Terve! Onkohan kenelläkään tietoa Fenderin telecaster Johnny Halliday signature-mallista? Missä se on valmistettu, mitkä mikit kitarassa on ja millainen kitara kyseessä noin yleisesti ottaen? Yritin etsiä netistä tietoa aiheesta, mutta eipä löytynyt..ehkä täällä joku tietää jotain kyseisestä mallista.. |
Mun käsittääkseni se on duunattu Meksikossa, mutta vannomaan en mee. Muistikuvat tosta kitarasta perustuu hätäseen testaukseen musaliikkeessä joskus puolisentoista vuotta sitten... Helkkarin hieno se on kyllä ja tuntu heti hyvältä näppiin. The road never ends for me, kid. |
Meksikossa tehty spesiaalimalli ranskalaiselle humppa-artistille. Jostain syystä noita tuli Suomeenkin jonkin verran, vaikka lieneekö kukaan täällä ko. herrasta kuullut mitään... Yritin joskus vuosi sitten etsiä kansainvälisiltä foorumeilta kitarasta tietoja, miehen ranskalaisilta fanikerhosivuita löytyi jotain, hyvin vähän sieltäkin. Noita ei fanisuvujen mukaan ole montaa sataa tehty ja jo silloin niiden hinnat olivat Ranskassa nousussa, kun saatavuus oli heikko. Testailin paria-kolmea eri yksilöä, mielikuviksi jäi että olivat kohtuullisen painavia Teleiksi, soundissa oli aggressiivinen kirkas helähdys (ehkä metallisen pleksin ansiota osittain), medium-jumbonauhat, paksu C-kaula, 9,5" radius ja vakiovarusteena tuhkakuppi tallan päällä. Runko taisi olla speksien mukaan leppää, vaikka paino viittasi raskaammanpuoleiseen saarniin. Fanisivuilta muistaakseni löytyi ranskalaiselta maahantuojalta saadut speksit... Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |
Meksikossa tehty spesiaalimalli ranskalaiselle humppa-artistille. Jostain syystä noita tuli Suomeenkin jonkin verran, vaikka lieneekö kukaan täällä ko. herrasta kuullut mitään... Kyyyyyllähän tuo "Ranskan Elvis" (tai ehkä ennemmin Danny.....;-)) ihan tunnettu nimi Suomessakin on suurten ikäluokkien ja jonniinverran siitä nuorempienkin parissa. Liekö siinä sitten signature-telelle myös kohderyhmä täälläkin. Kokemukset itse kitarasta mulla jäi soitinliikkeessä hiplailuun ja ulkonäön ihailuun, vuosi pari sitten. - Joka väittää ettei rockabilly muka ole maailman parasta musiikkia on kyllä päästään vialla - TJ Malin |