Kuno 27.06.2006 20:40:54 | |
---|
Otsikko kertookin jo paljon mitä tässä nyt haetaan. Eli haen mahdollisimman pientä ja edullista PUTKINUPPIA, jolla kuitenkin tarvittaessa pärjäisi bänditreeneissäkin ilman PA:ta. Ja nuppihan ajettaisiin sitten 2x12" kaappiin. Kaksi kanavaa on todella suuri plussa, mutta ei välttämättömyys, kun taas reverbin ja efektiloopin voi unohtaa ihan täysin. Valitettavasti paikkakunnallani on vain yksi musiikkiliike, jonka valikoimassa on tasan neljä nuppia, enkä viitsi tätä liikettä vetää perikatoon pyytämällä testikappaleita joka perkeleen nupista kun en vielä tiedä minkä haluan. Senpä takia pyydänkin täältä päin jonkinlaista avustusta siihen päättämiseen. Seuraavia vahvistimia olen harkinnut: Epiphone Valve jr. nuppi (ei vielä ilmeisesti markkinoilla täällä päin, mutta ei pikku odotus tapa, ja kombojahan on täällä Mnettiläisilläkin jo jonkin verran, että saundeista on jo tietoa teilläkin) Matamp Minimat (tällä hetkellä mielenkiintoisin, mietityttää vain että onko tarpeeksi tehoa treeneihin..) Orange Tinyterror (tällä hetkellä ei markkinoilla vielä, minkä takia ei paljoa tietoa eikä kokemuksia varmastikaan ole, mutta on silti yksi mahdollisuus ominaisuuksiensa puolesta) Uraltone jr.:t ja Madampit ominaisuuksiensa puolesta kiinnostavat, mutta en kyllä itse uskalla/kykene sellaista lähteä rakentamaan. Melkein unohdin kertoa minkälaista saundia haen. Parhaiten ehkä voin kuvailla sitä antamalla esimerkin, eli Ismo Alanko Säätiön kappaleen "lumous katoaa" introssa olevan särön. Se on sellainen soundi jota haen, mutta myös Rainbow'n, Thin Lizzyn, Ac/dc:n, wanhan Black Sabbathin, Porcupine Treen ja esimerkiksi Zen Cafen soundi on sydäntä lähellä. Eli en todellakaan mitään modernisoundista rässimasiinaa tarvitse, vaan pientä putkipeliä jossa löytyy vintage-tyylinen overdrive ja hyvä clean. Ja kuten aiemmin sanoin, kaksi kanavaa tai jokin muu nerokas tapa vaihdella säröä ja cleania on SUURI plussa. Kommentoikaa noita mitä minä tuohon laitoin, tai antakaa uusia vaihtoehtoja. Hintahaarukka 0-500e, noin suunnilleen, ainahan sitä voi vähän joustaa, tietysti.. I am the first not the last
Condemned by a single kiss
Betrayed eternally I'll rip inside your soul
Contaminating the world
Defying god and son
Black heart that brings your death
Living in infamy...
