midimaailmaan siirtyville vinkiksi, että nuo eivät juuri ikinä ole "plug and play" -tyyppisiä juttuja, edes näin yksinkertaisissa asioissa kuin program change -käskyjen lähettämisessä ja vastaanottamisessa. Melkein aina tulee jotain ongelmia ja säätämistä, jolloin hyvä sisälukutaito ja kunnolliset manuaalit ovat kullanarvoisia asioita. Tosin, midi on standardi, joten kokemuksen kasvaessa on uusien laitteiden kohdalla helpompi arvailla, mistä ja miten oikeat asetukset tehdään.

JuSu
I'm afraid of the candle but live for the flame.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)