Aihe: Line6 Spider I ja II
1 2 3
Valtzu
30.05.2006 21:16:04
Mitä eroa on linjakutosen spider ykkös- ja kakkosmallissa? Saundissa eroa tai ominaisuuksissa? Ulkonäössä ainakin on vähäsen.

Älkää sitten jaksako huomauttaa, että "et kai ole ostamassa linekutosta se on surkea".
waperi
30.05.2006 22:08:03
Spider II 2x enemmän amp modeleita ja kai jotain muutakin.
Soundit kai suunnilleen samaa luokkaa.

http://www.line6.com
ec.
Aki
31.05.2006 03:18:28

Älkää sitten jaksako huomauttaa, että "et kai ole ostamassa linekutosta se on surkea".
Ei toki. Mutta et kai ole ostamassa Spideriä? SE on surkea.
"We are the winners, of Eurovision. Vote! Vote! Vote for the Winner!!!" -Liettuan Euroviisuedustaja 2006
Jucciz
31.05.2006 04:31:10
Spideriä? SE on surkea.

Ei kerta kaikkiaan mitään lisättävää. Noista vehkeistä ei saa tervettä kitarasoundia.
>-)))> #11
« Äänittämään? Vastaus on Studio Apaja · Soitteluita »
Ronsto
31.05.2006 10:33:51

Ei kerta kaikkiaan mitään lisättävää. Noista vehkeistä ei saa tervettä kitarasoundia.

Tämähän meni hienosti taas.

Valtzulle sen verran, että ootko kattonut niitä videoita Line6:sen kotisivuilta?

http://www.line6.com/spiderii/movies.html

Klikkaa tota linkkiä. Siellä on pieni videoklippi tosta Slipknotin kitaristista ( Mick #7) kun se leikkii tolla Spider kakkosella.
PALLO!
McNulty
31.05.2006 11:24:16 (muokattu 31.05.2006 11:26:24)
Spider I:n softa on ainakin buginen... bugisempi kuin Windows :)
Eli se saattaa olla käynnistymättä joskus, joskus simahtaa kesken soittelun yms. Ainakin tuota softapuolta on II-malliin paranneltu tuolta osin. Kaikenkaikkiaan Spider-sarjan vika on siinä, että säröt ovat digitaalista sirinää ja cleanit on todella onnettomat, sellaiset kapeat ja kolkot. Ainoa Spider josta olen kuullut revittävän ihan "kohtalaiset" soundit, oli se 2x75W nuppi ja sen alla se 4x12" kaappi. Siinä sentään oli jo alakerrassa vähän "munaa".

Siispä, spiderissa on paljon kaikkea mutta siitä todellakin puuttuu se "terve soundi" josta Jucciz jo mainitsi. Siitä ei yksinkertaisesti saa yhtä hyvää puhdasta tai yhtä hyvää säröä. Ja mitä tulee sen Spider II:n EQ-sektioon niin se on aika onneton. Siinä 30W versiossa kääntelin potikoita niin kauheasti ne eivät vaikuttaneet soundiin. Tuli ihan mieleen että siinä on mallinnettu Marshall Valvestaten EQ-osasto ihan fyysisesti :)

PS. VOXin AD30 ValveTronix oli rinnakkaistestissä ehdottomasti parempi kuin Spider II 30. Ei voinut mitään, mutta VOXista sai näppärästi ulos kaksi hyvää perussoundia. Spider II toimi ehkä 5% paremmin hi-gain osastolla kun VOX (siis nimenomaan scoop-osastolla) mutta kokonaiskisan voiton vei ylivoimaisesti VOX AD30VT tuossa duelissa.
Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher
oiva tumpeloinen
31.05.2006 12:46:56
Spider II toimi ehkä 5% paremmin hi-gain osastolla

Spider toimii parhaiten häröefektinä filleissä, muuten pakko alistua Akin ja Jucciz:n tuomioon.

Eikä se tarkoita, että tässä Line6:n tuotteita haukuttaisiin, ainoastaan tuota hämäkäkkiä.
drlecter
31.05.2006 14:26:29

Klikkaa tota linkkiä. Siellä on pieni videoklippi tosta Slipknotin kitaristista ( Mick #7) kun se leikkii tolla Spider kakkosella.

Hirveä soundi!
Puoskari89
31.05.2006 16:47:49
Hirveä soundi!

Itselläni on kyseinen romu nurkassa ja tekisi mieli heittää sillä vesilintua.
Flextone III onkin jo paljon parempi
Kitara ja kahvia. Mitä muuta voisi tarvita!?
Jonttu
31.05.2006 17:36:17

Hirveä soundi!