Paskakitaristi #4 |
ville198 27.06.2006 23:07:37 (muokattu 27.06.2006 23:13:09) | |
---|
|
rytilahti 28.06.2006 07:52:20 | |
---|
Osta uraltone jr. Se on todella kova saundinen vahvistin, ja lähtee nuo kuvailemasi tyylit ihan ilman mitään ongelmaa. Nakitat vaan jonkun tekemään. Mikään ei oo siistimpää kuin soittaa Rock'n Roll bändissä!!!! |
StJerky 28.06.2006 08:17:34 | |
---|
Itseäni tuo Tiny Terror kovasti kiinnostaa. |
Fide 28.06.2006 09:23:42 | |
---|
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))> |
Kuno 28.06.2006 16:56:19 (muokattu 28.06.2006 18:12:20) | |
---|
Koch vaikuttaa kiinnostavalta vaihtoehdolta, kyllä vain, mutta menee ehkä vähän liikaa kuitenkin budjetista yli. Valvekingia olen testaillut jonkun verran kombona, ei ehkä ihan omaan makuuni, mutta pitää sitäkin harkita vakavasti... Melkeinpä liian iso vehje oli kuitenkin, vaikka onkin halpa ja tyylikäs ja vielä ylistettykin. Tällä hetkellä ehkä paras vaihtoehto, hinnan ottaen huomioon. Tuo Craten trankkunuppi on ainakin halpa, mutta nyt kun on mammonaa jonkin sortin putkitoosaan, niin aion kyllä katsastaa putkivaihtoehdot ensin. Ilman muuta saa tarjota myös transuja, jotka pystyvät hoitamaan minun tarpeeni. Kaunis ja kaksimielinen tuo viimeinen lause tuossa äskeisessä kappaleessa, mutta olkoon. Uraltonea rakentamaan en ole vielä ketään nakittanut, koska siinä on käsittääkseni vain yksi kanava, ja tosiaan melko nopeasti täytyisi saada vaihtaa cleanista säröön, joka ei kait tuolla perussetillä onnistu (korjatkaa jos olen väärässä)... ja mieluummin olen tosiaan orjuuttamatta ketään siihen työhön, jos joku valmiina kasattu vaihtoehto on olemassa. EDIT: pari aivopierua korjattu. I am the first not the last
Condemned by a single kiss
Betrayed eternally I'll rip inside your soul
Contaminating the world
Defying god and son
Black heart that brings your death
Living in infamy...
Paskakitaristi #4 |
Jaba 28.06.2006 20:17:51 | |
---|
Osta uraltone jr. Se on todella kova saundinen vahvistin, ja lähtee nuo kuvailemasi tyylit ihan ilman mitään ongelmaa. Nakitat vaan jonkun tekemään. Lähteekö siis Uraltonella Rainbow:t ja Deep Purplet? Ymmärtääkseni se on kuitenkin Fenderin pohjalta suunniteltu? |
Spike 28.06.2006 20:20:40 | |
---|
Uraltonea rakentamaan en ole vielä ketään nakittanut, koska siinä on käsittääkseni vain yksi kanava, ja tosiaan melko nopeasti täytyisi saada vaihtaa cleanista säröön, joka ei kait tuolla perussetillä onnistu (korjatkaa jos olen väärässä)... ja mieluummin olen tosiaan orjuuttamatta ketään siihen työhön, jos joku valmiina kasattu vaihtoehto on olemassa. Ei ole omassa vielä ainakaan gain-modia, mutta tatsia muuttamalla vaihtaa helposti säröstä puhtaaseen. Tosin sitä säröä ei lähde paljoa etuasteesta, eikä missään vaiheessa mitään mättösäröjä. Pelkkää kermaperseilyä. Pientä maksua vastaan löytyy varmasti joku, joka kasaa sen uraltonen. Clearly motivated by an unholy alliance. |
Spike 28.06.2006 20:35:51 | |
---|
Lähteekö siis Uraltonella Rainbow:t ja Deep Purplet? Ymmärtääkseni se on kuitenkin Fenderin pohjalta suunniteltu? Jos pääsee paremmin avaamaan volumea (päätesäröille), niin lähtee, muttei pelkällä etuastesäröllä. Lähinnä junnu on hyvän kliinin omaava vahvistin joka alkaa murisemaan vasta kun käyttää raskaammin plekukättä. Clearly motivated by an unholy alliance. |
Jaba 28.06.2006 20:37:58 | |
