sonata 23.06.2006 15:28:32 | |
---|
Eli tuommoista pikkuosaa olisin omaan Krameriini etsimässä. Tuon avulla saisin myös tuosta kitarasta semmoisen millä bändin kanssa voisi soittaa (biisit kahdesta vireestä). Kaverini minulle joskus laittoi linkkiä jollekkin ulkomaiselle sivustolle mistä niitä sai, mutta ajattelin kysyä jos viisailla kitaristeilla olisi tietoa jos niitä jostain päin Suomea saisi. Kiitosta etukäteen. moro |
Sleepless 23.06.2006 15:47:05 | |
---|
Eli tuommoista pikkuosaa olisin omaan Krameriini etsimässä. Tuon avulla saisin myös tuosta kitarasta semmoisen millä bändin kanssa voisi soittaa (biisit kahdesta vireestä). Kaverini minulle joskus laittoi linkkiä jollekkin ulkomaiselle sivustolle mistä niitä sai, mutta ajattelin kysyä jos viisailla kitaristeilla olisi tietoa jos niitä jostain päin Suomea saisi. Kiitosta etukäteen. Saakos tätä myös Ibanezin Edgeen? Alko kiinnostamaan. Hiljaa hyvä tulee. |
N33m0 23.06.2006 15:48:21 | |
---|
Jos suomesta saa ni varmaan pystyy tilauttamaan ihan paikalliseen musaliikkeeseen, jos ei niin t-kaupasta löytyy, pistää vaik samaan jos joku kaveri/tuttu tilaa sieltä jotain. slow music for slow people |
oiva tumpeloinen 23.06.2006 15:51:05 | |
---|
|
sonata 23.06.2006 17:31:31 | |
---|
Aa...juuri tuommoista olen etsinyt :) Onhan se vähän kallis kun ajattelee minkä kokoinen osa on kyseessä, mutta kyllä siitä minulle semmoiset hyödyt on että taitaapas lähteä tilaukseen. Pitää toki ensin käydä kysymässä paikallisista musaliikkeistä noita. Mutta nyt ainakin tietää että noita saa muualtakin kun jenkeistä. Minä kiitän! moro |
Sleepless 23.06.2006 17:57:22 | |
---|
Onko tästä kellään kokemuksia? Tarvitseeko tämä tremsetteriä toimiakseen kunnolla? Hiljaa hyvä tulee. |
N33m0 23.06.2006 19:19:59 | |
---|
Onko tästä kellään kokemuksia? Tarvitseeko tämä tremsetteriä toimiakseen kunnolla? muistaakseni tarvitsee slow music for slow people |
Da Make 23.06.2006 19:20:38 | |
---|
Onko tästä kellään kokemuksia? Tarvitseeko tämä tremsetteriä toimiakseen kunnolla? Tremsetter, ei kelluva säätö tai blokkaus ovat suositeltavia. Kokonaisvire nousee kun yksi kielistä tiputetaan, mikäli talla kelluu normaalisti. EVH:lla ei Axis/Wolfgan kitaroissa ainakaan ollut kelluvaa tallaa, vaan pelkästään vireen alentaminen oli mahdollista (dive bomb). Kelluvasta saa muutamalla puupalikalla ja M3 kaksipuolisella teipillä ei kelluvan. |
sonata 23.06.2006 23:08:13 | |
---|
Itse olen tuota yhdessä kitarassa kerran testannut missä oli ihan molempiin suuntiin toimiva floikka. D-tuneria ei toki oltu säädetty aivan kohdille mutta vireen sai kohdille hienoviresäädöillä tallan päästä. Kokeilin oikein mittarin kanssa niin ei se vire pahasti siitä liikkunut muilla kielillä. Lähinnä juuri tuon takia tuo rupesikin kiinnostamaan :) Tuon kun krameriin laittaa + uudet mikit niin saa semmoisen hevijyrän mieleeni että voi voi :P moro |
oiva tumpeloinen 23.06.2006 23:22:48 (muokattu 23.06.2006 23:23:38) | |
---|
Itse olen tuota yhdessä kitarassa kerran testannut missä oli ihan molempiin suuntiin toimiva floikka. D-tuneria ei toki oltu säädetty aivan kohdille mutta vireen sai kohdille hienoviresäädöillä tallan päästä. Kokeilin oikein mittarin kanssa niin ei se vire pahasti siitä liikkunut muilla kielillä. Lähinnä juuri tuon takia tuo rupesikin kiinnostamaan :) Tuon kun krameriin laittaa + uudet mikit niin saa semmoisen hevijyrän mieleeni että voi voi :P Kyllä sen varmasti saa toimimaan kelluvallakin tallalla. Siinä pitää vain varautua pieniin heittoihin muilla kielillä.....toisin sanoen mä en henkilökohtaisesti laskisi tuommoisen varaan kesken biisiä. Mutta jos pudotuksen jälkeen on aikaa nopeaan vireen tarkistukseen, niin ei kait siinä mitn. Tosin mun pitää vieläkin todeta, että tuosta kyseisestä Tompan palasta mulla ei ole mitään kokemusta. Eikä kelluvana tallana sen puoleen, ainostaan kannessa kiinni olevasta FR-tallasta D-tunan kanssa. E: ratkaisinkin jo loppukysymyksen itse.... |
sonata 24.06.2006 00:50:00 | |
---|
No eipä semmoinen pieni vireen heittely nyt niin haittaisi koska sen saisi äkkiä korjattua...Floortuneri vaan päälle ja viritys ja valmis. On se vain kivaa kun menee kahdesta vireestä biisit ja haluaisia/tarvisi floikkaa... moro |