Komppia.Nuo Spiderit ovat kamalia kapistuksia...
Valtzu
31.05.2006 19:38:33
Anteeksi vaan, koulussa juuri Spider II 112, ja mun mielestä saundi ja toiminta muutenkin on mahtavaa. Eli vika on ilmeisesti minussa.
joukov
31.05.2006 20:02:13
Hyvä, Valtzu!
Olet löytänyt ITSELLESI sopivan vahvistimen.

Vahinko vain, että kysyessäsi kahden vahvistin-sarjan eroja oli muiden pakko taas avata sanalliset arkkunsa ja kertoa mielipiteensä sille, joka niitä vähiten kaipasi sekä pakkomainostaa taas Voxeja, ylläri. Vaikka hämikset harvoja miellyttävät niin silti, hävetkää, isot miehet.
Twinkle
31.05.2006 20:15:42
Hirveä soundi!

En menisi itse kyllä tekemään täysin empiiristä analyysiä kameran mikillä nauhoitetusta soundipätkästä.
drlecter
31.05.2006 20:23:57

En menisi itse kyllä tekemään täysin empiiristä analyysiä kameran mikillä nauhoitetusta soundipätkästä.

Ei ole kehdattu kunnon mikillä nauhottaa. ;)
Jucciz
31.05.2006 20:39:13

Missä siellä sanottiin että kameran mikkiä on käytetty? :)
>-)))> #11
« Äänittämään? Vastaus on Studio Apaja · Soitteluita »
Twinkle
31.05.2006 21:01:19
Missä siellä sanottiin että kameran mikkiä on käytetty? :)

no missä itse näet kyseisessä videossa lähimikin?
slowfinger
31.05.2006 21:15:35 (muokattu 31.05.2006 21:16:48)
Kertaakaan en ollut sellaista vahvistinta tavannut josta ei säätämisellä saisi jotenkin mukiin menevää soundia irti. Sitten kohtasin spider II:sen. En voi käsittää miten vahvistimesta voi saada niin muovisia soundeja, vaikka kuinka nuppeja ja nappeja (joita riittää) painelisi ja kääntelisi. Aloitteleva alexi laiho fanaatikon mukaan kuitenkin kyseinen vahvistin tarttuu harmittavan usein. Valtaisa määrä efektejä, raju ulkonäkö ja vahvistimen käsittämätön säröpörinä joka hävittää kitaran oman soundin alleen vie nopeasti pahaa aavistamattoman nuoren muusikon turmion tielle.

Spider kuulostaa oikeasti huonolta. Luonnotonta tietokone pörinää. Bändin kanssa se ei toimi alkuunkaan. Kaverini spider II aiheutti lähinnä naurahtelua kun hän toi sen kämpille testiin.
C:stä...
Antti1
31.05.2006 21:19:07 (muokattu 31.05.2006 21:22:03)
no missä itse näet kyseisessä videossa lähimikin?

No voihan sitä ottaa ambienssia vaikka Neumannilla... :)

EDIT: Tossa oli muuten jännä tilanne. Olin säätämässä yhdellä keikalla, jossa on äänenpaineraja about 93dB baaritiskiltä mitattuna. Homma eteni silleen, että tasot nousi ja nousi ja nousi. Nope, Spiderista ei kuulunut mitään. Säädettiin kirkkaampi soundi ja vähemmän gainia --> ei edelleenkään mitään. Tapeltiin koko soundcheck tuon yhden ainoan purkin kanssa, mutta mitään ei saatu kuulumaan. Sieltä tuli vaan sellaista tasaista 500-800Hz huminakolinaa ilman oikeaa yläpäätä tai botnea. Keskiäänetkin oli tasaista, sileää muhjua.

Olisi siinä ollut kaksi fullstackia (marshall ja engl), mutta omalla vahvarilla piti päästä soittamaan. Mikäs siinä sitten...
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
Twinkle
31.05.2006 21:23:55
No voihan sitä ottaa ambienssia vaikka Neumannilla... :)

Maailmassa on kyllä monta asiaa mitä voi tapahtua, eri asia kuinka todennäköistä se sitten on. Itse yhä elän uskossa että tuo systeemi oli äänitetty videokameran omalla mikillä..
Valtzu
31.05.2006 22:09:30
Eiköhän kaikille(paitsi mulle) ole tullut selväksi, että Spiderit on huonoja. Mutta ette ainakaan voi estää mua ostamasta sitä :D
Tuun sitte myöhemmin tänne pätemään, että miks menin ostamaan niin huonon vahvarin ;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)