---|
Jos pääsee paremmin avaamaan volumea (päätesäröille), niin lähtee, muttei pelkällä etuastesäröllä. Lähinnä junnu on hyvän kliinin omaava vahvistin joka alkaa murisemaan vasta kun käyttää raskaammin plekukättä. Juu, meinaan vaan kun kaikissa ääninäytteissä kuulostaa vähän "tuhnulta" ja bassoselta. |
Spike 28.06.2006 20:45:03 | |
---|
Juu, meinaan vaan kun kaikissa ääninäytteissä kuulostaa vähän "tuhnulta" ja bassoselta. Saattaa olla aika totta. Saundi on livenä todella pehmeä, ei niinkään heleä. Kitaran saundi pääsee hyvin läpi. Clearly motivated by an unholy alliance. |
Jaba 28.06.2006 20:57:17 | |
---|
Saattaa olla aika totta. Saundi on livenä todella pehmeä, ei niinkään heleä. Kitaran saundi pääsee hyvin läpi. Voisitkos äänittää pari klippiä ensi kerran kun soitat? Jos siis on mahdollisuutta. |
Spike 29.06.2006 00:03:06 (muokattu 29.06.2006 00:05:00) | |
---|
Download: http://www.mikseri.net/music/play.php?id=214387&type=dlStream: http://www.mikseri.net/music/play.php?id=214387&type=hi Tossa jotain settiä. Kitaroina Jackson PS-2, jossa tallassa Kent Armstrongia, ja kaulassa Seymour Duncanin SSL-1; ja Yamaha RGX-TT, jossa tallassa Seymour Duncanin JB, keskellä ja kaulassa Vintage Rails. uraltonesta Tone ja Volume 10, ja masteria vähän auki, enemmän EL34:sta. Kitaran vola ja tone kokonaan auki. 6:24 --> Uraltone SD-1 skeban ja uraltonen välissä Jackson/Yamaha -> Uraltone Jr -> Framus CS 2x12 (Vintage 30) 1/3 avoimena -> t.bone SC450 -> ART tube mp v3 0:00 jackson tallamikki 0:34 jackson kaulamikki 1:09 jackson tallamikki 2:50 yamaha tallamikki 3:22 yamaha kaulamikki 3:59 yamaha talla+keski 4:03 yamaha tallamikki (ja jotain muuta) 6:24 yamaha tallamikki + Boss SD-1 Uraltone-modilla. Level 10, Drive 2, Tone 2 7:20 yamaha kaulamikki + SD-1 Uraltone Ei mikään maailman tiivein särösaundi, enemmän räyhä. Jaah, soitto tais olla vähän humalaista. Clearly motivated by an unholy alliance. |
rytilahti 29.06.2006 10:24:31 | |
---|
Juu, meinaan vaan kun kaikissa ääninäytteissä kuulostaa vähän "tuhnulta" ja bassoselta. Uralin kanssa saa olla tarkkana minkä elementin törkkää sinne perään ja putket. Ainakin minun urali kuullostaa tasapainoisimmalta fenderin stratokasterin kanssa. Se on vähän, en tiedä onko "tuhnu" oikea sana kuvailemaan saundia, no tuhnu kun soittelen giban SG:llä. Tai ainakin Tone on kokoajan melkein "täysillä" eli kirkkaimmalla asetuksella. Perässä mulla on Eminencen tonker, en tiedä vaikuttaako se asiaan paljoa... Sen sijaan kun pistää SG:n ja Uralin väliin Bossin sd-1:sen (nimen omaan uraltone-modilla!!!) Niin saundi on taivaallinen. Parempaa rokkisäröä en ole kuullut missään! Ja Drivemodin jos polkaisee päälle niin aijai kun on mahtavuutta!!! Vahvistimessa on uskomaton tone ja sustain!! Puhtaat saundit ovat loistavat ilman mitään konnailuja SG:lläkin. Mutta lähtee purplet ja uudempikin rokki kunhan löytää oikeat palat. Ualtoneen pitää tutustua ja ansaita luottamus ennenkuin se suostuu paljastamaan oman puutarhansa... tai jotain... Mikään ei oo siistimpää kuin soittaa Rock'n Roll bändissä!!!! |
Jaba 29.06.2006 16:30:31 | |
---|
Juu, kaappi on itsetehty 4x12 Greenback, ja kitaroina 2 Fenkun stratoa joihin tulee luultavasti SSL-1: set tai 57/62: set. Ei kyllä tuosta ihan tunnu "Blackmoret" irtoavan, mutta so what. Onhan tuolla varmaan kiva vääntää Carl Perkinsiä ym. :) |