kuriken 24.06.2006 01:26:00 | |
---|
Senhän voi oikeastaan testata ilman d-tunaa, kuinkapaljon vire heittää kelluvalla tallalla kun laittaa d-tunan päälle, tai näin ainakin omalla logiikallani päättelin. Eli ensin viritetään ihan normaalisti. Sitten lasketaan pelkästään e-kieli d:hen, ja katsotaan kuinkapaljon vire rupeaa heittämään muiden kielien kohdalla. Minä olen ainakin sen verran nirso vireen suhteen, ettei korvani kestäisi tuon vertaa epävireisyyttä. Kannattaa testata tällätavalla ennen tunan hankkimista jottei tule hukkaostosta tai pettymystä. Talla myös asettuu takakenoon siirtyessä drop-d-vireeseen. Varmaan vireen muuttumismäärään vaikuttaa muut säädöt kitarassa kuten jousien määrä tallassa tai kielten paksuus(?). Minä tyydyin pitämään kitaraa vakituisesti drop-d-vireessä. Avosointuja tulee käytettyä puhtailla, joten tarvitsin myös niitä. Siksipä opettelin uudet otteet avosoinnuille jotka toimivat droppi vireessä. Kompromissi on aivan toimiva ja mielekäs vaihtoehto minulle mutta muilla taitaakin olla hieman erilaiset syyt tämän suhteen. Olet hullu - Eikä kukaan huomaa sitä |
Werde 25.06.2006 20:24:24 | |
---|
Tremsetterin kanssa vireen droppaus onnistuu todella nopeasti. Lukko auki, kieli vireeseen, lukko kiinni ja yhden kielen hienoviritys - käy varmasti nopeammin kuin vireen doppaus D-tunalla ja kaikkien kielten jälleenviritys. Varsinkin thin n´ thick tyyppisillä kieliseteillä vireen droppaus vaikuttaa sen verran reippaasti muiden kielten vireeseen ettei tuohon kannata ilman tremsetteriä lähteä kesken bändisessioiden. Molempi parempi, näyttää vaan tuo D-tuna niin tökeröltä etten ikinä keppiini laittaisi. Kuuro paimen sokeana pelosta |
PoLFus 25.06.2006 22:15:45 | |
---|
Tremsetterin kanssa vireen droppaus onnistuu todella nopeasti. Lukko auki, kieli vireeseen, lukko kiinni ja yhden kielen hienoviritys - käy varmasti nopeammin kuin vireen doppaus D-tunalla ja kaikkien kielten jälleenviritys. Varsinkin thin n´ thick tyyppisillä kieliseteillä vireen droppaus vaikuttaa sen verran reippaasti muiden kielten vireeseen ettei tuohon kannata ilman tremsetteriä lähteä kesken bändisessioiden. Molempi parempi, näyttää vaan tuo D-tuna niin tökeröltä etten ikinä keppiini laittaisi. Eli siis floikka toimi silloin ylös-ja alaspäin? "I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |AKKK#11 |
Da Make 25.06.2006 22:58:15 | |
---|
Eli siis floikka toimi silloin ylös-ja alaspäin? Tremsetterillä kyllä. Siellä on vastajousi joka tasaa jännityksen, siten, että talla on aina "keskitettynä" säädettyyn asentoon. |
tommiot 25.06.2006 23:13:23 | |
---|
Tremsetterillä kyllä. Siellä on vastajousi joka tasaa jännityksen, siten, että talla on aina "keskitettynä" säädettyyn asentoon. Tuntuma kärsii ja flutterit voi ilmeisesti unohtaa? |
Da Make 25.06.2006 23:21:14 | |
---|
Tuntuma kärsii ja flutterit voi ilmeisesti unohtaa? Flutteria/Garglea saa kyllä, mutta se pitää tehdä erillailla näpyttelemällä. Vibratallan "tuntuma", hoho! Voimaa tarvitsee enemmän ja tuntuma on jämäkämpi. Kokeile vaikka Ibanez ZR-tremololla varustettua kitaraa (S-sarja), niissä on ZeroPoint vastajouset, fiilis on aika samanlainen kuin Tremsetterillä varustetussa floikkarissa. |
Defactor 26.06.2006 00:39:11 | |
---|
Olen niin uusavuton, etten tajua, miten ja mihin tuo D-tuneri kitarassa kiinnitetään? Avustakaa minua! [V.U.K #33] "- Kun Uusis sanoo, niin kiviäkin kiinnostaa" |
PoLFus 26.06.2006 05:15:40 | |
---|
Olen niin uusavuton, etten tajua, miten ja mihin tuo D-tuneri kitarassa kiinnitetään? Avustakaa minua! http://www.dtuna.com/ "I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |AKKK#11 |
Werde 26.06.2006 12:25:01 (muokattu 26.06.2006 12:26:14) | |
---|
Tuntuma kärsii ja flutterit voi ilmeisesti unohtaa? Fluttereihin menevä (flutter-efektiin paremminkin) energia tulee takaisin sustainina, kumman sitten näkeekään tärkeämpänä. Tuntumasta tulee jäykempi - joko vähän tai sitten reilummin, riippuen kuinka "kireäksi" tuon säätää. Vire tietysti stabiloituu sitä jämäkämmin mitä kireämmällä tuo on, ja voimaahan saa salilta :) Kuuro paimen sokeana pelosta |