Aihe: Tokai Les Paulin kaulat
1
Juukebox
27.06.2006 18:35:07

Olen ostamassa Japsi Tokaita. Eteeni tuli kuitenkin pikku onkkelma, johon en ole saanut vastausta googlettamalla tai hakua käyttämällä. Tyhmä/hidas kun olen. Onkkelma: Mistä tietää kuinka leveä Tokain kaula on? Jossain Les Pauleissa on minun kouralle aivan liian leveä kaula. Minkä mallisissa Tokain kitaroissa on tämä "slim taper" kaula vai onko sitä missään mallissa? Entäs kuin leveä kaula on LC-80:ssä? Onko joitain Tokai malleja joissa kaula olisi todella leveä?

Lähinnä kapea kaulaista olen itselleni etsimässä. Toivottavasti jaksatte vastata.
""
jomppu
27.06.2006 19:03:56
Omassa tokaissa (ls85q) kaula on 12 nauhan kohdalla n.52 mm leveä ja 26mm paksu. Tuolla http://www.tokaiforum.com/ osoitteessa on paljon juttua kyseisistä kitaroista.
"siihen aaltopelti oveen me maalattiin ympyrä ja pirun iso a, jotta tyypit kaikki varmasti muistaisi minkä takia me soitetaan"
LaXu
27.06.2006 19:56:36
26mm paksu? Kuulostaa aika järjettömän paksulta jo. Mittasithan varmasti oikein?
NoCo
27.06.2006 20:01:17
26mm paksu?

taitaa olla nauhat mukana.... tai onkin.

21-22 paksuja nuo ovat.
N.C.
Juukebox
27.06.2006 20:07:36

Kiitosta Jompulle linkistä! Lähinnä pelottaa tällasena entisenä RG-"miehenä", että miten toi Tokai asettuu kouraan. Pitääpi tutustua huomenna tohon linkkiin tarkemmin josko sieltä saisi lisää infoa. Nyt ei ole aikaa, koska aamulla täytyy mennä töihin kitararahoja tienaamaan. Laittakaahan kuiteski vielä omakohtasia kokemuksia Tokaista.
""
benny
27.06.2006 21:09:58

Kiitosta Jompulle linkistä! Lähinnä pelottaa tällasena entisenä RG-"miehenä", että miten toi Tokai asettuu kouraan. Pitääpi tutustua huomenna tohon linkkiin tarkemmin josko sieltä saisi lisää infoa. Nyt ei ole aikaa, koska aamulla täytyy mennä töihin kitararahoja tienaamaan. Laittakaahan kuiteski vielä omakohtasia kokemuksia Tokaista.

Vaihdoin RG:ni Tokain Lessuun.
Ongelmia oli: ei yhtään.
Kaduttanut: ei yhtään.
Voittanut: pelkästään.
shitfuck inc.
jomppu
27.06.2006 21:31:44
Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Omassa kuvassani kuva josta näkee kuinka suoritin mittauksen. Toivon että joku oikaisee jos olen mitannut kaulan paksuuden väärin.
"siihen aaltopelti oveen me maalattiin ympyrä ja pirun iso a, jotta tyypit kaikki varmasti muistaisi minkä takia me soitetaan"
NoCo
27.06.2006 22:11:19 (muokattu 27.06.2006 22:18:10)
Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.

Sulla oli peukalo tönärin välissä? :)

EDIT:

no mittailin minäkin sitten työntömitalla ja kappas ~24mm näytti ilman nauhoja.
eli nopeesti mitattuna rullamitalla sai tuon ~22mm joka oli väärin.
N.C.
Ben_D
27.06.2006 22:42:38

Mulla oli Tokai LC-80 ZW, jossa oli vintagekaula = helvetin paksu.
Fierce Moshter Promo Out Now! Tilaukset
JR
27.06.2006 22:50:23

mulla oli tokai lc-65 jossa tosi paksu 50 luvun custom lespa kaula. Eroa RG:hen on kuin yöllä ja päivällä. Se on myös paksumpi kuin esim. Gibson slim taper huomattavasti.

Jotkut ei ehkä totu koskaan eri paksuisiin itselläni on vaan kiva soittaa välillä todella ohuella ja välillä sitten todella paksulla kaulalla, tekee kitaroista enemmän persoonallisia, en halua että kaikissa kitaroissani on saman paksuinen kaula ikinä, kaikkeen tottuu :)
"God speaks trough Dr.Phil & Ted Nugent"
Illu
28.06.2006 11:16:21
Minulla on tuollaneinen vanhempi Love Rock, ja sanoisin, että siinä kaula on ehka tuon ´50 ja slim taperin väälimaastosta, kuitenkin ollen pyöreä takapuolelta.
Epi
29.06.2006 22:43:22

Mulla oli n. vuosi sitten Tokain LC-80 S. Kitara oli kaunis kuin mikä sekä erittäin hyvin tehty ja viimeistelty, mutta sai lähteä n. puolen vuoden jälkeen, koska en lopultakaan tottunut kaulan jykevyyteen.
Kun miehet rumenee niin soitto kovenee!
Angus
29.06.2006 22:52:24

Mulla oli n. vuosi sitten Tokain LC-80 S. Kitara oli kaunis kuin mikä sekä erittäin hyvin tehty ja viimeistelty, mutta sai lähteä n. puolen vuoden jälkeen, koska en lopultakaan tottunut kaulan jykevyyteen.

Mullakin oli tossa puolisen vuotta sitten ko. kitara. Oli kyllä uskomattoman kaunis ja laadukas kitara, mutta kaula oli tosiaan aika ison kokoinen. Kyllä silti tuollaisen ostaisin uusiksi takaisin, vähän kadun sen myyntiä.
Fast Remedy Good Time Rock 'N' Roll
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)